Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Diplomi-insinööriksi vai opettajaksi?

apuatarvitaan
21.09.2023 |

Olen miettinyt pitkään alanvaihtoa. Opiskelen opettajaksi ja olen tehnyt kolme vuotta sijaisuuksia, yhden pitkän resurssiopettajan sijaisuuden ala-asteella ja tämän lisäksi sijaisuuksia ylä-asteella ja lukioissakin. Rakastan auttamista ja opettamista, mutta minua huolestuttaa, mihin suuntaan koulutus ja turvallisuus kouluissa on menossa. Minulla on itselläni mielenterveysongelmia ja jos hypoteettisesti nämä olisivat hallinnassa jo valmistuttua, kestäisiköhän psyyke silti opettajan työtä Auttamisen halukin tulee jatkuvassa pelossa ja sairauksien ympärillä elämisestä lapsuudesta, enkä tunnista, onko halu vain näihin ongelmiin linkittyvä vai aito halu, mikä pysty minulla vuosikymmenet.

Minulla riittäisi arvosanat ja varmaan motivaatiokin päästä DI-koulutukseen, esim. automaatiotekniikkaan. En kuitenkaan tiedä työstä tarpeeksi. Tämä on hyvin kaukana ihmisläheisestä auttamistyöstä Mitä mielipiteitä, kommentteja kokeneemmilta tähän asiaan heräsi?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinöörejä tulee AMK:Sta, Diplomi-insinöörejä yliopistosta.

Sama ku vertailisi terveydenhoitajaa ja lääkäriä.

Ja nauretaan sille kun lääkäri "suuttuu" siitä kun joku sanoo sitä terkaksi.

Yhyy ja niisk! T: DI

Vierailija
22/22 |
21.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Insinöörejä on työttöminä.

Insinöörillä ei ole 3kk palkallista lomaa.

Jos opetat ekaluokkaa, niin on lepposta ja kesäisin ehdit pitkästyä joutenoloon. Näin ainakin naapurin opettajatar.

Ekaluokan opettaminen on tosiaan toooosi toooosia leppoisaa puuhaa 😂🤣

Ei ole mitään tulosvastuuta eli leppoista on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla