Haluaisiko joku keksiä minulle 8€:lla ihanan itsenäisyyspäivän jälkiruoan? Pidän suklaasta.
Aloitan itsenäisyyspäivän riisipuurolla. Seuraan aamusta saakka itsenäisyyspäivän ohjelmia.
Päivälliseksi syön karjalanpaistia ja muussia.
Sitten pitäisi ostaa varmaan jotain väliherkkua (edullista) ja haluaisin tehdä jälkiruoan (olen yksin).
Budjetti kokonaisuudessaan on 20€, jälkiruokaan jää 8€. Haluaisin jotain suklaista ja ihanaa.
Tuleeko sinulla jotain mieleen?
Kommentit (17)
Suklaamousse. Ohjeita löytyy joka lähtöön.
Suklaakiisseli kulutusmaitoon tehtynä! Maitoa, kaakaojauhetta, maissi-tai perunajauhoja suurustamiseen, sokeria, vaniljasokeria ja pinnalle rouhittua suklaata!
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain konvehtirasia?
Tylsää. Mielummin jotain ihanaa. Suklaamousse on kyllä ihanan pehmeä ja silkkinen. Siihen päälle vielä keksimurua niin on rapeaa tekstuuria myös. Ehkä se olisi yksi vaihtoehto.
Ap
Blå Bland (kuivatuote, johon maitoa menee vähän, muistaakseni 1dl) Valkosuklaa-Nougat-Mousse (maksaa jotain pari euroa ja toinen pussi säästyy sinulla toiseen kertaan)+ vähän punaherukoita (1.65e pss) tai puolukoita (1.15e) piristykseksi makealle. Molemmat pieniä pakasteita altaasta. Sitten jos suklaan haluat maksimoida, niin osta tumma vaikka fazerin patukka, ja leikkaa siitä rouheeksi ja koristeeksi leikkuuveitsellä pari kolme palaa (maksanee euron?). Helppo, nopea ja hyvää.
Pusseja on pakkauksessa kaksi. Yhdestä tulee kaksi annosta. Marjoja ja suklaata jää yli :)
vaniljajäätelöä, vatkaat sen pehmikseksi ja sitten siihen pinnalle murustettua suklaalevyä. mahdollisesti sivuun pakastemansikoita tai vadelmia.
tai sitten itde tehtyä kaakaovanukasta ja kermavaahtoa, jossa päällä raastettua suklaahippua
Jokin ihana suklaakakku tai muffinsi olisi minun mieleeni. Jo ehdotettua mutakakkua jäätelöllä ja tuoreilla marjoilla ajattelin itsekin ensiksi.
Vähän erilainen herkku voisi olla myös, jos paistaisi pienen määrän lettuja tai vohveleita (taikina näihin puoli-ilmainen) ja täyttäisi herkuilla. Olen syönyt sellaisen överi-herkkuvohvelin, jossa vastapaistetun vohvelin sisään laitettiin suklaapatukka, joka suli siihen ihanasti (esim. Kinder maxi tai Pätkis voisi olla ihana) ja tuoreita mansikoita ja vadelmia, vaniljajäätelöä ja kermavaahtoa, päälle suklaamurua jne. Toimii letun kanssa yhtä lailla, ja suklaan sijaan voi laittaa vaikka Nutellatäytteen ranskalaisittain.
Jos se suklaamousse kiinnosti eniten, siitäkin saa oikein juhlavan, kun laittaa kauniiseen astiaan, vaikka jalalliseen lasiin, päälle kermavaahtoa, keksimuruja tai suklaarouhetta.
Vierailija kirjoitti:
Jokin ihana suklaakakku tai muffinsi olisi minun mieleeni. Jo ehdotettua mutakakkua jäätelöllä ja tuoreilla marjoilla ajattelin itsekin ensiksi.
Vähän erilainen herkku voisi olla myös, jos paistaisi pienen määrän lettuja tai vohveleita (taikina näihin puoli-ilmainen) ja täyttäisi herkuilla. Olen syönyt sellaisen överi-herkkuvohvelin, jossa vastapaistetun vohvelin sisään laitettiin suklaapatukka, joka suli siihen ihanasti (esim. Kinder maxi tai Pätkis voisi olla ihana) ja tuoreita mansikoita ja vadelmia, vaniljajäätelöä ja kermavaahtoa, päälle suklaamurua jne. Toimii letun kanssa yhtä lailla, ja suklaan sijaan voi laittaa vaikka Nutellatäytteen ranskalaisittain.
Jos se suklaamousse kiinnosti eniten, siitäkin saa oikein juhlavan, kun laittaa kauniiseen astiaan, vaikka jalalliseen lasiin, päälle kermavaahtoa, keksimuruja tai suklaarouhetta.
Nam. Tekisin oikein överivohvelit mutta valitettavasti ei ole vohvelirautaa. Eikä edes pientä lettupannua että voisi tehdä sellaisia paksumpia ja kuohkeita pieniä pannukakkuja.
Ihana idea kyllä.
Mietin vielä. Joku överijuttu vois olla..
Ap
Valion Eila suklaamousse 150 grammaa maksaa noin 1,30- 1,40 euroa. Tuota myydään ihan samassa hyllyssä jugurttipurkkien ja muiden vastaavien tuotteiden kanssa. Rahaakin jäisi vielä johonkin muuhun tuotteeseen.
Joulutortut After Eight -täytteellä. Niitä teen itse jouluksi.
Vierailija kirjoitti:
Blå Bland (kuivatuote, johon maitoa menee vähän, muistaakseni 1dl) Valkosuklaa-Nougat-Mousse (maksaa jotain pari euroa ja toinen pussi säästyy sinulla toiseen kertaan)+ vähän punaherukoita (1.65e pss) tai puolukoita (1.15e) piristykseksi makealle. Molemmat pieniä pakasteita altaasta. Sitten jos suklaan haluat maksimoida, niin osta tumma vaikka fazerin patukka, ja leikkaa siitä rouheeksi ja koristeeksi leikkuuveitsellä pari kolme palaa (maksanee euron?). Helppo, nopea ja hyvää.
Pusseja on pakkauksessa kaksi. Yhdestä tulee kaksi annosta. Marjoja ja suklaata jää yli :)
Se jauheesta tehty on ihan hyvää, mutta on kyllä älyttömän helppo tehdä itsekin ja on vieläkin parempaa. Valkosuklaamousseen tarvitset 200g tuorejuustoa, 200g valkosuklaata ja 4 dl vispikermaa. Vatkaa tuorejuusto kuohkeaksi, sulata suklaa ja vatkaa se tuorejuuston joukkoon, vaahdota kerma ja lisää sekin joukkoon. Voit laittaa lisäksi mukaan nougatmuruja, jos niistä tykkäät, tai keksimuruja, tai itsenäisyyspäivän kunniaksi mustikoita.
Litran paketti suklaajäätelöä ja levy Fazerin sinistä. Vielä jää noin kaksi euroa yli, jos ovat samanhintaisia kuin minun ostamani.
Samettisen suklainen Aino-jäätelö. Hyvää.
Mä ostaisin jäätelöä ja suklaakonvehteja
Itse kokeilemista kaikkein helpoin oli vatkata purkki vaniljakastiketta vaahdoksi ja lisätä siihen sulatettu suklaalevy. Sitten vaahto vain annospurkkeihin ja jääkaappiin.
Teen myös itse suklaakiisseliä Marttojen ohjeen mukaan, mutta laitan maizenaa desin verran maitolitraan. Siitä tulee ihanan pehmeää ja paksua kiisseliä.
Mutakakkua, jäätelöä ja suklaakastikettta. Itse tehden halvemmalla, mutta kaupastakin saa 8 eurolla kaikki valmiina.