Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Katkeruus siitä, että synnytys tuhosi seksielämän

Vierailija
20.09.2023 |

Long story short: Synnytyksessä sain repeämän ja se ommeltiin. Jälkitarkastuksessa valitin jo, että pimppi on kipeä ja 4 kuukautta synnytyksestä kävin asian vuoksi lääkärissä. Vasta 10 kk synnytyksestä asia otettiin tosissaan. Emättimen suulle ja syvemmälle oli kuitenkin muodostunut paljon arpikudosta, joka kipuilee. Sain myös ponnistusinkontinenssin. Synnytyksestä on nyt 1,5 vuotta, ja yhdyntä ei onnistu kivun takia. En voi myöskään käyttää tamponeja, kuukuppia yms. Olen yrittänyt käyttää dilataatiota, mutta siitä ei tunnu olevan apua, kuten ei myöskään mistään liukuvoiteesta tms. Nyt jonotan taas erikoislääkäriaikaa...

Tapahtuma on saanut minut todella katkeraksi. Olen aina ollut seksissä aika yhdyntäkeskeinen, ja nyt kun se ei onnistu, olo on seksuaalisesti rampa. Tämä on johtanut myös pahaan aviokriisiin ja lisäksi lapsiluku jäänee nyt yhteen, kun alun perin toiveissa oli kolme lasta. Tuntuu, että olen asiasta katkera joka päivä ja joskus tunnen jopa vihaa lasta kohtaan. :( Nämä ovat kamalia tunteita. Miten päästä yli katkeruudesta? Onko saanut apua vastaavaan vaivaan vielä näin pitkän ajan kuluttua synnytyksestä?

Kommentit (273)

Vierailija
101/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan synnyttänyt enkä ollu raskaana, 40 iässä tulee ne laskeumat KAIKILLE, ei seksi onnistu muillakaan, inkontinenssi myös kuuluu pakettiin KAIKILLA naisilla, älä usko vaikka joku kiistää. Menee ohi. Ei seksi onnistu kuin hyvin pienen x kanssa. Moni muukin asia tekee nuo, tulehukset, vulvodynia, ylipaino,kiinnikkeet, atropia, lapsilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Tee muutama lapsi, voi parantua vaikka.

Minulla on kaksi lasta ja ikää 48, enkä kuulu tähän mainitsemaasi ryhmään KAIKKI naiset. Nyt varmaan väität että valehtelen, koska käskit olla uskomatta, vaikka joku kiistää. Joudun kuitenkin valittaen silti toteamaan, että ei ole laskeumia tai inkontinenssia, ja seksi onnistuu oikein hyvin vaikka minkä kokoisen x:n kanssa. Ja vaikka tämänkin kiistäisit, en minä mikään superpoikkeus tuttavapiirissäni edes ole. Yllättävän moni nainen on seksuaalipuolelta jopa vielä 40 vuoden jälkeenkin terve.

Ei mullakaan ole kohdun laskeumaa, ei inkontinenssia enkä ole edes lihonut.

Ihme liioittelua tuon edellisen kirjoitus.

T. 50+

Sama täällä. Olen 60+

Vierailija
102/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ommeltu välilihan leikkauksen jälkeen tarpeeksi kiinni ja toosa oli tosi löysä. Ihan samanlainen kurja ja vähätelty olo tuli siitäkin. Seksielämä kärsi, joten vaadin leikkausta ja sain sen. Miesgyneiltä löytyi myötätuntoa lähinnä miestäni kohtaan, joten se varmasti edesauttoi asiaa. Tämä kaikki siis tapahtui ulkomailla. Korjausleikkauksen jälkeen seksielämä parani ja pääsin viimein myös koko traumasta yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko ap aika päästä yhdyntäkeskeisyyeestäsi seksissä? Iän myötä muutenkin seksiä joutuu sovittamaan kaikenlaisten haasteiden edessä, jos orgasmiin pystyt klitorista kiihottamalla, niin hyvin menee.

Niin että jää kipuilemaan vaan, eikös. :D

Uskomattomia kommentteja ihmisillä. Tsemppiä ap!

Ei, vaan realismia vanhemmalta ihmiseltä. Iän myötä naisen limakalvot ohenee ja heikkenee sekä miehen erektio muuttuu epäluotettavaksi. Silloin vain on etsittävä tapa nauttia toisella tapaa seksistä kuin yhdynnällä.

Vierailija
104/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositten yinmari joga, vahva ja joustava lantionpohja kurssia. Olen itse siinä kurssilla nyt. Auttaa laskeumiin, arpikudoksiin jne..

Vierailija
105/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko ap aika päästä yhdyntäkeskeisyyeestäsi seksissä? Iän myötä muutenkin seksiä joutuu sovittamaan kaikenlaisten haasteiden edessä, jos orgasmiin pystyt klitorista kiihottamalla, niin hyvin menee.

Ei, vaan realismia vanhemmalta ihmiseltä. Iän myötä naisen limakalvot ohenee ja heikkenee sekä miehen erektio muuttuu epäluotettavaksi. Silloin vain on etsittävä tapa nauttia toisella tapaa seksistä kuin yhdynnällä.

Nyt ei puhuta dinosaurusten luonnollisen kuivista häppäreistä vaan synnytysikäisten arvista. Ei ole verrattavissa oleva asia. Iän tuomaa kuivuutta ei voi kirurgialla hoitaa mutta repeämiä voi.

Vierailija
106/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, kun syntyvyys laskee. Tosiasiahan on, että synnytyksen jälkeen äiti jää ihan yksin näiden vaivojen kanssa ja niitä ei terveydenhoidossa tunnisteta tai vähätellään. 

Aivan taatusti yksi tekijä syntyvyyden laskussa on juuri se, että näistä asioista puhutaan nykyään avoimemmin esimerkiksi somessa. Naisilla on enemmän tietoa palautumisesta ja kaikista mahdollisista siihen liittyvistä ongelmista kuin aiemmin, ja he voivat ottaa myös nämä asiat huomioon päätöksessään. Ainakin itselläni kaikki tämän aloituksen kaltaiset avautumiset, joita muuten tuntuu olevan todella paljon, vaikuttavat negatiivisesti haluun perheellistyä. Ehkä pahimpia ovat kuvat, joissa ulkonäkö on käytännössä mennyt pilalle synnytyksen myötä. Kukapa haluaisi ottaa vapaaehtoisesti riskin?

Vierailija
107/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli nuoren synnyttäneen naisen olisi luovuttava seksista siksi, että vanhat naiset eivät halua seksiä?

Tuohan tarkoittaa sitä, että kenenkään seksistä tykkäävän naisen ei pidä tehdä lapsia ollenkaan.

Vierailija
108/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän siitä saa, kun ihmisnaisen ja ihmisvauvan välinen kokosuhde on ihan pielessä porsimisen kannalta. Ihmisvauva syntyessään on kohtuuttoman suuri suhteessa naisen kehoon ja aukkoon, mistä sen on tultava. Se tekee synnyttämisen vaaralliseksi ja kivuliaaksi.

Monilla muilla nisäkkäillä syntyvä jälkeläinen on huomattavasti pienempi suhteessa naaraan kokoon. Eihän luonnossa sellainen kävisi päinsäkään, että emo menehtyisi tai vammautuisi synnytyksessä eikä pystyisi huolehtimaan jälkeläisestä ja ruokkimaan sitä, metsästämään jne.

Suunnitteluvirhe.

Vierailija
109/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten ihmetellään, kun syntyvyys laskee. Tosiasiahan on, että synnytyksen jälkeen äiti jää ihan yksin näiden vaivojen kanssa ja niitä ei terveydenhoidossa tunnisteta tai vähätellään. 

Aivan taatusti yksi tekijä syntyvyyden laskussa on juuri se, että näistä asioista puhutaan nykyään avoimemmin esimerkiksi somessa. Naisilla on enemmän tietoa palautumisesta ja kaikista mahdollisista siihen liittyvistä ongelmista kuin aiemmin, ja he voivat ottaa myös nämä asiat huomioon päätöksessään. Ainakin itselläni kaikki tämän aloituksen kaltaiset avautumiset, joita muuten tuntuu olevan todella paljon, vaikuttavat negatiivisesti haluun perheellistyä. Ehkä pahimpia ovat kuvat, joissa ulkonäkö on käytännössä mennyt pilalle synnytyksen myötä. Kukapa haluaisi ottaa vapaaehtoisesti riskin?

Kun tieto ja taito lisääntyy niin silloin sitä myös pitäisi hyödyntää. Tarkoitan tällä sitä että jos kerran lääketiede on kehittynyt niin näppäräksi ja tarkaksi, että jopa silmämunien sisälle voidaan operoida, niin miksi naisen alapäätä ei sitten vaan saada kuntoon? Johtuuko se siitä että miehilläkin on silmät, mutta ei kohtua ja synnytyselimiä?

Vierailija
110/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan synnyttänyt enkä ollu raskaana, 40 iässä tulee ne laskeumat KAIKILLE, ei seksi onnistu muillakaan, inkontinenssi myös kuuluu pakettiin KAIKILLA naisilla, älä usko vaikka joku kiistää. Menee ohi. Ei seksi onnistu kuin hyvin pienen x kanssa. Moni muukin asia tekee nuo, tulehukset, vulvodynia, ylipaino,kiinnikkeet, atropia, lapsilla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.

Minulla on kaksi lasta ja ikää 48, enkä kuulu tähän mainitsemaasi ryhmään KAIKKI naiset. Nyt varmaan väität että valehtelen, koska käskit olla uskomatta, vaikka joku kiistää. Joudun kuitenkin valittaen silti toteamaan, että ei ole laskeumia tai inkontinenssia, ja seksi onnistuu oikein hyvin vaikka minkä kokoisen x:n kanssa. Ja vaikka tämänkin kiistäisit, en minä mikään superpoikkeus tuttavapiirissäni edes ole. Yllättävän moni nainen on seksuaalipuolelta jopa vielä 40 vuoden jälkeenkin terve.

Totta. Hassua miten tuo synnyttämätön ilmeisen nuori nainen luulee tietävänsä kaiken. Mikä lie miesvihaaja-kiihkoilija.

Itse olen 66 v ja silloin tällöin lantionpohjalihaksia treenaamalla pidätyskyky kyllä pysyy yllä. Seksiä harrastan ihan normaalisti.

Vierailija
111/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tutulle sanottiin, että "synnytä uudestaan niin se repeää taas ja korjataan sitten".

Jos miehet synnyttäis, niille muovailtais entistä paremmat vehkeet kiitoksena synnytyksestä.

Vierailija
112/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei ommeltu välilihan leikkauksen jälkeen tarpeeksi kiinni ja toosa oli tosi löysä. Ihan samanlainen kurja ja vähätelty olo tuli siitäkin. Seksielämä kärsi, joten vaadin leikkausta ja sain sen. Miesgyneiltä löytyi myötätuntoa lähinnä miestäni kohtaan, joten se varmasti edesauttoi asiaa. Tämä kaikki siis tapahtui ulkomailla. Korjausleikkauksen jälkeen seksielämä parani ja pääsin viimein myös koko traumasta yli.

Mullakin tämä ongelma. Eikä ketään kiinnosta.

Vierailija
113/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun tieto ja taito lisääntyy niin silloin sitä myös pitäisi hyödyntää. Tarkoitan tällä sitä että jos kerran lääketiede on kehittynyt niin näppäräksi ja tarkaksi, että jopa silmämunien sisälle voidaan operoida, niin miksi naisen alapäätä ei sitten vaan saada kuntoon? Johtuuko se siitä että miehilläkin on silmät, mutta ei kohtua ja synnytyselimiä?

Käsitykseni on, että aikoinaan siirryttiin synnyttämään sairaalaan juurikin siksi, että siellä on mahdollisuuksia, joita ei kotioloissa ole. Nykyään tuntuu, että mahdollisuuksia ei edes haluta hyödyntää vaan pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
114/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyymi23 kirjoitti:

Minkä ikäinen AP on? Mietin vain, voisiko tällä olla tekemistä asian kanssa.

Veikkaan että nelikymppinen ensisynnyttäjä

Vierailija
115/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Romanttinen parisuhde hyvällä seksielämällä vai lapsen tekeminen? Valitse toinen.

Tämä

Vierailija
116/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Baba de Caracol etanavoidetta, 30-50€ purkki. Korjaa tosi monia ihovaurioita, sen vaikuttava ainesosa on etanan erittämä aine jolla se korjaa omaa ihoaan. Mulla auttanut arpiin, peräpukamiin, sillä on lähtenyt myös maksaläiskät, korjaa ja hoitaa ihoa.

Vierailija
117/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyymi23 kirjoitti:

Minkä ikäinen AP on? Mietin vain, voisiko tällä olla tekemistä asian kanssa.

Veikkaan että nelikymppinen ensisynnyttäjä

Minä taas veikkaan hänen olevan 16-vuotia teiniäiti.

Vierailija
118/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alapeukuttajille: ilmeisesti olette kaikki nuoria. Laskeumat tulee KAIKILLE naisille etenkin kun ikää alkaa tulemaan. Mitä vanhempi, sitä useammalla. Ei ole väliä oletko synnyttänyt,

Laskeumaa ei kerrota potilaalle, niin kauan kun ei valita. Pyritään salaamaan, jottei tarvitsisi hoitaa. Tämä on KÄYPÄHOIDON kirjaus. Ei turhaan kerrota ettei tarvii hoitaakaan. Aatelkaa nyt 70 v mummoko muka leikattais, ei se seksiä harrasta muutenkaan, ei mitään välii ikä sieltä pullottaa. Vasta tosi pahoja saatetaan leikata, sit kun ei enää kestä. Muuten annetaan roikkua kohdun ulos. Oottakaa vaan , edessä se on teillä kaikilla.

Vierailija
119/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tämä ongelma. Eikä ketään kiinnosta.

Olen todella pahoillani puolestasi. Toivottavasti löydät vielä ymmärtäväisen lääkärin, joka osaa leikata ja parantaa vaivan. Sen nimittäin voi leikata kuntoon.

Vierailija
120/273 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Totta. Hassua miten tuo synnyttämätön ilmeisen nuori nainen luulee tietävänsä kaiken. Mikä lie miesvihaaja-kiihkoilija.

Itse olen 66 v ja silloin tällöin lantionpohjalihaksia treenaamalla pidätyskyky kyllä pysyy yllä. Seksiä harrastan ihan normaalisti.

Duodecim: "Oireettomia laskeumia ei tarvitse eikä pidä hoitaa."https://www.duodecimlehti.fi/duo14854

Ne naiset ei tiedä että heillä on jo laskeuma, koska se on toistaiseksi oireeton. Gyne sen näkee, Mutta ei saa kertoa, koska se "johtaa vaan turhaan huoleen". Näin. On. Toisille tulee myöhemmin, toisille aiemmin ,riippuen kudostyypistä. 70 v aika monella.

Korjaan sen verran ettei inkontinenssia tule tietenkään kaikille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän