Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi minun työntekoani nuuskitaan enemmän kuin muiden?

Vierailija
19.09.2023 |

Olemme siis etätöissä. Olen keskustellut muutaman ihmisen kanssa jotka leimaavat sisään esimerkiksi työmatkan ajaksi, kehuskelevat kuinka eivät jaksa stressata siitä että joka hetkelle olisi töitä tms.

Minä koitan ottaa joka päivälle muutaman päätyön ja niiden lisäksi teen muita rästiin jääneitä hommia jos on aikaa. Alussa leimasin sisään bussimatkan ajaksi, koska kaikki muutkin tekivät niin ja luulin että se on sallittua.

Ensin sain huomautuksen tästä, että lähipäivinä pitää leimata sisään vasta kun olen fyysisesti toimistolla. Okei.

Nyt sain huomautuksen siitä että mun tauot on 2x10min ja 30min ja niiden ulkopuolella pitää tehdä töitä enkä saa etätöissäkään nousta koneen äärestä tai plärätä puhelinta??

Siis en voi väittää että tekisin apinan raivolla töitä joka ikinen minuutti, mutta ei kyllä tee muutkaan. :o Eräs puhuu ihan avoimesti käyvänsä lenkillä työpäivän aikana, eikä varmasti käytä siihen lounastaukoaan.

Mulle koko ajan vihjaillaan etten tee tarpeeksi töitä ja kaikilla muilla on niin kiire mutta sitten jos kysyn no onko heillä jotain mitä voisin tehdä heidän puolestaan niin sanovat että ei ole....

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ainakaan ahkerammin painaa töitä. Työnantaja huomaa että pystyt ja kiristää lisää ruuvia kuten voittoa lyhyellä aikavälillä hakevan CEO:n kuuluukin.

Vierailija
2/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku ei pidä sinusta. Teet ilmeisesti asiantuntijatyötä? Ei missään nimessä ole normaalia nuuskia yhden tekemisiä noin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen asiantuntijatöissä just ne päivän tärkeät hommat enkä stressaa xD ja niin tekee muutkin.

Alat nyt raportoimaan mimuutilleen mitä olet tekemässä. Sitähän sulta taidetaan haluta?

Tai sitten vain etsit uuden työpaikan?

Vierailija
4/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sulle valitetaan että muilla on enemmän töitä mutta jos kysyt missä voit auttaa heillä ei ole mitään? Joo ne vihaa sua jostain syystä. :D

Vierailija
5/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti tuo, että alussa leimasit työmatkat työajaksi painaa tässä eli uutena työntekijänä kun huijaa yhdellä tavalla, niin luottamusta ei synny.

Vierailija
6/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan vielä, että työpaikallasi hyvesignaloidaan vahvasti?

Vierailija
7/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne sun työkaverit valehteli sulle alusta asti. Ihan vaan piruuttaan luulisin.

Vierailija
8/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika uskomatonta väärinkäyttöä jos työpaikallasi on tosiaan ollut tapana leimata päivittäiset työmatkat toimistolle työajaksi. Onko tämä sun ensimmäinen ns. oikea työpaikka? Olisin varmistanut käytännön esimieheltä.

Vierailija
9/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis varastanut rahaa (työtunteja) työnantajalta? Ja et näe toiminnassasi mitään vikaa?

Vierailija
10/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavoitettavuus pitää olla 100% työpäivän aikana. Matkalla bussissa sinua ei voi tavoittaa eikä myöskään jos poistut koneelta ja pläräät kännykkää. Jos teillä on joku yhteinen viestikanava niin pidä sitä aina silmällä. Selkeästi olet jäänyt siitä kiinni, että sinua ei tavoiteta, kun jollain on asiaa.

Vierailija
11/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap mutta miten niin ei saa bussimatkalla kiinni? Kai nykyään ihmisillä on kännykät? Ja varmaankin ihan läppäri on niillä bussimatkoillakin mukana.

Kuulostaa ihme nillitykseltä. Asiakaspalvelutyötä teen minäkin eikä meillä kytätä tuolleen. Koko aikaa ei ole koneella. Ihmisen pitää syödä, käydä vessassa ynm. Mutta kyllä meidän firmassa osataan soittaa. Muutenkin meidän työssä menee kiireet aalloissa. Välillä työtä on enemmän, välillä vähemmän. Ja silloin kun on vähemmän, ei tarvitse väkisin vääntää tikusta asiaa. Tämän tietää esihenkilötkin.

Vierailija
12/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole ap mutta miten niin ei saa bussimatkalla kiinni? Kai nykyään ihmisillä on kännykät? Ja varmaankin ihan läppäri on niillä bussimatkoillakin mukana.

Kuulostaa ihme nillitykseltä. Asiakaspalvelutyötä teen minäkin eikä meillä kytätä tuolleen. Koko aikaa ei ole koneella. Ihmisen pitää syödä, käydä vessassa ynm. Mutta kyllä meidän firmassa osataan soittaa. Muutenkin meidän työssä menee kiireet aalloissa. Välillä työtä on enemmän, välillä vähemmän. Ja silloin kun on vähemmän, ei tarvitse väkisin vääntää tikusta asiaa. Tämän tietää esihenkilötkin.

Siis asiantuntija työtä teen, ei asiakaspalvelija.

Vierailija
13/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mulla olisi työntekijä, joka laittaa työmatkat työajaksi, en luottaisi siihen enää koskaan.

Vierailija
14/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku ei pidä sinusta. Teet ilmeisesti asiantuntijatyötä? Ei missään nimessä ole normaalia nuuskia yhden tekemisiä noin.

Asiantuntijatyötä? 😆🤣. Kuulostaako aloitus asiantuntijan kirjoitukselta?

Vierailija
15/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulla olisi työntekijä, joka laittaa työmatkat työajaksi, en luottaisi siihen enää koskaan.

Saattaisi olla jopa irtisanomisen peruste, ainakin jos on koeajalla.

Vierailija
16/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on se syyllinen yksistään jos muutkin työntekijät tekee samaa? Tää on kai se pointti ap:n kirjoituksessa. Eri säännöt eri työntekijöillä.

Vierailija
17/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö Ap tajua että jonkun työn selittäminen ja neuvominen toiselle vie enemmän aikaa ja energiaa kuin sen tekeminen itse.

Vierailija
18/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moden työ ei ole asiantuntijatyötä.

Vierailija
19/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap on se syyllinen yksistään jos muutkin työntekijät tekee samaa? Tää on kai se pointti ap:n kirjoituksessa. Eri säännöt eri työntekijöillä.

Koska ap on itse vastuussa omista tekemisistään. Ja tietääkö ap varmasti muiden tekevän samaa vai luuleeko vain?

Vierailija
20/44 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee tästä sellainen kuva, että ap on uusi työntekijä ja ei ole ollut tavoitettavissa silloin kun häntä on kaivattu, mitä sattuu kaikille silloin tällöin mutta uudelle työntekijälle on tärkeämpää luoda luottamusta alusta alkaen. Sitten kun olet ollut talossa pidempään ja esimies tietää että hommat hoituu, voi rajoja vähän venyttää, joissain tapauksissa.

Tuo työajanleimaus on hyvin erikoinen käytäntö eikä kuulosta siltä että sillä olisi työnantajan siunaus, se oli iso moka sinulta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi