Miksi Helsinkiä haukutaan niin paljon?
Kommentit (169)
Helsinki on perus ok kaupunki. Ei mitään superhuippua, mutta ei sitä haukkuakaan tarvi. Kaikkea on mitä tarvii. Nimim. 25 vuotta Helsingissä asunut.
Helsinkiläisenä tiedostan haukkumisen, en silti vaihtaisi asuinpaikkaa. Aidosti suvaitsevainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut kaupungit, aina Imatraa, Turkua ja Lahtea myöten on varustettu esimerkiksi paremmilla leikkipuistoilla kuin Helsinki. Samoin niissä on parempia ja monipuolisia ulkourheilupaikkoja. Myös puistot ovat kauniimpia. Missä Helsingissä on suihkulähteitä, kauniita paikkoja istuskella ja lasten leikkiä monipuolisesti muutenkin kuin yhdessä kiipeilyteleineessä ja kahdessa liukumäessä. Kaivarissa varmasti paras, mutta vertaapa sitä vaikka Turun Kupittaan puistoon, ei kahta sanaa. Samoin liikenne, et pääse autolla liikkumaan keskustaan. EI toimi!
Mitä lapseton aikuinen ihminen tekee leikkipuistoilla ja kiipeilytelineillä?
Niin on täällä siis muitakin kuin sinä ja itsekkyytesi!
Vierailija kirjoitti:
Kallein, mutta turvattomin Suomen kaupunki.
Vantaan Koivukylässäkin on aika turvatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin että haukutaan, vai että vain ammutaan alas helsinkiläisten suuria kuvitelmia asuinpaikastaan?
Tämä. Asukkaiden asenteet mua häiritsee tässä kaupungissa eniten (asennevamma ei toki onneksi koske kaikkia). Kuvitellaan että ollaan jotain mitä ei olla, parempia kuin muualla Suomessa. Itse olen nyt asunut yli 20 vuotta Helsingissä (enkä koe itseäni siitä huolimatta helsinkiläiseksi), mutta ellei perhe ja työ sitoaisi tänne, lähtisin takaisin kotikaupunkiini, joka edelleen tuntuu enemmän kodilta. Helsinki on ihan OK, mutta aivan yliarvostettu.
Siis mitä kuvitellaan?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki muut kaupungit, aina Imatraa, Turkua ja Lahtea myöten on varustettu esimerkiksi paremmilla leikkipuistoilla kuin Helsinki. Samoin niissä on parempia ja monipuolisia ulkourheilupaikkoja. Myös puistot ovat kauniimpia. Missä Helsingissä on suihkulähteitä, kauniita paikkoja istuskella ja lasten leikkiä monipuolisesti muutenkin kuin yhdessä kiipeilyteleineessä ja kahdessa liukumäessä. Kaivarissa varmasti paras, mutta vertaapa sitä vaikka Turun Kupittaan puistoon, ei kahta sanaa. Samoin liikenne, et pääse autolla liikkumaan keskustaan. EI toimi!
Helsingissähän on ihania leikkipuistoja. Harmi, että kokoomus on välillä sulkenut niitä. Nyt kuitenkin taas auki.
Kuuskyt vuotta oon asunu täällä. Maalaiset pilas koko mestan. ennen oli aitoja stadilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se niin että haukutaan, vai että vain ammutaan alas helsinkiläisten suuria kuvitelmia asuinpaikastaan?
Tämä. Asukkaiden asenteet mua häiritsee tässä kaupungissa eniten (asennevamma ei toki onneksi koske kaikkia). Kuvitellaan että ollaan jotain mitä ei olla, parempia kuin muualla Suomessa. Itse olen nyt asunut yli 20 vuotta Helsingissä (enkä koe itseäni siitä huolimatta helsinkiläiseksi), mutta ellei perhe ja työ sitoaisi tänne, lähtisin takaisin kotikaupunkiini, joka edelleen tuntuu enemmän kodilta. Helsinki on ihan OK, mutta aivan yliarvostettu.
En ole koskaan helsinkiläisenä kuvitellut olevani parempi kuin olen.
Tietysti siksi, että siellä ilmenee kaikista vahvimmin kaikki yhteiskunnalliset ongelmat, eniten jengiroskaa yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissähän on ihania leikkipuistoja. Harmi, että kokoomus on välillä sulkenut niitä. Nyt kuitenkin taas auki.
Hah hah, et tiedä ensimmäistäkään ja olet tottunut siihen että leikkipuisto on hiekkakenttä, jossa yksi liukumäki.
Kyllä täällä on hyvä asua. Kaikki palvelut mitä ikinä Suomessa onkaan jne. Merellinen kaupunki, on luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiä haukkuu yleensä he jotka eivät ole koskaan edes oman maansa pääkaupungissa käyneet.
Vihervassarien pesä.
Mistä siis tulee aivan kamala kateus ja viha helsinkiläisiä kohtaan? Joku helsinkiläinen antanut pakit? Käy kateeksi kun jollain on työpaikka? Vaatteet aiheuttaa kateutta? Mitä väliä vaikka ei ole paljasjalkalainen stadilainen. Ne työpaikat on siellä Helsingissä ja on käytännöllisempää asua lähempänä työpaikkaa.
Ankee ja ahdistava. Ja asun siellä eli en ole mikään ulkopaikkakuntalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan Helsinkiläisten ja "Stadilaisten" takia.
Opettelehan kirjoittamaan.
When in Rome....
Vierailija kirjoitti:
Käy Turussa kuuntelemassa mitä siellä puhutaan Tampereesta tai toisin päin, niin ymmärrät, ettei Helsinkiä haukuta paljoa.
Yhtä ääliömäistä sekin. Ovat molemmat hienoja kaupunkeja ja niin on Helsinkikin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsinkiä haukkuu yleensä he jotka eivät ole koskaan edes oman maansa pääkaupungissa käyneet.
Vihervassarien pesä.
Eikös Helsingissä asu paljon oikeistolaisia, äärioikeistolaisia ja persuja?
Kaikki Helsingin naiset on suorittavia bitchejä, jotka suuttuu jo siitä että joku mies kävelee niiden ohi jalkakäytävällä. Tekevät siitä sen jälkeen kilpailun koska minäminäminä.
Mitä lapseton aikuinen ihminen tekee leikkipuistoilla ja kiipeilytelineillä?