IS: hallitus rikkoo leikkauksilla ihmisoikeuksia.
Hallitus rikkoo leikkauksilla jo ihmisoikeuksia, asiantuntija sanoo https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009864887.html
Hallitus ei piittaa tavallisten suomalaisten ihmisoikeuksista.
Kommentit (1010)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin on ihmisoikeus-rikkomus, kun pudotetaan tuet niin pieniksi että ei niillä voi Pärjätä.
Jos nämä menevät läpi, valitan ihmisoikeus-tuomioistuimeen.
Aika monessa maassa ei tukia saa lopun ikåånså. Esimerkiksi Kreikassa työttömyyskorvaus on kuusi kuukautta ja sen jälkeen on almujen varassa. Mikä itsestäänselvyys pitäisi olla oikeus elää toisten rahoilla koko ikäänsä.
Suomessa on aivan liikaa toisten rahoilla eläviä kun ei työnteko kelpaa näille vittupäille. Opiskelkaa, opetelkaa kieliä ja muuttakaa työn perässä niin elämä muuttuu onnelliseksi. Valtio laittaa työttömien elättämiseen viisi miljardia vuodessa ja sekään ei tunnu riittävän.
Sanon vaan että alkaa nettoveronmaksajalla keittää pikkuhiljaa ja voi olla että lopetan itsekin työnteon kokonaan. Olisiko aika että työttömät määrättäisiin töihin pakolla tai sitten otetaan tuet kokonaan pois näiltä laiskureilta.
Töitä ei ole kaikille. Se on aivan sama mikä v*ttupää siellä peilissä katselee kun todellisuus on tämä.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään oikeuksissa lue että muiden ihmisten pitää elättää sellaisia, jotka eivät tee mitään saman yhteiskunnan eteen.
Mä olen sitä mieltä että verojen maksu pitää olla korvamerkittyä, saat jos maksat veroja, niitä palveluja ja niin paljon etuuksia kuin sinulle kuuluu, jos taas et tee mitään ja olet vain saaja osapuolena, ei sinulle silloin kuulu mitään, edes sitä sairaanhoitoa.
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.
Tyypillinen kokoomuslainen, joka ei näe nenäänsä pitemmälle. Vietäpä kuukausi tai kaksi esimerkiksi Kolumbiassa, Venezuelassa tai Etiopiassa, niin opit, miltä näyttää ja tuntuu olemattoman sosiaaliturvan yhteiskunta.
Eikö sellaiset, jotka olleet pelkästään tukien varassa jo vuosikausia, asuttaa soluasuntoihin tai asuntoloihin. Näissä voisi samassa yhteydessä olla työkkärin sivupiste :) Jos haluaa jatkaa omillaan asumista, on sen eteen tehtävä ihka oikeita töitä.
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon oikeistotrolleja tässä ketjussa, hmm...Mitä veikkaatte, yrittääkö itänaapuri kylvää epäsopua suomalaisten keskuuteen ajamalla eri ihmisryhmät vastakkain? Hajota ja hallitse-taktiikka
Etkö sinä juuri itse tee tuota samaa mitä ilmeisesti kritisoit puhumalla oikeistotrolleista....? Vai siis oletko itänaapurin puolella vai et?
Kummasti kukaan ei ota kantaa siihen, että täysipäiväistä työtä tekevä ihminen tarvitsee silti valtion avustuksia pystyäkseen elämään. Kuka kusi hommansa näin pahasti?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika paljon oikeistotrolleja tässä ketjussa, hmm...Mitä veikkaatte, yrittääkö itänaapuri kylvää epäsopua suomalaisten keskuuteen ajamalla eri ihmisryhmät vastakkain? Hajota ja hallitse-taktiikka
On täällä yksi aika vihainen nettoveronmaksaja joka on kyllästynyt työttömien tarinoihin. Ymmärrän sen että kaikki eivät pysty työllistymään mutta kun ei ole edes halua osallistua työllistyä tai osallistua millään tavalla mihinkään toimintaan yhteiskunnan hyväksi.
Ehkä ansiosidonnainen on se mikä veltostuttaa työnhakijan ja kun kaksi vuotta on kotona ollut niin työnantaja ei näihin koske pitkällä tikullakaan. 1990-luvun laman aikaan muutettiin työn perässä ja asuttiin kimppakämpässä viikot mutta nyt tuet ovat niin hyvät että ei tarvitse lähteä mihinkään.
Tuossahan se syy tulikin "työnantaja ei koske pitkällä tikullakaan"
Kannattaisiko työnantajienkin vähän muuttaa asenteitaan?
Ja kyllä, aina tulee olemaan niitä, jotka välttelevät töihin menoa. Oli ennen vanhaan, on nykyään ja on tulevaisuudessakin. Silti suurin osa työttömistä haluaisi töihin, mutta se nyt vaan on fakta että työnhakijoita on enemmän kuin työpaikkoja, joista maksetaan ihan oikeaa palkkaa
Vierailija kirjoitti:
Työttömille eutanasia ilmaiseksi voisi olla hyvä ratkaisu kaikin puolin. Köyhän ei tarvitse jäädä kitumaan ja valtio säästää rahaa.
Itse ainakin aion elää mahdollisimman terveellisesti ja käymättä töissä päivääkään, nostaa tukia ja olla mahdollisimman kauan kivi kokomuusapinoiden kengissä. Haaahhaaahaaaahaaaahaaaaahaaaaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään oikeuksissa lue että muiden ihmisten pitää elättää sellaisia, jotka eivät tee mitään saman yhteiskunnan eteen.
Mä olen sitä mieltä että verojen maksu pitää olla korvamerkittyä, saat jos maksat veroja, niitä palveluja ja niin paljon etuuksia kuin sinulle kuuluu, jos taas et tee mitään ja olet vain saaja osapuolena, ei sinulle silloin kuulu mitään, edes sitä sairaanhoitoa.
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.Tyypillinen kokoomuslainen, joka ei näe nenäänsä pitemmälle. Vietäpä kuukausi tai kaksi esimerkiksi Kolumbiassa, Venezuelassa tai Etiopiassa, niin opit, miltä näyttää ja tuntuu olemattoman sosiaaliturvan yhteiskunta.
Jep näinhän se koska Etelä-amerikan maa ja pohjoismaa on keskenään verrattavissa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin artikkelissa pistää ärsyttämään, kun (a)puna ry:n vetäjä Merja Rantasalmi kertoo miten ihmiset eivät saa töitä, koska: "Ei ole koulutusta, tai on sairaustaustaa eikä oikeasti työkykyinen." Meillä Suomessa henkilö ei itse päätä onko työkykyinen tai onko työtä haittaavia sairauksia. Sen tekee vain ja ainoastaan lääkäri. Koulutusta ja kokemustakaan ei todellakaan tarvita useisiin töihin. Tässä nyt muutama esimerkki tälläkin hetkellä auki olevista:
Rakennustyöntekijä - ei vaadita koulutusta, asenne ratkaisee
Ravintolatyöntekijä - ei vaadita koulutusta, pitää olla nopea oppimaan
Kalanleikkaaja - ei vaadita koulutusta/kokemusta, näppärät sormet riittää
Tarjoilija - ei vaadita kokemusta, pitää kestää kiirettä
Myyjä koruliikkeeseen - ei vaadita kokemusta, positiivinen ja iloinen luonne riittää
Kotisiivooja - ei vaadita kokemusta/koulutusta, pitää olla itsenäinen ja nopea oppimaan
Kahvilamyyjä - ei vaadita kokemusta, pitää olla reipas ja omatoiminen
Muu kauneudenhoitoalan työntekijä - ei vaadita kokemusta, olet vain alasta kiinnostunut
Keittiöapulainen apukokki - ei vaadita kokemusta, hygieniapassi riittää
Automyyjä - ei vaadita kokemusta, pitää olla tavoitteellinen ja innostunut alastaMikä on kun ei hommat maistu, mikä on kun ei kiinnosta?
Oliskohan liian korkeat elinkustannukset ja siihen nähden ihan paska "palkka" :D
Ja mistä ne korkeat kustannukset mahtaa johtua? Ei kai vaan siitä, että noillakin tekijöillä on veroistaan liian monta elätettävää
Sun palkasta menee ehkä 3% ihmisten elättämiseen. Ja usko huvikses, sä haluat nähdä paremmin pärjääviä ihmisiä ympärilläs, etteivät sinun lompakkoa halua joku päivä nälissään.
Vierailija kirjoitti:
Jos jostain pitäs leikata niin voitas alottaa niistä työnhaluttomien työttömien käsistä jotka käy joka veronmaksulla mun taskulla
Sun sormet pitäisi leikata pois niin et jatkossa kirjoittelisi näin paskoja provoja tänne...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä yksi aika vihainen nettoveronmaksaja joka on kyllästynyt työttömien tarinoihin. Ymmärrän sen että kaikki eivät pysty työllistymään mutta kun ei ole edes halua osallistua työllistyä tai osallistua millään tavalla mihinkään toimintaan yhteiskunnan hyväksi.
Ehkä ansiosidonnainen on se mikä veltostuttaa työnhakijan ja kun kaksi vuotta on kotona ollut niin työnantaja ei näihin koske pitkällä tikullakaan. 1990-luvun laman aikaan muutettiin työn perässä ja asuttiin kimppakämpässä viikot mutta nyt tuet ovat niin hyvät että ei tarvitse lähteä mihinkään.
Kuinka suuren kuvittelet sen prosentin olevan niitä ihmisiä jotka nimenomaan haluavat elää esimerkiksi toimeentulotuella? Moni tekisi ihan mitä tahansa päästäkseen ylös kiinni elämään, mutta jos kukaan ei palkkaa niin mitä teet? Mitä sanot sille aivan kohta eläkeiässä olevalle asiantuntijalle joka potkittii yt-neuvotteluissa pihalle jota kukaan ei enää työllistä? Entäpä pitkäaikaissairaalle joka ei pääse työkyvyttömäksi vaikka on kaikki maailman lausunnot joka lääkäristä?
Me emme halua tänne yhteiskuntaa jossa köyhät asuvat kaduilla ja epätoivoissaan tekevät rikoksia ja perustavat rikollisjengejä kaduille. Yhteiskunta on antanut sinulle paljon niistä kuuluisista verovaroista, kannattaisi miettiä ovatko ne verot sittenkään liikaa yhteiskuntarauhasta ja turvallisuudesta joka meillä täällä yhä on.
Ei kannata aliarvioida epätoivoisten ihmisten voimaa ja aikomuksia, jos ruoka ja katto viedään päänpäältä loppuvat mahdollisuudet lopullisesti ja siitä aukeaa tie rikollisuuteen ja täyteen välinpitämättömyyteen.
Vielä maaliskuussa Suomi oli pohjoismainen sivistysvaltio. Nyt Orpon hallituksen toimesta verrokkimaamme tulevat olemaan Unkari, Puola ja Venäjä. Kiitos mestari!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.Tyypillinen kokoomuslainen, joka ei näe nenäänsä pitemmälle. Vietäpä kuukausi tai kaksi esimerkiksi Kolumbiassa, Venezuelassa tai Etiopiassa, niin opit, miltä näyttää ja tuntuu olemattoman sosiaaliturvan yhteiskunta.
Jep näinhän se koska Etelä-amerikan maa ja pohjoismaa on keskenään verrattavissa
Eihän ne olekaan. Kiitos sosiaaliturvan, terveydenhuollon ja koulutuksen. Hyvin argumentoit. Sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmis tarvittaessa vaikka tap pamaan jonkun mikäli viimesijainen tukeni aiotaan viedä. Vankilassa on mukavat oltavat, lämmintä ja katto pään päällä sekä ruokaa! Ennemmin vankilassa kuin kadulla. Kun tekee väkivaltarikoksen, pääsee istumaan valtion hotelliin ainakin pariksi kolmeksi vuodeksi...
Voi kun työttömät merkitttäisiin jotenkin kunnolla niin voisi aina kuorma-autolla ajaa yhden kerrallaan liiskaksi pois kuormittamasta veronmaksajia. Työttömän elättäminen on aivan yhtä hyödytöntä kuin narkomaaniin eli mitään hyvää näistä ei kenellekään seuraa.
Voi kun kaltaisesti paskakasan saisi laillisesti ampua tai puukottaa
Te köyhät ette muuta osaa. Aina rikkaan nähtyään te vaan haluatte tappaa sen. Ette näe rikasta ihmisenä. Te syytätte rikkaita tunteettomiksi mutta olette itse samanlaisia.
Pitäisi antaa kunnon opetus noille kokkaripaskoille niin tajuaisivat mitä siitä seuraa jos Suomi ajetaan Amerikan malliin...Mikäli minun eläke vietäisiin niin sen viejä saisi katua syntymäänsä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.Hyvin sanottu.
Työttömyyskorvauksistakin maksetaan veroa...
Olen elämäni aikana ollut niin työssä kuin työttömänä, joten en katso niin yksisilmäisesti asioita kuin ne joilla on aina ollut työpaikka. Vaarallinen ajattelumaailma, voi pudota korkealta jos yhtäkkiä työt lähteekin alta.
Työttömyyskorvauksista verojen maksaminen ei ole todellista maksamista, koska se veronmaksu tapahtuu veronmaksajien rahoista
Jos on ikinä ollut töissä on jo maksanut siitä työttömyysvakuutusmaksua.
Vierailija kirjoitti:
Eikö sellaiset, jotka olleet pelkästään tukien varassa jo vuosikausia, asuttaa soluasuntoihin tai asuntoloihin. Näissä voisi samassa yhteydessä olla työkkärin sivupiste :) Jos haluaa jatkaa omillaan asumista, on sen eteen tehtävä ihka oikeita töitä.
Mielenkiintoista tämä nykyoikeiston Stalinin fanitus.
Vierailija kirjoitti:
Nämä Purran ja Urpon märät unelmat, köyhien leikkauksista kaatuvat. Ostan köyhänä lähihoitajana pullon shampanjaa, kun Purra ja Orpo joutuvat eroamaan. 😂😂😂
Ehei. Kyllä tässä lopulta käy aivan toisin. Nyt ihan ymmärrettävästi monella elämäntapatyöttömällä on paha mieli. Tuet laskee ja siitä syntyy paine työntekoa kohtaan. He kokevat sen pakottamisena, mitä se omalla tavallaan onkin. Eihän se ole kivaa vuosien kotonaolon jälkeen lähteä paistamaan porilaisia 19-vuotiaille känniääliöille baarien sulkemisajan jälkeen ja saada siitä vain jonnin verran enemmän, kuin joutilaana olosta. Mutta kun ei sitä järjestelmää alun alkaenkaan siihen suunniteltu, että kotona voi olla jos työt on omasta mielestään "paskaa".
Mutta kyllä se lusikka vielä siihen kauniiseen käteen löytyy ja työt alkaa maistumaan. Alun kiukut kun on kiukuteltu, niin moni näistä täällä valittavista on sitten töissä. Koirat haukkuu mutta karavaani kulkee. Tämä menee kuten siinä vanhassa totuudessa: "Tullessani tänne minulla oli mukanani kaksi säkkiä. Toisessa suklaata ja toisessa paskaa. Nyt arvon herrat ja rouvat, suklaat on syöty".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmis tarvittaessa vaikka tap pamaan jonkun mikäli viimesijainen tukeni aiotaan viedä. Vankilassa on mukavat oltavat, lämmintä ja katto pään päällä sekä ruokaa! Ennemmin vankilassa kuin kadulla. Kun tekee väkivaltarikoksen, pääsee istumaan valtion hotelliin ainakin pariksi kolmeksi vuodeksi...
Voi kun työttömät merkitttäisiin jotenkin kunnolla niin voisi aina kuorma-autolla ajaa yhden kerrallaan liiskaksi pois kuormittamasta veronmaksajia. Työttömän elättäminen on aivan yhtä hyödytöntä kuin narkomaaniin eli mitään hyvää näistä ei kenellekään seuraa.
Voi kun kaltaisesti paskakasan saisi laillisesti ampua tai puukottaa
Te köyhät ette muuta osaa. Aina rikkaan nähtyään te vaan haluatte tappaa sen. Ette näe rikasta ihmisenä. Te syytätte rikkaita tunteettomiksi mutta olette itse samanlaisia.
Te rikkaat haluaisitte tappaa köyhät nälkään ja ajaa kadulle, itse olette vielä pahempia. Te ette näe köyhää ihmisenä, näette vain hyödyttömän yhteiskunnan taakan jonka pitäisi kuolla pois systeemiä rasittamasta.
Teille on ihan oma erityinen paikka siellä helvetissä. Kannattaa sinunkin lukea Raamattua ja opetella nöyrtymistä ennen kuin seisot viimeisellä tuomiolla tekemässä Kaikkivaltiaalle tiliä. Siinä ei omaisuus auta :)
Kyllä se talous sillä kasvaa, että saadaan ihmisten tileillä lisää rahaa seisomaan tyhjänpanttina. Ja sen jälkeen ihmetellään, miksi näpistely ja varkaudet lisääntyvät.