Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huhtikuusta-elokuuhun elämä hymyilee, sitten alkaa jokavuotinen taistelu!

Vierailija
23.09.2023 |

En voi käsittää tätä vuodenaikojen vaihtelua. Keväästä elokuuhun asti tuntui (TAAS), että jumaliste miten hienoa elämä on, mikään ei stressaa ja jokaikinen asia tuntuu mukavalta ja antaa energiaa. Mikään ei saa negatiiviseksi muuta kuin väsymys ja nälkä. Mutta sitten koittaa jokavuotinen syyskuu ja jotakin tapahtuu. Ihan kuin lyötäs kerta laakista halolla päähän. Mikään ei kiinnosta. Helkkarinmoinen väsymys aamusta iltaan. Pinna kireellä ja mikään ei tunnu hyvältä. Ihan samalla tapaa harrastan liikuntaa, syön jne jne. Syksyllä on myös kaunista ulkona kun aurinko paistaa ja nytkin ollu lämpimiä päiviä. Mutta tuntuu niinku joku pumppais vitutus nimistä hormoonia elimistöön ja elämä on yhtä shittiä.

Odotellaanko taas ensi huhtikuuta vai mitä tässä tekisi. Mitään muuta negatiivista ei ole tapahtunut kuin että kesä muuttui syksyksi. Enkä edes vihaa syksyä vaan sitä oloa minkä syksy saa aikaiseksi.

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut saman ja vaikutus vain pahenee vuosi vuodelta. Lokakuuhun asti vielä kestää, kun voi olla ulkona ja valoakin vielä jäljellä. Marraskuusta maaliskuuhun on niin ankeaa ja pimeää, että kaikki ilo ja voima katoaa. Aamusta yöhön pimeää, kylmää ja sadetta. Lisäksi vielä vuoden paskimmat "juhlat" joulu ja uusivuosi. Kaukana ei ole, että vain itkisin kuukausia putkeen.

Vierailija
22/53 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuvuodesta alkaa jokavuotinen taistelu asumistuesta. Vuoden alussa tulee na tsit ja murtomiehet. Maalis-huhtikuussa tulee joka vuosi työpaikkasavustaminen työttömäksi. Touko-kesäkuussa ruinataan valtiolle töihin. Heinäkuun puolen välin jälkeen alkaa mustamaalaus ja työpaikkasavustaminen, taas. Syyskuisin joutuu aina asunnottomaksi ja tulee 500 000 p akolaista.

Tämmöistä tämä vuodenkierto totta tosiaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. Mikä ulkomaa olisi suotuisin säältään. Ei liian kuuma, ei jäätävä. Vaikka on raikkaitakin aikoja.

Vierailija
24/53 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän omaisuutta. Olen ansiosidonnaisella, teen etätöitä tms. jo monta vuotta. Aasiassa talvet. En todellakaan jumita täällä kaamoksessa. 

Vierailija
25/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää paljon, todella paljon valoa aamuihin, vaikka kirkasvalolampuilla tai valonheittimillä. Joka ikinen aamu esimerkiksi klo 5:stä tai klo 6:sta alkaen ajastimen avulla. Kaamosmasennus voi ilmeisesti olla myös hyvin voimakas, jolloin on otettava kotikeinot käyttöön. Lisäksi B- ja D-vitamiinit jne. Ruokavalion kevennys ja sokeroitujen tuotteiden poisjättäminen auttaa myös.

Vierailija
26/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Matkailu tai pois muutto on ratkaisuita. Ei täällä kukaan täysjärkinen koko talvea vietä. Nyt kolme reissua talveksi itellä jo tulossa :)

Tiistaina lähtö kuukaudeksi pois!

Jos olisin tiennyt että syyskuu on näin lämmin ja aurinkoinen olisi voinut vielä lykätä parilla kolmella viikolla mutta hyvä näinkin. Kotiin tultua on enää 2 kk jouluun ja sen jälkeen alkaa kevään odotus!

Maaliskuussa 10pv reissu ja touko-kesäkuu varmaan maailmalla:D Mitä vähemmän täällä sen parempi, täytyy vielä miettiä jos olisikin putkeen maaliskuusta toukokuun loppuun. Mitä sitä turhaan välillä kotiin tulee. 

Vierailija
27/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä. Mikä ulkomaa olisi suotuisin säältään. Ei liian kuuma, ei jäätävä. Vaikka on raikkaitakin aikoja.

Lähin siedettävä paikka lienee Kanarian saaret. Siellä on talvellakin meidän kesäkelit ja jos pysyy poissa hotellialueilta maisemat on oikein kivoja. Pitkään olin ennakkoluuloinen (58v...) ja lopulta kävin 2x eri saarilla.

Olisin voinut hankkia sieltä 2. kodin jos ei olisi saari, nyt ostimme etelä-Euroopasta jolloin voimme reissata eri maiden väliä näppärästi. 

Vierailija
28/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syksyllä paistais vaan aurinko joka päivä, niin niitä syksyn päiviä kestäis paremmin. Pimeys, märkyys ja kylmyys ei houkuttele, vaan kaipaa kesän lämpöä ja aurinkoa. Vanhemmiten huomaan kaipaavani aurinkoa enemmän kuin nuorempana. Ei nyt sentään jatkuva ketutus ole, mut ei pimeä ja kylmä talveksi vaipuva sää houkuta. Aurinkoisella säällä viittii tehdäkin enemmän kuin pimeällä.

Vierailija
29/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon tietäväni tähän syyn. Keväällä on odotus pitkästä lomasta. Ei vain sinun, mutta mahdollisesti myös lapsiesi ja puolisosi. On reissuja, tapahtumia yms. mitä odottaa. Lomalla puoliso on läsnä ja on aikaa olla yhdessä. Kaikki on mukavaa. Sitten tulee syksy. Koulut ja työt alkaa. Puolisoa ei enää näy. Väkisinkin tietyllä tapaa etääntyy kun ei elä jokapäivä yhdessä eikä ole reissuja yms. Toki niitäkin voi olla, mutta kesällä enemmän. Se miten päivä lähtee käyntiin, määrittelee usein päivän. Koetko yksinäisyyttä enemmän? Tunnistan itse kaikki nämä. Syksy on vaikeaa aikaa. Talvi yleensä helpottaa. Keväällä jo odottaa. Voin olla väärässäkin, mutta olen paininut samankaltaisten tuntemusten kanssa ja etsinyt vastauksia. Hormonitoiminta muuttuu myös varmasti vuoden aikojen mukaan.

Nyt en ymmärtänyt. Minulla ei ole puolisoa, lapsia saati kesälomaa (olen määräaikainen). Silti samaistun aivan täysin AP:hen.

Vierailija
30/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syksy on se ainoa oikea ja kaunein vuodenaika. Tämä ei ole mikään mielipide, vaan ainoa totuus.

Sinulla on todennäköisesti mielenterveydellisiä ongelmia. Nautitko myös pienten eläinten tai hyönteisten kiduttamisesta?

Vierailija
31/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ap tästä avauksesta. Puit ajatukseni täydellisesti sanoiksi. Lohduttaa hiukan, etten olekaan ainoa näin tunteva.

Pelkään että jonain päivänä teen jotain todella lopullista tämän syys- ja talvimasennukseni kanssa.

Ja kyllä, käytössä on vitamiinit, kirkasvalolamput, liikuntaharrastukset. Myös työpaikka ja ystäviä löytyy.

Mikään ei silti kiinnosta eikä innosta enkä jaksa yhtään mitään syyskuusta huhtikuuhun. Olen ihan kuin jokin maanalisen painajaisversio itsestäni ja elämä on täyttä tuskaa.

32/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syö D-vitamoinia 100mikrogrammaa/vrk

Vierailija
33/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helmi-huhtikuu on minun suosikkiaika. Pidän hiihtämisestä, paremminkin hiihtelemisestä.

Helmi-maaliskuussa hiihtelen täällä Savonmualla ja siirryn sitten Kuusamon seudulle pariksi viikoksi. Marjankeruuaika on myös mukava. Terv. Lippe 77 v.

Vierailija
34/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syksy on se ainoa oikea ja kaunein vuodenaika. Tämä ei ole mikään mielipide, vaan ainoa totuus.

Sinulla on todennäköisesti mielenterveydellisiä ongelmia. Nautitko myös pienten eläinten tai hyönteisten kiduttamisesta?

Ne ongelmat on kyllä sulla päässä, kun tuollaisia kirjoitat.

Vierailija
35/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki vuodenajat ovat täydellisiä.

Elämä on ihmisen parasta aikaa elämässä.

Vierailija
36/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman ja vaikutus vain pahenee vuosi vuodelta. Lokakuuhun asti vielä kestää, kun voi olla ulkona ja valoakin vielä jäljellä. Marraskuusta maaliskuuhun on niin ankeaa ja pimeää, että kaikki ilo ja voima katoaa. Aamusta yöhön pimeää, kylmää ja sadetta. Lisäksi vielä vuoden paskimmat "juhlat" joulu ja uusivuosi. Kaukana ei ole, että vain itkisin kuukausia putkeen.

ilman joulua se syksy olisi yhtä helvettiä

Vierailija
37/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etelässä on melko valoisat talvet nykyään. Osta kirkasvalolamppu jos sitä ei jo ole. Muista hyvin imeytyvä d vitamiini eli öljykapselimuodossa!

Vierailija
38/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veit sanat suustani, ap. Minulla tosin "uudelleen herääminen" tapahtuu helmikuun puolessa välissä. 

Vierailija
39/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki vuodenajat ovat täydellisiä.

Elämä on ihmisen parasta aikaa elämässä.

Samaa mieltä. Ei mulla ole koskaan mitään masennuksia. Pimeä syksy ja talvi ovat ihan hyviä ja menevät kummasti nopeasti ohi. Tykkään kaikista vuodenajoista, nyt juuri syksy ihanimmillaan. Mulle riittää aamulla kynttilä en tarvitse mitään kirkasvalolamppuja. 

Vierailija
40/53 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla taas toisin päin. Vitutus alkaa keväällä ja huipentuu kesään. Syksyn tullen taas olen onnellinen! Ihanaa että on tulossa syksy ja talvi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän