virallinen MITÄ SAIT LAHJAKSI-ketju? :)
Kommentit (65)
Kaivo-pussilakanat,
olkalaukku,
Mariskooli,
meikki/kosmetiikkapussi ( beautybox vai mikä sitten onkaan),
Julia-karkkeja,
liemikauha,
kauhateline/kauhanpidike ( en tiennyt, että sellaisia on olemassa ),
seinäkalenteri.
Kolme viimeistä miehen kanssa yhteisiä.
mieheltäni
- timanttikorvakorut
- mustat nahkasaappaat
anopilta
-rahaa 110e
äidiltäni
- yöpaidan
ystäviltäni
- ranskalaista luomusaippuoita
- suklaata
- merkki tpaidan
- hammasharjatelineen
- kuusenkoristeita
Lapset saivat vaikka mitä.
Olen aika tyytyväinen
Minä sain ihan liikaa! En odotellut mitään, kun aina sovitaan ettei kukaan ostele kenellekään :)
-Kaunis aito helminauha
-Sinuhe Egyptiläinen-kirja
-Arto Mellerin runokokoelma
-Sini mikrokuituliinamoppi :D
-Viinipullo
-Yöpaita
-Alushousuja
-Sukkia
-Aluspaita
-Ralph Laurenin siisti paita
-Hajuvesi
-Suklaata
-Patalaput ja lehmä-essu (anopilta ;))
-Selänpesuharja yms pientä
Sitähän tuntee itsensä ihan lapseksi jälleen :P
Mä sain siis mieheltä puhelimen entisen rikkinäisen tilalle. Vanhemmiltani mocca master-kahvinkeitin, pyyhkeitä. Siinä ne olikin :) Niin ja vielä lakua ala mustikka.
Laittakaa vastauksiinne minkä ikäinen lahjansaaja ja keneltä lahja on saatu. Jos saitte kalliita lahjoja rahaa tai tavaraa, niin mitä itse annoitte vastalahjaksi?
Meillä ei ole tapana ostella aikuisten kesken lahjoja. Kotiin piti hankkia johdottomat kuulokkeet ym pientä, mutta ei ehditty ostamaan niitä ennen joulua. Pienelle 1,5 vuotiaalle pojallemme ostimme leikki-imurin, jolla poika hurruttelikin onnellisena koko tämän päivän. Vanhempieni antamat lahjat avaamme huomenna aamulla. Omasta paketistani tiedän saavani toivomani ison teflon kattilan. Pojalle on iso pehmeä paketti ja miehelle iso kova paketti odottamassa keittiön pöydällä. Vanhemmilleni annoin herkkukorin ja joulukukka-asetelman. Viime vuonna annoin heille lahjakortin yhteiseen jalkahoitoon ja amarylliksen.
Vastaajana 41 v nainen
Sain itse
kynttilänjalat
lahjakortin kauneushoitolaan
strömsö-kirjan
kahvimukeja
pari ihanaa lehteä
teetä
kirjan
juhlakengät
shampoota
leffaliput
suklaata
mausteita
Itselläni meni lahjoihin vain n. 200 euroa kaiken kaikkiaan. :) Rikas suku. Olen 27-vuotias nainen.
sain glögimukit
rahaa
suklaata
karaokelaitteen
kalevalakorun
yazzy-pelin
gore-sukat
asiakkailta paljon kukkia ja sitä suklaata..:)
niin ja puutamia punkku puteleita
Vierailija:
Laittakaa vastauksiinne minkä ikäinen lahjansaaja ja keneltä lahja on saatu. Jos saitte kalliita lahjoja rahaa tai tavaraa, niin mitä itse annoitte vastalahjaksi?
No, vastailinkin jo tuonne alkuun lahjani. Eli koruja antaneelle anopilleni ostimme mp3 soittimen (joka ladattiin valmiiksi täyteen klassista musiikkia), akkulaturin ja ison kasan eri kokoisia akkuja. Anoppini oli myös virkannut minulle ison " verkko" huivin huopanen langasta ja huovuttanut sen. Mielestäni se oli hienompi lahja, kuin mikään mitä hän aikaisemmin on antanut.
Loput lahjani taisivat olla edullisempia, mutta kirjan ja cd:n antanut mieheni sai minulta kirjan, tuoksusetin (ihan vain dödö ja suihkugeeli minun toivetuoksuani =)) sekä Ratian kylpytakin.
Tyttäreni joka oli koulussa kutonut minulle hienon pöytäliinan sai lahjoja varmasti 150 eurolla.
Tyttäreni, jolta sain kirjan sai lahjoja varmasti 200 eurolla.
Isoäitini oli virkannut minulle kolme pikkuista liinaa, tärkännyt ne ja laittanut niihin punaisen nauhan, jotta voin ripustaa ne kuuseen. Tämä oli hieno lahja ja juuri niin innovatiivinen, kuin isoäitini lahjat yleensä =) Isoäitini sai minulta eteerisen öljyn, joka oli mielestäni järkyttävän hintainen, mutta se kuulemma sitten riittää ainakin vuodeksi, kun sen sekoittaa johonkin... en tiedä mihin. Eiköhän isoäitini itse tiedä, kun kerran niitä käyttää. Ja mitäpä sitä ei isoäitinsä eteen tekisi...
Sain äidiltäni kaksi puseroa, lapaset ja villasukkia, jotka olivat kirjojen lisäksi ainoa mitä olin toivonut. Äitini sai minulta sydänveistoksen, jonka olen itse tehnyt, kolme kirjaa ja kylykaverin, jonka neuloin palstan ohjeiden mukaan =)
Edellisten lisäksi annoin veljelleni itse veistämäni alastoman naisfiguurin hänen uuden (isältään perimänsä, oikeasti ikivanhan) kesämökkinsä saunaa koristamaan, sisareni sai myös veistoksen ja korvakorut sekä kauniit luiset nutturapiikit (jälkimmäiset löysin osto ja myyntiliikkeestä melkein puoli-ilmaiseksi).
Mieheni sisarelle ostin kirjan (tyttökavereiden opas odottajalle, tai jotain vastaavaa) ja ihania ihania ihania retro vauvanvaatteita, hän kun odottaa ensimmäistä lastaan.
Edellisten lisäksi annoin joitakin veistoksiani lasteni kummeille.
Joulun alla kylässä käyneille ystävilleni annoin lahjaksi esikoiseni kanssa leipomiani leipiä.
Minä en saanut edellisiltä lahjoja, mutta lapseni saivat, joten minusta oli mukava vastalahjoa heitä
Molemmat sukumme ovat täynnä käsityöläisiä ja taiteilijoita, joten hyvin usein lahjat ovat käsitöitä tai itse tehtyä taidetta. Olenpa joskus saanut lahjaksi juuri minulle sävelletyn ja kirjoitetun laulunkin =) Minä jouduin tänä vuonna aikapulan vuoksi ostamaan osan lahjoista, normaalisti useampi saa minulta itse tehtyä joko ihan vain koristukseksi tai käyttöesineiksi.
Lapseni saivat myös paljon itse tehtyä sukulaisilta; huovutettuja lapasia, lakkeja, itse ommeltuja vaatteita itselleen ja nukeille ja pienemmät puuleluja, jopa virkatun mylly-pelin =) Yksi tyttäristäni sai itse maalatun suojelusenkelitaulun, koska hän on syksyn aikana saanut useita sairauteensa liittyviä kauhukohtauksia. Muutkin olivat ottaneet suojelusenkelimotiivin tämän tyttären lahjoihin ja se osoitti mielestäni, että lasta on aidosti ajateltu hänen lahjojaan mietittäessä. Samaa ajattelevaisuutta osoitti mielestäni se, että tämä samainen lapsi sai lahjaksi kahdeltakin ihmiseltä älypelin, joita hän ei varmasti osaa kehitysvammansa vuoksi ratkaista, mutta joiden parissa puuhastelu rauhoittaa hänen mieltään.
Meidän lahjamme eivät kuulosta kovin hienoilta, kun lukee palstaa. Silti minusta aina tuntuu, että juuri meidän saamamme lahjat ovat niitä, joihin on neulottu, maalattu, veistetty tai kirjoitettu mukaan ripaus sitä rakkautta, jota joulu mielestäni ilmentää.
Hyvää joulua kaikille.
Anopilta shampoo ja hoitoaine, yöpaituli ja yhteiseksi kakku- ja juustokupu sekä 3 kpl keittiöpyyhkeitä
Pörrötossut, yöpaita (anopilta), suklaata, DvD-leffa, geishakuulat ja kosmetologille lahjakortti 100¿ (mieheltäni). Näitä kuulia olinkin jo toivonut entisten kamalasti kolisevien tilalle.
- yhteiseksi miehen kanssa Anopilta ja apelta 500¿ lahjakortti Aurinkomatkoille (ollaan lähdössä matkalle keväällä)
- aterinsarjamme jälkiruokalusikoita
- Trivial pursuit (itse ostettu;))
- hiustenkiharrin (myös itse ostettu)
- mieheltä 100¿ lahjakortti Funky Ladyyn
Siinäpä ne. Mun omat vanhemmat ostaa lahjoja vain meidän lapsille, joten tämän enempää ei ole tulossa. Ja oikein hyvä näin, mielummin ei turhaa krääsää...
-rahaa 300,-
-10kerran jumppakortin
-alusvaatesetin (väärää kokoa:)
-iittalan/arabian(?) teema-vadin
-2 leffalippua
-suomalaiset kotivideot dvd:n (???!!!!?? en tajua lahjaa, en ole ikinä tykännyt)
-imurin (ei mieheltäni:)
-design leikkuulaudan ja suola-astian (ihanat)
Minä itse sain:
- rikkaimuri
- ladyshave
- dödö ja tuoksu
- pandora koruun lisäkoruja
- yöpaita
- pörrösukat
- suklaata
- mariskooli (kirjoitetaankohan se noin?)
- kermasaven astioita
Tyttö sai:
- my little pony dvd boksi ja äänikirja
- dublo poliisiauto ja rakennusalusta
- l&t roska-auto
- nallepuh junarata ja juna siihen
- koira ja eläinlääkäritarvikkeet
- ihaa asuinen nukke
- nallepuh pehmo
- kolme isoa satukirjaa
- pikku kirja
- kolme yöpukua
- kaksi paitaa
- hamehousut
- fleecetakki
- barbi
- muumi astioita
- muumi ja nallepuh palapelit
- stiga
- aino tossut
- pikkupaketti little peopleita
Sain 4 kpl pussilakana,tyyny ja aluslakana settejä
L' mpöiset karvatossut
Monta suklaarasiaa ja muuta karkkia
Ihanan käsintehdyn luudan johon oli tehty sellainen mollamaija varteen
Meikkisetin
Kynttilöitä
Pyyhkeitä,niin kasvo kuin tavallisiakin
Sukkia
Siinä olikin ihan kivasti kaikkea kivaa:)
- Moccamaster-keittimen (oikeastaan yhteinen lahja minulle ja miehelle)
- kylpyläviikonlopun (joka oikeastaan vietettiin miehen kanssa jo joulukuun alussa)
- makeisia
- kahvia
- Iittalan tuikkukippoja
- Fiskarsin salaatinottimet
- konjakkisinappia
- marmorikynttilän
Epilaattorin
rikkaimurin
kattauslautasen
kakkuvadin
aalto-tuikkukupin
kynttilöitä
suklaata
kylpytakin
avainkaapin
mariskoolin
viinipullon
Kirjan, vaatteita, suklaata, tuikkukipon.
* Samsungin vaaleanpunaisen kamerapuhelimen
* Mikki- sokerisirottimen
* Mariskoolin ( näky olevan muutamalla muullakin. On tainneet anopit ja muut sukulaiset keräillä koko syksyn ahkerasti K-kaupan merkkejä; ))
* Robbie Williamsin Rudebox- cd:n
* Iittalan Aalto-tuikkulyhdyn
* PartyLiten aivan karmeen hajuisen kynttilän * puistatus *
* Hugo Bossin Femme paryymin, joka ei sitten miellyttänytkään. Käykääpäs se sit huutamassa Huutiksesta pyhien jälkeen!!!
;o)