Onko tällainen raivo normaalia?
Jos riitelemme, mies "napsahtaa." Jos on ratissa, ajaa vaarallisesti, lyö nyrkillä oveen reiän, kaataa tuolin, lyö nyrkillä seinään/pöytään, jne, pitelee päätä käsiensä välissä ikäänkuin sekoaisi, kun hän on saanut asiansa huudettua, alkaa minulle huuto "turpa kiinni, turpa kiinni k*rpä!!! Nyt et sano enää mitään!!!" Lopulta syyttää minua käytöksestään, minusta tuntuu kuin olisin ollut viimeiset 20 vuotta syyllinen kaikkeen.
Minua huolestuttaa, että mitä tekee lopulta minulle vihapäissään. Pelottaa aika jolloin aikuistuva lapsemme ei enää asu kotona.
Viimeisin raivokohtaus oli tänään kun valitin hänelle kotimme sotkuisuudesta. Koko paikka on ihan kirjaimellisesti läävä eikä vapaapäivät tunnu palauttavilta kun työmaa on koko ajan silmien alla.
Mies ollut viimeksi töissä kesäkuussa ja aloittaa työt loppuvuodesta. Minä olen juuri toipunut masennuksesta. Sain töistä lisää tunteja, kun elämisen kulut on kasvaneet niin paljon. Tuntuu vain vieläkin, että väsyttää ja vapaapäivät tekisi mieli vain maata.
Muuten mies on hyvä. Ihan hellä ja huomaavainen, mutta ei puhu. S*ksiä on. Pitkä suhde, yli 20 vuotta.
Mitä minä teen????
Kommentit (155)
Minä olen myös tuollainen mies joka näyttää tunteensa ja ei pado niitä sisälleen.
Saatan tirvaista nyrkillä tammeen tai oveen aika äkäseen. Olen myös työelämässä potkaissut auton oven irti kadulle kun tuli mitta täyteen.
Pahimmat raivokohtaukset johtuu syömättömyydestä.
Jos haluat pitää mut rauhallisena, niin parasta on olla syötävää jatkuvasti tarjolla beibi.
Jos pönttö ei ole tukossa aamulla, niin aamuraivot on lähellä.
Raivo Tiuski kirjoitti:
Minä olen myös tuollainen mies joka näyttää tunteensa ja ei pado niitä sisälleen.
Saatan tirvaista nyrkillä tammeen tai oveen aika äkäseen. Olen myös työelämässä potkaissut auton oven irti kadulle kun tuli mitta täyteen.
Jos haluat pitää mut rauhallisena, niin parasta on olla syötävää jatkuvasti tarjolla beibi.
Mene vihanhallintakurssille.
Raivo Tiuski kirjoitti:
Onko iso maha`?
Raivo Tiuski kirjoitti:
Ei miehille sovi tunteiden näyttäminen. Miesten pitää padota tunteensa sisälle ja odottaa sitä lopullista suurta räjähdystä vuosikymmenten päästä.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä muilla ollut tällaista/muita kokemuksia tällaisesta? Onko mikään auttanut?
Ap
Ihme vänkyttäjä.
Sinä
Olet vaarassa.
Psykologin siis se mies tarvitsee tai jonkun juttukaverin, jolla on järkeä.
Miestentalo.Fi. Siellä on vihanhallinnan kursseja tai voi jutella.
Mies itsekin tietää, että tarvitsee apua. Älä ihmettele vaan hae sitä apua- sekä hänelle että itsellesi.
Ihan normaalia on raivostua ja toimia kuin mielisairas kun päässä napsahtaa. Valitettavasti on vaara että asiat menevät liian pitkälle joten tuollainen peto kannattaa jättää ennen kuin menee henki. Joko lähdet tai hankit jonkun aseen jolla saat taltutettua elukan tarvittaessa. Suosittelen etälamautinta johon käsittääkseni saa kantoluvan poliisisedältä.
Luoti kalloon ukolle niin kaikki ovat tyytyväisiä. Viron mafia hoitaa homman tonnilla.
Vierailija kirjoitti:
veljeni on kizbooser kirjoitti:
Meillä auttoi kun kutsuin veljeni kylään ratkaisemaan riitoja. Veljeni on lähikamppailun expertti.
Hän pisti mieheni lukkoon aika monta kertaa ja läimi järkeä tämän tapuliin.
Miehellä oli toinen puoli naamaa mustana viikkoja.
Aina kun viha ja raivo meinaa pistää pintaan, niin muistutan veljestäni.
Veljestäni joka on expertti.
Hän ei hakkaa ovia, hän hakkaa oikeasti ihmisiä pehmeäksi.
Etpä sinäkään ihan täyspäiseltä vaikuta, puhumattakaan veljestäsi.
Olette ukkosi kanssa ansainneet toisenne.
Itse en kyllä uskaltaisi herjata häntä tai etenkään hänen expertti veljeä.
Mun italialainen mies ja koko suku no tuollaisia. Pitelee päästään molemmin käsin ja taivuttaa itseään alas. Huitoo käsillään ja kävelee edes taas. Heittelee tavaroita ja huutaa.
Täysin käsittämättömiä. Anoppi on täysin samalainen mutta kolmion muotoinen.
Sitten kaiken jälkeen alle tunnissa kaikki on kuin mitään e olisi tapahtunut.
Minulla meni aluksi monta päivää ja viikkoja toipua näistä temperamenttisista kohtauksista, jotka vain syntyi ihan pienistä asioista. Tosi vaikea ymmärtää heikkohermoisia ihmisiä.
Meidän lapsi on ihan samalainen, ei perinyt minun rauhallisia hermoja.
Perussyy on se että mies katsoo että hänellä on oikeus ja että hänen kuuluu käyttäytyä siten jos sille päälle sattuu. Välillä sitten esitetään katuvaa. Hän vain pitää kiinni ns. oikeuksistaan.
Vierailija kirjoitti:
Keksitty aloitus. Kukaan ei eläisi tuommoisessa suhteessa.
En usko , että on keksitty. Itellä kans kierrokset nousee nopeesti. En hajota paikkoja mutta äänenkäyttö kohoaa kyllä, kun menee hermo.
Vierailija kirjoitti:
Keksitty aloitus. Kukaan ei eläisi tuommoisessa suhteessa.
italialaiset ja vanäläiset perheet tunnetaan temperamentistaan.
Ai että jokaisesta on kasvanut sekopää, jonka isä on huutanut äidille ja lapsille?