Mitä etua on mennä kuntouttavaan työtoimintaan?
Ei sieltä nähtävästi monikaan ole kuntoutunut töihin mutta onko muita *etuja*.
Miten kuntouttava loppuu??
Kommentit (90)
Minä sain vähän ylimääräistä työmarkkinatuen päälle kun pidin huolen että matkoihin ei mennyt senttiäkään rahaa. Työpaikka oli siis kävelymatkan päässä. Muuta hyötyä siitä ei ollut. Kuntouttavasta pääsin eroon vain sillä että menin palkkatukityöhön eri työpaikkaan. Sittenkin meinasi sossun tantta, tai mikä liekkään, ruveta narisemaan. Hän postitti irtisanoutumispaperit lukuisten pyyntöjen jälkeen ja kun palkkatukityö loppui. Oli naurettava homma, enkä enää IKINÄ suostu kuntouttavaan työhön.
Minä sain osa-aikaisen työpaikan kuntouttavan työtoiminnan jälkeen. :D
Vierailija kirjoitti:
Kaikki toiminta avaa jollain tavalla uusia ovia. Suosittelen!
Tuolla perusteella sitä nyt kannattaisi vaikka hankkiutua vankila-asukiksi. Sekin on vallan loistava meriitti työmarkkinoilla. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin rampauttava työtoiminta, kävin itse 2 vuotta tuota paskaa ja ainoa hyöty oli lisääntynyt alkoholin käyttö kun alkoi pannu hajota koko touhuun
Pazkamaista touhua, miten se niin kauan kesti? Kaksi vuotta?😲
Onko noi pupuleikit marinin sukkishallitukaen keksimiä?🙄
2 vuotta on maksimiaika käydä tuota, todellakin pupuleikkejä ja tyhjänpanttina olemista. Onpa todella työllistävä vaikutus "" ja luulen että jos oikeaa työpaikkaa haen niin kysyvät mitä teit viimeksi. Tuossa onkin hyvä mainita kuntouttava työtoiminta niin homma tyssää takuuvarmasti siihen
Taas joku persu syyttää Marinia kaikesta 🙄 Kuntouttava työtoiminta on ollut käytössä jo vuosikausia, ainakin 15 vuotta. Eiköhän liene oikeiston keksimä juttu.
On olemassa erilaisia kuntouttavan työtoiminnan paikkoja, ei se ole pupuleikkiä kaikkialla, vaan voi tehdä ihan oikeaa työtä jos haluaa. Minä ainakin halusin ja pääsin lopulta palkkatyöhön.
Ne "oikean työn" kuntouttavatkin ovat niitä, että niissä ensin "valmistaudutaan työntekoon" tunnin verran, sitten ehkä tunti tehdään sitä jotain puuhastelunomaista työtä ja lopuksi taas oleillaan.
Kuntouttavaa ei ihan oikeasti ole tarkoitettu työkykyisille.
Tiesin tasan, etten ole työkyvytön kun minulle ehdotettiin kuntouttavaa. Olisin voinut hakeutua työvalmennussäätiöön, eikä sekään olisi ollut huono vaihtoehto. Kysyin kuitenkin kunnalta olisiko työkokemuksellani jotain alani mukaisia töitä tarjolla, ja kas kummaa oli.
Kunnalla, hyvinvointialueen palveluilla, kirjastoilla, sun muilla mistä minulla ei ole tietoa, on tarjolla oikeita töitä. Ei välttämättä kahdeksaa tuntia pelkkää raskasta työtä, mutta työtä yhtä kaikki.
Jollei kiinnosta, ei sit mitään.
Minua kiinnosti, kiinnostaa ja viihdyn työssäni. Opin uusia asioita, ja saan työkokemusta.
Iha vitu paskaa tollanen eikö?
Oma asenne!
Kaikki työllistymiseen tähtäävät palvelut, on tarkoitettu siihen, että työttömät työllistyvät. Niitä voi käyttää lusmuilemiseen tai saadakseen tukea työllistymiseensä. Jollet tarvitse palveluita niin miksi olet työtön?
Jos olit työkykyinen niin siinäkin toimittiin taas vastoin lakia. Ehkä ajattelet muutenkin että lakia ei tarvitse noudattaa, ei siinä mitään.
Ei ole kuule minun työttömän, lakia tuntemattoman, alani ammattilaisen asia miettiä meneekö vastoin lakia. En minä päättänyt, enkä pyytänyt päästä kuntouttavaan. Se oli ehdotus, jonka hyväksyin. Selvästikin minä hyödyin, yhteiskunta hyötyi. Miksi olisin harannut vastaan?
Miksi olet työtön? Miksi et halua hyötyä yhteiskunnan tarjoamista palveluista? Paitsi tietenkin toimeentulotuesta, asumistuesta ja ehkä jopa työttömyyskorvauksesta.
Opettele lukemaan noin ensi alkuun. Missään en ole sanonut olevani työtön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin rampauttava työtoiminta, kävin itse 2 vuotta tuota paskaa ja ainoa hyöty oli lisääntynyt alkoholin käyttö kun alkoi pannu hajota koko touhuun
Pazkamaista touhua, miten se niin kauan kesti? Kaksi vuotta?😲
Onko noi pupuleikit marinin sukkishallitukaen keksimiä?🙄
2 vuotta on maksimiaika käydä tuota, todellakin pupuleikkejä ja tyhjänpanttina olemista. Onpa todella työllistävä vaikutus "" ja luulen että jos oikeaa työpaikkaa haen niin kysyvät mitä teit viimeksi. Tuossa onkin hyvä mainita kuntouttava työtoiminta niin homma tyssää takuuvarmasti siihen
Taas joku persu syyttää Marinia kaikesta 🙄 Kuntouttava työtoiminta on ollut käytössä jo vuosikausia, ainakin 15 vuotta. Eiköhän liene oikeiston keksimä juttu.
On olemassa erilaisia kuntouttavan työtoiminnan paikkoja, ei se ole pupuleikkiä kaikkialla, vaan voi tehdä ihan oikeaa työtä jos haluaa. Minä ainakin halusin ja pääsin lopulta palkkatyöhön.
Ne "oikean työn" kuntouttavatkin ovat niitä, että niissä ensin "valmistaudutaan työntekoon" tunnin verran, sitten ehkä tunti tehdään sitä jotain puuhastelunomaista työtä ja lopuksi taas oleillaan.
Kuntouttavaa ei ihan oikeasti ole tarkoitettu työkykyisille.
Tiesin tasan, etten ole työkyvytön kun minulle ehdotettiin kuntouttavaa. Olisin voinut hakeutua työvalmennussäätiöön, eikä sekään olisi ollut huono vaihtoehto. Kysyin kuitenkin kunnalta olisiko työkokemuksellani jotain alani mukaisia töitä tarjolla, ja kas kummaa oli.
Kunnalla, hyvinvointialueen palveluilla, kirjastoilla, sun muilla mistä minulla ei ole tietoa, on tarjolla oikeita töitä. Ei välttämättä kahdeksaa tuntia pelkkää raskasta työtä, mutta työtä yhtä kaikki.
Jollei kiinnosta, ei sit mitään.
Minua kiinnosti, kiinnostaa ja viihdyn työssäni. Opin uusia asioita, ja saan työkokemusta.
Iha vitu paskaa tollanen eikö?
Oma asenne!
Kaikki työllistymiseen tähtäävät palvelut, on tarkoitettu siihen, että työttömät työllistyvät. Niitä voi käyttää lusmuilemiseen tai saadakseen tukea työllistymiseensä. Jollet tarvitse palveluita niin miksi olet työtön?
Jos olit työkykyinen niin siinäkin toimittiin taas vastoin lakia. Ehkä ajattelet muutenkin että lakia ei tarvitse noudattaa, ei siinä mitään.
Ei kai se työn tekijä sitä lakia rikkonut?? vaan työkkäri joka passitti terveen kuntouttavaan omia onnistumistilastojaan parantaakseen!
Itselle kävi samoin. 25 vuotiaana pari vuotta työttömänä olleena pistettiin sinne ja ihmettelin että onpa nöyryyttävää, en mä mitään kuntoutusta kaipaa. En tajunnut enempää kyseenalaistaa kun päiväohjelma teki hyvää täystyöttömyyden sijaan. Työkyvystä ei puhuttu sanaakaan. Tämä on sääntö eikä poikkeus!
Nyt 10v myöhemmin olisi tarpeen kuntouttava työtoiminta, mutta en pääse koska olen ollut niin paljon oikeissa töissä. Nyt täytyy olla kotona jos ei kykene täyttämään työelämän vaatimuksia.
En ole niin väittänytkään. Kyseinen henkilö vaan puolustelee että itse on suostunut kuntouttavaan työkykyisenä. Se on vastoin lakia. Kysyin vaan onko muukin lain rikkominen ihan ok? Voisin vielä lisätä että onko ok jos kokee itse siitä hyötyvänsä.
Ja juuri tuollainen ymmärtämättömien ku setus on toisten hyväksikäyttöä. Valtion pitäisi valvoa näiden lakien noudattamista tarkemmin ja jos kuntouttavassa on teetetty/korvattu työtä niin laittaa kunnat maksamaan palkat takautuvasti.
Itselleni oli siihen aikaa se etu, että sain rahaa 250 e enemmän.
Vierailija kirjoitti:
Itselleni oli siihen aikaa se etu, että sain rahaa 250 e enemmän.
Ei kun sori, 300 e, koska siellä maksettiin myös bussilippukin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken maailman kurssit ja kuntouttavat ovat vain suomalaisten kiusaamista. Ottaisivat töihin ja maksaisivat palkkaa. Vuosikymmenestä toiseen ilmaista työvoimaa ja se sopii kaikille eduskuntapuolueille ja on aina sopinut.
Aivan niin, tuollainen nöyryyttävä pupuleikkitoiminta on yhtä saatanallista kun kes kitysleirien vankien kuoppien kaivaminen ja sitten niiden täyttäminen takaisin hiekalla. Yms
Tuo on äärettömän typerä kommentti. Kuntouttavaa ei todellakaan voi verrata keskitysleireihin - jotain tolkkua sentään.
Saat työmarkkinatuen, 9€/pv kulukorvauksen ja mahdollisen bussilipun - eli pysyt hengissä, sulla on koti ja ruokaa. Siis aivan järjetöntä valitusta.
Minkä voin sille, että et ymmärrä?🙄
Vertauskuvani tarkoitti ihmisten ääretöntä, ja todella ilkeää nöyryyttämistä tehtävillä, joissa ei ole mitään järkeä, eivät auta ketään ja aiheuttavat työttömille syvää psyykkistä tuskaa, häpeäntunnetta ja itsetunnon romahtamista.
Eikä mitään bussilippua kuulemma anneta, sen joutuu kustantamaan siitä "ruhtinaalisesta" 9€/pvä.
Sitä kautta pääsin eläkkeelle, siellä olo on tutkimus samalla. Mitä töitä siellä talossa tai ulkopuolella teetetään, seuraavat mihin pystyy. Samalla oli kuntoutusjaksoja, fysioterapeutin tapaaminen ja työmuistitesti ym tutkimuksia. Sain tuolta jollain lailla yllättäen piristystä ja 1 ystäväkin tuli.
Kyllä rinnastuu. Palkkaa ei makseta.
Oikeasta työstä maksetaan TES mukainen tai parempi palkka.