MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia
Kommentit (1494)
Miksi tehdä lapsi, kun nainen pettää, vaati eron ja elareita? Miehet häviää aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomeen täytyy saada aasialaisia naisia.
Kyllä! 300'000 japanilaista naista niin, että jos tekevät lapsen ja kasvattavat sen Suomessa, niin saavat kansalaisuuden. Suomiakat vihaisivat ajatusta! :D Olisi hienoa mennä baariin, jossa 90 prosenttia olisi japanilaisia naisia.
Miksi he Suomeen haluaisi? Japanissa on alhainen syntyvyys, joten japanilaiset naiset eivät halua lapsia siellä eikä täällä.
Siellähän työelämä on täysin sairas. Hierarkkinen, jossa pomoa mielistellään ja kukaan ei uskalla lähteä työpaikalta ensimmäisenä, vaan esitetään tehokasta iltamyöhään asti. Sitten vielä after workeille pomon kanssa, jos hän vaatii, ja yöllä kotiin. Ei ihmekään, ettei siihen kuvioon mielellään tehdä lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ymmärtää että kolmekymppisenä on kiire. Miehet taputtelee toisiaan selkään että isäksi voi tulla ikuisesti. 35-vuotiaalla naisella ja miehellä on yhtä kiire.
Tämä.
Oon eri mieltä siitä, etteikö yhteiskunnan taloudellisilla tuilla voitaisi vaikuttaa lasten hankintaan. Pikkulapsiperheille, etenkin pienituloisille pitäisi antaa kunnon tuet.
Toiseksi, lapsiperhearjesta annetaan karsea kuva. Jos elät 80-vuotiaaksi, on siitä ajasta pieni osa sitä sitovinta pikkulapsiaikaa. Minä ja mieheni tultiin vanhemmiksi 30-vuotiaina, ja nyt 50v ollaan jälleen vapaita tekemään samoja juttuja kuin lapsettomat kaverit.
Jos olet kutakuinkin tasapainoinen ja jaksava ihminen ja itse hyvän lapsuuden kokenut, rakkaus ja kiintymys lapseen ylittää sen vaivannäön.
Mutta ilmeisesti uusi sukupolvi on saanut lapsenteon suhteen pahasti siipeensä ja ajattelee asiasta eri tavoin kuin moni 70-luvulla syntynyt
Varmaan kaksi suurinta syytä sille miksi lapsia syntyy vähän on:
-raha eli palkka on liian pieni
-sinkkuus eli kumppania ei ole
Monet ei myöskään halua lapsia mutta ne ketkä haluaisi lapsia mutta niitä ei saa johtuu pääosin edellä mainituista asioista.
Luin tuon maikkarin uutisen ja siellä taas kierretään koko aihe hienosti ja aiheesta pyritään tekemään liian monimutkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua lasta kenen tahansa kanssa, mielummin itsellisesti sitten. Jos minulla ei ole kahden vuoden aikana sopivaa miestä, niin hankin itse lapsen.
Oli virhe päästää näitä itsellisyys -höpisijöitä hedelmöityshoitoihin hankkimaan isättömiä itsellisiä lapsia.
Ja minkähän takia? Mitä se sulle kuuluu?
Sille on luonnolliset syynsä, ettei itsekseen ihminen pysty lisääntymään.
Lyhyesti: lapsen etu toteutuu paremmin, kun on kahden vanhemman voimavarat ja resurssit käytössä.
Jaa, no en siitä huolimatta aio jättää lisääntymättä. Ei ole minun syyni, että on niin vähän kiinnostavia miehiä
Voi vaatia vaikka kuuta taivaalta, jos haluat. Asetat vain mahdottoman esteen kenellekään, joka sinusta voisi kiinnostua. Lopulta päädyt perustelemaan itsellesi, että ei kukaan ole arvoisesi tjsp. Me ihmiset ollaan itsepetoksen mestareita.
Mikä ihmeen "joka sinusta voisi kiinnostua". Niitä on paljonkin. Johan täällä on jankutettu, että ketä tahansa ei huolita.
Naulan kantaan. Sitten se "ketä tahansa" muuttuu muotoon "ketään". Sitten niiden miesten kiinnostus sinuun (vihdoin ja viimein) lakkaa.
Ja mitä se sinua haittaa?
Ei haittaakaan.
Olisi tosin mielenkiintoista tietää, ketä syytät tilanteesta, johon omilla valinnoillasi lopulta päädyt. Se oman virheen myöntäminen kun ei ole useimmille ihmisille kovin helppoa. Joillekin edes mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset ymmärtää että kolmekymppisenä on kiire. Miehet taputtelee toisiaan selkään että isäksi voi tulla ikuisesti. 35-vuotiaalla naisella ja miehellä on yhtä kiire.
Naiset täällä taputtelee toisiaan selkään ja uskottelevat että miehellä ja naisella sama aikaikkuna lasten hankkimiseen 😅
Kyllä se aikaikkuna käytännössä on sama. Vaikka mies teoriassa voisi lisääntyä vanhempana kuin nainen, miehen on epätodennäköistä löytää riittävän nuorta naista, ja miehen ikä lisää lapsen vammaisuuden riskiä.
Tästä pitäisi tehdä perusteellinen tutkimus nuorten aikuisten keskuudessa.
Meillä on rutkasti ns. asiantuntijoita, jotka yrittävät keksiä ratkaisua lapsettomuuteen. Oikeita asiantuntijoita ovat nämä nuoret aikuiset. Mitä ne esteet oikeasti ovat.
Itse synnytin kaksi lasta, 23- ja 28-vuotiaana.
Nyt olen 76-vuotias ja lasten lapsetkin ovat yliopistot käyneitä. Heitä on viisi. Nuorena on vitsa väännettävä ja lapset hankittava . Perhe on kaiken elämän perusta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan suomalainen mies haluaisi ryhtyä suominaisen kotiorjaksi ja pankkikortiksi, kun ulkomaalaisille naisille kelpaa pelkkä rakkaus, läheisyys ja seksi?
Mitä tarjottavaa suomiakoilla on? Keittiötöitä ja siivoamista? LMAO! :DDD
Ei kai sinulle kotitöitä ja siivoamista tarvitse kenenkään tarjota, vaan aikuisena ihmisenä hoidat niistä oman osasi automaattisesti. Vai mitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä.
Mitä väliä? Eihän suomalainen mies kelpaa naisille. Montako aloitusta ja ketjua aiheesta saamme lukea päivittäin?
Suomalaisella miehellä ei ole siis mihinkään kiire koska ei hänellä voi olla määränpäätä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä lapsi, kun nainen pettää, vaati eron ja elareita? Miehet häviää aina.
Siksi että olisi oma lapsi, oma perhe. Ei se erossa häviä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan suomalainen mies haluaisi ryhtyä suominaisen kotiorjaksi ja pankkikortiksi, kun ulkomaalaisille naisille kelpaa pelkkä rakkaus, läheisyys ja seksi?
Ei kai sinulle kotitöitä ja siivoamista tarvitse kenenkään tarjota, vaan aikuisena ihmisenä hoidat niistä oman osasi automaattisesti. Vai mitä?
Oma osuus on omat sotkut. Yksinasuvana se on selviö, naisen kanssa tuppaa kaikkea epämääräistä kerääntymään. En tiennytkään käyttäneeni noin montaa rasvapurnukkaa mitä on nyt jätetty olohuoneen pöydälle. Yksi näyttää valuttaneen rasvaa puupinnalle... saa nähdä lähteekö koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa 85% suomalaisista lapsista on käenpoikasia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jopa 85% suomalaisista lapsista on käenpoikasia.
Kappas, olemme vielä alle 100 prosentin. Huomenna jo?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oma osuus on omat sotkut. Yksinasuvana se on selviö, naisen kanssa tuppaa kaikkea epämääräistä kerääntymään. En tiennytkään käyttäneeni noin montaa rasvapurnukkaa mitä on nyt jätetty olohuoneen pöydälle. Yksi näyttää valuttaneen rasvaa puupinnalle... saa nähdä lähteekö koskaan.
Joillekin sopii se yksineläminen kyllä hyvin ja niin kannattaa sitten ehdottomasti tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä se muuten johtuu, että naiset haluavat enemmän lapsia kuin miehet? (Vai haluavatko edes, jostain vain sain sen käsityksen).
Itse nimenomaan miehen roolissa saattaisin halutakin lapsia, näin 30v lähestyvänä naisena taas lasten hankinta ei toistaiseksi ole käynyt mielessäkään.Tutkitusti naiset eivät halua lapsia sen enempää kuin miehetkään.
Kun kommentoija sanoo "tutkitusti" niin tämä tarkoittaa että huttua on tulossa. Niin kuin nytkin
Tutkitusti naiset eivät halua lapsia yhtään sen enempää kuin miehetkään. Se on tutkittu fakta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies haluaa lapsen ilmeisesti vain jos paketissa tulee nainen, joka hoitaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille jankutetaan, että jos aikoo lapsen/lapset tehdä, pitäisi olla siinä 25-30 ikähaarukassa tai alkaa tulla ongelmia. Siksi kai naisissa on noin paljon isompi prosentti lapsellisia.
Miksiköhän miehiä ei painosteta samalla tavalla, vaikka ei se heidänkään jaksamisensa saati hedelmällisyys parane odottelemalla?
Miehille säännölliset lääkärikäynnit jossa asiasta muistutetaan? Naisillehan asia ei pääse unohtumaan kun joskus täytyy käydä gynekologillakin.
Itse olen 35-vuotias ja vihdoin raskaana, odotan esikoistani. En ole ikinä käynyt gynellä. Olen hakenut pillerit aikoinaan terveyskeskuksesta yleislääkäriltä, ja uusinut reseptin myös siellä. Tähän lisänä joukkopapakokeet. En ihan tajua, miksi olisi pitänyt käydä gynellä, kun ei ole ikinä ollut mitään ongelmia?
Tämäkin otsikko olisi ahdistanut minua valtavasti, jos en olisi raskaana. Olin miltei 30-vuotias, kun edellinen poikaystäväni jätti minut ihan puskista. Olimme puhuneet kihloista ja vauvoista. Surin sitä, ehdinkö ikinä saada lapsia tai löydänkö enää ketään. Onneksi löysin, mutta monilla kumppanin puute aiheuttaa lapsettomuuden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämisen tasossa häviää.
Mies voi haluta ns. italialaisen perheen jossa kaikki istuvat päivällispöydässä ja perheen pää pöydän päässä. Miten tämä toteutuu jos vaimo on eronnut ja vienyt lapset?
Kuulostat itse surkealta ja tyhmältä ja ikävältä ihmiseltä. Siis suomalaiselta. Sori.