Liikenteen uhkarohkeat ohittelijat - mitä näiden päässä liikkuu kun vaarantavat itsensa ja muut?
Yllättäen liikeenteessä pujahtavat läheltäpiti ohittelijat riskeeraavat päivittäin ihmishenkiä.
Onko muutama sekunti sen arvoista?
Mitä näiden päässä liikkuu?
Kommentit (189)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alinopeutta hinkkaavat aiheuttavat näitä vaaratilanteita, kerätään hirveät jonot perään ja lopulta joku kyllästyy ja lähtee tekemään hengenvaarallisia ohituksia.
Miksi joku kyllästyy niin kovin että on valmis hengenvaaralliseen ohitukseen kun alkaa muka "toisen hidastelu" v---ttaa??
Miksi sellainen ihminen on ajamassa autoa jonka hermot ei kestä jonoa ilman että on aivan pakko päästä painamaan sitä kaasua muiden hengen vaarantaen?
Hidastelija on aivan yhtälailla väärässä paikassa kuin ohittaja.
Vierailija kirjoitti:
Alinopeutta hinkkaavat aiheuttavat näitä vaaratilanteita, kerätään hirveät jonot perään ja lopulta joku kyllästyy ja lähtee tekemään hengenvaarallisia ohituksia.
Alinopeutta ajava haittaa kyllä liikenteen sujuvuutta, mutta ensimmäistäkään vaaratilannetta he eivät aiheuta. Ne vaaratilanteet ovat puhtaasti holtittomia ohituksia tekevien reikäpäiden aikaansaannoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama asia kuin niillä jotka ajattelevat että minun ei tarvitse ajaa edes rajoitusen mukaan vaan ajan huomattavasti hiljempaa. Ongelma on itsekkyys molemmilla kun aiheutetaan vaaratilanteita ihan sillä kun ei välitetä liikenteen sujuvuudesta tai turvallisuudesta
Erikoista että vain liian nopeasti ajamista pidetään vaarallisena ja rangaistavana vaikka päinvastaisella käytöksellä vaarannetaan liikenneturvallisuutta vähintäänkin yhtä paljon.
Aika jännä, että omaa paskaa ajoaan pitää selitellä liikenteen sujuvuudella, vaikka tutkimukset kertovat nopeuden laskemisesta ihan jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama asia kuin niillä jotka ajattelevat että minun ei tarvitse ajaa edes rajoitusen mukaan vaan ajan huomattavasti hiljempaa. Ongelma on itsekkyys molemmilla kun aiheutetaan vaaratilanteita ihan sillä kun ei välitetä liikenteen sujuvuudesta tai turvallisuudesta
Erikoista että vain liian nopeasti ajamista pidetään vaarallisena ja rangaistavana vaikka päinvastaisella käytöksellä vaarannetaan liikenneturvallisuutta vähintäänkin yhtä paljon.
Ja törpöt jotka jumittavat koko liikenteen eivät muka ole itsekkäitä vaan ne jotka yrittävät päästä eteenpäin."
Liikenteessä on nopeusrajoitusta ilmaisevat liikennemerkit autoilijoita varten. Koskevat kaikkia, myös uhka-ohittelijoita.
Ellet ole sattunut huomaamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi joku kyllästyy niin kovin että on valmis hengenvaaralliseen ohitukseen kun alkaa muka "toisen hidastelu" v---ttaa??
Miksi sellainen ihminen on ajamassa autoa jonka hermot ei kestä jonoa ilman että on aivan pakko päästä painamaan sitä kaasua muiden hengen vaarantaen?
En tiedä. Näen näitä tilanteita lähes päivittäin työmatkani varrella.
Miksi ratissa on sellainen, joka ei uskalla ajaa rajoituksen mukaan tai kiihdyttää kiihdytyskaistalla ja sovittaa nopeuttaan motarin vauhdin mukaan, vaan jyrrätään kiihdytyskaistalla kuuttakymppiä ja odotetaan , että motarilla olijat väistää?
Koska Tesla kiihtyy niin nopsasti, on sillä turvallista ohittaa jokaisessa tilanteessa.
Ja koska se on Tesla, niin sillä ajaessa ei koskaan kuole eikä loukkaannu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hidastelija on aivan yhtälailla väärässä paikassa kuin ohittaja.
Hidasteluun voi joskus olla ihan hyväksyttävä syy. Kaahamiselle ja muulle holtittomalle perseilylle ei.
Huono itsetunto jota pitää korottaa hurjastelemalla. "Katso, minä olen jumala ja voin uhata sinun henkeäsi koska voin" ja ohitetaan näyttävästi keltaisen viivan kohdalla juuri muutama metri ennen sitä kun alkaisi ohituskaista.
Tai sitten ihan vaan alhainen äo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja törpöt jotka jumittavat koko liikenteen eivät muka ole itsekkäitä vaan ne jotka yrittävät päästä eteenpäin.
Mene kilparadalle kruisailemaan. Tule tänne arkeen tekemään yhteistyötä. Menee kaikilla joutuisammin., kun mennään sopivaan tahtiin.
Ne sinun kilpailut ja kikkailut vaarantaa meidät muut ja sinutkin. Ei kaikki reagoi yhtä nopeasti. Täällä ln monenlaisia menijöitä. Mene sääntöjen mukaan, niin lailla menee hyvin.
Liikenteessä tarvitaan malttia. Me ollaan täällä yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä ohittelijoita löytyy vaikka ajaa +10km/t yli rajoituksen, etenkin jos ajaa jollain yariksella tai micralla.
Ajan säännöllisesti pitkää matkaa. Vakionopeudensäädin on asetettu siten, että ajan 7 km/h todellista nopeutta yli sallitun nopeusrajoituksen, eli periaatteessa ihan liian kovaa. Jos yrittäisin laskea kuinka monta kertaa minut ohitetaan joka kerta matkallani, en pysyisi laskuissa vaikka yrittäisin.
Krooninen ohittelu liikennevirrassa lisää kaikkien tienkäyttäjien onnettomuusriskiä ja HIDASTAA SEKÄ JONOUTTAA liikennettä.
Se on niin monta nähty kun katkeamaton liikennevirta vaikka viikonlopun paluuliikenteen aikaan ajaa sallittua 80 km/h, niin yksi muiden jaloissa pyörivä ja väleihin kiilaava ohittelija saa takana kymmenien autojen jarruvalot syttymään kun joudutaan hidastamaan ettei ajeta väliin kiilannen ohittajan päälle.
Nämä urpot eivät ymmärrä ettå eivät nopeuta edes omaa matkaansa.
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole vaan sellaista tunnepitoista ajamista, jolloin kaikki muut autot ovat pääosin heille pelkkiä haasteellisia vihollisia.
Jos näkee peruutuspeilistä, että taas joku tuliperse on liikenteessä koettaa ennakoida ja päästää mahdollisimman pian ohi. Rytiskööt muualle kuin minun autooni.
MIkään vauhti ei riitä heille. Vaikka itse menen usein ylinopeutta ei se heille riitä. Minulla on väärä automerkki Toyota Yaris ja lisäksi vanhempi nainen. Olen punainen vaate tuliperseille.
Eivät myöskään osaa kiittää väistäjää . Se on se ärsyttävin piirre tuliperseissä.
Mä näin kerran Muhoksella kun yks suksiboksikuski ohitti ambulanssin.
Vierailija kirjoitti:
Tieteellisten tutkimusten mukaan ei heidän päässään ole havaittu mitään elollista toimintaa.
Yksi vaarallinen ohitus kaupungissa, ja kuitenkin seuraavissa liikennevaloissa auto on viereisellä kaistalla rinnallani. Hauskoja nuo kehällä ohittajat, hirveällä riskillä mennään ohi, ja kuitenkin 5km jälkeen ensimmäisssä liikennevaloissa Tapiolassa sama auto on vain 1-2 autoa edelläni."
Täsmälleen samaa olen miettinyt.
Uhkarohkea toisia vaarantava läheltäpiti ohitus eteen----> ja sen jälkeen notkutaan seuraavassa liikennevaloissa jonottamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä niitä ohittelijoita löytyy vaikka ajaa +10km/t yli rajoituksen, etenkin jos ajaa jollain yariksella tai micralla.
Turun moottoritiellä arkiaamuisin ja -iltaisin normaali nopeus on siinä 130-135km/h liepeillä. Työmatkalaiset ajavat Turun ja Helsingin väliä vahvalla rutiinilla. Etenkin kesäaikaan tie on kuitenkin täynnä 80-90km/h kinnaavia kuskeja jotka vaihtavat kaistaa aivan surutta 30-40km/h nopeammin ajavien eteen sen kummemmin peileihin katsomatta. Tästä aiheutuu sekä vaarallisia tilanteita että tehotonta liikennettä koska tien kapasiteettia hukataan ja autoilla ei voida ajaa tehokkaasti vaan polttoainetta tuhlautuu jatkuvassa jarruttelussa ja kiihdyttämisessä. On kiistatonta että ne ovat nimenomaan nuo ajotaidottomat etanat jotka vaaratilanteet aiheuttavat.
Vierailija kirjoitti:
Huono itsetunto jota pitää korottaa hurjastelemalla. "Katso, minä olen jumala ja voin uhata sinun henkeäsi koska voin" ja ohitetaan näyttävästi keltaisen viivan kohdalla juuri muutama metri ennen sitä kun alkaisi ohituskaista.
Tai sitten ihan vaan alhainen äo.
Puhdas tyhmyyshän noihin ohituksiin hyvin usein on syynä, sekä tietysti kieroon kasvanut luonne. Osa ohittelijoista on narkkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turun moottoritiellä arkiaamuisin ja -iltaisin normaali nopeus on siinä 130-135km/h liepeillä. Työmatkalaiset ajavat Turun ja Helsingin väliä vahvalla rutiinilla. Etenkin kesäaikaan tie on kuitenkin täynnä 80-90km/h kinnaavia kuskeja jotka vaihtavat kaistaa aivan surutta 30-40km/h nopeammin ajavien eteen sen kummemmin peileihin katsomatta. Tästä aiheutuu sekä vaarallisia tilanteita että tehotonta liikennettä koska tien kapasiteettia hukataan ja autoilla ei voida ajaa tehokkaasti vaan polttoainetta tuhlautuu jatkuvassa jarruttelussa ja kiihdyttämisessä. On kiistatonta että ne ovat nimenomaan nuo ajotaidottomat etanat jotka vaaratilanteet aiheuttavat.
On kiistatonta, että 130-135km/h ajavat ovat ajotaidottomia ja luonnehäiriöisä täystaukkeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alinopeutta ajava haittaa kyllä liikenteen sujuvuutta, mutta ensimmäistäkään vaaratilannetta he eivät aiheuta. Ne vaaratilanteet ovat puhtaasti holtittomia ohituksia tekevien reikäpäiden aikaansaannoksia.
Väärin. Koetapa ajatella tilannetta liikennevirran näkökulmasta äläkä vain omasta itsekkäästä (minulla on oikeus!) näkökulmastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän vajaa pitää olla ajatellakseen näin, mutta siitä kertoo myöskin toistuvasti provoilu samalla aiheella. Tyhmä mikä tyhmä.