Naapurisi tarjoaa sinulle hillopurkillista, jonka on itse tehnyt. Miten reagoit?
Kommentit (47)
Ilman muuta ottaisin ilolla vastaan, mutta omille lapsille en tarjoa edes pakastemustikoita. Niissä voi olla joku tauti enkä ole pessyt niitä, joten ne ovat vaarallisia 90-luvulla ja sen jälkeen syntyneille.
Ohjaisin lähtemään talvea vasten kohti Muumilaaksoa hilloineen. Siellä on yksi tyyppi, joka ei hilloja hilloa.
Me ihmiset kyllä pystymme syömään vaikka minkälaista skeidaa, jos oikein harjoittelee. Eikä mene maha sekaisin.
Isä aikanaan veti kotona kaikki pilaantuneet/vanhat ruoat jääkaapista naamariin.
Me myös riiputamme naudanlihaa, jotta siitä tulee mureampaa. Riiputuksessa tuore liha oikeastaan mätänee hieman, ja mureutuu.
Koska tunnen naapurin mummon hyvin ja tiedän, että tekee tosi hyvää hilloa niin otan ilolla vastaan. Samoin mehut sun muut herkut, mitä hän tarjoaa vaihtarina kun käytän häntä kaupassa ja apteekissa silloin tällöin. Skarppi mamma joten hygieniakin on riittävässä kunnossa.
Ottaisin kyllä kohteliaasti vastaan lahjaksi annetun hillon.
Sinänsä tämä teema kyllä on melko monelle vaikea. Ihmetyttääkin siksi, miten esimerkiksi lasten koulujen ja urheiluseurojen varainkeruun ja juhlien yhteydessä kodeissa tehdyt leipomukset yms. ovat niinkin suosittuja kuin ovat. Eivät kaikki ajattele "liikaa", toki...
Riippuu vaikuttaako myrkyttäjältä tai sarjamurhaajalta. Vai onko kilttinaapuri. Joskus riskillä söin verkkokauppiaan laittaman suklaakarkin, vähän arveluttaa. Maistelen makua, viimeksi oli vähän oudon makuinen, makeampi. :)
Naapurini antaa aina hillojaan otan kiittäen vastaan aina.
Kokemuksesta tiedän jo että ne ei sitten maistu yhtään millekkään kun hän säästelee niin marjoissa kuin sokerissakin🤣😂
Ottaisin varmaan vastaan mutta en uskaltaisi syödä. En tykkää syödä muiden tekemiä ruokia tai varsinkaan säilykkeitä, jos en kunnolla tiedä heidän ruoanlaittokyvyistään ja -hygieniastaan.
Voisikohan se naapuri tiedustella etukäteen asiaa jotenkin tai sähköpostilla. Ja kertoa valmistustapojen hygieniat ja kuumennukset. Kylmäketjun. Jos toinen ei halua, ei tietenkään joka vuosi kysy samaa asiaa hillosta. Mitä jos hän sai itse sen joltain sukulaiselta?
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin varmaan vastaan mutta en uskaltaisi syödä. En tykkää syödä muiden tekemiä ruokia tai varsinkaan säilykkeitä, jos en kunnolla tiedä heidän ruoanlaittokyvyistään ja -hygieniastaan.
Tämä.
https://www.laakarilehti.fi/ajassa/ajankohtaista/botulismin-tunnistamin…
Ottaisin vastaan koska olen kohtelias.
En välttämättä söisi.
Ellen ole nähnyt hänen tekevän ruokaa kotonaan, en ottaisi.
Itse kun teen hilloa, keitän lasipurkkeja puoli tuntia ja otan ne vedestä atuloilla, laitan kuuman hillon purkkeihin ja kiehautan vielä purkit. Jäähtymisen jälkeen pesen ne vielä hyvin tiskiaineella.
Jos en tiedä hillontekijän olevan yhtä tarkka niin en ottaisi hilloa vastaan...
En ottaisi ellen olisi ollut itse valmistuksessa mukana. Olen tarkka näissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En syö enkä tule syömään naapurin tekemää hilloa tai muuta vehnästä. Ne hygienia-asiat on minulle ihan piintymäksi muodostunut.
Niissä itsetekemissä on joko kissan/koirankarva tai hiuksenpätkä.
Olen aika tosi varma että kyllä niissä kaupankin kamppeissa kaikkea epämääräistä on. Joissakin elintarvikkeissa oli ihan raja, että paljonko esim. hyönteisten osia saa löytyä. Ja se oli yllättävän paljon se.
Kasviksissa on aina hyönteisiä; niitä ei pystytä myrkyttämään niin paljoa, että kaikki kuolisivat.
Ostatko myyjäisistä leivonnaisia?
Otan vastaan mutta heitän roskiin.
En ottaisi vastaan vedoten, etten yleensäkään syö hilloja.
Ja ostosuklaassa on torakoiden osia. Fakta.