Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia

Vierailija
17.09.2023 |

Huhhuh, tylyjä on lukemat.

Kommentit (1494)

Vierailija
121/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa ne tutkimukset, ettei 33 vuotias enää löydä miestä?? Lähteet on hyvä aina mainita..

Löytäähän sitä jokainen jos ottaa kenet vaan, mutta kaikki ei halua perhettä epäsopivan miehen kanssa.

Vierailija
122/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikeaa löytää sitoutumishaluista miestä. Toistelevat mantraa: En ole valmis suhteeseen, en etsi mitään vakavaa Sittenkö 50-vuotiaina ihmettelevät kun ei enää löydykään kumppania perheen perustamiseen. Mielestäni yhteiskunnan tulisi painostaa yhtä lailla myös miehiä siihen että lapset tulee hankkia ajoissa eli kolmekymppisenä. Miehet elävät harhaluulossa että koska voivat biologisesti saada lapsia vaikka 80v niin eihän tässä mitään kiirettä Minusta tuo on iso ongelma.

Eivät vain halua sinun kanssasi sitoutua, ei se sen kummempaa ole.

En etsi mitään vakavaa -miehiä on deittipalveluissa pilvin pimein. Sulle ilmeisesti uutta tietoa kun noin hanakasti pistät vastaan.

Vaihtaa alustaa. Noissa juurikin haetaan perhekeskeisiä naisia:

https://www.rosebrides.com/search/results/?skey=f656aca727614ad49fb54dd…

Täysverisiä kotirouva sivustoja.Sub= palvelualtis,dom=dominoiva

https://www.farmersonly.com/#step/1

https://www.singlefarmersdating.com/

https://westernmatch.com/m/index

https://www.farmersdatingapp.com/

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille jankutetaan, että jos aikoo lapsen/lapset tehdä, pitäisi olla siinä 25-30 ikähaarukassa tai alkaa tulla ongelmia. Siksi kai naisissa on noin paljon isompi prosentti lapsellisia. 

Miksiköhän miehiä ei painosteta samalla tavalla, vaikka ei se heidänkään jaksamisensa saati hedelmällisyys parane odottelemalla?

Mikä ihmeen jaksaminen? Olen 51 V mies ja jaksan paremmin kuin suurin osa naisista oli heillä ikää minkä verran vaan. En tarvi edes paljoa unta. Miesten hedelmällisyys ei lopahda kuten naisten. Lasta en ole halunnut koskaan saattaa alulle enkä aio tulevaisuudessakaan.

Miesten siittiöiden määrä on heikentynyt huomattavasti parissaymmenessä vuodessa. Olen nähnyt asiaa käsittelevän dokumentin, joka oli pysäyttävä. En muista tarkkoja lukuja. Siinä ei puhuttu pienestä muutoksesta vaan todella isosta muutoksesta. Tarkkaa syytä ei vielä tiedetä. Haluttomuus saada jälkeläisiä voisi ehkä johtua heikentyneestä hedelmällisyydestä, siis joku biologinen juttu aivoissa ei toimi kuten entisaikaan, mutta tämä on  vain arvausta.

Vierailija
124/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua lasta kenen tahansa kanssa, mielummin itsellisesti sitten. Jos minulla ei ole kahden vuoden aikana sopivaa miestä, niin hankin itse lapsen.

Oli virhe päästää näitä itsellisyys -höpisijöitä hedelmöityshoitoihin hankkimaan isättömiä itsellisiä lapsia.

Ja minkähän takia? Mitä se sulle kuuluu?

Sille on luonnolliset syynsä, ettei itsekseen ihminen pysty lisääntymään.

Lyhyesti: lapsen etu toteutuu paremmin, kun on kahden vanhemman voimavarat ja resurssit käytössä.

Jaa, no en siitä huolimatta aio jättää lisääntymättä. Ei ole minun syyni, että on niin vähän kiinnostavia miehiä

Vierailija
125/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No täällä on poliitikot ja työnantajat pitkään pyrkineet päätöksillään tätä kohti. Nyt alkaa pikkuhiljaa toimimaan. On syytä juhlaan!

Vierailija
126/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua lasta kenen tahansa kanssa, mielummin itsellisesti sitten. Jos minulla ei ole kahden vuoden aikana sopivaa miestä, niin hankin itse lapsen.

Oli virhe päästää näitä itsellisyys -höpisijöitä hedelmöityshoitoihin hankkimaan isättömiä itsellisiä lapsia.

Lyhyesti: lapsen etu toteutuu paremmin, kun on kahden vanhemman voimavarat ja resurssit käytössä.

Jaa, no en siitä huolimatta aio jättää lisääntymättä. Ei ole minun syyni, että on niin vähän kiinnostavia miehiä

Sinä et ole riittävän kiinnostava nainen, siksi sinä et löydä mielenkiintoisia miehiä.

Vierailija
127/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi: maailman onnellisin kansa, maailman vähiten epäonnistunut valtio, todennäköisesti paperilla yksi maailman parhaimmista paikoista lapselle syntyä. Silti syntyvyys kohta nolla.

Ilmiö on sama kaikkialla länsimaissa. Suomessa tilanne on vaan ihan maailman pahinta kärkipäätä, koska meillä myös elinkustannukset ovat hirvittävät ja historia painottaa miehen sekä naisen rooleja lievästi samalla tavalla, kuin Japanissa: miehen tehtävä on tienata elanto ja nainen hoitaa perheen. Ja kyllä, Suomessa naiset käyvät yhtä lailla kovapalkkaisissa töissä, mutta joutuvat usein silti ottamaan viime kädessä vastuun perheestä, eli tilanne on pahempi, kuin Japanissa.

Hetki sitten julkaistiin tutkimus jonka mukaan tasa-arvoisimpien maiden pienten lasten äidit olivat kaikkein uupuneimpia. Tämä ei tullut itselleni minkäänlaisena yllätyksenä vaikka tutkijat itse asiaa hämmästelivätkin.

Vierailija
128/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin keväällä lapsettomuushoidoissa ja oltiin puolisoni kanssa siellä odotushuoneessa aina selvästi vanhimmat (34v), muut oli alle kolmekymppisen näköisiä. Olin tosi yllättynyt, että niin moni suht nuorikin kärsii lapsettomuudesta.

Vierailija
129/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen jaksaminen? Olen 51 V mies ja jaksan paremmin kuin suurin osa naisista oli heillä ikää minkä verran vaan. En tarvi edes paljoa unta. Miesten hedelmällisyys ei lopahda kuten naisten. Lasta en ole halunnut koskaan saattaa alulle enkä aio tulevaisuudessakaan.

"Sellainen, että 40-50 -vuotias mies ajattelee, että "ehtiihän sitä", on hankala. Alle prosentti isäksi ensi kertaa tulleista on yli 45-vuotiaita."

Vierailija
130/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä et ole riittävän kiinnostava nainen, siksi sinä et löydä mielenkiintoisia miehiä.

No ei siltä ole vaikuttanut, päinvastoin :D :D.

Vierailija
131/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiinnostaa ne tutkimukset, ettei 33 vuotias enää löydä miestä?? Lähteet on hyvä aina mainita..

Löytäähän sitä jokainen jos ottaa kenet vaan, mutta kaikki ei halua perhettä epäsopivan miehen kanssa.

Ei kukaan pakota ottamaan ketä tahansa. Itse ainakin toivoisin naisilta (edes hieman) enemmän uskallusta - mistä tiedät että juuri se-ja-se on epäsopiva, jos et edes halua häneen tutustua?

Taitaa monet ihmiset ajatella, että "sen oikean kyllä tunnistaa" ja että kaikki tapahtuu kuin saduissa (liikaa katsotaan elokuvia). Olen törmännyt naisiin, jotka eivät edes juttelemaan kyenneet, ellei se tapahtunut jonkun Facebookin tai vastaavan kautta. Aivan toivottomia tapauksia.

Vierailija
132/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin keväällä lapsettomuushoidoissa ja oltiin puolisoni kanssa siellä odotushuoneessa aina selvästi vanhimmat (34v), muut oli alle kolmekymppisen näköisiä. Olin tosi yllättynyt, että niin moni suht nuorikin kärsii lapsettomuudesta.

Ei ne kärsi lapsettomuudesta vaan kärsimättömyydestä.

Lopetetaan pillerit ja seuraavasta päivästä aletaan yrittää raskautumista.

Jos useimmiten yhdyntää tapahtuukin vain kerran kuukaudessa ja sitten seuraavasta päivästä lähtien tikutetaan ja petytään niin puolen vuoden päästä voidaankin jo hakeutua lapsettomuushoitoihin.

Vierailija
133/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi: maailman onnellisin kansa, maailman vähiten epäonnistunut valtio, todennäköisesti paperilla yksi maailman parhaimmista paikoista lapselle syntyä. Silti syntyvyys kohta nolla.

Ilmiö on sama kaikkialla länsimaissa. Suomessa tilanne on vaan ihan maailman pahinta kärkipäätä, koska meillä myös elinkustannukset ovat hirvittävät ja historia painottaa miehen sekä naisen rooleja lievästi samalla tavalla, kuin Japanissa: miehen tehtävä on tienata elanto ja nainen hoitaa perheen. Ja kyllä, Suomessa naiset käyvät yhtä lailla kovapalkkaisissa töissä, mutta joutuvat usein silti ottamaan viime kädessä vastuun perheestä, eli tilanne on pahempi, kuin Japanissa.

Hetki sitten julkaistiin tutkimus jonka mukaan tasa-arvoisimpien maiden pienten lasten äidit olivat kaikkein uupuneimpia. Tämä ei tullut itselleni minkäänlaisena yllätyksenä vaikka tutkijat itse asiaa hämmästelivätkin.

Olin mieluummin vähän uupunut pikkulapsivuosina kun sain käydä töissä. Sen sijaan, että olisin jäänyt kotiäidiksi. Oli kaiken sen väärti. Se oli kuitenkin ohimenevää. Mies oli ja on ollut koko ajan yhtälailla lasten kanssa, tehnyt kotitöitä jne.

Nyt lapsemme ovat jo aikuisia. Edelleen olen kiitollinen, että Suomessa pystyy yhdistämään työn ja perheen eikä nainen ole pakotettu jäämään kotiin.

Vierailija
134/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia vaikka kuuta taivaalta, jos haluat. Asetat vain mahdottoman esteen kenellekään, joka sinusta voisi kiinnostua. Lopulta päädyt perustelemaan itsellesi, että ei kukaan ole arvoisesi tjsp. Me ihmiset ollaan itsepetoksen mestareita.

Vierailija
135/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin jutussa puhutaan vasta tämän päivän 35-vuotiaista miehistä. Ajatelkaapa, mikä on prosenttiosuus vaikka vuonna 1997 syntyneissä miehissä tulevaisuudessa, kun he tulevat 35 vuoden ikään.

Vierailija
136/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pienempi joukko miehiä selvästi kyntää laajan joukon naisia.

Tai sitten osalla naisista on itseään vanhempi kumppani? Voisiko mitenkään olla?

Kasvava joukko naisia käyttää hedelmöityshoitoja. 

Tuo pitäisi laittaa maksulliseksi. Ei ole miesten velvollisuus maksaa naiselle lasta jota se ei halua tehdä miesten kanssa.

Vierailija
137/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehiä ei enää kiinnosta olla se koulutettu puudeli Sirkus Parisuhteessa.

Miehet muutenkin kuolevat nuorempina joten mitä väliä kuka naiset hoitaa. Hoidelkoot itsensä.

Vierailija
138/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi vaatia vaikka kuuta taivaalta, jos haluat. Asetat vain mahdottoman esteen kenellekään, joka sinusta voisi kiinnostua. Lopulta päädyt perustelemaan itsellesi, että ei kukaan ole arvoisesi tjsp. Me ihmiset ollaan itsepetoksen mestareita.

Mikä ihmeen "joka sinusta voisi kiinnostua". Niitä on paljonkin. Johan täällä on jankutettu, että ketä tahansa ei huolita.

Vierailija
139/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos useimmiten yhdyntää tapahtuukin vain kerran kuukaudessa ja sitten seuraavasta päivästä lähtien tikutetaan ja petytään niin puolen vuoden päästä voidaankin jo hakeutua lapsettomuushoitoihin.

Parisuhteessa yhdyntä kerran kuussa? Eikainyniinuseinsentäs?

Vierailija
140/1494 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis lapsettomuushoitoon pääsee vasta, kun lasta on yritetty pitempään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan