IS: hallitus rikkoo leikkauksilla ihmisoikeuksia.
Hallitus rikkoo leikkauksilla jo ihmisoikeuksia, asiantuntija sanoo https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000009864887.html
Hallitus ei piittaa tavallisten suomalaisten ihmisoikeuksista.
Kommentit (1010)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin artikkelissa pistää ärsyttämään, kun (a)puna ry:n vetäjä Merja Rantasalmi kertoo miten ihmiset eivät saa töitä, koska: "Ei ole koulutusta, tai on sairaustaustaa eikä oikeasti työkykyinen." Meillä Suomessa henkilö ei itse päätä onko työkykyinen tai onko työtä haittaavia sairauksia. Sen tekee vain ja ainoastaan lääkäri. Koulutusta ja kokemustakaan ei todellakaan tarvita useisiin töihin. Tässä nyt muutama esimerkki tälläkin hetkellä auki olevista:
Rakennustyöntekijä - ei vaadita koulutusta, asenne ratkaisee
Ravintolatyöntekijä - ei vaadita koulutusta, pitää olla nopea oppimaan
Kalanleikkaaja - ei vaadita koulutusta/kokemusta, näppärät sormet riittää
Tarjoilija - ei vaadita kokemusta, pitää kestää kiirettä
Myyjä koruliikkeeseen - ei vaadita kokemusta, positiivinen ja iloinen luonne riittää
Kotisiivooja - ei vaadita kokemusta/koulutusta, pitää olla itsenäinen ja nopea oppimaan
Kahvilamyyjä - ei vaadita kokemusta, pitää olla reipas ja omatoiminen
Muu kauneudenhoitoalan työntekijä - ei vaadita kokemusta, olet vain alasta kiinnostunut
Keittiöapulainen apukokki - ei vaadita kokemusta, hygieniapassi riittää
Automyyjä - ei vaadita kokemusta, pitää olla tavoitteellinen ja innostunut alastaMikä on kun ei hommat maistu, mikä on kun ei kiinnosta?
No aluksi pitää sanoa että työllisyys on Marinin hallituksen jäljiltä huippuluokkaa, 75%.
Kun sitten otetaan ne työttömät joita kukaan ei haluaisi ikinä töihin ja ne jotka ei ole edes työkuntoisia päänuppinsa tai muun ongelman kanssa.
Paljonko mahtaa jäädä porukkaa välttelemään töitä?
Nälkään näännyttämälläkö luulet että saadaan automyyjiä?
Pakkomielteestä pitäisi mennä hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei missään oikeuksissa lue että muiden ihmisten pitää elättää sellaisia, jotka eivät tee mitään saman yhteiskunnan eteen.
Mä olen sitä mieltä että verojen maksu pitää olla korvamerkittyä, saat jos maksat veroja, niitä palveluja ja niin paljon etuuksia kuin sinulle kuuluu, jos taas et tee mitään ja olet vain saaja osapuolena, ei sinulle silloin kuulu mitään, edes sitä sairaanhoitoa.
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.
Et ole näköjään lukenut Suomen voimassaolevaa perustuslakia.
Suosittelen, löytyy helpoiten finlex.fi sivustoilta. Oikeus ihmisarvoiseen elämään, oikeus työhön, oikeus sosiaaliturvaan...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmis tarvittaessa vaikka tap pamaan jonkun mikäli viimesijainen tukeni aiotaan viedä. Vankilassa on mukavat oltavat, lämmintä ja katto pään päällä sekä ruokaa! Ennemmin vankilassa kuin kadulla. Kun tekee väkivaltarikoksen, pääsee istumaan valtion hotelliin ainakin pariksi kolmeksi vuodeksi...
Voi kun työttömät merkitttäisiin jotenkin kunnolla niin voisi aina kuorma-autolla ajaa yhden kerrallaan liiskaksi pois kuormittamasta veronmaksajia. Työttömän elättäminen on aivan yhtä hyödytöntä kuin narkomaaniin eli mitään hyvää näistä ei kenellekään seuraa.
Voi kun kaltaisesti paskakasan saisi laillisesti ampua tai puukottaa
Te köyhät ette muuta osaa. Aina rikkaan nähtyään te vaan haluatte tappaa sen. Ette näe rikasta ihmisenä. Te syytätte rikkaita tunteettomiksi mutta olette itse samanlaisia.
Te rikkaat haluaisitte tappaa köyhät nälkään ja ajaa kadulle, itse olette vielä pahempia. Te ette näe köyhää ihmisenä, näette vain hyödyttömän yhteiskunnan taakan jonka pitäisi kuolla pois systeemiä rasittamasta.
Teille on ihan oma erityinen paikka siellä helvetissä. Kannattaa sinunkin lukea Raamattua ja opetella nöyrtymistä ennen kuin seisot viimeisellä tuomiolla tekemässä Kaikkivaltiaalle tiliä. Siinä ei omaisuus auta :)
Olen ateisti mene pelottelemaan helvetillä niitä nälkään kuoleviä köyhiä
Ateisti joutuu helvettiin, usko tai älä...Ainakin teitä on nyt varoitettu
Ylpeys käy lankeemuksen edellä ja sen sinäkin tulet vielä kokemaan jos et laske ylpeää katsettasi maahan ja nöyrry Herran edessä
Älä pakota uskontoasi kellekkään, mistä tiedät ettei jonkun Afrikkalaisen alkuperäisheimon uskonto ole oikeassa. Sitten taivaassa on 60 henkinen heimo ja muut palamme helvetissä
En ole kenellekään mitään pakottamassa, kerron vain totuuden: ylpeys käy lankeemuksen edellä ja ylpeät ateistit tulevat palamaan helvetin tulessa. Jumala muistaa kyllä, kuka auttoi köyhää ja kuka ei.
Totuus satuttaa, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei missään oikeuksissa lue että muiden ihmisten pitää elättää sellaisia, jotka eivät tee mitään saman yhteiskunnan eteen.
Mä olen sitä mieltä että verojen maksu pitää olla korvamerkittyä, saat jos maksat veroja, niitä palveluja ja niin paljon etuuksia kuin sinulle kuuluu, jos taas et tee mitään ja olet vain saaja osapuolena, ei sinulle silloin kuulu mitään, edes sitä sairaanhoitoa.
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.Et ole näköjään lukenut Suomen voimassaolevaa perustuslakia.
Suosittelen, löytyy helpoiten finlex.fi sivustoilta. Oikeus ihmisarvoiseen elämään, oikeus työhön, oikeus sosiaaliturvaan...
Tietääkseni vainoaminen on nykyään rikos Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin on ihmisoikeus-rikkomus, kun pudotetaan tuet niin pieniksi että ei niillä voi Pärjätä.
Jos nämä menevät läpi, valitan ihmisoikeus-tuomioistuimeen.
MENE TÖIHIN.
Ajatteleppa tätä skenaariota: töitä ei ole, mutta sosiaaliturva lopetetaan. Mitä tekee henkisesti epävakaa ihminen tässä tilanteessa? Se saattaa alkaa ryöstelemään ja tap pamaan toisia ihmisiä. Henkisesti epävakaita yksilöitä on tässäkin maassa. Luuletko sinä etuoikeutettu olevasi turvassa?
Luulit väärin. Sinä olet tulilinjalla sinä missä kuka tahansa muu, kun epävakaa ihminen ajetaan nurkkaan ja hänen tukensa katkaistaan. Se olet sinä tai sinun lapsesi kuka voi joutua kadulla puu kotetuksi.
Miettikääpä sitä kaikki te "mene töihin" huutelijat
Miksi 60-luvulla ei ollut noin? Ei ollut asumistukia, jos ei ollut varaa maksaa vuokraa, pääsi kunnan huoneisiin - hyvinkin 5-henkinen perhe kaksioon ja kaikki oli tyytyväisiä. Ei silloin saanut automaattisesti toimeentulotukea eikä silti ryöstelty tai tapettu. Sellainen oli 1918 vasemmiston harrastuksena, sitten he lähtivät Venäjälle tekemään hienoa sosialistista valtiota ja päätyivät Siperiaan tai hautaan.
60-luku oli ihan jees kun kokoomus pakotettiin 20 vuodeksi oppositioon. Voitaisiin toistaa sama seuraavien vaalien jälkeen.
Kekkonen jo aikanaa totesi, että Kokoomusta ei saa päästää hallitukseen ja oikeassa oli! Kokoomus kylvää pelkkää tuhoa yhteiskuntaan. Olisiko saatu esim peruskoulua ikinä jos Kokoomus olisi ollut hallituksessa? Tuskin
Kekkonen oli nössö joka oli heti nuolemassa neukkujen persettä. jos oltaisiin salaa liitytty natoon niin lehdistöä ja muuta ei olisi tarvinnut rajoittaa ikinä jonkun kommaripellen takia
Vierailija kirjoitti:
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.
Tämä sopii. Otan sitten muilla tavoin mitä tarvitsen kun palkkaa ei suostuta maksamaan sen vertaa että sillä pärjäisi. Katsotaan kumman meistä haluta tulla toimeen on vahvempi.
Lisää velkaa vaan! Ikää on jo niin paljon, etten ole niitä takaisin maksamassa. Ääni vasemmistolle.
Vierailija kirjoitti:
Ihanaa kuunnella tätä kommarien ulinaa. Kyllä kannatti äänestää.
Palataan asiaan, kun käyt läpi työtapaturman, josta kukaan ei suostu ottamaan vastuuta ja joudut työkyvyttömyyseläkkeelle sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Porvarin itku on musiikkia korvilleni :)
Kansalaispalkka tulee ja valtio joutuu elättämään jatkossa työttömiä entistä enemmän ja sille ei yksikään porvari mahda mitään! Tulee moni porvarikin vielä joutumaan leipäjonoon kun tekoäly ja automatisointi kehityy vielä seuraavat 10 vuotta eteenpäin.
On ennustettu, että tekoäly voi tehdä jatkossa jopa juristin työt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä todellakin on ihmisoikeus-rikkomus, kun pudotetaan tuet niin pieniksi että ei niillä voi Pärjätä.
MENE TÖIHIN.
Ajatteleppa tätä skenaariota: töitä ei ole, mutta sosiaaliturva lopetetaan. Mitä tekee henkisesti epävakaa ihminen tässä tilanteessa? Se saattaa alkaa ryöstelemään ja tap pamaan toisia ihmisiä. Henkisesti epävakaita yksilöitä on tässäkin maassa. Luuletko sinä etuoikeutettu olevasi turvassa?
Luulit väärin. Sinä olet tulilinjalla sinä missä kuka tahansa muu, kun epävakaa ihminen ajetaan nurkkaan ja hänen tukensa katkaistaan. Se olet sinä tai sinun lapsesi kuka voi joutua kadulla puu kotetuksi.
Miksi 60-luvulla ei ollut noin? Ei ollut asumistukia, jos ei ollut varaa maksaa vuokraa, pääsi kunnan huoneisiin - hyvinkin 5-henkinen perhe kaksioon ja kaikki oli tyytyväisiä. Ei silloin saanut automaattisesti toimeentulotukea eikä silti ryöstelty tai tapettu. Sellainen oli 1918 vasemmiston harrastuksena, sitten he lähtivät Venäjälle tekemään hienoa sosialistista valtiota ja päätyivät Siperiaan tai hautaan.
60-luku oli ihan jees kun kokoomus pakotettiin 20 vuodeksi oppositioon. Voitaisiin toistaa sama seuraavien vaalien jälkeen.
Kekkonen jo aikanaa totesi, että Kokoomusta ei saa päästää hallitukseen ja oikeassa oli! Kokoomus kylvää pelkkää tuhoa yhteiskuntaan. Olisiko saatu esim peruskoulua ikinä jos Kokoomus olisi ollut hallituksessa? Tuskin
Kekkonen oli nössö joka oli heti nuolemassa neukkujen persettä. jos oltaisiin salaa liitytty natoon niin lehdistöä ja muuta ei olisi tarvinnut rajoittaa ikinä jonkun kommaripellen takia
Edelleen arvostettu pressa. Heti kun kusipääkokkarit pääsivät hallitukseen 1987 alkoi Suomella mennä huonosti. Kommunismia muuten ajaa Suomeen nimenomaan Kokoomus koska haluavat että palkan sijasta työstä saa vain toimeentulotuen. Pthyi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen valmis tarvittaessa vaikka tap pamaan jonkun mikäli viimesijainen tukeni aiotaan viedä. Vankilassa on mukavat oltavat, lämmintä ja katto pään päällä sekä ruokaa! Ennemmin vankilassa kuin kadulla. Kun tekee väkivaltarikoksen, pääsee istumaan valtion hotelliin ainakin pariksi kolmeksi vuodeksi...
Voi kun työttömät merkitttäisiin jotenkin kunnolla niin voisi aina kuorma-autolla ajaa yhden kerrallaan liiskaksi pois kuormittamasta veronmaksajia. Työttömän elättäminen on aivan yhtä hyödytöntä kuin narkomaaniin eli mitään hyvää näistä ei kenellekään seuraa.
Te köyhät ette muuta osaa. Aina rikkaan nähtyään te vaan haluatte tappaa sen. Ette näe rikasta ihmisenä. Te syytätte rikkaita tunteettomiksi mutta olette itse samanlaisia.
Te rikkaat haluaisitte tappaa köyhät nälkään ja ajaa kadulle, itse olette vielä pahempia. Te ette näe köyhää ihmisenä, näette vain hyödyttömän yhteiskunnan taakan jonka pitäisi kuolla pois systeemiä rasittamasta.
Teille on ihan oma erityinen paikka siellä helvetissä. Kannattaa sinunkin lukea Raamattua ja opetella nöyrtymistä ennen kuin seisot viimeisellä tuomiolla tekemässä Kaikkivaltiaalle tiliä. Siinä ei omaisuus auta :)
Ylpeys käy lankeemuksen edellä ja sen sinäkin tulet vielä kokemaan jos et laske ylpeää katsettasi maahan ja nöyrry Herran edessä
Älä pakota uskontoasi kellekkään, mistä tiedät ettei jonkun Afrikkalaisen alkuperäisheimon uskonto ole oikeassa. Sitten taivaassa on 60 henkinen heimo ja muut palamme helvetissä
En ole kenellekään mitään pakottamassa, kerron vain totuuden: ylpeys käy lankeemuksen edellä ja ylpeät ateistit tulevat palamaan helvetin tulessa. Jumala muistaa kyllä, kuka auttoi köyhää ja kuka ei.
Teet taikauskosi tosiasiaksi argumentissasi. Minäpä juuri keksin oman jumalani joka rankaisee kaikkia tuilla eläjiä ikuisella kidutuksella oman uskontoni helvetissä, noin nyt hävisit argumentin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai lopetetaan kokonaan verojen maksu, jokainen tulkoon toimeen omillaan.Tämä sopii. Otan sitten muilla tavoin mitä tarvitsen kun palkkaa ei suostuta maksamaan sen vertaa että sillä pärjäisi. Katsotaan kumman meistä haluta tulla toimeen on vahvempi.
Kuin myös. Jos siihen mennään niin väkivalta on joskus se ainoa ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
MENE TÖIHIN.
Edelleen arvostettu pressa. Heti kun kusipääkokkarit pääsivät hallitukseen 1987 alkoi Suomella mennä huonosti. Kommunismia muuten ajaa Suomeen nimenomaan Kokoomus koska haluavat että palkan sijasta työstä saa vain toimeentulotuen. Pthyi!
Ei kyllä lakimiehenä jää kokoomuksen ansiosta enemmän käteen kuin viimehallituskaudella jota ei kommunistisessa yhteiskunnassa tapahdu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä kovasti puhut "näkemisestä", mutta et näe itse tilannekuvaa. Suomessa rikkaat voi laskea käytännössä sormilla. Varakkaita henkilöitä, yli 150k vuodessa tienaavia on heitäkin onnettomat 0,2%. Vasemmisto viljelee termiä "rikas" aivan tarkoituksella, mutta puhuu silti tavallisista keskituloisista opettajista, kirjanpitäjistä ja automaalareista. Suomessa ylimpään tulodesiiliin, eli "rikkaimpaan" 10%:iin pääsee, jos tienaa yli 5200€/kk. Nettopalkassa kaikkein köyhimmän ja kaikkein rikkaimman on alle 2000€/kk. Siis KAIKKEIN rikkain ja KAIKKEIN köyhin. Se kuvaa jo olennaisimman. Ei tässä maassa ole kovin kummoisia tuloeroja, eikä ylimmän tulodesiilinkään henkilöt ole sen enempää rahoissaan. He nyt ovat lukeneet vaikka lääkärin paperit tms. mutta samaa Oivariiniä ja Kellogsin muroja ne kaupasta ostavat. Olisi älyllisesti rehellistä, että tuo "rikas" termistön viljely lopetettaisiin, ellei sitten ihan oikeasti tarkoiteta Hartwalleja tai Aarnio-Wihureita. Koska todellisuudessa nyt se pienituloinen vaatii oman elämänsä maksatusta sairaanhoitajilta, LVi-asentajilta, markkinointisuunnittelijoilta ja tehtaan vuoropäälliköiltä. Siis ihan tavalliselta keskiluokalta, joka sekin painii inflaation ja korkojen kourissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Porvarin itku on musiikkia korvilleni :)
Kansalaispalkka tulee ja valtio joutuu elättämään jatkossa työttömiä entistä enemmän ja sille ei yksikään porvari mahda mitään! Tulee moni porvarikin vielä joutumaan leipäjonoon kun tekoäly ja automatisointi kehityy vielä seuraavat 10 vuotta eteenpäin.
On ennustettu, että tekoäly voi tehdä jatkossa jopa juristin työt
Porvareilta voitaisiin ottaa huonoina aikoina osa omaisuudesta valtiolle pakolla haltuun. Loppuisi se vapaamatkustaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palataan asiaan, kun käyt läpi työtapaturman, josta kukaan ei suostu ottamaan vastuuta ja joudut työkyvyttömyyseläkkeelle sen takia.
Olen jo työkyvyttömyyseläkkeellä. Se on taloudellisesti lottovoitto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä Purran ja Urpon märät unelmat, köyhien leikkauksista kaatuvat. Ostan köyhänä lähihoitajana pullon shampanjaa, kun Purra ja Orpo joutuvat eroamaan. 😂😂😂
Ehei. Kyllä tässä lopulta käy aivan toisin. Nyt ihan ymmärrettävästi monella elämäntapatyöttömällä on paha mieli. Tuet laskee ja siitä syntyy paine työntekoa kohtaan. He kokevat sen pakottamisena, mitä se omalla tavallaan onkin. Eihän se ole kivaa vuosien kotonaolon jälkeen lähteä paistamaan porilaisia 19-vuotiaille känniääliöille baarien sulkemisajan jälkeen ja saada siitä vain jonnin verran enemmän, kuin joutilaana olosta. Mutta kun ei sitä järjestelmää alun alkaenkaan siihen suunniteltu, että kotona voi olla jos työt on omasta mielestään "paskaa".
Mutta kyllä se lusikka vielä siihen kauniiseen käteen löytyy ja työt alkaa maistumaan. Alun kiukut kun on kiukuteltu, niin moni näistä täällä valittavista on sitten töissä. Koirat haukkuu mutta karavaani kulkee. Tämä menee kuten siinä vanhassa totuudessa: "Tullessani tänne minulla oli mukanani kaksi säkkiä. Toisessa suklaata ja toisessa paskaa. Nyt arvon herrat ja rouvat, suklaat on syöty".
Tässä käy lopulta niin että muuttoliike maasta ulos kasvaa niin ettei teidän buumereiden eläkkeitä ole kukaan täällä maksamassa eikä hoitokodeissa teitä hoitamassa. Sitä saa mitä tilaa.
Näkis vaan kun sossupummit täältä katoaa :D Pelkillä säästöillä elättää ne kaikki buumerit
Vierailija kirjoitti:
Persuille ja kokkareille voitaisiin perustaa työleiri. Näillä kun ei ole kokemusta oikeista töistä.
Sanoo sohvalla makaava työtön?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teet taikauskosi tosiasiaksi argumentissasi. Minäpä juuri keksin oman jumalani joka rankaisee kaikkia tuilla eläjiä ikuisella kidutuksella oman uskontoni helvetissä, noin nyt hävisit argumentin
"Jumala on ylpeitä vastaan mutta nöyrille Hän antaa armon"
Lopun aikana ihmiset ovat jumalattomia, itserakkaita ja sydämeltään kylmiä. Tämä ketju on loistava esimerkki tästä
Persuille ja kokkareille voitaisiin perustaa työleiri. Näillä kun ei ole kokemusta oikeista töistä.