Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Helsinkiä haukutaan niin paljon?

Vierailija
21.09.2023 |

Kaunis kaupunki, paljon tapahtumia, kulttuuria jne.

Kommentit (169)

Vierailija
41/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.helsinkikuvia.fi/search/?search=aleksanterinkatu Tässä on esimerkki siitä miten kaupunkikulttuuri on kyllä vanhaa meilläkin. Nämä on tosi kiehtovia katsottavia

Vierailija
42/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska paikka ja paskemmat ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin Helsingissä vuosi sitten. Etsin lounaspaikkaa, mutta useissa niistä olisi pitänyt asioida englanniksi.

Osaan kyllä englantia, mutta oman kotimaani Suomen pääkaupungissa haluaisin asioida suomeksi tai ruotsiksi.

Vierailija
44/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin Helsingissä vuosi sitten. Etsin lounaspaikkaa, mutta useissa niistä olisi pitänyt asioida englanniksi.

Osaan kyllä englantia, mutta oman kotimaani Suomen pääkaupungissa haluaisin asioida suomeksi tai ruotsiksi.

Missä kävit? Minulle ei ole 40 vuoden aikana koskaan käynyt noin.

Vierailija
45/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Landet on kateellisia.

Mistä tarkalleen?

Raetiovaonusta

Vierailija
46/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omituista! Itae käyn lounasravintoloiss apäivittäin Helsingissä eikä vielä ole tuollaista tullut vastaan!

Vierailija
47/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kallein, mutta turvattomin Suomen kaupunki.

Vierailija
48/169 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan mukava paikka ja mukavia ihmisiä.

Vierailija
49/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oman kokemukseni mukaan mukava paikka ja mukavia ihmisiä.

Juu juu. Steissin tummat nuorukaiset on tosi mukavia ihmisiä. :)

Vierailija
50/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ongwlmia siellä ainakin riittää ja turvattomuutta.

Onneksi en asu siellä lapseni kanssa, tai olisin kyllä ihan paniikissa, kun vaatteet viedään lapsilta päältä ja hakataan päivittäin.

Maaseudulla on turvallista ja puhdasta

Joo, toi on kyllä Helsingin huono puoli. Tulee kalliiksi, kun kolme lasta tulee joka päivä kotiin alastomina ja hakattuina. Eihän sitä ehdi muuta tekemään kuin juoksemaan lastenvaatekaupoissa. 

Vierailija
51/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin että haukutaan, vai että vain ammutaan alas helsinkiläisten suuria kuvitelmia asuinpaikastaan?

Vierailija
52/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsinki on matala..no onhan Redi ja Kalasataman pari korkeampaa rakennusta mut muuten lätty. Oon käyny New Yorkissa .

Niin? Ja mitä sitten?

Vierailija
53/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se niin että haukutaan, vai että vain ammutaan alas helsinkiläisten suuria kuvitelmia asuinpaikastaan?

Tämä. Asukkaiden asenteet mua häiritsee tässä kaupungissa eniten (asennevamma ei toki onneksi koske kaikkia). Kuvitellaan että ollaan jotain mitä ei olla, parempia kuin muualla Suomessa. Itse olen nyt asunut yli 20 vuotta Helsingissä (enkä koe itseäni siitä huolimatta helsinkiläiseksi), mutta ellei perhe ja työ sitoaisi tänne, lähtisin takaisin kotikaupunkiini, joka edelleen tuntuu enemmän kodilta. Helsinki on ihan OK, mutta aivan yliarvostettu.

Vierailija
54/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen helsinkiläinen ja täällä minulla on kaikki mitä tarvitsen. Miksi näitä pitää vertailla. Tänne pääsee jokainen haluava. Täältä pääsee myös pois, jos haluaa.

Vierailija
55/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus pitää ansaita, säälin saa ilmaiseksi.

Vierailija
56/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Helsinkiä pitää kauniina, ei todellakaan ole ikinä matkustanut missään.

Vierailija
57/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos Helsinkiä pitää kauniina, ei todellakaan ole ikinä matkustanut missään.

Tai ehkä on matkaillut itäisessä Saksassa tai Varsovassa.

Vierailija
58/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialaiset matkailijat eivät pidä Helsinkiä kauniina.

Vierailija
59/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Asukkaiden asenteet mua häiritsee tässä kaupungissa eniten (asennevamma ei toki onneksi koske kaikkia). Kuvitellaan että ollaan jotain mitä ei olla, parempia kuin muualla Suomessa. Itse olen nyt asunut yli 20 vuotta Helsingissä (enkä koe itseäni siitä huolimatta helsinkiläiseksi), mutta ellei perhe ja työ sitoaisi tänne, lähtisin takaisin kotikaupunkiini, joka edelleen tuntuu enemmän kodilta. Helsinki on ihan OK, mutta aivan yliarvostettu.

En voi kuin ihmetellä millaisia helsinkiläisiä olet tavannut. Olen ollut täällä päin neljä vuosikymmentä eikä ole moisia tullut vastaan.

Vierailija
60/169 |
22.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillekin on niin vaikeaa sietää, että maalla on pääkaupunki. Koettakaa kestää, kaikilla muillakin mailla on, ei sen kummempaa.