Mitä kieliä osaat puhua?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Suomen lisäksi englanti, saksa, ranska, ruotsi ja espanja. Haluaisin oppia italiaa.
Missä olet oppinut ja kuinka hyvin puhut noita, riittääkö keskusteluihin natiivien kanssa vai onko vain alkeet ja turistina muutama lause?
Juuri aloittanut puolan lukemisen. Monta kieltä on jo .
Englanti, saksa ja huono ruotsi. Portugalia opettelen parhaillaan, koska on mieheni äidinkieli.
Englanti, espanja, ruotsin ja venäjän alkeet
Ranskaa haluaisin opetella. Ne kurssit on jääneet aina kesken, kun on tullut elämässä jotain muuta. Kyllä englannilla varmasti pärjään vieraskielisten kanssa, mutta vuosien aikana on saattanut siitäkin unohtua paljon.
Bodi längvitsiä, sillä pärjää missä maailmankolkassa tahansa:).
Vierailija kirjoitti:
Suomen lisäksi englanti, saksa, ranska, ruotsi ja espanja. Haluaisin oppia italiaa.
Sä et osaa mitään kieltä kunnolla. Alkeet voi oppia vaikka sadasta kielestä.
Suomessa pitää liittää kysymykseen. Mitä kieliä olet opiskellut, mutta et osaa.
Vastaus on silloin. Pakkoruotsi.
Suomessa on ihmisiä jotka ovat opiskelleet pakkoruotsia kaksi kertaa, mutta eivät osaa sitä siltikään.
Ruotsi, englanti, saksa. Ranskaa vähän, ja kreikkaa, kreikkaa haluaisin oppia kunnolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä olet oppinut ja kuinka hyvin puhut noita, riittääkö keskusteluihin natiivien kanssa vai onko vain alkeet ja turistina muutama lause?
Englannin kieltä pystyn käyttämään yhtä hyvin kuin suomea, koska olen asunut 15 vuotta englanninkielisessä maassa. Saksa, ranska ja ruotsi ovat peräisin kouluajoilta, ja olen kertaillut niitä huvikseni myös koulun jälkeen. Espanjaa olen opiskellut itsenäisesti kiinnostuksen vuoksi. Pystyn käymään kaikki jokapäiväisen elämän keskustelut näillä kielillä hyvin, ja luulen, että olen suurinpiirtein B2-tasoa noissa kaikissa. Tulevaisuuden tavoitteeni on suorittaa ranskan kielitutkinto.
Siansaksaa, kravunkreikkaa ja hevonhepreaa.
Suomee ja savvoo, hiljaa ja kovvoo. Tämän lisäksi sujuvasti ruotsia ja saksaa, tiukan paikan tullen englantia jonkin verran. Venäjää vähän.
Lääkärilatinaa sekä kukkien kieltä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et osaa mitään kieltä kunnolla. Alkeet voi oppia vaikka sadasta kielestä.
Suomessa pitää liittää kysymykseen. Mitä kieliä olet opiskellut, mutta et osaa.
Vastaus on silloin. Pakkoruotsi.
Suomessa on ihmisiä jotka ovat opiskelleet pakkoruotsia kaksi kertaa, mutta eivät osaa sitä siltikään.
Se, että sinulla itselläsi ei ole kielitaitoa ei suinkaan tarkoita etteikö muilla voisi olla.
Englantia, ruotsia, saksaa, ranskaa, espanjaa. Ymmärrän hyvin ja osaan puhua auttavasti hollantia. Vähän italiaa ja venäjän alkeet. Portugalia olen opiskellut ja kirjoitettua ymmärrän kohtalaisesti (toinen tytär asuu juuri nyt Lissabonissa). Latinaa olen lukenut yliopistolla alkeis- ja jatkokurssin. Esperanto olen opiskellut kansalaisopistolla lukioaikana.
Juuri katsoin you tubesta kun joku nuori nainen puhui esperantoa ädinkielenään.
Kaikkia kieliäni pitäisi kohentaa ja ylläpitää. Haluaisin oppia kreikkaa. En osaa edes sen kaikkia aakkosia vielä, mutta 5-vuotias tyttärenpoikamme voisi ne minulle opettaa(hän on opiskellut ne yt-sta). Kaikki ruutuaikaa ei ole pahasta. 😀
Suomi, saame, ruotsi, norja, englanti, saksa, espanja.
Suomea ja englantia. Osaan myös änkyttää ruotsia ja tarvittaessa ranskaa.
Haluisin paremmin oppia norjaa. Nytkin ajattelen useita sanoja norjaksi, ruotsin sijasta. Saattaa olla muutto vuonomaahan jossain vaiheessa elämää.