Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naapurisi tarjoaa sinulle hillopurkillista, jonka on itse tehnyt. Miten reagoit?

Vierailija
17.09.2023 |

Otatko vastaan vai etkö? Mitä sanot?

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin ja tulisi käyttöön se hillo.

Vierailija
42/47 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin vastaan kohteliaasti kiittäen, mutta en söisi. Hilloamisen ja säilykkeiden kanssa pitää olla ihan sairaan tarkka hygieniasta. Itse olen tehnyt hilloja ja marmeladeja ja tiedän, mitkä työvaiheet hyvän hygienian säilöminen vaatii. Ei ole hätähousujen puuhaa, enkä usko, että kaikki jaksavat yhtä huolella suhtautua hygieniaan mitä itse. Huonosti tehdyissä säilykkeissä on ruokamyrkytyksen, pahimmillaan jopa hengenvaarallisen botulismin riski. 

Omasta lapsuudesta muistan, miten oma äitini oli naapuruston/sukulaisten/kavereiden ns. mestarileipoja. Teki näyttäviä kakkuja ilmaiseksi niin myyjäisiin, tuliaisiksi, lahjoiksi. Oli hänelle harrastus ja tykkäsi leipoa. Leivonnaisiaan syötiin hyvällä ruokahalulla, mutta minua ne ällötti, kun näin miten äiti niitä leipoi. Keittiö oli lapsuudenkodissani aina ihan kaaos. Kuivuneita taikinakökkäreitä siellä täällä, astiat tiskaamatta niin kauan kunnes lautaset loppui, kuiva-ainekaapeissa jauho- ja sokeripussit auki ja varmaan jotain ökököitäkin. Leipoessaan äiti saattoi maistaa suoraan vatkauslusikalla kermavaahtoa ja sitten samalla likaisella lusikalla jatkaa sekoittamista. Tai kakkua koristellessa nuolaista sormen puhtaaksi ja sitten vaan jatkaa koristelua likaisin käsin. Todella ällöttävää, ja jo lapsena huomautin äidille tästä, että ei noin voi toimia. Vastaus oli aina sama "no höpsistä". 

Noiden kokemusten jälkeen suhtaudun ymmärrettävästi skeptisesti kotikokkien väsäilyihin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin mielelläni vastaan, jos se olisi esim mansikka- tai vadelmahilloa. Mutta kun tuo yksi naapurin täti tekee ihan hirveitä sekoituksia ja tarjoaa niitä kaikille. Esimerkiksi puolukka, punaherukka, luumu tai mustikka, tyrni, omena :( yäk, ei maulla vissiin mitään väliä kunhan on terveellisiä marjoja.

Vierailija
44/47 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaisin kiitollisena vastaan ja soveliaan ajan jälkeen palauttaisin pestyn purkin.

Mitä siinä välissä tapahtuu, jääköön minun asiakseni..

Juuri näin toimisin. On ymmärrettävä ystävällinen ele lahjan takana, vaikka tuote jäisi käyttämättäkin.

Ja kyllä käyttäisin hillon, jos tiedän valmistajan fiksuksi ja siistiksi tapaukseksi.

Vierailija
45/47 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saattaa sisältää lasinsiruja, neuloja ja syanidia.

Ei vaan, vaatisin tekemään myös lättyjä/räiskäleitä.

Vierailija
46/47 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tuttavuuden asteesta. Olen saanut ystäviltä erilaisia säilykkeitä/ kuivattuja herkkuja ja ihan elossa olen vieläkin, vaikka olen syönyt ko. herkut. Täysin tuntemattomalta en ottaisi vastaan mitään syötävää/ juotavaa.

Vierailija
47/47 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hillo nyt on yleensä aika vaikeaa saada pilalle. Jos taas antaisi jotain suolasieniä, niin niitä ei uskaltaisi syödä. En kyllä muutenkaan syö hilloa, eli ihan sama.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kuusi