Mitä etua on mennä kuntouttavaan työtoimintaan?
Ei sieltä nähtävästi monikaan ole kuntoutunut töihin mutta onko muita *etuja*.
Miten kuntouttava loppuu??
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Kaiken maailman kurssit ja kuntouttavat ovat vain suomalaisten kiusaamista. Ottaisivat töihin ja maksaisivat palkkaa. Vuosikymmenestä toiseen ilmaista työvoimaa ja se sopii kaikille eduskuntapuolueille ja on aina sopinut.
Aivan niin, tuollainen nöyryyttävä pupuleikkitoiminta on yhtä saatanallista kun kes kitysleirien vankien kuoppien kaivaminen ja sitten niiden täyttäminen takaisin hiekalla. Yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menemällä siihen jatkat ihmisten sortoa ja pakotusta. Se on käynyt aina vähemmän vapaaehtoiseksi vuosien aikana. Ole hereillä.
Pitäiskö sitten kuolla nälkään?Eri.
Tuskin. Mutta ihmisiä on edelleen kuntouttavan ja työttömyystuen ulkopuolella, hyvästä syystä. Yhtä nälkä kai heilläkin on. Eli jotain yhteishenkeä pitäisi ihmisillä olla, jos sorto aiotaan lopettaa. Uhriutumalla se vain jatkuu ja jatkuu. Sulkemalla silmät. Lisäksi osa kärsii virkailijoiden huudosta ja kiusaamisesta, te jatkatte sitä tällä tavoin, jos missään ei ole vikaa muka.
suurin etu on että ketään ei palkkaa sinua sen jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava toiminta pitäisi oikeasti olla vajaakuntoisille. Terveille pitäisi aina olla oikeaa työtä tarjolla.
En minä vajaakuntoisenakaan sinne halua. Olen lllut ja ei minua mikään alentuva askartelupaskartelu kuntoutua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään, mikään yritys, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa, ei voi ottaa ketään kuntouttavaan työtoimintaan.
Kunta tai kaupunki, on velvoitettu tuottamaan työllistymistä edistäviä palveluita. Usein ne mielletään kunnan tai kaupungin säätiöiltä tai muilta voittoa tuottamattomilta organisaatioilta ostamaksi palveluksi, esim. työvalmennussäätiöt.
Etua voi olla kuntouttavalle, jos hän oikeasti haluaa näyttää olevansa työkuntoinen. Arvatkaa kaksi kertaa, riittääkö siihen, yksi päivä viikossa ja paikalle ilmestyminen? Viihdyttäkää minua.
Olen ollut työvalmennussäätiöllä, ja oli sekin hyvä, mutta myös vähän laitostuttava. Seuraavaksi hain kaupungille kuntouttavaan, ja sen jälkeen työkokeiluun, ja nyt olen puolen vuoden määräaikaisella.
Jos haluaa olla työtön, kuntouttava ei auta.
Jos haluaa töihin, kuntouttava on mahdollisuus.
Oma motivaatio ratkaisee!
Kuntouttavassa työttömiin suhtaututaan kuin lapsiin. Tämä näkyy sekä perussuhtautumisessa heihin että toiminnassa joka on sitä pupuaskartelua yms.
Juu, sen takia olen nyt määräaikaisessa työsuhteessa täysin tunnein.
Jos käyttäydyt kuin lapsi, etkä osaa vaatia parempaa, sinua kohdellaan kuin lasta.
Kyllähän tuolla työvalmennussäätiöllä näkyi muutama lapsellisesti käyttäytynyt. Onneksi oli se yksi työorientuitunut, jonka kanssa sitten tehtiin muuttoja, tavaran noutoja ja kuljetuksia, no, aika paljon kaikkea mitä oli tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Enemmänkin rampauttava työtoiminta, kävin itse 2 vuotta tuota paskaa ja ainoa hyöty oli lisääntynyt alkoholin käyttö kun alkoi pannu hajota koko touhuun
Pazkamaista touhua, miten se niin kauan kesti? Kaksi vuotta?😲
Onko noi pupuleikit marinin sukkishallitukaen keksimiä?🙄
2 vuotta on maksimiaika käydä tuota, todellakin pupuleikkejä ja tyhjänpanttina olemista. Onpa todella työllistävä vaikutus "" ja luulen että jos oikeaa työpaikkaa haen niin kysyvät mitä teit viimeksi. Tuossa onkin hyvä mainita kuntouttava työtoiminta niin homma tyssää takuuvarmasti siihen
Toisille on hyötyä. Toisille hyötyä ei tule mistään.
Palkkatöitä haettaessa ei kannata kertoa olleensa työkokeilussa tai kuntouttavassa. Mahikset katoaa heti. Kannattaa korostaa niitä töitä mitä niissä teki.
Se on aikuisten päivähoitopaikka. Tiedän yhden ihmisen joka pääsi eläkkeelle koska tämäkin jäi kesken.
Kuntouttava työtoiminta tuli 90 luvulla ja jäi valitettavasti kiusaamaan ihmisiä.
Ei työsuhdetta, ei palkkaa ei mitään, ei kuulumusta työyhteisöön
Aivan turhaa touhua.......ylipainoiset ns: ohjaajat siellä neuvoo kuinka jumpataan ja jotkut nuoret juuri yliopistosta valmistuneet tulevat kertomaan +50 v että kuinka sinun pitäisi elää jotta elämäsi muuttuisi parempaan ja tehdään unelmakartta ......
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaiken maailman kurssit ja kuntouttavat ovat vain suomalaisten kiusaamista. Ottaisivat töihin ja maksaisivat palkkaa. Vuosikymmenestä toiseen ilmaista työvoimaa ja se sopii kaikille eduskuntapuolueille ja on aina sopinut.
Aivan niin, tuollainen nöyryyttävä pupuleikkitoiminta on yhtä saatanallista kun kes kitysleirien vankien kuoppien kaivaminen ja sitten niiden täyttäminen takaisin hiekalla. Yms
Hyvin sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siitä mitään hyötyä ole.
Saa siitä 9e/päivä ja mahdollisesti esim. ilmaista ruokaa. Työllistymisen suhteen ei ole hyötyä.
Meiltä lähti soten alaisuuteen siirryttäessä ravintoetu pois.
Mitään ei tullut tilalle.
Jos sulla ei ole ongelmia elämänhallinnassa ja kykenet oikeaan työhön niin ei ole mitään hyötyä. Jos et sen sijaan halua työllistyä niin sitten on. Valitset vain sen paikkakunnan rupuisimman paikan ja laitat sen jälkeen sen cvhen ylimmäksi ja kirjoitat että olit kuntoutumassa x ja y syystä niin saat olla rauhassa työttömänä sen jälkeenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kuntouttava toiminta pitäisi oikeasti olla vajaakuntoisille. Terveille pitäisi aina olla oikeaa työtä tarjolla.
Olen tasan samaa mieltä. Ei kuitenkaan ole sopparia kirjoitettu. Yleinen ilmapiiri on vähän sellainen, palstalla ja ehkä jopa työänantajien keskuudessa, että jos olet vuodenkin työttömänä, olet työtä välttelevä luuseri. Milläs todistat, että et välttele töitä?
Varsinkin kun työttömyys pitkittyy.
Olen lukenut tältä palstalta kommentin, että olin kuntouttavassa, en tehnyt mitään, olen edelleenkin työtön.
No onpa ihme. Silläkö vakuuttaa työnantajan, että työkunto on olemassa?
Eihän minua kiinnosta muiden työllistyminen pätkääkään, mutta jos työttömyys on teille kutsumuselämä, niin ehkä hallituksen leikkaukset ovat teille ansaittuja. Niistä muista pienipalkkaisista ja itsestäni olen vähän huolissani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkään, mikään yritys, jonka tarkoitus on tuottaa voittoa, ei voi ottaa ketään kuntouttavaan työtoimintaan.
Kunta tai kaupunki, on velvoitettu tuottamaan työllistymistä edistäviä palveluita. Usein ne mielletään kunnan tai kaupungin säätiöiltä tai muilta voittoa tuottamattomilta organisaatioilta ostamaksi palveluksi, esim. työvalmennussäätiöt.
Etua voi olla kuntouttavalle, jos hän oikeasti haluaa näyttää olevansa työkuntoinen. Arvatkaa kaksi kertaa, riittääkö siihen, yksi päivä viikossa ja paikalle ilmestyminen? Viihdyttäkää minua.
Olen ollut työvalmennussäätiöllä, ja oli sekin hyvä, mutta myös vähän laitostuttava. Seuraavaksi hain kaupungille kuntouttavaan, ja sen jälkeen työkokeiluun, ja nyt olen puolen vuoden määräaikaisella.
Kuntouttavassa työttömiin suhtaututaan kuin lapsiin. Tämä näkyy sekä perussuhtautumisessa heihin että toiminnassa joka on sitä pupuaskartelua yms.
Jos käyttäydyt kuin lapsi, etkä osaa vaatia parempaa, sinua kohdellaan kuin lasta.
Kyllähän tuolla työvalmennussäätiöllä näkyi muutama lapsellisesti käyttäytynyt. Onneksi oli se yksi työorientuitunut, jonka kanssa sitten tehtiin muuttoja, tavaran noutoja ja kuljetuksia, no, aika paljon kaikkea mitä oli tarjolla.
Eli korvasitte palkallista työtä noissa muutoissa. Se oli vastoin lakia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tasan samaa mieltä. Ei kuitenkaan ole sopparia kirjoitettu. Yleinen ilmapiiri on vähän sellainen, palstalla ja ehkä jopa työänantajien keskuudessa, että jos olet vuodenkin työttömänä, olet työtä välttelevä luuseri. Milläs todistat, että et välttele töitä?
Olen lukenut tältä palstalta kommentin, että olin kuntouttavassa, en tehnyt mitään, olen edelleenkin työtön.
Eihän minua kiinnosta muiden työllistyminen pätkääkään, mutta jos työttömyys on teille kutsumuselämä, niin ehkä hallituksen leikkaukset ovat teille ansaittuja. Niistä muista pienipalkkaisista ja itsestäni olen vähän huolissani.
Minulla se todistaminen kävi niin että sanoin että en ole menossa kuntouttavaan. Palkkatukityötä jos on niin sellaiseen voin mennä ja sitten sitä löytyikin jonkun ajan päästä. Itsestä se tosiaan on kiinni. Ei pidä antaa muiden mielipiteille valtaa ja pompotella itseään miten sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo ilmapiiri on lähinnä sarkasmia. Ja työnantajien keskuudessa enemmänkin tietämättömyyttä ei heitä kiinnosta sen syvällisemmin mitä joku kuntoutus merkitsee oikeasti heillä helvetisti paperitöitä ja siirtyvät seuraavaan sen enempään vaivautumatta. Uskooko joko epäironisesti työnvälttelijöihin? Töihin ei edelleenkään pääse kaikki työttömät ennen kuin Suomeen on syntynyt noin kaksi ja puoli miljoonaa työpaikkaa, sillä vain joka viidenteen otetaan ylipäätään työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla se todistaminen kävi niin että sanoin että en ole menossa kuntouttavaan. Palkkatukityötä jos on niin sellaiseen voin mennä ja sitten sitä löytyikin jonkun ajan päästä. Itsestä se tosiaan on kiinni. Ei pidä antaa muiden mielipiteille valtaa ja pompotella itseään miten sattuu.
Iso osa työttömistä luulee, että kaikkeen siihen mitä työkkäritäti ehdottaa pitää suostua tai muuten tulee karenssi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli korvasitte palkallista työtä noissa muutoissa. Se oli vastoin lakia.
Niin oli !! työtoiminnalla ei saa korvata paikassa vakituisesti olevien töitä, moni paikka tosin tekee tuota ihan surutta mikä on väärin !!
Kuntouttavaan ei ole pakko mennä eikä sinne menemisestä voi tulla karenssia, kunhan ei laita nimeä alleen sellaiseen sopimukseen missä se on mainittuna.