Onko teidän lähisukulaisilla jokin mielenterveydenhäiriö? Sairastuitko itse?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Masennus.
Samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 suvussa skitsofreenikkoa. Minä, siskoni, äitini ja tätini.
Itse syön lääkkeitä ja olen oireeton. Siskoni vastustaa hoitoa täysillä ja sekoilee.
Äitini kuoli, koska uskoi kuolevansa sairaalassa eikä mennyt hoitoon. Täti sai aivoinfarktin, koska ei syönyt sydänlääkkeitään. Joku epäilys niitä kohtaan.
Viime ajat rankkoja näiden hoitokielteisten takia.Saanko kysyä onko lääkkeet lihottaneet sinua?
-sivustaNo tota. Päädyin osastolle 2015 ja painoin silloin 38,5 kg. 158 cm pitkä.
Aluksi oli Risperdal ja painoa rupesi kertymään. Mikä oli ihan hyvä, koska olin alipainoinen. Joku 56 olisi mielestäni ihan kiva paino.Abilify oli myöhemmin, sekin aiheutti namihimoa. Paino nousi huomaamatta. Yritin laihduttaa jättämällä syömättä, mutta se ilmeisesti lihotti vain lisää.
Joskus vaihdettiin Latudaan. Se on painoneutraali. Joten nykyinen paino ei johdu siitä.
Olen kännykkäriippuvainen ja kaikki aika menee siihen. Syön 2-3 kertaa päivässä. Joten se on enemmänkin syynä lihavuuteen.
Maximi paino oli 72 kg, nyt 67,5 kg.
Oletko yrittänyt laihduttaa? Onko ollut helppoa,
Äidillä masennus, tuli minulle myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
4 suvussa skitsofreenikkoa. Minä, siskoni, äitini ja tätini.
Itse syön lääkkeitä ja olen oireeton. Siskoni vastustaa hoitoa täysillä ja sekoilee.
Äitini kuoli, koska uskoi kuolevansa sairaalassa eikä mennyt hoitoon. Täti sai aivoinfarktin, koska ei syönyt sydänlääkkeitään. Joku epäilys niitä kohtaan.
Viime ajat rankkoja näiden hoitokielteisten takia.Saanko kysyä onko lääkkeet lihottaneet sinua?
-sivustaNo tota. Päädyin osastolle 2015 ja painoin silloin 38,5 kg. 158 cm pitkä.
Aluksi oli Risperdal ja painoa rupesi kertymään. Mikä oli ihan hyvä, koska olin alipainoinen. Joku 56 olisi mielestäni ihan kiva paino.Abilify oli myöhemmin, sekin aiheutti namihimoa. Paino nousi huomaamatta. Yritin laihduttaa jättämällä syömättä, mutta se ilmeisesti lihotti vain lisää.
Joskus vaihdettiin Latudaan. Se on painoneutraali. Joten nykyinen paino ei johdu siitä.
Olen kännykkäriippuvainen ja kaikki aika menee siihen. Syön 2-3 kertaa päivässä. Joten se on enemmänkin syynä lihavuuteen.
Maximi paino oli 72 kg, nyt 67,5 kg.Oletko yrittänyt laihduttaa? Onko ollut helppoa,
No tota. Nyt käyn ravitsemusterapeutilla. Yritän opetella syömään normaalisti. Lisätä aterioiden määrä.
Koska syömisen vähyyttä helposti paikkaa nameilla.
Aluksi kun paino nousi johonkin 62 kiloon. Niin jätin aterioita välistä. Lopulta söin vain kerran päivässä. Kun paino tuntui laskevan.
Laskin 54 kiloon. Mittasin mahan ympäryksen ja se ei ollut kutistunut tippaakaan. Juuri mahaa halusin saada pienemmäksi.
Sitten lopetin tuon temppuilun ja Yritän syödä normaalisti. Terapeutti sanoikin, että tuo laihduttaminen sai minut vaan lihomaan enemmän.
Meillä on perheessä pakko-oireista häiriötä, masennusta ja lisäksi nepsykirjoa (AS ja ADHD).
Molemmilla sisaruksilla maanisdepressiivisyys (vai miksikä sitä nyt pitäisi sanoa..). Suvussa sitä on kai enemmänkin, mutta siitä ei saa puhua kun on noloa.. Hullut vaietaan hiljaisiksi.
Itse en ole saanut mitään diagnoosia, mutta ekan synnytyksen jälkeen oli masennusta.