Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: Ihminen valitsee todennäköisesti suunnilleen samalla henkisellä tasolla olevan kumppanin, jolla on samankaltainen maailmankatsomus

Vierailija
21.09.2023 |

Että se siitä ulkonäöstä. https://www.hs.fi/tiede/art-2000009871730.html

Kommentit (500)

Vierailija
1/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No shit Sherlock

Vierailija
2/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mielenkiinolla odotellut palstamiesten reaktiota, mutta hiljaista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisellä puolella hiljaista 😂

Vierailija
4/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En miellä itseäni palstamieheksi, mutta entinen vaimoni oli ja on aidosti heikkolahjainen työtä aktiivisesti kartteleva loinen ja minä olen paljon työtä tekevä älykkö. Minä olen myös vahvasti tunne-ihminen, kun hän on kylmä kuin jää.

Eli ex-vaimoni ei ainakaan valinnut kaltaistaan. Ennen kuin joku alkaa ämpyilemään, niin totean vain faktan: nainen valitsee.

Vierailija
5/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin aloituksen samasta, mutta eipä kukaan kommentoinut.

Vierailija
6/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En miellä itseäni palstamieheksi, mutta entinen vaimoni oli ja on aidosti heikkolahjainen työtä aktiivisesti kartteleva loinen ja minä olen paljon työtä tekevä älykkö. Minä olen myös vahvasti tunne-ihminen, kun hän on kylmä kuin jää.

Eli ex-vaimoni ei ainakaan valinnut kaltaistaan. Ennen kuin joku alkaa ämpyilemään, niin totean vain faktan: nainen valitsee.

Missä se sinun älysi käytännössä näkyy?

Vierailija
7/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka jaksaa kauan itseään tyhmempää katsella tai vaihtoehtoisesti paljon älykkäämpää, jonka seurassa tuntee itsensä tyhmäksi? Sama juttu absolutistin ja juopan kohdalla.

Sänkyyn kelpaa kuka vaan, mutta puolisoksi halutaan terävä nainen

https://www.hs.fi/tiede/art-2000006244535.html

Vierailija
8/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, siksikö olen ikisinkku eikä nuoret tsirbulat innostu?

Vierailija
9/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi tutkimukset on ihan turhia ja dioottimaisia tutkimuksia....

Ihan perus maalaisjärkikin sen sanoo että yleensä ihminen päätyy samankaltaisen tyypin kanssa yhteen koska ne hengailee samoissa porukoissa ja tutustuu näin. 

Ei siihen tarvita "asiantuntijoita" ja miljoonan euron tutkimusta selittää täysin yksinkertainen asia :D

Vierailija
10/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä se sinun älysi käytännössä näkyy?

Tämäkin älykkö on Oman Elämänsä Objekti, jota vain kopautettiin nuijalla päähän ja raahattiin kotiluolaan, josta hän ei enää koskaan poistunut. Ei hän sille mitään voinut, eihän?

Vierailija
11/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin suunnilleen

Vierailija
12/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä myös selviää tilastoista on se, että ikä on yleensä +-2 suuntaan tai toiseen, samanikäisiä ja sosioekonominen status ja tausta on myös sama. Mutta näistä tylsistä tosiasioista ei saa raflaavia provoja esimerkiksi tänne, liian tylsää. Pitää ottaa jotain poikkeustapauksia vaikka Hollywoodista asti, jossa 70-80v Al Pacino tekee lapsia, niitä sitten jauhetaan jonain totuuksina tavallisten ihmisten käyttäytymisenä, vaikka ne ovat harvinaisia poikkeuksia.

Vierailija
13/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta alkaa palstan persukkamiesten ùlinakuoro siitä, miten ei sillä ole väliä, kun tasot, jotka perustuvat vain ja ainoastaan ulkonäköön.

Vierailija
14/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä myös selviää tilastoista on se, että ikä on yleensä +-2 suuntaan tai toiseen, samanikäisiä ja sosioekonominen status ja tausta on myös sama. Mutta näistä tylsistä tosiasioista ei saa raflaavia provoja esimerkiksi tänne, liian tylsää. Pitää ottaa jotain poikkeustapauksia vaikka Hollywoodista asti, jossa 70-80v Al Pacino tekee lapsia, niitä sitten jauhetaan jonain totuuksina tavallisten ihmisten käyttäytymisenä, vaikka ne ovat harvinaisia poikkeuksia.

Nuo ovat miehille suunnattuja satuja. Ja miehet ahmivat tuollaiset tarinat. "Tuo voisin olla minä!" No et voisi.

Vierailija
15/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Al Pacinon ja hänen tämänhetkisellä kumppanilla on ikäeroa n50 vuotta, tälläisiä suhteita jotkut pitää mukamas jonain normeina.

Vierailija
16/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kuka on yllättynyt? Kun mietin läheisimpiä ystäviäni, kaikilla on suunnilleen saman ikäinen puoliso ja vieläpä samoilta ammattialoilta.

Löytyy muusikko-muusikko, opettaja-opettaja, ekonomi-ekonomi onnellisia tylsiä ihmisiä. Ne jotka tekivät rohkeita valintoja ulkonäkö edellä, ovat jo eronneet.

Vierailija
17/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo ovat miehille suunnattuja satuja. Ja miehet ahmivat tuollaiset tarinat. "Tuo voisin olla minä!" No et voisi.

En ole miehenäkään ikinä tajunut joidenkin pakkomiellettä jauhaa jostain Hollywood-miljonääreistä ikäänkuin heidän elämäntyyli ja elämänsä koskettaisi minua millään tavalla.

Vierailija
18/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin varmaan on. Mutta ainakin niin kauan kuin en itse kykene näkemään kenenkään pään sisälle (kenties onneksi) niin en halua valehdella istelleni, ettei mahd. kumppanini ulkonäöllä ole tai olisi mitään merkitystä. Kyllä ulkonäkö tai jokin yksittäinen piirre tai seikka siinä on ollut monesti se johon ole toisessa ensimmäisenä kiinnittänyt huomioni ja mahd. ihastunut.

Toisaalta (lähes)yhtä nopeasti kuin voin ihastua kumppanin ulkonäköön tai johonkin sen yksityiskohtaan voin menettää kiinnostukseni, jollei ulkonäkö vastaa lainkaan sitä, mitä ennätin toivoa ja uskao olevan pinnan alla. 

Yksinkertaistaen sanoisinkin, että pintaan ihastun jos ihastun, sisältöön sitten raskastun ja lopulta kiinnyn kokonaisuuteen.

Sinkkumies 

Vierailija
19/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei persulimies kellekään kelpaakaan, eikä muukaan äärioikealla vouhottava. Näkemyserot on isoja nykysuomessa naisten ja miesten välillä.

Vierailija
20/500 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinulla ei ollut minkäänlaista omaa tahtoa? Eli kuka tahansa nainen voi vain valita sinut ja viedä kotiin?

Ettei vaan olisi kuitenkin sinun syytä katsoa peiliin?