Miksi Helsinkiä haukutaan niin paljon?
Kaunis kaupunki, paljon tapahtumia, kulttuuria jne.
Kommentit (169)
Paska paikka ja paskemmat ihmiset.
Kävin Helsingissä vuosi sitten. Etsin lounaspaikkaa, mutta useissa niistä olisi pitänyt asioida englanniksi.
Osaan kyllä englantia, mutta oman kotimaani Suomen pääkaupungissa haluaisin asioida suomeksi tai ruotsiksi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin Helsingissä vuosi sitten. Etsin lounaspaikkaa, mutta useissa niistä olisi pitänyt asioida englanniksi.
Osaan kyllä englantia, mutta oman kotimaani Suomen pääkaupungissa haluaisin asioida suomeksi tai ruotsiksi.
Missä kävit? Minulle ei ole 40 vuoden aikana koskaan käynyt noin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Landet on kateellisia.
Mistä tarkalleen?
Raetiovaonusta
Vierailija kirjoitti:
Omituista! Itae käyn lounasravintoloiss apäivittäin Helsingissä eikä vielä ole tuollaista tullut vastaan!
Kallein, mutta turvattomin Suomen kaupunki.
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan mukava paikka ja mukavia ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oman kokemukseni mukaan mukava paikka ja mukavia ihmisiä.
Juu juu. Steissin tummat nuorukaiset on tosi mukavia ihmisiä. :)
Vierailija kirjoitti:
No ongwlmia siellä ainakin riittää ja turvattomuutta.
Onneksi en asu siellä lapseni kanssa, tai olisin kyllä ihan paniikissa, kun vaatteet viedään lapsilta päältä ja hakataan päivittäin.Maaseudulla on turvallista ja puhdasta
Joo, toi on kyllä Helsingin huono puoli. Tulee kalliiksi, kun kolme lasta tulee joka päivä kotiin alastomina ja hakattuina. Eihän sitä ehdi muuta tekemään kuin juoksemaan lastenvaatekaupoissa.
Onko se niin että haukutaan, vai että vain ammutaan alas helsinkiläisten suuria kuvitelmia asuinpaikastaan?
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on matala..no onhan Redi ja Kalasataman pari korkeampaa rakennusta mut muuten lätty. Oon käyny New Yorkissa .
Niin? Ja mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin että haukutaan, vai että vain ammutaan alas helsinkiläisten suuria kuvitelmia asuinpaikastaan?
Tämä. Asukkaiden asenteet mua häiritsee tässä kaupungissa eniten (asennevamma ei toki onneksi koske kaikkia). Kuvitellaan että ollaan jotain mitä ei olla, parempia kuin muualla Suomessa. Itse olen nyt asunut yli 20 vuotta Helsingissä (enkä koe itseäni siitä huolimatta helsinkiläiseksi), mutta ellei perhe ja työ sitoaisi tänne, lähtisin takaisin kotikaupunkiini, joka edelleen tuntuu enemmän kodilta. Helsinki on ihan OK, mutta aivan yliarvostettu.
Minä olen helsinkiläinen ja täällä minulla on kaikki mitä tarvitsen. Miksi näitä pitää vertailla. Tänne pääsee jokainen haluava. Täältä pääsee myös pois, jos haluaa.
Kateus pitää ansaita, säälin saa ilmaiseksi.
Jos Helsinkiä pitää kauniina, ei todellakaan ole ikinä matkustanut missään.
Vierailija kirjoitti:
Jos Helsinkiä pitää kauniina, ei todellakaan ole ikinä matkustanut missään.
Tai ehkä on matkaillut itäisessä Saksassa tai Varsovassa.
Italialaiset matkailijat eivät pidä Helsinkiä kauniina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Asukkaiden asenteet mua häiritsee tässä kaupungissa eniten (asennevamma ei toki onneksi koske kaikkia). Kuvitellaan että ollaan jotain mitä ei olla, parempia kuin muualla Suomessa. Itse olen nyt asunut yli 20 vuotta Helsingissä (enkä koe itseäni siitä huolimatta helsinkiläiseksi), mutta ellei perhe ja työ sitoaisi tänne, lähtisin takaisin kotikaupunkiini, joka edelleen tuntuu enemmän kodilta. Helsinki on ihan OK, mutta aivan yliarvostettu.
En voi kuin ihmetellä millaisia helsinkiläisiä olet tavannut. Olen ollut täällä päin neljä vuosikymmentä eikä ole moisia tullut vastaan.
Joillekin on niin vaikeaa sietää, että maalla on pääkaupunki. Koettakaa kestää, kaikilla muillakin mailla on, ei sen kummempaa.
https://www.helsinkikuvia.fi/search/?search=aleksanterinkatu Tässä on esimerkki siitä miten kaupunkikulttuuri on kyllä vanhaa meilläkin. Nämä on tosi kiehtovia katsottavia