MTV3: Suomalaisista 35-vuotiaista miehistä 50 prosenttia lapsettomia, naisista 35 prosenttia
Kommentit (1494)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä lapsi, kun nainen pettää, vaati eron ja elareita? Miehet häviää aina.
Siksi että olisi oma lapsi, oma perhe. Ei se erossa häviä mihinkään.
Elämisen tasossa häviää.
Mies voi haluta ns. italialaisen perheen jossa kaikki istuvat päivällispöydässä ja perheen pää pöydän päässä. Miten tämä toteutuu jos vaimo on eronnut ja vienyt lapset?
Vienyt lapset?
Mies elää lastensa kanssa sellaista perhe-elämää kuin mahdollista on, naisella ei ole velvollisuutta miehen perhe-elämäunelmia toteuttaa eron jälkeen. Naisten elintaso kärsii keskimäärin enemmän erossa kuin miesten.
Naiset tuhoavat perheet ja parisuhteet matalalla kynnyksellä itsekköistä syistä niin ei ole millään tavalla kannattavaa miehenä tehdä lapsia
No eipä uskois kun mun tuntemistani ihmisistä vaan ns.peräkammarin pojilla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset tuhoavat perheet ja parisuhteet matalalla kynnyksellä itsekköistä syistä niin ei ole millään tavalla kannattavaa miehenä tehdä lapsia
Ei ole kannattavaa tehdä lapsia, koska nainen voi jättää?
😂
No sit ei varmaan kannata, jos lapsilla ei näe itselleen mitään itseisarvoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille jankutetaan, että jos aikoo lapsen/lapset tehdä, pitäisi olla siinä 25-30 ikähaarukassa tai alkaa tulla ongelmia. Siksi kai naisissa on noin paljon isompi prosentti lapsellisia.
Miksiköhän miehiä ei painosteta samalla tavalla, vaikka ei se heidänkään jaksamisensa saati hedelmällisyys parane odottelemalla?
Miehille säännölliset lääkärikäynnit jossa asiasta muistutetaan? Naisillehan asia ei pääse unohtumaan kun joskus täytyy käydä gynekologillakin.
Itse olen 35-vuotias ja vihdoin raskaana, odotan esikoistani. En ole ikinä käynyt gynellä. Olen hakenut pillerit aikoinaan terveyskeskuksesta yleislääkäriltä, ja uusinut reseptin myös siellä. Tähän lisänä joukkopapakokeet. En ihan tajua, miksi olisi pitänyt käydä gynellä, kun ei ole ikinä ollut mitään ongelmia?
Tämäkin otsikko olisi ahdistanut minua valtavasti, jos en olisi raskaana. Olin miltei 30-vuotias, kun edellinen poikaystäväni jätti minut ihan puskista. Olimme puhuneet kihloista ja vauvoista. Surin sitä, ehdinkö ikinä saada lapsia tai löydänkö enää ketään. Onneksi löysin, mutta monilla kumppanin puute aiheuttaa lapsettomuuden.
Onneksi olkoon 🤗, hienoa että uusi kumppani löytyi, ja olet nyt raskaana!
Ja kohta kiskotaan elareita ja haukutaan kaikki miehet kun kumppanin kriteeri oli vain siittiöt ja niiden siittiöiden kantaja ei muuttunut naisen vaatimaksi kun mies ei itsenään koskaan naisille kelpaa/riitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisille jankutetaan, että jos aikoo lapsen/lapset tehdä, pitäisi olla siinä 25-30 ikähaarukassa tai alkaa tulla ongelmia. Siksi kai naisissa on noin paljon isompi prosentti lapsellisia.
Miksiköhän miehiä ei painosteta samalla tavalla, vaikka ei se heidänkään jaksamisensa saati hedelmällisyys parane odottelemalla?
Miehille säännölliset lääkärikäynnit jossa asiasta muistutetaan? Naisillehan asia ei pääse unohtumaan kun joskus täytyy käydä gynekologillakin.
Itse olen 35-vuotias ja vihdoin raskaana, odotan esikoistani. En ole ikinä käynyt gynellä. Olen hakenut pillerit aikoinaan terveyskeskuksesta yleislääkäriltä, ja uusinut reseptin myös siellä. Tähän lisänä joukkopapakokeet. En ihan tajua, miksi olisi pitänyt käydä gynellä, kun ei ole ikinä ollut mitään ongelmia?
Tämäkin otsikko olisi ahdistanut minua valtavasti, jos en olisi raskaana. Olin miltei 30-vuotias, kun edellinen poikaystäväni jätti minut ihan puskista. Olimme puhuneet kihloista ja vauvoista. Surin sitä, ehdinkö ikinä saada lapsia tai löydänkö enää ketään. Onneksi löysin, mutta monilla kumppanin puute aiheuttaa lapsettomuuden.
Ja kohta kiskotaan elareita ja haukutaan kaikki miehet kun kumppanin kriteeri oli vain siittiöt ja niiden siittiöiden kantaja ei muuttunut naisen vaatimaksi kun mies ei itsenään koskaan naisille kelpaa/riitä
Miksi ihmeessä pitäisi riittää, että on mies? Miksi? Ja eikö mies halua kantaa vastuun lapsestaan kunniakkaasti myös eron jälkeen? Lasten saamat elarit ovat Suomessa todella pieniä ja suuri osa isistä luistaa niistäkin.
Jos ei halua lasta ilman naista, niin ei kannata tehdä lasta. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tehdä lapsi, kun nainen pettää, vaati eron ja elareita? Miehet häviää aina.
Elämisen tasossa häviää.
Mies voi haluta ns. italialaisen perheen jossa kaikki istuvat päivällispöydässä ja perheen pää pöydän päässä. Miten tämä toteutuu jos vaimo on eronnut ja vienyt lapset?Vienyt lapset?
Mies elää lastensa kanssa sellaista perhe-elämää kuin mahdollista on, naisella ei ole velvollisuutta miehen perhe-elämäunelmia toteuttaa eron jälkeen. Naisten elintaso kärsii keskimäärin enemmän erossa kuin miesten.
Naisten elintaso kärsii vain siinö tilanteessa jos on itse rakentanut elämänsä toisen tulojen varaan. Eron myötä mies menettää elätettävän ja nainen elättäjän niin tottakai tuommoisessa yhtälössä mies voittaa. Suhteen aikana mies häviää niin taloudellisesti kuin henkisestikin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Kuten ketjun otsikosta voi päätellä, miehet ei näe lapsilla itselleen mitään itseisarvoa.
Tekisivät tilastoa vasta kuinka moni lapseton yli 40-vuotiaana. Esim. Helsingissä tosi moni saa esikoisen vasta 35-40 - vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämisen tasossa häviää.
Mies voi haluta ns. italialaisen perheen jossa kaikki istuvat päivällispöydässä ja perheen pää pöydän päässä. Miten tämä toteutuu jos vaimo on eronnut ja vienyt lapset?Vienyt lapset?
Naisten elintaso kärsii vain siinö tilanteessa jos on itse rakentanut elämänsä toisen tulojen varaan. Eron myötä mies menettää elätettävän ja nainen elättäjän niin tottakai tuommoisessa yhtälössä mies voittaa. Suhteen aikana mies häviää niin taloudellisesti kuin henkisestikin
No sittenhän miehille ero on lottovoitto! Mistä tämä eroruikutus sitten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämisen tasossa häviää.
Kunniakasta elättää jotain puolihu oraa joka häipyy heti lapset saatuaan? Älä tule tyrkyttämään pilluasi minulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
😂
Kuten ketjun otsikosta voi päätellä, miehet ei näe lapsilla itselleen mitään itseisarvoa.
Sitten on kyllä ehdottoman hyvä jäädä lapsettomaksi ja trendi on siinä mielessä kannatettava 👍.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämisen tasossa häviää.
Kunniakasta elättää jotain puolihu oraa joka häipyy heti lapset saatuaan? Älä tule tyrkyttämään pilluasi minulle.
Sovittu 😊
Vierailija kirjoitti:
Miehet haluavat tehdä lapsia vain koko elämän kestävässä suhteessa. Nyt kun avioliitoista yli puolet päättyy eroon niin lapsia ei haluta tehdä. Tai jos tehdään niin puoliso valitaan toisesta kulttuurista.
Tuo osoittaa taas miesten matalan älykkyyden. Toisesta kulttuurista tulevan puolison kanssa eron todennäköisyys on paljon suurempi kuin samasta kulttuurista tulevan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämisen tasossa häviää.
Noinhan sä koitat sen itsellesi selittää.
Olis varmaan vaikeampi myöntää, että naiset ei kelpaa enää parisuhteeseen eikä lastentekoon.
Suomessa on valtavasti yhteiskunnan elättejä jotka eivät tee mitään työllistymisensä eteen ja varmaan syystäkin (on päihdeongelmaa, mielenterveysongelmia, neurologisia ongelmia esim. adhd, autismikirjon häiriöitä) ja näillä on myös suuri todennäköisyys joutua sairaseläkkeelle. Miksi tällaisten pitäisikään lisääntyä? Useimmat sairaudet ovat perinnöllisiä ja jos niitä lapsia siunaantuu niin tuskin heistäkään tulee mitään kunnollisia veronmaksajia kun kasvatus on p*rseellään. Poikkeustapauksia voi toki olla, mutta epävarmuus ja epävakaus omasta taloudellisesta tilanteesta ei houkuta hankkimaan lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Tekisivät tilastoa vasta kuinka moni lapseton yli 40-vuotiaana. Esim. Helsingissä tosi moni saa esikoisen vasta 35-40 - vuotiaana.
Tätä minäkin kannatan. Kaveripiirissä todella moni on eronnut siinä 30v jälkeen lapsettomina ja 40 v on sitten jo pari lasta pienellä ikäerolla uuden kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämisen tasossa häviää.
Noinhan sä koitat sen itsellesi selittää.
Olis varmaan vaikeampi myöntää, että naiset ei kelpaa enää parisuhteeseen eikä lastentekoon.
Eipä minun sitä tarvitse kieltää tai myöntää. Mutta jos mies kokee vain kärsivänsä suhteessa henkisesti ja taloudellisesti ja voittavansa erotessaan, niin miksi edes haluta parisuhdetta ja italialaista perhe-elämää? Lapsettomuus on ihan ok valinta. Kohta valtavirtaa mieaten keskuudessa, näemmä. Turha teidän on perhe-elämään murjottamaan lähteä.