Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit, mitä ajatuksia herättää Kristilliset joululaulut?

Vierailija
24.12.2006 |

Ja kaikki muutki Kristilliset jutut jouluna? Menettekö joulukirkkoon? Mitä ajatuksia päässänne pyörii siellä?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoäiti vei lapset kuuntelemaan kauneimpia joululauluja. Itse en kuuntele. En oikein ajattele mitään erityistä. Emme vietä joulua millään tavoin. Muutamat tutut viettävät pakanajoulua. Ihan sama mulle miten kukin erilaisia juhliaan tahtoo viettää, mutta mielestäni nykyaikaisessa valtiossa se ei saisi haitata toisten oloa ja eloa. Esim. minä voisin mieluusti olla töissä ja käydä kaupassa jne. näin joulunakin.

Eli: vapaa-ajalla kukin tehköön mitä tahtoo, kunhan ei satuta ketään. Ei paasausta ja saarnausta niille, joita asia ei kiinnosta. Valtio ja kirkko erilleen.

Vierailija
2/6 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietän joulua vain perinnesyistä ja kun kuulen Kristillisiä joululauluja niin ajattelen että se on valetta ja ei asiat niin ole, esim. Jeesuksesta. Kirkossa en käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois mielenkiintoista lukea lisää.

t:ap

Vierailija
4/6 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..niistä tulee mieleen. En ole ateisti vaan pakana. Varpunen jouluaamuna saa kyyneleet silmiin. Lapsena oli lempijoululauluni ja nyt sen kuullessa ajattelen kuollutta pikkuveljeäni.

Vierailija
5/6 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienestä asti laulanut kuorossa jne. Siellä tuli opittua. Vaikka vanhempani ovat ateisteja, isäni on saanut hyvin kristillisen kasvatuksen. Myös sitä kautta osaan paljon uskonnollisia lauluja ja ne laulut yhdistävät meidät jo edesmenneisiin sukulaisiin.

Minusta uskonnolliset joululaulut ovat usein kauniita ja perinteikkäitä. Lauloimme tänäänkin pitkän tovin joululauluja -myös uskonnollisia. Ilman joululauluja ei olisi joulua.

Ja onhan Jeesuksen syntymäjuhla herkistävä kokemus ateistillekin. Olen käynyt joulukirkossakin välillä.

Vierailija
6/6 |
24.12.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsille laulan vain tonttujuttua jne. kuitenkin. Niistä voi sanoa että ovat satuja ketään loukkaamatta. Tosin meidän lapset taitaa uskoa enemmän tonttuihin kuin enkeleihin, vaikka en kumpiakaan ole todeksi väittänyt. Mutta kaverit kai on? Kirkkoon en mene, mutta lapset kävivät päiväkotiryhmänsä kanssa (kertoivat vasta jälkeenpäin).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi