Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Introvertit ja alkoholi

Vierailija
19.09.2023 |

Onko muita, jotka lääkitsevät sosiaalisiin tilanteisiin itseään parilla juomalla?
Mieheni on extrovertti, ei ymmärrä sosiaalisten tilanteiden jännitystä ja miksi minun juoda pari juomaa ennen kun voin lähteä juhliin/yms muihin pakollisiin kinkereihin.
Miten korvata alkoholi, vai pitääkö jäädä kotiin yksin jännittämään?
Kiitän asiallisista vastauksista.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti mutta en mä tarvitse alkoholia siosisaalisiin tilanteisiin, en lähde. Tai jos lähden, pysyn hiljaa jossai nurkassa.

En ole ujo, ei vaan kiinnosta muut.

Vierailija
2/10 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas ei ymmärretä mikä se introvertti on

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä alkoholia "lääkitsemään" persoonallisuuttani, vaan jään pois tilaisuuksista joihin en halua mennä.

Alkoholia juon pieniä määriä yksin ollessani, koska musiikki kuulostaa paremmalta yhden alkoholiannoksen jälkeen. Puolitoista annosta on raja, jonka jälkeen tulee vain huono olo.

Ehdotan, että keskittyisit tilaisuuden hyviin puoliin, esim. jos siellä on joku ihminen josta pidät, tai kiinnostavaa ohjelmaa. Tai pysyisit tiukasti miehesi käsipuolessa ja antaisit hänen keskustella sinunkin puolestasi?

Vierailija
4/10 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertilla luonteella ja sosiaalisten tilanteiden pelolla ei kyllä ole välttämättä mitään tekemistä keskenään.

Introverttia ei ylipäätään kiinnosta lähteä mihinkään kissanristiäisiin jos ei itse halua, ei ole olemassa mitään "pakollisia kinkereitä" joihin voi aikuista ihmistä pakottaa osallistumaan.

Vierailija
5/10 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti mutta en jännitä sosiaalisissa tilanteissa. En vain ole ensimmäisenä karaokemikrofonissa enkä tanssilattialla. 

Vierailija
6/10 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertilla luonteella ja sosiaalisten tilanteiden pelolla ei kyllä ole välttämättä mitään tekemistä keskenään.

Introverttia ei ylipäätään kiinnosta lähteä mihinkään kissanristiäisiin jos ei itse halua, ei ole olemassa mitään "pakollisia kinkereitä" joihin voi aikuista ihmistä pakottaa osallistumaan.

Työelämässä monella on "pakollisia kinkereitä".

Vierailija
7/10 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, mutta olen opetellut taantumaan ekstrovertin tasolle. Sillä olen hoitanut pakolliset tyhjänpuhumiset.

Alkoholia on vähän huono ratkaisu, menee helposti lääkitys pieleen.

Vierailija
8/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös introvertti, joka vapaa-aikaan liittyvissä sosiaalisissa tilanteissa  tykkää käyttää alkoholia. Ongelma ei ole mennä selvinpäin, mutta koen, että tilanteista ei siaa paljoa irti kun pääasiassa hiljaa seuraa tilanteita ja heittää jonkun one linerin sinne tänne. 

Koen, että miksi lähteä johonkin seurustelemaan ihmisten kanssa jos ei koe sitä mielenkiintoiseksi ja hyvin viihdyn itsekseni, mutta ajatuksen tasolla kaipaa kuitenkin päästä seurustelemaan välillä ihmisten kanssa ja elää kuten ekstrovertti ja ja tähän alkoholia tulee käytettyä turhankin paljon "lääkkeenä"

Vierailija
9/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla on jotakin muuta häiriötä, ahdistusta tai sellaista, eikä introverttiys liity tuohon mitenkään. Kannattaisi ennemminkin käydä vaikka terapiassa?

Vierailija
10/10 |
14.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Tosin mulla karkaa mopo täysin käsistä ja mies ihan aiheesta sanoo, oon järkyttävän nolo tapaus.

Muututko miehen mielestä jotenkin vai huvikseenko se valittaa?

Aina tulee konfliktia parisuhteissa jos päihteiden käyttötavat eroaa olennaisesti toisistaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kuusi