Naapurisi tarjoaa sinulle hillopurkillista, jonka on itse tehnyt. Miten reagoit?
Kommentit (47)
Otan ja heitän suoraan hävitykseen. Jos kysyy jälkeenpäin oliko hyvää, vastaan sujuvasti että ei niin hyvää että tarvitsisin lisää.
On antanut. Oli hyvää, sain lisää.
Ensimmäisenä raportoin asian av-palstalle.
Riippuu tietty millainen naapuri ja miten hyvin tuntee.
Otan ystävällisesti vastaan. Jos taas en voisi käyttää sitä esim. allergiani tai jonkun muun syyn vuoksi, kieltäytysin kohteliaasti ja kertoisin syyn.
Kysyisin että onko hän kauankin harrastanut lasinpuhallusta.
En syö enkä tule syömään naapurin tekemää hilloa tai muuta vehnästä. Ne hygienia-asiat on minulle ihan piintymäksi muodostunut.
Niissä itsetekemissä on joko kissan/koirankarva tai hiuksenpätkä.
Otan purkin ja kiitän vuolaasti. Jos se on kaameaa, eihän sitä ole pakko syödä. Mutta ei ole pakko haukkuakaan sitä naapurille.
Vierailija kirjoitti:
Kysyisin että onko hän kauankin harrastanut lasinpuhallusta.
Hillopurkillista, ei purkkia. Lue tarkasti. Ap
Tuo on muuten hankala tilanne, jos joku läheisempi kuin naapuri tekee saman. Siinä on vaikeaa keksiä tekosyytä mieltä pahoittamatta.
Ottaisin kiitollisena vastaan ja soveliaan ajan jälkeen palauttaisin pestyn purkin.
Mitä siinä välissä tapahtuu, jääköön minun asiakseni..
Kiitos paljon, mutta minä en syö hilloja.
Ilahtuisin kovasti! Varsinkin jos olisi mansikkaa, omat jäi tekemättä kesällä
En edes valehtele kun vastaan että meillä ei syödä hilloja.
Otan vastaan ja kaadan sen naapurin postilaatikkoon.
Vierailija kirjoitti:
En syö enkä tule syömään naapurin tekemää hilloa tai muuta vehnästä. Ne hygienia-asiat on minulle ihan piintymäksi muodostunut.
Niissä itsetekemissä on joko kissan/koirankarva tai hiuksenpätkä.
Olen aika tosi varma että kyllä niissä kaupankin kamppeissa kaikkea epämääräistä on. Joissakin elintarvikkeissa oli ihan raja, että paljonko esim. hyönteisten osia saa löytyä. Ja se oli yllättävän paljon se.
Hillon tekeminen nyt ei ole mitään ydinfysiikkaa, sitä on tehty itse menestyksekkäästi vaikka kuinka ja kauan. Nykyaikana se on vielä helppoa kun kaikki tarvittava on jo hillosokerissa, paitsi ne marjat.
Ottaisin naapurin hillon vastaan, kiittäisin kauniisti, ja söisin jos olisi hyvää.
Minä rrrakastan hilloja! Kiitos miljoonasti! Söisin hilloa hyvällä ruokahalulla jatkossakin!
Itse en siis ottaisi vastaan, koska hygienia. Ap