Miksi minun työntekoani nuuskitaan enemmän kuin muiden?
Olemme siis etätöissä. Olen keskustellut muutaman ihmisen kanssa jotka leimaavat sisään esimerkiksi työmatkan ajaksi, kehuskelevat kuinka eivät jaksa stressata siitä että joka hetkelle olisi töitä tms.
Minä koitan ottaa joka päivälle muutaman päätyön ja niiden lisäksi teen muita rästiin jääneitä hommia jos on aikaa. Alussa leimasin sisään bussimatkan ajaksi, koska kaikki muutkin tekivät niin ja luulin että se on sallittua.
Ensin sain huomautuksen tästä, että lähipäivinä pitää leimata sisään vasta kun olen fyysisesti toimistolla. Okei.
Nyt sain huomautuksen siitä että mun tauot on 2x10min ja 30min ja niiden ulkopuolella pitää tehdä töitä enkä saa etätöissäkään nousta koneen äärestä tai plärätä puhelinta??
Siis en voi väittää että tekisin apinan raivolla töitä joka ikinen minuutti, mutta ei kyllä tee muutkaan. :o Eräs puhuu ihan avoimesti käyvänsä lenkillä työpäivän aikana, eikä varmasti käytä siihen lounastaukoaan.
Mulle koko ajan vihjaillaan etten tee tarpeeksi töitä ja kaikilla muilla on niin kiire mutta sitten jos kysyn no onko heillä jotain mitä voisin tehdä heidän puolestaan niin sanovat että ei ole....
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Eikö Ap tajua että jonkun työn selittäminen ja neuvominen toiselle vie enemmän aikaa ja energiaa kuin sen tekeminen itse.
No ei vie jos toinen hoitaa vaikka satoja tehtäviä ja yksi neuvoo muutamassa tai niinkin usein kuin kerran, pari päivässä.
Mikä ihmeen bussimatka sinulle etätöissä tulee?!
Luottamuksen voi menettää vain kerran.
Tuotahan tekniikkaa voi käyttää vaikka anoppi, että miten se Sirkku hoitaa niitä pojan lapsia ja kotia! Tarkoitan siis vakoilua. No tavallaan nekin työtehtäviä, ainostaan vaan, että anoppi tai joku muu ei voi määritellä niitä, vaikka luulee.