Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

BRUTTONA 5 300 euroa, nettona noin 3 700 euroa. Tämän verran nelikymppinen Minna tienaa sairaanhoitajana kuukaudessa.

Vierailija
23.09.2023 |

Raha on ykkösmotiivini, ja kutsumus on plussaa. Kaikilla sairaanhoitajille ei kutsumusta ole, mutta itselläni onneksi on. Tykkään työstäni, se on kiinnostavaa ja olen siinä hyvä, Minna kertoo.

Raha motivoi

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000009868923.html

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis ei ollenkaan huono palkka, mutta valittaa pitää

Vierailija
2/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olisinko näin onnellinen, jos laittaisin tonnin säästöön.

– Haluan ostaa kaupasta tuotteita miettimättä, riittävätkö rahat tiettyyn shampooseen vaiko ei, Marianne kuvailee.

9 000–10 000 euroa kuussa tienaavaa Maijaa, 38, motivoi se, että hän voi kartuttaa omaisuutta sekä elää mielekästä ja laadukasta elämää.

– Tärkeimpänä pidän sitä, ettei minun tarvitse miettiä, mitä ostan kaupasta ja että voin panostaa laadukkaaseen ja terveelliseen ruokaan, hyvinvointiin ja lapsiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kunnassa noin iso netto noilla tuloilla? Eikö pitäisi jäädä ennemmin 3300€ tms käteen

Vierailija
4/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä Terhi asuu, selvisikö jutusta? Itselleni jää 5700 brutosta käteen 3400. Korkea kunnallisvero. Vois muuttaa.

Vierailija
5/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minnan kuukausiansiot:

Peruspalkka: 3 000 euroa / kk

Vuorolisät: noin 1 000 euroa / kk

”Tuplapalkan saa pyhinä ja lauantaisin kello 18 jälkeen. Se on korvaus siitä, että ikään kuin uhraa viikonlopun työlle. Olen lähes kaikki viikonloput töissä. Yötöitä en tee, mutta muuten minulle on ihan sama, milloin olen töissä. Kaikki juhlapyhätkin olen mielelläni töissä, sillä en välitä joulusta, uudestavuodesta enkä muistakaan pyhistä.”

Ylityöt: noin 700 euroa / kk

”Ylitöistä maksetaan 50 euroa tunnilta. Teen joka viikko kolmisen tuntia ylitöitä, joten siitä kertyy keskimäärin 700 euroa kuussa.”

Sivutyö: noin 600 e / kk

50-60h/viikko

Vierailija
6/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittiko hän jossain?

Vierailija
7/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä Terhi asuu, selvisikö jutusta? Itselleni jää 5700 brutosta käteen 3400. Korkea kunnallisvero. Vois muuttaa.

Minna se olikin mutta joka tapauksessa :)

Vierailija
8/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin,mulla jäi 5800 eurosta noin 3700 euroa käteen kun olin vielä töissä.

Vierailija
9/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

– Haluan ostaa kaupasta tuotteita miettimättä, riittävätkö rahat tiettyyn shampooseen vaiko ei, Marianne kuvailee.

9 000–10 000 euroa kuussa tienaavaa Maijaa, 38, motivoi se, että hän voi kartuttaa omaisuutta sekä elää mielekästä ja laadukasta elämää.

– Tärkeimpänä pidän sitä, ettei minun tarvitse miettiä, mitä ostan kaupasta ja että voin panostaa laadukkaaseen ja terveelliseen ruokaan, hyvinvointiin ja lapsiin.

Pystyisin laittaan tuosta 7000€ säästöön ilman että tarvis vielä kaupassa miettiä mitä ostaa. Jotkut ihmiset on kyllä täysin käsiä rahan kanssa.

Vierailija
10/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Peruspalkkani on 3 000 euroa. Mutta peruspalkka ei riittäisi mihinkään. Siksi teen omasta halustani ylitöitä ja sivutyötä ja olen melkein kaikki viikonloput sekä pyhät uudestavuodesta jouluun töissä. Bruttotuloistani 47 prosenttia kertyy muusta kuin peruspalkasta, Minna kertoo puhelimitse."

Kertoo myös olevansa töissä privaattipuolella. Tekee 50-60 -tuntista viikkoa.

Julkisella peruspalkka on 2650e/kk. Itse työskentelen päiväkirurgisessa yksikössä ja poliklinikalla, peruspalkka + ikälisä + henkilökohtainen lisä ovat 2790e/kk. Vuorolisiä ei tule. Käteen jää n. 2100e/kk.

Vierailija
11/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kai tuo palkka ihan ansaittu on. Tienaan itse vain 2600€ ennen veroja, mutta tuostakaan palkasta mitä Minna saa, en alkaisi sairaanhoitajaksi.

Vierailija
12/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on vaan järjestelykysymys itsekin tein kolmekymppisenä kahta työtä ja bruttoansiot markka-aikaan lähes 30 000mk/kk

Vierailija
13/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää Minna suorittaa elämää,kaikki on taulukoitu,aamuvuoron jälkeen lenkille/salille jne.. stoppi tulee ennemmin tai myöhemmin. Mut onhan se hullua maksaa vuokraa 1200 egee kuussa. Miksi sitä omistusasuntoa ei voi ostaa jo nyt,vaikka on lapsia. Miksi vasta sitten,kun ne on maailmalla. Ja pitää kahta autoa,jos yhdelläkin pärjäis. No jokainen tyylillään.

Vierailija
14/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänhän on omien sanojensa mukaan aina töissä, ml. viikonloput, juhlapyhät.

Hänellä on myös lapsia, vaikkeivat ne aina hänen luonaan olekaan.

Kyseenalaistan homman järkevyyden oman päänupin ja lasten kannalta.

Vierailija
15/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän isommat tulot helpottaisi elämää ja voisi hankkia kiinnostavia asioita, mutta en todellakaan jaksa ylitöitä. Ei ole sen arvoista jos pitää asua töissä. Ei kestä kroppa enkä ehdi palautua. Kun ikää on tullut yli neljäkymmentä niin on selkä ja olkapäävaivoja ja muitakin kipuja. En kestäisi keho mitenkään kovempaa tahtia. Päinvastoin, pitkän työuran jälkeen pitäisi jo välillä saada ottaa rennommin. Tämä normaali työaikakin on jo niin raskas ettei muuta tahdo jaksaa.

Vierailija
16/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se valinta tuokin. Pitkät päivät ja aina vkl ja pyhät töissä. Ei siinä ihan hirvesti jää aikaa lapsille tai energiaa kuntosalille. Tuollainen ihminen priorisoi rahan kaiken yli. Tässä maassa se harvoin on järkevää, koska tuloveroprogressio on älyttömän korkea. Saat tehdä monikertaisesti hommia ja käteen jää aina suhteessa kuitenkin vähemmän niistä extroista. Valtio voittaa.

Vierailija
17/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyisin laittaan tuosta 7000€ säästöön ilman että tarvis vielä kaupassa miettiä mitä ostaa. Jotkut ihmiset on kyllä täysin käsiä rahan kanssa.

Itse taidat olla, kun et verotuksesta ymmärrä tuon taivaallista. Hyvä jos käteen jää 5500€.

Vierailija
18/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää Minna suorittaa elämää,kaikki on taulukoitu,aamuvuoron jälkeen lenkille/salille jne.. stoppi tulee ennemmin tai myöhemmin. Mut onhan se hullua maksaa vuokraa 1200 egee kuussa. Miksi sitä omistusasuntoa ei voi ostaa jo nyt,vaikka on lapsia. Miksi vasta sitten,kun ne on maailmalla. Ja pitää kahta autoa,jos yhdelläkin pärjäis. No jokainen tyylillään.

Ei välttämättä tule mitään stoppia. Hän vaikutti ihan tyytyväiseltä ja onnelliselta. Jotkut ihmiset ovat paljon aikaansaavia ja tehokkaita luonnostaan. Heille kärsimystä tuottaisi se kun ei voisi tehdä mitään.

Vierailija
19/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valittiko hän jotain? En itse löytänyt valitusta.

Vierailija
20/112 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten? Eihän tuo ole nettona kuin noin 5t. Vai tarkoititko vuodessa?