Tietäjät tietää-ohjelma - miten voi olla noin huono yleissivistys?
Kommentit (32)
Yhden jakson olen katsonut, enkä kyllä moneen kysymykseen olisi osannut vastata. Paljon riippuu myös siitä, mitä aihealueita on päätynyt ohjelmaan. Osa kysymyksistä liittyi kategoriaansa myös todella ohuesti, esimerkiksi Lappi kysymyksessä oli Eino Leinoa.
Uusimmassa jaksossa jaksoi taas ihmetyttää julkkisten tyhmyys. Tuosta joukosta Pekka Poudan olisi olettanut tietävän eniten kun on tavallaan ihan tiedemieskin, mutta ei vaan tiennyt. Toki omasta aiheestaan säästä tiesi. Bimbokin oli valinnut sopivan aihealueen kun omana aiheena oli viihdeuutiset. Tuo ainakin oli osuva valinta, eikä edes yrittänyt esittää älykästä.
Vierailija kirjoitti:
Antti Ketonen ei ole tainnut paljoa kouluja käydä. Onko koulutus pelkkä peruskoulu?
Sivistystä voi olla vaikkei olis käynyt kuin kansakoulun, kuten nykypäivän vanhukset. Ja nykyään vasta helppoa onkin sivistää itseään jos yhtään kiinnostaa.
Mikähän oli sellainen ruotsalainen tietovisa, joka tuli muutama vuosi sitten ja jossa tuli kysymyksiä nopealla syötöllä? Lamput syttyi ja jos niitä sai viisi (?) pääsi jatkoon. Finalistit otti sitten yhteen kauden lopussa. Erinomainen ohjelma, tuli muistaakseni Yleltä. Kysymykset oli klassista yleissivistystä ja kilpailun tempo nopea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Suomen tietoviisaassa oli paljon paremmat kilpailijat.
:)
Se Erik (jokusukunimi) aina voitti - meni mielenkiinto. Aikuistenoikeasti arvostin hänen tietämystään.
Niin voitti, mutta myös muut kilpailijat olivat varsin tietäväisiä.
Tänään kysyttiin Remu Aaltosen etunimeä; hienosti tiesivät. Kysymykset yleensä tarhatasoa.
Ei ole todellakaan hyvät tiedot noilla. Ja miksi ihmeessä tuota "Seksikästä suklaata" lykätään joka ohjelmaan. Ukko on tietämätön ja tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Ei pärjää missään kilpailuissa. Eikä ole edes viihdearvoa..
moi
Vierailija kirjoitti:
Tänään kysyttiin Remu Aaltosen etunimeä; hienosti tiesivät. Kysymykset yleensä tarhatasoa.
No kaikkihan se etuniemen tietää
Tupuliini kirjoitti:
Ei ole todellakaan hyvät tiedot noilla. Ja miksi ihmeessä tuota "Seksikästä suklaata" lykätään joka ohjelmaan. Ukko on tietämätön ja tyhmä kuin vasemman jalan saapas. Ei pärjää missään kilpailuissa. Eikä ole edes viihdearvoa..
Eikä ole edes seksikäs vaikka itse ehkä niin luulee. Toivottavasti on kuitenkin nimi otettu huumorilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Antti Ketonen ei ole tainnut paljoa kouluja käydä. Onko koulutus pelkkä peruskoulu?
Sivistystä voi olla vaikkei olis käynyt kuin kansakoulun, kuten nykypäivän vanhukset. Ja nykyään vasta helppoa onkin sivistää itseään jos yhtään kiinnostaa.
Eipäs yleistetä. Minä olen 78 v. ja olen käynyt muutakin kuin kansakoulun, olen yo-merkonomi. Nuorempana ei ollut varaa käydä kuin kauppakoulu, mutta vanhempana olen opiskellut. Sen lisäksi olen sivistänyt itseäni muutenkin, joten omaan keskivertoa paremmat yleistiedot.
moi
Vierailija kirjoitti:
Mietin ihan samaa. Suomen tietoviisaassa oli paljon paremmat kilpailijat.
Se ohjelma oli niin tasokas, ettei taviksia kiinnostanut, kun eivät voineet osallistua kilpailuun edes tietämällä kotisohvalla.
moi
Ei noihin yleissivistystä vaativiin kysymyksiin ole paljon kouluja tarvinnut käydä. Kunhan on pitänyt silmänsä ja korvansa auki.
moi