Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia

Vierailija
17.09.2023 |

Huhhuh, tylyjä on lukemat.

Kommentit (1494)

Vierailija
301/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paradoksi: maailman onnellisin kansa, maailman vähiten epäonnistunut valtio, todennäköisesti paperilla yksi maailman parhaimmista paikoista lapselle syntyä. Silti syntyvyys kohta nolla.

Tuliko uskottu propagandaa. Minen usko mitään, ennenkuin itse näen ja myös ymmärrän. Vai on tämä hyvinvointivaltio.

Vierailija
302/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä lapsi, kun nainen pettää, vaati eron ja elareita? Miehet häviää aina.

Siksi että olisi oma lapsi, oma perhe. Ei se erossa häviä mihinkään.

Elämisen tasossa häviää.

Mies voi haluta ns. italialaisen perheen jossa kaikki istuvat päivällispöydässä ja perheen pää pöydän päässä. Miten tämä toteutuu jos vaimo on eronnut ja vienyt lapset?

Vienyt lapset?

Mies elää lastensa kanssa sellaista perhe-elämää kuin mahdollista on, naisella ei ole velvollisuutta miehen perhe-elämäunelmia toteuttaa eron jälkeen. Naisten elintaso kärsii keskimäärin enemmän erossa kuin miesten.

Naisten elintaso kärsii vain siinö tilanteessa jos on itse rakentanut elämänsä toisen tulojen varaan. Eron myötä mies menettää elätettävän ja nainen elättäjän niin tottakai tuommoisessa yhtälössä mies voittaa. Suhteen aikana mies häviää niin taloudellisesti kuin henkisestikin

No sittenhän miehille ero on lottovoitto! Mistä tämä eroruikutus sitten?

Noinhan sä koitat sen itsellesi selittää.

Olis varmaan vaikeampi myöntää, että naiset ei kelpaa enää parisuhteeseen eikä lastentekoon.

Eipä minun sitä tarvitse kieltää tai myöntää. Mutta jos mies kokee vain kärsivänsä suhteessa henkisesti ja taloudellisesti ja voittavansa erotessaan, niin miksi edes haluta parisuhdetta ja italialaista perhe-elämää? Lapsettomuus on ihan ok valinta. Kohta valtavirtaa mieaten keskuudessa, näemmä. Turha teidän on perhe-elämään murjottamaan lähteä.

Ei miehet voita erotessa. Miehet häviää erotessa.

Sen takia miehet ei mene naimisiin ja tee lapsia kun ne ei halua erota.

Mitä vaikeaa tämän ymmärtämisessä on?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tehdä lapsi, kun nainen pettää, vaati eron ja elareita? Miehet häviää aina.

Siksi että olisi oma lapsi, oma perhe. Ei se erossa häviä mihinkään.

Elämisen tasossa häviää.

Mies voi haluta ns. italialaisen perheen jossa kaikki istuvat päivällispöydässä ja perheen pää pöydän päässä. Miten tämä toteutuu jos vaimo on eronnut ja vienyt lapset?

Vienyt lapset?

Mies elää lastensa kanssa sellaista perhe-elämää kuin mahdollista on, naisella ei ole velvollisuutta miehen perhe-elämäunelmia toteuttaa eron jälkeen. Naisten elintaso kärsii keskimäärin enemmän erossa kuin miesten.

Naisten elintaso kärsii vain siinö tilanteessa jos on itse rakentanut elämänsä toisen tulojen varaan. Eron myötä mies menettää elätettävän ja nainen elättäjän niin tottakai tuommoisessa yhtälössä mies voittaa. Suhteen aikana mies häviää niin taloudellisesti kuin henkisestikin

No sittenhän miehille ero on lottovoitto! Mistä tämä eroruikutus sitten?

Noinhan sä koitat sen itsellesi selittää.

Olis varmaan vaikeampi myöntää, että naiset ei kelpaa enää parisuhteeseen eikä lastentekoon.

Eipä minun sitä tarvitse kieltää tai myöntää. Mutta jos mies kokee vain kärsivänsä suhteessa henkisesti ja taloudellisesti ja voittavansa erotessaan, niin miksi edes haluta parisuhdetta ja italialaista perhe-elämää? Lapsettomuus on ihan ok valinta. Kohta valtavirtaa mieaten keskuudessa, näemmä. Turha teidän on perhe-elämään murjottamaan lähteä.

Ei miehet voita erotessa. Miehet häviää erotessa.

Sen takia miehet ei mene naimisiin ja tee lapsia kun ne ei halua erota.

Mitä vaikeaa tämän ymmärtämisessä on?

Teiltä tulee kovin ristiriitaista infoa asiasta. Mutta hyvä: älkää menkö naimisiin tai tehkö lapsia, jos ero pelottaa kovin paljon. Se on ihan fiksu valinta.

Vierailija
304/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan mies ei halua valmiiksi höylättyä itsekästä akkaa ja penskoja, kun tavaraa saa lennosta. Soon vapaata ny kun mullon oikeus, sanovat.

Vierailija
305/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukaan mies ei halua valmiiksi höylättyä itsekästä akkaa ja penskoja, kun tavaraa saa lennosta. Soon vapaata ny kun mullon oikeus, sanovat.

Kannattaa sitten huolehtia siitä ehkäisystä jos ei halua uutta valmiiksi höylättyä akkaa ja penskoja 😄😄 se on siinä vaarana.

Vierailija
306/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei miehet halua lapsia, miehet haluaa muurahaispesän. Siihen kuuluu:

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

- Vaimo

- Mukulat

Mies menee naimisiin ja hommaa mukulat. Vaimo eroaa. Sen jälkeen miehellä on:

-

-

-

-

-

-

Jos mies ei mene naimisiin eikä hommaa lapsia, miehellä on:

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

-

-

Eli ei kaikkea mutta aika hyvin kuitenkin.

Kumman valitset jos tsäänssit on 50 - 50?

Vierailija
307/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

- Vaimo

- Mukulat

-

-

-

-

-

-

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

-

-

Siis se vaimoko talon, kesämökin, auton ja koiran tuo siihen liittoon, vai?

Vierailija
308/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa noista 35v lapsettomista on homoja

Vierailija
309/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehdessä oli juttua lapsettomuus on tavallisempaa vain peruskoulutuksen saaneiden miesten keskuudessa. Ennen heitä sanottiin ro...asakiksi.

Vierailija
310/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

- Vaimo

- Mukulat

-

-

-

-

-

-

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

-

-

Miehen täytyy kyllä olla aika hönö jos eron jälkeen menee KAIKKI. Tiedän yhden tapauksen jossa näin kävi, joka kylläkin johtui siitä että mies joi eron jälkeen kaiken - lopulta henkensä.

Mutta kukin tekee riskiarvionsa itse. Lasten hankinta ei ole herkkäsieluisten juttu. Monenlaista voi tapahtua.

Vierailija
311/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomeen täytyy saada aasialaisia naisia.

Kyllä! 300'000 japanilaista naista niin, että jos tekevät lapsen ja kasvattavat sen Suomessa, niin saavat kansalaisuuden. Suomiakat vihaisivat ajatusta! :D Olisi hienoa mennä baariin, jossa 90 prosenttia olisi japanilaisia naisia.

Miksi he Suomeen haluaisi? Japanissa on alhainen syntyvyys, joten japanilaiset naiset eivät halua lapsia siellä eikä täällä.

Siellähän työelämä on täysin sairas. Hierarkkinen, jossa pomoa mielistellään ja kukaan ei uskalla lähteä työpaikalta ensimmäisenä, vaan esitetään tehokasta iltamyöhään asti. Sitten vielä after workeille pomon kanssa, jos hän vaatii, ja yöllä kotiin. Ei ihmekään, ettei siihen kuvioon mielellään tehdä lapsia.

Sellaista se työelämä Suomessakin on

Vierailija
312/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko tämä nyt joku ongelma vai mitä tässä haetaan? Minun kokemukseni miehistä oli se ettei kukaan halunnut mitään vakavaa. Ihan itse siis valitsivat lapsettomuuden. Minä valitsin tehdä lapsen yksin.

Sama. Tähän se nyt sitten meni, kun miehet eivät tosiaan halunneet mitään vakavaa, niin piti tehdä lapsi yksin.

Vierailija
313/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tänne lapsia tee. Halusitte Suomesta paikan, jossa lapset hakataan ja ryöstetään julkisella paikalla ja kuvataan vielä nöyryyysvideo päälle, ja olette saaneet tahtonne läpi. Joten tehkää ihan itse vain uusia uhreja monikuttuurihelvetillenne.

Vierailija
314/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

- Vaimo

- Mukulat

-

-

-

-

-

-

- Talo

- Kesämökki

- Auto

- Koira

-

-

Siis se vaimoko talon, kesämökin, auton ja koiran tuo siihen liittoon, vai?

Erossa menee kaikki myyntiin eikä sen jälkeen säästöjä synny kun rahat menevät elareihin. Parhaat työvuodetkin ovat takana eli uutta kekoa ei pysty rakentamaan koko elämänsä aikana.

Alatko nyt ymmärtää miesten ajattelutapaa?

Vierailija
315/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 35-vuotias lapseton nainen ja lapsia ei ole tulossa. Tiedän paljon ikäisiäni, lapsettomia naisia. Syitä lapsettomuuteen on miljoonia, mutta ehkä suurimpana ainakin itsellä on vaikeus löytää perhettä tahtovaa, oman ikäistäni miestä.

Lisäksi lapsiperhe-elämän vaikeus epäilyttää ja pelkään synnyttämistä todella paljon.

Vaikeus ei ole löytää omanikäistäsi perhettä tahtovaa miestä. Vain noin 10 prosenttia ei halua lapsia ollenkaan, miehistä ja naisista. Vaikeutesi on se, että sinulla ja ystävilläsi ei ole niin suurta tarvetta löytää miestä, että vähempi, kuin täydellinen riittäisi. Et tarvitse varsinaisesti miestä, vaan haluat lapsia. Tämä on länsimaisen syntyvyyden ydinongelma, että koulutus ja tulotasot ovat naisilla niin korkeat, että yksinkin pärjää. Ja tämähän on siis hyvä asia.

Tämä tulkinta meni nyt ihan metsään.

Olen parisuhteessa, ihan tavallisen miehen kanssa. Nykyään ne tavallisetkaan miehet eivät halua lisääntyä.

Kuten uutinen kertoo, puolet 35-vuotiaista miehistä on lapsettomia, aika suuri osa omasta tahdostaan. Tuo tulkintasi täydellisen miehen tavoittelusta on stereotypinen, naurettava ja väärä.

Se, jolle vastasit.

Vierailija
316/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten?

Mä ihmettelen miksi kukaan haluaa enää tehdä lapsia.

Yhteiskunta alkaa ahdistella tulevaa äitiä jo raskausaikana.

Sitten pakotetaan lapsi esikouluun (tai mikä se lienee nykyään nimeltään), koulu kun alkaa, vanhemmat joutuvat naurettavaan mokkapala-kasvinkeräys sun muu rumbaan.

Tuntuu ettei koululaisilla ole velvollisuuksia vaan vanhempien pitää huolehtia läksyt ja lukujärjestykset ja ainevalinnat.

Koulun tapahtumista pitää tietysti olla kärppänä, taluttaa 16-vuotias "piltti" hammaslääkäriin.

Illalla pitää kuljettaa jälkikasvuaan harrastuksiin ym ym.

Siinä ohessa vanhempien pitää tietysti käydä töissä ja hoitaa koti. Omista harrastuksista ja vapaa-ajasta tuskin tarvitsee unelmoida.

Kuka tuollaista käskytystä haluaa?

Vierailija
317/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

50% on aika kova lukema. Minä perustaisin mielelläni perheen, kun vaan löytyisi kunnollinen mies näiden Peter panien sijaan. T. N35

Vierailija
318/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en tänne lapsia tee. Halusitte Suomesta paikan, jossa lapset hakataan ja ryöstetään julkisella paikalla ja kuvataan vielä nöyryyysvideo päälle, ja olette saaneet tahtonne läpi. Joten tehkää ihan itse vain uusia uhreja monikuttuurihelvetillenne.

Asia selvä!

Vierailija
319/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten "pitäminen" on törkeän kallista tänä päivänä. En yhtään ihmettele ettei ihmiset halua lisääntyä.

Sanoisin että se noin 200k€ 0-18v ei edes riitä.

Jälkeenpäin kadun että tuli pari kappaletta lapsia aikanaan saatua. Onneksi kohta aikuisia niin pääsee elämään omaa elämää taas 50 kantissa.

Vierailija
320/1494 |
18.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea tehdä lapsia kun miehiä ei kiinnosta enää normaalit naiset.

N26

Siiderivalaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän