Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teidän lähisukulaisilla jokin mielenterveydenhäiriö? Sairastuitko itse?

Vierailija
17.09.2023 |

Mistä häiriöistä kyse?

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mutta en samaan

Vierailija
2/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta en samaan

Mitkä häiriöt kyseessä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta en samaan

Mitkä häiriöt kyseessä?

Vaarilla skitsofrenia, itsellä masennus

Vierailija
4/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta en samaan

Mitkä häiriöt kyseessä?

Oletko kärsinyt masennuksesta pitkäänkin?

Vierailija
5/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, mutta en samaan

Mitkä häiriöt kyseessä?

Oletko kärsinyt masennuksesta pitkäänkin?

En ole kärsinyt siitä pitkään aikaan. Vajaa vuosi meni diagnoosista terveen papereihin. Onko se sitten pitkä aika vai ei? Jokaisella varmasti oma käsityksensä siitä.

Vierailija
6/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä on skitsofrenia, itsellä ahdistuneisuushäiriö. Pelkäsin koko nuoruuteni että sairastun myös psykoosiin, mutta näin ei sentään käynyt.

Vierailija
7/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Veljellä on skitsofrenia, itsellä ahdistuneisuushäiriö. Pelkäsin koko nuoruuteni että sairastun myös psykoosiin, mutta näin ei sentään käynyt.

Minun äidillä on myös. Itse pelkään tuota samaa. Mikä sinulla auttoi asiaan? Olen saanut ahdistuskohtauksia, aivan järkyttäviä sellaisia kun pelkään kaikkea. Joskus kestävät jopa viikkoja.

En tiedä mikä enää auttaa tähän pelkoon.

Vierailija
8/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun äidillä on myös. Itse pelkään tuota samaa. Mikä sinulla auttoi asiaan? Olen saanut ahdistuskohtauksia, aivan järkyttäviä sellaisia kun pelkään kaikkea. Joskus kestävät jopa viikkoja.

Aika auttoi. Yli 35 vuotiaana aloin uskoa että en ehkä sekoa täysin. Joku lääkäri sanoi minulle, että 99 prosenttia sairastuu skitsofreniaan alle 3-kymppisenä, suurin osa 2-kymppisenä. Tämäkin tieto vähän auttoi. Ahdistuskohtauksiin auttaa rauha ja tarvittava lääke (bentso), mutta ei se sitä kokonaan pois vie.

Vierailija
9/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika auttoi. Yli 35 vuotiaana aloin uskoa että en ehkä sekoa täysin. Joku lääkäri sanoi minulle, että 99 prosenttia sairastuu skitsofreniaan alle 3-kymppisenä, suurin osa 2-kymppisenä. Tämäkin tieto vähän auttoi. Ahdistuskohtauksiin auttaa rauha ja tarvittava lääke (bentso), mutta ei se sitä kokonaan pois vie.

Tämä ei nyt itseäni rauhoittanut. Olet 27-vuotias.. -edellinen.

Vierailija
10/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiinnostaa itseäkin.

Sivusta.

Vierailija
11/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummu ja täti sairastivat psykoosin yhden kerran. Minä olen saanut psykoosin jo kolme kertaa. :(

Vierailija
12/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mummu ja täti sairastivat psykoosin yhden kerran. Minä olen saanut psykoosin jo kolme kertaa. :(

Minkä ikäisenä sairastuit ensimmäisen kerran? :(

Vierailija
13/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varsinainen mielenterveydenhäiriö, mutta ADHD ja veljellä myös.

Vierailija
14/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 suvussa skitsofreenikkoa. Minä, siskoni, äitini ja tätini.

Itse syön lääkkeitä ja olen oireeton. Siskoni vastustaa hoitoa täysillä ja sekoilee.

Äitini kuoli, koska uskoi kuolevansa sairaalassa eikä mennyt hoitoon. Täti sai aivoinfarktin, koska ei syönyt sydänlääkkeitään. Joku epäilys niitä kohtaan.

Viime ajat rankkoja näiden hoitokielteisten takia.

Vierailija
15/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse syön lääkkeitä ja olen oireeton. Siskoni vastustaa hoitoa täysillä ja sekoilee.

Äitini kuoli, koska uskoi kuolevansa sairaalassa eikä mennyt hoitoon. Täti sai aivoinfarktin, koska ei syönyt sydänlääkkeitään. Joku epäilys niitä kohtaan.

Minkä ikäisenä sairastuit? Entä sukulaisesi, jos tiedät?

Vierailija
16/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä onko lääkkeet lihottaneet sinua?

-sivusta

Vierailija
17/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus ja masennus itsellä.

Vierailija
18/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä oli migreenin estolääkityksenä triptyl, pienenä annoksena nostaa kipukynnystä. Sitä ei sen määrännyt neurologi eikä "apteekkari" sanoneet, et vaikuttaa myös henkisesti. Istuin vessanpytyllä, itkin, et olen sotkenut kaikkien väliset suhteet; ilmeisesti olin vaipumassa psykoosiin. Onneksi sentään tajusin/ymmärsin sen. Ja "nousin" siitä. (siis jälkeenpäin tuota mietin).

Tuo triptyl on kyllä yks pirunmyrkky.... jenkkineurologit eivät sitä enää suosittele mg-estolääkkeenä (näin muistan lukeneeni ....).

Vierailija
19/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veljellä skitsofrenia ja toisella veljellä kaksisuuntainen mielialahäiriö. Itse sairastanut ainakin yhden psykoosin. Lapsilla ADHD-epäilyt ja masennusta.  Että riittää näitä.

Vierailija
20/47 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sitä yksi sedistäni ollut sosiaalidemokraattien jäsen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi