Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jussi Halla-aho on lopettanut lihansyönnin jo 4v sitten

Vierailija
22.09.2023 |

Mitä mieltä olette tästä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaako hän myös tauluja, kuten eräs Saksan johtaja useita vuosikymmeniä sitten?

Maalaa. Kauniita tauluja maalaa.

Vierailija
22/25 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi luopua lihansyönnistä?

Vaikka siksi että liha ja lihajalosteet ovat karsinogeenisyysriskiluokituksessa korkeammalla kuin esimerkiksi aspartaami ja muut makeutusaineet. Jos haluaa elää pitkään niin siinä onnistuminen on todennäköisempää mitä vähemmän punaista lihaa syöt.

Toinen syy on hyvinvointi. Itse olen sekasyöjä mutta varsinkaan punaista lihaa ei juuri tee enää mieli kuin ehkä kerran kuukaudessa. Olen todennut että kroppa ja mieli toimivat paremmin kun ruokavalio on reilusti kasvispainotteinen ja proteeinilähteenä joka toisella aterialla kalaa, siipikarjaa tms. Suoli toimii paremmin, vireystila pysyy parempana, ei tule iltapäivän ähkyä ja koomaa lounaan jälkeen jne. Närästys ja muut oireet pysyvät poissa kun syö tarpeeksi kasviksia.

Kolmas syy vaikka se, että lihankasvatus kuormittaa ympäristöä huikeasti enemmön kuin kasvisruuan kasvatus. Maapallon väestöä ei ole mahdollista ruokkia lihapainotteisella ruokavaliolla.

Neljäs syy on etiikka. Kukin voi itse miettiä minkä arvon laittaa tälle, mutta itse en pidä ajatuksesta että eläviä, pelkoa, iloa ja surua tuntemaan kykeneviä, poikasiaan hoitavia toisia nisäkkäitä kasvatetaan vain tapettavaksi. Kuvaavaa on, että suomenkielessä käytetään ilmaisua Kohdellaan kuin karjaa, silloin kun halutaan ilmaista että jotain ryhmää kohdellaan huonosti.

Viides syy on kulinarismi. Syötäviä kasveja on mielettömän paljon enemmän kuin syötäviä eläimiä. Kun laajentaa syötävien kasvisten sortimenttia niistä lisukeperunoista tai riisistä vähän laajempaan kirjoon niin avaa oven todelliseen kulinaristiseen aarreaittaan. Toki hyviä ja monipuolisia kasvisruokia voi tehdä vaikka välillä söisi lihaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalaako hän myös tauluja, kuten eräs Saksan johtaja useita vuosikymmeniä sitten?

Tukahdutettua taiteellisuutta kyllä löytyy. Nuorempana Mestari lauloi ja soitti kitaraa hevibändissä, joka ei kuitenkaan menestynyt. Ulkomaalaiset bändit olivat suositumpia.

"Ne kirotut ulkomaalaiset! Vielä minä niille näytän!" (tähän Kullervon nyrkinheristyskuva)

Vierailija
24/25 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmankos se on niin vihanen. Sama ongelma Purralla. Söisi kunnon pihvin niin ei tarttis purkaa nälkäkiukkua ihmisiin

Vierailija
25/25 |
23.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva tietää tämän ja se kertoo pelkkää positiivista Halla-ahosta, ei ole tyrkyttämässä tai pakottamassa omia valintojaan muille kuten punavihreät.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi