Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä saavutuksesta olette ylpeitä, mutta ette kehtaa sitä syystä tai toisesta mainostaa

Nimim erkki
19.09.2023 |

Itse olen reippaasti yli 30v enkä kertaakaan ole ollut pois palkkatöistä (siis palkattomalla tai sairauslomalla). Joustotunteja ja normaalit lomat toki olen käyttänyt. Olen korkeakoulutettu, että työuraa ei nyt niin mahdottomasti ole takana yht. ~10v kaikkineen.

Olen tästä salaa ylpeä, ja tiedän, että esimerkiksi perheelliselle tämä on lähes mahdotonta. En paheksu sitä, että joku on töistä pois, mutta tässä vaiheessa kynnys olla pois syystä tai toisesta on kohonnut tosi korkeaksi.

Jotakin vastaavia "salaisia" saavutuksia muilla?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valmistuin samaan aikaan maisteriksi kuin luokkakaverit, joitain jopa paljon ennen (perus 5v), sain kuitenkin vauvan opintojen aikana ja lapsi meni päiväkotiin vasta 2,5v:nä. Opiskelin siis lapsen kanssa 2v. (Valmistuin ennen kuin lapsi aloitti päivähoidon).

Vierailija
22/29 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oksentanut, paskantanut ja kussut samaan aikaan poliisiauton takapenkillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaikki hyvin ja kaikki mitä tarvitsen, vaikka elän vaatimatonta elämää.

Tämä on nykyisin hys hys aihe, ei tällaiseen saa tyytyä.

Vierailija
24/29 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pitäisi missään arvossa sitä että joku ei jää sairauslomalle edes silloin kun tarvitsisi (sitähän toi kynnyksestä puhuminen kai käytännössä tarkoittaa). Varsinkin tartuntataudin levittäminen työpaikalla on asia jota pitäisi pikemminkin paheksua nykyistä enemmän. Aikoinaan kollega tuli töihin ja selitti kovaan ääneen kahvihuoneessa miten pakki on ihan sekaisin ja leipää syödessäkin meinas laatta lentää. Niinku hirveen kiva että tulit sitten paikalle sairastuttamaan kaikki.

Kuten sanoin,  tähän asti olen sairastanut lomalla. Ei tietenkään sairaana töihin!

- Ap

Silti ihmittelen, että miksi olet ylpeä siitä, että et sairastu töissä, paljon veemäisempää se on olla sairaana lomalla. Minä olisin ainakin paljon iloisempi siitä että en ikinä sairastuisi loma-aikaan.

Vierailija
25/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä pitäisi missään arvossa sitä että joku ei jää sairauslomalle edes silloin kun tarvitsisi (sitähän toi kynnyksestä puhuminen kai käytännössä tarkoittaa). Varsinkin tartuntataudin levittäminen työpaikalla on asia jota pitäisi pikemminkin paheksua nykyistä enemmän. Aikoinaan kollega tuli töihin ja selitti kovaan ääneen kahvihuoneessa miten pakki on ihan sekaisin ja leipää syödessäkin meinas laatta lentää. Niinku hirveen kiva että tulit sitten paikalle sairastuttamaan kaikki.

Kuten sanoin,  tähän asti olen sairastanut lomalla. Ei tietenkään sairaana töihin!

- Ap

Silti ihmittelen, että miksi olet ylpeä siitä, että et sairastu töissä, paljon veemäisempää se on olla sairaana lomalla. Minä olisin ainakin paljon iloisempi siitä että en ikinä sairastuisi loma-aikaan.

En ole ylpeä siitä että en ole ollut sairas. Olen ylpeä siitä, että en ole ollut pois. Tuuria, sisua ja tyhmyyttä se kyllä on vaatinut.

Vierailija
26/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettelin vuosikausia sitkeästi pianon ja haitarin soittoa; nyt soittelenkin ihan kelvollisesti niitä molempia. Esiintymisiäkin on tässä vuosien varrella on ollut.

Muutin jo hyvin nuorena ulkomaille; olen asunut useammassa maassa ja olen aina opiskellut kunkin maan kielen perusteellisesti. No, ylipäätään vieraitten kielten oppiminen tuntuu olevan helppoa minulle; samoin näyttää olevan tyttäreni kanssa.....

Vierailija
27/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat miehet juoksevat perässäni, vaikka olen 45-vuotias ja lisäksi naimisissa.

Vierailija
28/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Välillä tulee tilanne, jossa joku ihmettelee, miksi en ole elämässäni vielä pidemmällä.

Tosiasiassa nykyinenkin elämäntilanteeni on saavutus sen suhteen mitä on mutta ennen kaikkea sen suhteen mitä ei ole,mutta ei sitä voi sanoa ääneen monille, koska eivät tule ikinä tajuamaan niitä lähtökohtia, joista tulen, ja vielä vähemmän, mitä ne lähtökohdat oikeasti tarkoittavat ihmisen elämälle.

Itsekin olen ylpeä siitä, että pääsin tähän pisteeseen, vaikka muiden silmissä tämä kaikki voisi vaikuttaa melko keskinkertaiselta. Mutta jos lähtökohta oli, että minusta ei pitänyt tulla yhtään mitään ja oli epätodennäköistä, että olisin kyennyt opiskelemaan, saati olla työelämässä, niin tämä nykytilanne on paljon enemmän kuin olisi voitu kuvitellakaan. Muut eivät tietenkään tiedä sitä, vain lapsuuden perheeni ymmärtää ponnisteluni elämässä.

Vierailija
29/29 |
20.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä että työllistin kymmenkunta henkeä noin viiden vuoden ajaksi hankkimalla silloiselle työnantajalle ison uuden asiakkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi