Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia

Vierailija
17.09.2023 |

Huhhuh, tylyjä on lukemat.

Kommentit (1494)

Vierailija
141/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin keväällä lapsettomuushoidoissa ja oltiin puolisoni kanssa siellä odotushuoneessa aina selvästi vanhimmat (34v), muut oli alle kolmekymppisen näköisiä. Olin tosi yllättynyt, että niin moni suht nuorikin kärsii lapsettomuudesta.

Ei ne kärsi lapsettomuudesta vaan kärsimättömyydestä.

Lopetetaan pillerit ja seuraavasta päivästä aletaan yrittää raskautumista.

Jos useimmiten yhdyntää tapahtuukin vain kerran kuukaudessa ja sitten seuraavasta päivästä lähtien tikutetaan ja petytään niin puolen vuoden päästä voidaankin jo hakeutua lapsettomuushoitoihin.

Parisuhteessa yhdyntä kerran kuussa? Eikainyniinuseinsentäs?

Meillä vaimo halus kahdesti kuussa ja oli menossa tutkimuksiin kun lasta ei tule.

Kerroin että pitäisi harrastaa seksiä jotta ne suostuu juttelemaan.

Ei ollut vaikutusta ja nyt se itkeskelee kun ei ole lasta.

Vierailija
142/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi joukko miehiä selvästi kyntää laajan joukon naisia.

Tai sitten osalla naisista on itseään vanhempi kumppani? Voisiko mitenkään olla?

Kasvava joukko naisia käyttää hedelmöityshoitoja. 

Tuo pitäisi laittaa maksulliseksi. Ei ole miesten velvollisuus maksaa naiselle lasta jota se ei halua tehdä miesten kanssa.

Minä joudun kustantamaan teitä ja siltoja, vaikka ei ole autoa ja liikun vain kotdn lähettyvillä. Varmasti olen kustantanut kouluopetusta ja muuta verorahoilla ja kaikkea muuta, mitä en itse tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kanssa yksi että tottakai miesten haluama yhdyntätahti on ainoa oikea. Teillä miehet on paljon helpompaa koska aina voi runkata. On paljon, paljon vaikeampaa haluta jos ei halua. Minä olen jo menopaussin ohittanut ja seksuaalisuuteni on muttunut miehekkäämpään suuntaan estrogeenin vähentyessä. Mies, sinä et tiedä miten paljon monimutkaisempi ja kokonaisvaltaisempi koneisto naisen seksuaalisuus on kun sinun. Kuukautisteni loputtua minä olen menettänyt sen kokonaisvaltaisuuden ja sen tilalla on panetus. Se on paljon yksi kertaisempaa. Kuin kusella kävisi.

Vierailija
144/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansainvälisesti katsottuna Suomi on lintukoto sen suhteen, miten työn ja perheen yhteensovittaminen onnistuvat. On päiväkodit, on paljon lomaa, vapaa-aika ja lomat ovat oikeasti lomaa eikä tehdä töitä, työpäivät normipituisia, ei 10-12h. Koulussa saa lounaan eikä lapsen koulunkäynti ole ympärivuorokautinen työ vanhemmille.

Mikään näistä ei toteudu kovinkaan monessa muussa maassa.

Vierailija
145/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä suomalainen, joka et ole pitkään aikaan tai koskaan käynyt Helsingissä. Käy siellä. Paremman kuvan saat, jos et jää pyörimään rautatieaseman nurkille, vaan käyt lähiöissä. Suomalaiset tytöt puskevat monenkirjavaa äpärälaumaa ja yhteiskunta maksaa.

Alapeukuista päätellen tuo monenkirjava äpärälauma ei ilmeisesti tule yhteiskunnan maksettavaksi?

Monella heistä on mies, joka elättää perheensä. Tuskin he sinulle tukikuittejaan esittelevät.

Totta. Ehkä noin prosentti on täytynyt löytää itselleen jonkun hissukkainsinöörin. Sitten tosiaan jää se vaivainen rahtunen eli noin 99 % joiden elättämisestä vastaa valtio.

Niin katkeraa on kalkki, niin katkeraa.

Vierailija
146/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa löytää sitoutumishaluista miestä. Toistelevat mantraa: En ole valmis suhteeseen, en etsi mitään vakavaa Sittenkö 50-vuotiaina ihmettelevät kun ei enää löydykään kumppania perheen perustamiseen. Mielestäni yhteiskunnan tulisi painostaa yhtä lailla myös miehiä siihen että lapset tulee hankkia ajoissa eli kolmekymppisenä. Miehet elävät harhaluulossa että koska voivat biologisesti saada lapsia vaikka 80v niin eihän tässä mitään kiirettä Minusta tuo on iso ongelma.

Eivät vain halua sinun kanssasi sitoutua, ei se sen kummempaa ole.

En etsi mitään vakavaa -miehiä on deittipalveluissa pilvin pimein. Sulle ilmeisesti uutta tietoa kun noin hanakasti pistät vastaan.

Se, että mies sanoo, ettei etsi mitään vakavaa, ei estä miestä rakastumasta. Parisuhteita muodostuu kyllä koko ajan, ne eivät vain kestä. Nuoret ihmiset ajattelevat, että eron jälkeen on saatavilla jotain parempaa. Ja sinkkuelämähän siellä on vastassa Tindereineen. Ja vuodet kuluvat nopeasti.

"Rakkaus" on naisten hömppää. Mies tarvitsee vain pumppausalustan, eikä ole niin väliä kuka se on.

https://www.vauva.fi/keskustelu/5156831/te-naimisissa-olevat-miehet-rak…

Vierailija
147/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Useimmin lapsettomuudessa on kyse siitä, että lapsitoive on olemassa, mutta se on lykkääntynyt.

Olen 30-vuotias ja niin omalla kohdalla kuin lähipiirissäni jokaisella on pitkäaikaiset parisuhteet ja toive lapsista on vahvasti mielessä. Hyvin harvalla kaverillani on kuitenkaan vielä lapsia ja isoin tekijä on taloudellinen epävarmuus. Kaikilla meillä on vähintään AMK-tasoinen koulutus mutta työllistyminen ei ole ollut itsestäänselvyys: pätkää, määräaikaista, työtehtävien ulkoistamista halpamaihin. Tilanne on ostovoiman ja elintason suhteen oikeasti kamala. Meillä on asuntolainaa yhteensä 200 tuhatta euroa ja opintolainaa aikalailla maksimit. Töissä käydessä talous on kunnossa mutta huomioiden nykyisen korkotilanteen sekä uumoillut leikkaukset ansionsidonnaiseen, me joutuisimme elämään säästöillä mikäli vain toinen olisi töissä ja minä kotona lapsen kanssa. Isommat säästöt ovat kuitenkin uponneet kämpän käsirahaan joten mitään kovin isoa puskuria ei ole. Jos kävisi niin että siltä toiselta lähtisi työt alta, edessä olisi konkurssi hyvin nopeasti.

Ei tällaisessa tilanteessa yksinkertaisesti uskalla hankkia lapsia. Täytyy odottaa että on saanut säästettyä enemmän sukanvarteen tai vaihtoehtoisesti että yleiset taloudennäkymät paranevat. Naisena mielessä on myös se todellinen karu fakta että yksityisellä puolella kilpailu töistä on kovaa ja karua ja meidän monen urat eivät ole aiemmin kuvaillusta työmarkkinatilanteesta johtuen oikein päässeet nousuun. Itselläni on takana useita lyhyehköjä, max. parin vuoden työsuhteita joissa olen tehnyt käytännössä samaa työtä eri yrityksissä ilman että olisin päässyt etenemään sisäisesti. Olemalla edes 1,5v ulkona piireistä lapsen vuoksi tuo altavastaajan asema vaan pahenee. Ja huom. työ ei ole minulle kovin tärkeä asia mutta töissä on pakko käydä elättääkseen itsensä ja perheensä joten sen suhteen on pakko taktikoida. 

Sulla on kovat odotukset elämästä. Ensinnäkään AMK-tutkinnolla ei kovin erityisiin töihin edetä ja pääset kyllä samankaltaisiin töihin vuoden vanhempainvapaan jälkeen. Etenemisen odottaminen vain kuluttaa turhaan. Suomessa voi asua myös vuokralla ja lapsiperheitä tuetaan vielä toistaiseksi varsin avokätisesti, jos ne työt menee alta. Eiköhän teillä kuitenkin töitä riitä ja saatte sen asunnon pidettyä, vaikka lapsia saisitte.

Vierailija
148/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kansainvälisesti katsottuna Suomi on lintukoto sen suhteen, miten työn ja perheen yhteensovittaminen onnistuvat. On päiväkodit, on paljon lomaa, vapaa-aika ja lomat ovat oikeasti lomaa eikä tehdä töitä, työpäivät normipituisia, ei 10-12h. Koulussa saa lounaan eikä lapsen koulunkäynti ole ympärivuorokautinen työ vanhemmille.

Siksipä hyvinvointi onkin syy nimenomaan siihen, että lapsia ei synny. Muutoin kehitysmaissa ei syntyisi lapsia juuri ollenkaan ja länsimaissa hirveästi.

Vierailija
149/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet kiertävät muijasta muijaan kuin Jehovan todistajat asuntoja. Käyvät kaikki läpi kunnes joku päästää sisään. Kaikki miehet yrittävät iskeä, ja seuraavan kerran kun näen heidät muutaman viikon päästä, on joku muija kainalossa.

Vierailija
150/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä on liikaa ja enemmän kuin ikinä ennen maailman jokaisessa maassa.

Vierailija
151/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntymä on kuolemantuomio :(

Ei kukaan pysty hillitsemään sikiämistään.

Vierailija
152/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehet ei halua lisääntyä? Sehän on miehille pelkkä nautinto!

Haluaisin  mutta yksikään nainen ei ole halunnut edes halata minua. M35

Vierailija
153/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin keväällä lapsettomuushoidoissa ja oltiin puolisoni kanssa siellä odotushuoneessa aina selvästi vanhimmat (34v), muut oli alle kolmekymppisen näköisiä. Olin tosi yllättynyt, että niin moni suht nuorikin kärsii lapsettomuudesta.

Lapsettomuus on jotain ihan muuta kuin ikä. Jos on ongelmia saada lapsia, niin ne ongelmat on jo nuoresta. Se, että ikä on tekijä kertoo koko populaatiosta, ei yksilöstä.

Vierailija
154/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa pärjäät vaikket tee yhtään mitään. Ei tarvitse tehdä lapsia eikäydä töissä ei edes syödä ja kohta senkin tekee joku puolestasi. Hyysäysyhteiskunta on syyllinen moneen meidän ongelmaan mutta onneksi se on jo pikkuhiljaa rapautumassa pois.

Vierailija
155/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomimiehet pitää huolta siitä, että kohta viimeinen suomalainen sammuttaa täällä valot ja tilalla on pelkkiä ulkomaaneläviä

Suomimiehet ovat oppineet käyttäytymään, kuten yhteiskunta ja naiset ovat toivoneet: ei häiritä naisia normaalissa arjessa, uskotaan olevamme miehenä arvottomia ja jatketaan siitä, mihin koulumaailma miehet opetti.

Vierailija
156/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko tämä nyt joku ongelma vai mitä tässä haetaan? Minun kokemukseni miehistä oli se ettei kukaan halunnut mitään vakavaa. Ihan itse siis valitsivat lapsettomuuden. Minä valitsin tehdä lapsen yksin.

Säälitään niitä 35% naisista, joista suurinosa haluaisi lapsen ja ihmetellään niitä 50% miehistä, joista suurinosa ei edes halunnut lasta vaan suostui naisen mieliksi.

Vierailija
157/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomimiehet pitää huolta siitä, että kohta viimeinen suomalainen sammuttaa täällä valot ja tilalla on pelkkiä ulkomaaneläviä

Suomimiehet ovat oppineet käyttäytymään, kuten yhteiskunta ja naiset ovat toivoneet: ei häiritä naisia normaalissa arjessa, uskotaan olevamme miehenä arvottomia ja jatketaan siitä, mihin koulumaailma miehet opetti.

Ootte te kyllä säälittäviä ruikuttajia nykyään. Alapää teidän nuivaakin nuivemmassa seurassa on kuiva kuin Saharan autiomaa.

Vierailija
158/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootte te kyllä säälittäviä ruikuttajia nykyään. Alapää teidän nuivaakin nuivemmassa seurassa on kuiva kuin Saharan autiomaa.

No juuri näinhän sanoin. Hae sinäkin siis miehesi ulkomailta, niin saat sitä maskuliinisuutta miehestä, mitä toivotkin.

Vierailija
159/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 35-vuotias lapseton nainen ja lapsia ei ole tulossa. Tiedän paljon ikäisiäni, lapsettomia naisia. Syitä lapsettomuuteen on miljoonia, mutta ehkä suurimpana ainakin itsellä on vaikeus löytää perhettä tahtovaa, oman ikäistäni miestä.

Lisäksi lapsiperhe-elämän vaikeus epäilyttää ja pelkään synnyttämistä todella paljon.

Vierailija
160/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No miten sen nyt haluaa ottaa. Itseäni harmittaa kun aamuisin ehdin töihin lähtiessä huilata lapsille huomenta, en aina heitä siinä vaiheessa näe.

Tulen viiden aikaa töistä, meillä on noin kolme tuntia aikaa olla yhdessä, siinä tehdään läksyt, ruokaa, syödään ja kotitöitä. Viikonloppuisin lapset on kavereiden kanssa. En itse pidä tätä mitenkään ideaalina tilanteena koska enhän minä kohta enää voi edes sanoa tuntevani noita lapsia jotka täällä asuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi