Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HS: lohta ei voi enää laittaa buffet-pöytään, ihmiset hamstraavat

Vierailija
20.09.2023 |

Minä en edes ostaisi buffetia, jossa olisi lohta.

Kommentit (391)

Vierailija
81/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tietenkin otetaan niitä katkarapuja ja lohta. :D kilohinta on niin korkea, että kauppias ei jää miinukselle vaikka ottaisi pelkästään niitä kalleimpia raaka-aineita. En tietenkään maksa jostain porkkanaraasteesta 17,90e/kg. :'D te jotka muuta väitätte, olette valehtelijoita ja teette just samoin.

No en todellakaan tee. Minä syön buffetissa silloin, kun en jostain syystä halua tai ehdi itse tehdä ruokaa. Siitä huolimatta haluan silloinkin syödä vastaavaa ruokaa kuin mitä itsekin tekisin; annoksen johon kuuluu myös vaikka sitä jäävuorisalaattia ja porkkanaraastetta, ei pelkkää proteiinia. Jos haluan saada ruokani nimenomaan halvalla tai maksimaalisella hyötysuhteella niin sitten ostan ainekset ja teen alusta asti ihan itse. 

Vierailija
82/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joskus ketju jossa ihmiset kertoivat että tottakai täyttävät noutosalaattinsa kalleimmilla aineksilla. Tietysti koska vatun ahne.

Mitä ahnetta siinä on? Pitäiskö purkki täyttää aineksilla joita ei halua? Mikä järki siinä on? Se idea on että jokainen kasaa sinne mitä itse haluaa.

Kyllähän nyt jokainen täysjärkinen ymmärtää, että se on salaattibuffet eikä lohibuffet.

Luuletko että täällä on täysjärkisiä. Ihmiset on ahneita sikoja (anteeksi siat).

Niinpä. Ihan käsittämätöntä. Nuo "ihan hölmöä ois olla lappaamatta astiaa täyteen savulohta"-kommentit saavat hetkessä parikymmentä yläpeukkua. Alan pikkuhiljaa uskomaan, että tämä todellakin on persaukisen wt-räkäporukan palsta. 😂

No jos kauppias siitä buffetista myy lohta halvemmalla kuin tiskistä, niin ihan on oma vikansa. Tottakai jokainen valitsee hinta-laatu -suhteeltaan itselleen parhaan vaihtoehdon. 

Salaattibaarista ei ole tarkoitus myydä pelkkää lohta vaan salaattiannoksia. Joskus näin k-marketissa lapun jossa ilmoitettiin, että pelkästä lohesta/juustosta tms. koostuvista annoksista veloitetaan eri hinta, en muista olisiko ollut tuplahinta. Ihmettelin silloin, että onko joku oikeasti niin juntti, että kerää pelkkää lohta kuppiinsa, näköjään on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä uskallan sanoa, että olen sellainen buffet-syöjä, joka on kyseiselle paikalle varmaan tappiollinen. Mutta kaiken aina syön mitä lautaselle otan. Jos syön vaikkapa 16 palaa pizzaa, niin ne menee kantoineen päivineen. Monet kusipäät jättää niitä kantoja läjäpäin lautaselle, eli syövät tarjottavasta ruuasta vain parhaat palat. Kuin pikkulapset, jotka syövät täytekeksistä vain sisustan.

Usko tai älä, mutta jos syöt ne kannat niin et sinä tappiollinen ole. 

Sillä kuinka paljon maksat siitä buffetista saa todennäköisesti tehtyä yli 20 pitsaa. 

Joo, mutta tuo 16 palaa olikin vain pizzojen osuus 😁

Vierailija
84/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On päiviä joona syön buffassa halvimpia raaka-aineita ja lohipäivänä otan reilusti lohta. Nautaa en syö, enkä monia muita kalliimpia ainesosia!

Kytätkää sitä omaa lautastanne. Jos on ongelma, hinnoittelu uusiksi!

Kuten HS:n tämänpäiväisestä artikkelista voimme lukea, vain harva lounasravintola tarjoaa enää lohta noutopöydästä ja moni niistä harvoistakin epäilevät joutuvansa pian sen lopettamaan. Kiitos tästä kuuluu "minäminäminä"-rohmuille.

Ei. Syy on kauppiaassa joka kokee ettei saa lohesta riittävää katetta.

Vierailija
85/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä oli joskus ketju jossa ihmiset kertoivat että tottakai täyttävät noutosalaattinsa kalleimmilla aineksilla. Tietysti koska vatun ahne.

En sanoisi sitä asiakasta ahneeksi joka on keksinyt keinon ostaa haluamaansa lohta halvemmalla. Suurin ongelmahan tässä on kauppiaiden mielestä se että monet ovat ostaneet salaattipöydästä lohta palvelutiskin kalliimman lohen sijaan. Olen lähes varma siitä että ongelma loppuisi välittömästi, jos palvelutiskistä saisi lohta samaan hintaan.

Vierailija
86/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Det är inte tvunget att äta vid stående bord. Det finns alternativ där man kan beställa det man vill ha.

Olet ylivoimaisesti ärsyttävin palstailija. Annat itsestäsi todella pösilön kuvan, kun tunget keskusteluihin viestejä muulla kielellä kuin millä keskustelua käydään.

Peruskoulun käyneet osaavat kyllä tuon verran ruotsia. Kiva kun saa vähän kerrata oppimaansa!

Eikä osaa, ruotsi on turha kieli, sitä ei käytetä missään ja se unohtuu. Kirjoitin ällän ruotsin kielestä enkä osaa yhtään koska ei vaan kiinnosta. Jos haluaa kirjoittaa ruotsiksi, voisi mennä sen kieliselle palstalle. Eihän täällä kirjoiteta esim kiinaksi. En mitenkään vihaa ruotsia mutta on vaan äärimmäisen typerää jankata tällä palstalla ruotsiksi. Se kertoo typeryydestä.

Voisin kirjoittaa japaniksi jos haluaisin brassailla. Kirjoitan suomeksi kuitenkin.

Vierailija
87/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen teille maistuvia sardiineja. Ne ovat edullisempia, vapaana merissä kasvaneita ja omega 3-rasvahappojen vuoksi erityisen hyviä terveydelle.

John West-sardiinit ovat suosikkejani.

Vierailija
88/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Det är inte tvunget att äta vid stående bord. Det finns alternativ där man kan beställa det man vill ha.

Olet ylivoimaisesti ärsyttävin palstailija. Annat itsestäsi todella pösilön kuvan, kun tunget keskusteluihin viestejä muulla kielellä kuin millä keskustelua käydään.

Peruskoulun käyneet osaavat kyllä tuon verran ruotsia. Kiva kun saa vähän kerrata oppimaansa!

Eikä osaa, ruotsi on turha kieli, sitä ei käytetä missään ja se unohtuu. Kirjoitin ällän ruotsin kielestä enkä osaa yhtään koska ei vaan kiinnosta. Jos haluaa kirjoittaa ruotsiksi, voisi mennä sen kieliselle palstalle. Eihän täällä kirjoiteta esim kiinaksi. En mitenkään vihaa ruotsia mutta on vaan äärimmäisen typerää jankata tällä palstalla ruotsiksi. Se kertoo typeryydestä.

Voisin kirjoittaa japaniksi jos haluaisin brassailla. Kirjoitan suomeksi kuitenkin.

Vierailija
89/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä uskallan sanoa, että olen sellainen buffet-syöjä, joka on kyseiselle paikalle varmaan tappiollinen. Mutta kaiken aina syön mitä lautaselle otan. Jos syön vaikkapa 16 palaa pizzaa, niin ne menee kantoineen päivineen. Monet kusipäät jättää niitä kantoja läjäpäin lautaselle, eli syövät tarjottavasta ruuasta vain parhaat palat. Kuin pikkulapset, jotka syövät täytekeksistä vain sisustan.

Ei ole mitään kusipäistä jättää reunoja syömättä, monet jättää syömättä ne vaikka maksaisivat erikseen ihan koko lätyn. Syitä jättää syömättä on monia, ihan turhaa hiilaria, miksi vetää ähky, reunat on monesti ihan palaneita tai muuten vaan korppuja jne. Sä voit sankarina jatkossakin hoitaa homman niinku se pitää hoitaa ja muista samalla täyttää lautanen niin, että otat kilon pastaa ja siihen päälle 20 grammaa kastiketta. Olet buffettien Tiger Woods 👍

Vierailija
90/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä "halvemmalla" tuntuu olevan suomalaiselle se taikasana, jolla oikeuttaa kaikki pöljyydet , ja jonka vuoksi monet hyvät ideat, kuten salaattibuffa, tulevat häviämään. Jos 8/10 :sta toimiikin normikäytäntöjen mukaisesti, aina löytyy pari  junttia, jotka sitten pilaavat hyvin toimivan konseptin näiltä 8 muulta. Koska -halvemmalla.

Vierailija
91/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran syömässä Inarissa aamupalaa (muitakin kun minä) ei ollut siikafilettä mutta jonkin ajan kuluttua tarjoili pöytään ja laittoi kipon pöytään. Hyväähän se on. 

Vierailija
92/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassa salaatti pöytä mistä voi ottaa kaikenlaista tyilpehööriä ja lohta, välillä tonnikalaa. Jotkut täyttää sen rasian lohella ja päälle jotain salaatin lehteä. 

Vierailija
93/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en tykkää reunoista

Vierailija
94/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kauppiaskaan häpeä sitä, että lihan, kalan ja kanan kilohinta nousi 20e/kg asti ja ylikin. Jos yhteiskunta antaa yritysten ryöstää kansalaisiaan, kansalaiset alkavat ryöstää yrityksiltä. Kannattiko nostaa sähkön ja ruuan hintaa holtittomasti?

Vierailija
95/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tulisi mieleenkään ottaa täyskipollista pelkkää lohta salaattibuffetista. Olenkin hyvästä perheestä, en mikään köyhä juntti jolla ei ole käytöstapoja.

Vierailija
96/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pizzassa ole kantaa. Ne on reunat.

Vierailija
97/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytkös kaupassa jossa on myytävänä lohta?

Jatkuvasti Cittareissa Norjan lohi alle kympin kilo.

Vierailija
98/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä käytä buffet-pöytiä, ja todennäköisesti  ne ajetaankin alas, jos väärinkäytökset yleistyvät. Tai hintoja korotetaan roimasti.

Vierailija
99/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin kauppiaan yrityksen taloustiedot ja henkilökohtaiset verotiedot. Täytän hyvällä omallatunnolla kipponi vaikka pelkällä lohella.

Täytä vain sen aikaa kun sitä lohta siellä enää on. Ei ole kauaa, kiitos wt-rohmujen.

Vierailija
100/391 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painat varmaan ...130kg?!