HS: lohta ei voi enää laittaa buffet-pöytään, ihmiset hamstraavat
Minä en edes ostaisi buffetia, jossa olisi lohta.
Kommentit (391)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa.
Lohi tarjouksessa jatkuvasti.
Silti selvästi kalliimpaa kuin monet muut salaattiainekset.
Jep. Nuo järjen jättiläiset vertaavat kokonaisena myytävän tarjouslohen kilohintaa savuloheen, joka on vieläpä paloiteltu valmiiksi. 🤦🏼
Minä en edes mene ns kotiruokabuffaan jos siellä ei ole lohta. Lihaa ja kanaa en syö, pelkkä kasvisruoka on yleensä pettymys ja harvassa paikassa on niin monipuolinen salaattibuffa että sen varaan uskaltaa laskea. Olen pieni ja hoikka mutta salaatilla ja keitolla en elä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joskus ketju jossa ihmiset kertoivat että tottakai täyttävät noutosalaattinsa kalleimmilla aineksilla. Tietysti koska vatun ahne.
Mitä ahnetta siinä on? Pitäiskö purkki täyttää aineksilla joita ei halua? Mikä järki siinä on? Se idea on että jokainen kasaa sinne mitä itse haluaa.
Kyllähän nyt jokainen täysjärkinen ymmärtää, että se on salaattibuffet eikä lohibuffet.
Luuletko että täällä on täysjärkisiä. Ihmiset on ahneita sikoja (anteeksi siat).
Niinpä. Ihan käsittämätöntä. Nuo "ihan hölmöä ois olla lappaamatta astiaa täyteen savulohta"-kommentit saavat hetkessä parikymmentä yläpeukkua. Alan pikkuhiljaa uskomaan, että tämä todellakin on persaukisen wt-räkäporukan palsta. 😂
No jos kauppias siitä buffetista myy lohta halvemmalla kuin tiskistä, niin ihan on oma vikansa. Tottakai jokainen valitsee hinta-laatu -suhteeltaan itselleen parhaan vaihtoehdon.
Pitääkö sitä sitten syödä tripla-annos? Kauppias tarjoaa edullista vaihtoehtoa, mutta asiakas kiittää hamstraamalla? Syötkö tarjottua ruokaakin moninkertaisesti, kun saat ilmaiseksi?
Kaupassa ostetaan sitä mitä halutaan, siihen hintaan ja niillä ehdoilla mihin kauppa sitä myy. Sama buffetissa.
Vierailulla (ilmainen ruoka) on eri säännöt, siellä katsotaan että kaikki saa ja emäntää hävettää jos menee tiukalle.
En mä kyllä kotonakaan syö sellaista määrää alaatinlehtiä suhteessa pääraaka-aineeseen kuin mitä kaupan valmissalaateissa on.
Jos jokainen syö lounaalla normaalin annoksen, missä on niitä buffan vaihtoehtoja niin, ettei hamstrata, kuten nyt uutisointi kertoo, niin ei ole ongelmaakaan. Täällä puolustellaan, kuinka on kauppiaan vika, kun tarjoaa "edullista" kalaa, joten sitä pitää tietenkin mässätä niin paljon kuin mahdollista.
Vertailukohtana voi käyttää sitä lautasellista, minkä kotonakin syö buffan tyyliin, kun on ostanut kaikki nuo raaka-aineet. Syökö joku kotonaan koko lohen ja jättää salaatit syömättä? No ei. Ahneus on yksi ikävimmistä synneistä.
Näköjään kaikki mahdollisuudet, missä ei ole vaaraa leimautua varkaaksi tai näpistelijäksi, käytetään hyväksi. Katsotaan, että on ihan ok porsastella puolikas savulohi, kun mä voin.
En luottaisi tällaiseen ihmiseen millään osa-alueella. Kuvottava.
Salaattibuffet on yksinasuvalle tosi kätevä. Saa montaa sorttia yhdellä ostoksella. Minä olen niitä, joilla se kulho täyttyy vihreästä. Jos ryhdyt ottamaan esin. pinaattia ja herneenversoja erillispakkauksissa, niin kalliiksi tulee ja osa menee roskiin, kun ehtivät pilaantua.
Vierailija kirjoitti:
Salaattibuffet on yksinasuvalle tosi kätevä. Saa montaa sorttia yhdellä ostoksella. Minä olen niitä, joilla se kulho täyttyy vihreästä. Jos ryhdyt ottamaan esin. pinaattia ja herneenversoja erillispakkauksissa, niin kalliiksi tulee ja osa menee roskiin, kun ehtivät pilaantua.
Joo, todellakin harmi, kuinka äkkiä pinaatti pilaantuu ja nahistuu. Onneksi olen saanut miehen kunnon kasvishirmuksi, se syö niitä jo niin, että kaupassa kyselee onko varmasti porkkanat ja salaatit jo kärryssä.
Kun vielä yksinään rouskuttelin, niin aina jäi pois heitettävää.
Kummasti sitä vaan ihminen oppii. Homejuusto ja valkosipuli myös miehen suosikit, vaikka ennen inhosi.
Maksan siitä joten tottakai myös otan sitä.
Vierailija kirjoitti:
Hamstraat vai otat normaalisti? Tietenkin isompiruokainen syö enemmän kuin pieniruokainen, mutta kyse hamstraamisesta.
Pakko muistuttaa, että buffetpöydässä lohen ylensyönti ei ole hamstraamista. Lohen hamstraajalla sensijaan voi olla pakastimet täynnä lohta.
Vierailija kirjoitti:
Täällä oli joskus ketju jossa ihmiset kertoivat että tottakai täyttävät noutosalaattinsa kalleimmilla aineksilla. Tietysti koska vatun ahne.
Jotkut kuulema ahtavat oikein urakalla lohta ja katkarapuja, jos niitä on laitettu buffettiin tarjolle. Yleensä nuo luonasbuffetit ovat varsin edullisia ja niissä voi laittaa erilaisia liharuokavaihtoehtoja samalle lautaselle plus salaatit, keitot, kahvit ja mahdollinen jälkiruoka kuten maistettu rahka.
Minusta sitä lämmintä ruokaa tulee olla sen verran paljon että sen kanssa ei todellakaan tarvitse syödä leipää, sillä onhan silloin vaihtoehtoisesti tarjolla perunoita, makaronia tai riisiä. Pitää vaan varoa että ei syö itseään ähkiöksi, niin että ei tarvitse löysentää farkkujen vyötä aterian jälkeen.
kilenhuolto 1268 kirjoitti:
Pakko muistuttaa, että buffetpöydässä lohen ylensyönti ei ole hamstraamista. Lohen hamstraajalla sensijaan voi olla pakastimet täynnä lohta.
Ravintoloitsijat nyt puhuvat asiasta hamstraamisena. Asia ei miksikään muutu, vaikka alat briljeerata termistöllä.
Jokainen tervepäinen tajuaa, että lounaspaikkoihin ei mennä ylensyömään. Tervepäinen ei myöskään ylensyö. Silloin on kyseessä syömishäiriö tai joku muu ongelma.
Jos kyseessä on joku muu, kuin mielenterveysongelmainen, ylensyöjä tai ilkivallantekijä, homma sujuu ja kukin syö normaalin ja itselleen sopivan annoksen ilman hamstraamista.
Mikähän sairaus tuollakin on, ajattelen, jos näen jonkun lastaavan buffapöydästä puolikkaan lohen lautaselleen. Jos on näitä hengenvaarallisesti lihavia, niin sen vielä tajuan. Siinä joku syö itseään hengiltä.
Olen ahne, koska en halua kauppiaan hyväksikäyttävän minua ja myyvän jonkun 1e/kg salaatin 16e/kilohintaan?
Ei se ole buffetti, jos en saa ottaa sitä mitä haluan.
Sori, mutta tässä inflaatiossa rahani joudun käyttämään fiksusti.
Vierailija kirjoitti:
Ravintoloitsijat nyt puhuvat asiasta hamstraamisena. Asia ei miksikään muutu, vaikka alat briljeerata termistöllä.
Jokainen tervepäinen tajuaa, että lounaspaikkoihin ei mennä ylensyömään. Tervepäinen ei myöskään ylensyö. Silloin on kyseessä syömishäiriö tai joku muu ongelma.
Jos kyseessä on joku muu, kuin mielenterveysongelmainen, ylensyöjä tai ilkivallantekijä, homma sujuu ja kukin syö normaalin ja itselleen sopivan annoksen ilman hamstraamista.
Mikähän sairaus tuollakin on, ajattelen, jos näen jonkun lastaavan buffapöydästä puolikkaan lohen lautaselleen. Jos on näitä hengenvaarallisesti lihavia, niin sen vielä tajuan. Siinä joku syö itseään hengiltä.
Jos raha on tiukilla, niin kyllä minäkin ottaisin sen puolikkaan lohen sen sijaan, että kasaisin jonkun epämääräisen kasan salaattia ja kurkkua lautaselle.
Vierailija kirjoitti:
Vi--n kattilan hämmentäjä hinnoittelee pöperönsä siihen malliin jolla pystyy myymään ettei tarvii itkeä kun MAKSAVALLE asiakaalle ei riittänyt lasi vettä eikä paria herneen palkoa munasta puristetulla mällillä kuorutettuna lautasella.
Vierailija kirjoitti:
Olen ahne, koska en halua kauppiaan hyväksikäyttävän minua ja myyvän jonkun 1e/kg salaatin 16e/kilohintaan?
Hintahan koostuu siitä kaikesta mitä on tarjolla. On tarkoitus koota itselleen annos.
Miksi et mene ja osta kaupasta tarjouskalaa sopuhinnalla, niin sinua ei "kusta silmään"? Tekosyy tuollainen, että otan ja ahnehdin, jotta minua ei petetä. Uskotko itsekään tuon? Aina vaan pitää tekosiaan puolustella.
Yhteisannoksessahan se hinta tasaantuu, kun on halpaa ja kalliimpaa samassa. Ja tajuat kai, että kaikki on asiakkaalle siihen eteen kypsennetty, pilkottu, siivutettu, raastettu ja paloiteltu, mille tulee aina hintaa?
Et sinä ravintola-annokseenkaan voi pyytää vain tuplapihviä ilman mitään muuta lisuketta, ja olettaa saavasi sen normaalin annoksen hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Det är inte tvunget att äta vid stående bord. Det finns alternativ där man kan beställa det man vill ha.
Samaa mieltä siitä, että persujen syytä tämäkin. Sivistymättömät moukat.
Jos kerta kaupassa lohi on jotain 10e/kilo ja salaattibaari maksaa 16e kilo, niin nehän voi siellä itse paistaa ne lohet ja myydä yhä voitolla, vaikka kaikki ostaisivat vaan sitä lohta sieltä salaattibaarista.
Ei kannata syödä lohta. Eläinrääkäten ja meriä tuhoten kasvatettu, täynnä mikromuovia ja raskasmetalleja. Parempi syödä merileväkapseleita silloin tällöin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hintahan koostuu siitä kaikesta mitä on tarjolla. On tarkoitus koota itselleen annos.
Miksi et mene ja osta kaupasta tarjouskalaa sopuhinnalla, niin sinua ei "kusta silmään"? Tekosyy tuollainen, että otan ja ahnehdin, jotta minua ei petetä. Uskotko itsekään tuon? Aina vaan pitää tekosiaan puolustella.
Yhteisannoksessahan se hinta tasaantuu, kun on halpaa ja kalliimpaa samassa. Ja tajuat kai, että kaikki on asiakkaalle siihen eteen kypsennetty, pilkottu, siivutettu, raastettu ja paloiteltu, mille tulee aina hintaa?
Et sinä ravintola-annokseenkaan voi pyytää vain tuplapihviä ilman mitään muuta lisuketta, ja olettaa saavasi sen normaalin annoksen hinnalla.
Missään kohdassa ei sanota, ettäkö pitäisi ottaa jokaista tuotetta siitä salaattibaarista. Eikä kukaan siellä valittaisi, jos joka kerta ostaisit pelkästään kurkkua tai salaattia.
Onko se rainvola-annoksen tilaaminen sama, kuin buffetti tai salaattibaari? Niin, ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos raha on tiukilla, niin kyllä minäkin ottaisin sen puolikkaan lohen sen sijaan, että kasaisin jonkun epämääräisen kasan salaattia ja kurkkua lautaselle.
Juuri sinunlaistesi takia meiltä muilta, ns. normaali-ihmisiltä, viedään nyt mahdollisuus tällaiseen ruokailumuotoon. Mikä sinut oikeuttaa tähän, sehän on eräänlainen petos. Ei ole sinun rahattomuutesi ravintoloitsijan vika. Osta hernaripurkkeja ja syö puuroa.
Seuraavaksi lähdet kai juoksemaan, kun maksun aika tulee?
Oman lähikaupan salaattibuffasta lähti savulohet pois ja tuli jotain tölkkitonnikalaa tilalle. Se savulohi olikin melkein aina loppu muiden astioiden ollessa edelleen lähes täynnä, eli jotain rupusakkia siellä selvästikin kävi hamstraamassa. No, lopputulos on nyt se, ettei sitä lohta saa enää kukaan ainakaan siitä salaattibuffasta.