Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten järjestelisit elämäsi jos sinulla olisi työpaikka Helsingissä 2900 e nettotuloilla ja 60ke omaisuutta? Ei lapsia, ei miestä, ei lemmikkiä

Vierailija
16.09.2023 |

Mitä siis itse tekisit jos nuo olisivat ainoat rajoitukset?

Kommentit (101)

Vierailija
81/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin etelä-Helsinkiin ja ostaisin veneen kaivariin. Talvella matkustelisin niin paljon kuin mahdollista. Arkena urheilisin niin paljon kuin mahdollista.

Jes, just tällaisia hain! kiitos :) 

ap

Oisit ite vastannut kysymykseesi, jos vain tietty vastaus kelpaa?

Vierailija
82/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin kertoa minä elän onnellista elämää.

Rakastan miestäni, meidän lasta, tykkään tosi paljon kodistamme ja tykkään työstäni.

Matkustamme lomilla.

Sinkkuna tähtäisin siihen, mistä tykkään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kysymys tämäkin muka on. Ja noilla rahoilla ei mitään veneitä ostele kukaan järkevä.

No mietin kans, että vissiin joku 500 € soutuvene ja matkustelut risteilyjä Tallinnaan. 😄

Helsingissä tuosta palkasta tonni asumiseen, tonni ruokaan ja muuhun elämiseen, riittääkö edes? 900 € säästöön.

Vierailija
84/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jännä miten tänne on kerääntyneet kaikki raharikkaat joille lähes kolmentonnin nettopalkka on huono palkka. Siinähän pitää olla yli 4,5ke brutto

Helsingissä on Helsingin hintataso; ei tuolla täällä pitkälle pötki. Eikä varsinkaan mitään venettä ostella.

Vierailija
85/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä kysymys tämäkin muka on. Ja noilla rahoilla ei mitään veneitä ostele kukaan järkevä.

No mietin kans, että vissiin joku 500 € soutuvene ja matkustelut risteilyjä Tallinnaan. 😄

Helsingissä tuosta palkasta tonni asumiseen, tonni ruokaan ja muuhun elämiseen, riittääkö edes? 900 € säästöön.

Siihen päälle auto ja autopaikka, veneelle venepaikka ja talvisäilytys niin menee jo pakkaselle ja säästöt on syöty alta aika yksikön.

Vierailija
86/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen tarvitsee miehen ollakseen onnellinen.

Mies on onnellisin sinkkuna.

Sehän on juuri päinvastoin

Minä en ole onnellisin sinkkuna eikä varmaan suurin osa muistakaan naisista. Miksi he muuten olisivat parisuhteessa.

Luulet vain.Olin onnellinen parisuhteessa 20 vuotta ja kun mieheni kuoli se oli aivan hirveää ja koin itsetuntoni ja kaiken romahtaneen.Olimmehan eläneet rikasta eläää.

Identtiteettini oli muodostunut vaimoksi.Siitä lähti matka tähän nykyiseen minääni.Ja kun rehellisesti totean en ottaisikaan miestäni nyt takaisin.Olen saanut ihan oman elämäni ja toteutan täysin asioita miten itse haluan.Enään en kärsi ahdistuksesta ja unettomuudesta jne mistä avioliittoni aikana vaikka minulla oli onnellinen avioliitto!outoa että elämäni parani kun jäin yksin.Tietysti alkuaika oli vaikea,mutta nyt tunnen eläväni elämäni parasta aikaa ja yksin!

Vierailija
87/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen tarvitsee miehen ollakseen onnellinen.

Mies on onnellisin sinkkuna.

Sehän on juuri päinvastoin

Minä en ole onnellisin sinkkuna eikä varmaan suurin osa muistakaan naisista. Miksi he muuten olisivat parisuhteessa.

Minä erosin, kun tajusin haluavani olla mieluummin yksin. Alkoi ahdistaa koko parisuhde vaikka ihan hyvä mies oli.

Vierailija
88/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu niin paljon siitä teetkö työt etänä vai toimistolla.

Jos teet töitä etänä ja olet asunut aina pk-seudulla kokeilisin muuttaa jonnekin muualle ensin vuokralle vaikka Kainuuseen, Lappiin tai Pohjanmaalle. Opettelisin itselleni uusia paikallisille tyypillisiä harrastuksia, esim metsästystä tai maton kudontaa.

Tai ulkomaille ja opiskelisin samalla maan kieltä.

Jos työpaikka rajaa sijaintiasi niin ostaisin asunnon Max 10 min. Matkan päässä työpaikalta. Sillä työmatkoihin kulutettu aika on aikaa roskiin.

Jos mahdollista ottaa koira mukaan töihin ostaisin myös pienen koiran, sellaisen joka mahtuu lentokoneessa matkustamoon.

Etsisin yhteisön/ yhteisöjä, joihin kuulua esim harrastusten tai koiran kautta.

Kaiken sen rahan jota en tarvitsisi sijoittaisin, jotta voisin jäädä ennen eläkeikää pois töistä ja toteuttaa kaikki matkahaaveeni.

Vierailija
89/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkuttelisin lähiön neukkukuutiossa eläkeikään, jolloin söisin säästöni parissa vuodessa eläkkeen lisukkeena. Sitten kuolisin vanhuuteen.

En tekisi mitään erikoista, koska noin pienillä summilla se ei olisi mahdollista.

Vierailija
90/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin tilanteessasi lapsentekoiässä voisit hakeutua hedelmöitys hoitoihin itsellisenä naisena.

Vierailija
91/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrasta , liikuntaa ,eri muodoissa. Helsingissä voi aloittaa ihan uuden lajinkin aikuisena. Tapaa ihmisiä, järjestä kokoontumisia. Liity avantouintiseuraan. Lähde lomille kun kenttä on lähellä. Joku ehdotti, muuta Lappiin, onko se sitten niin hienoa siellä. Kylmää, pimeää ja ihmiset omissa taloissaan piilossa.

Vierailija
92/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin radan varrelle kuitenkin Helsingin sisälle omakotitaloon jossa on piha ja alkaisin harrastaa puutarhanhoitoa.

Vierailija
93/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

alkaisin myymään jotain, että saisin lisätuloja. koittaisin tosissaan löytää keinon yrittää.

Vierailija
94/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkustelisin enemmän ja tilaisin useammin valmista ravintolaruokaa Woltin kautta.

Kokkaaminen ei jaksa aina kiinnostaa.

Nykyisellään ei ole noihin varaa.

Vierailija
95/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harrasta , liikuntaa ,eri muodoissa. Helsingissä voi aloittaa ihan uuden lajinkin aikuisena. Tapaa ihmisiä, järjestä kokoontumisia. Liity avantouintiseuraan. Lähde lomille kun kenttä on lähellä. Joku ehdotti, muuta Lappiin, onko se sitten niin hienoa siellä. Kylmää, pimeää ja ihmiset omissa taloissaan piilossa.

Lapissa on paljon valoisampaa kuin Etelä-Suomessa.

Oletko joskus tarvinnut Helsingissä marraskuussa aurinkolaseja? Lapissa olen monesti aurinkoisina päivinä kun valkoinen hanki heijastaa valoa.

Vierailija
96/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla tuloilla ja säästöillä ap ei ole hirveästi tuhlaillut.

Täällä on paljon ehdotuksia, joiden toteuttamiseksi vaaditaan vähintään 5000-8000 e nettotulot, jottei eletä velaksi. Sinkulta vaikea toteuttaa, mutta parisuhteessa ihan mahdollista 2x 2500e. Jos tienaat yksin 5000-8000e, olet todennäköisesti koko ajan töissä, eikä aika riitä muuhun. Hyvä, jos edes riittävästi töistä palautumiseen.

Tienaan nettona 2300e ja mulla on säästössä 80k. Asun kehyskunnassa ARA-asunnossa paikallisella arvoalueella. Maksan vuokraa 600e/kk uudehkosta ARA-asunnosta. Vastaavanlainen kämppä SATOnkaltaiselta tai yksityiseltä vuokranantajalta tällä alueella tulee maksamaan 800-950€/kk. Sinänsä kävi hyvä tuuri. Aikaisemmin 20m2 tilavampi kämppä sijaitsi 3km päässä arvoalueelta. Vuokra oli siinä 700e/kk. Oli pakko muuttaa, kun vanhassa talossa kaikki kuului läpi.

Yleisesti ottaen kaikki on täällä halvempaa kuin Helsingissä. Julkisella puolella tarjotaan tanssitunteja 5e/krt. Silloin kun kävin Helsingin puolella, hinta oli 15-20e/krt. Julkiselle puolelle pääsee myös paljon helpommin hoitoon kuten hammaslääkärille.

Elän aika matalakuluisesti. On halvat harrastukset, halpa asunto, lainaan kirjat kirjastosta, ostan melkein kaiken käytettynä. Ruoka on ainoa, missä en pihistele. Siihen menee 250-350e/kk, johon sisältyy työpaikkalounaat toimistopäivinä ja ulkonasyömiset muutaman kerran kuussa.

Tavoitteena on ostaa oma kämppä, kun säästöä on kertynyt 120k tai ottaa lainaa, jos tulee ennen sitä sopiva kämppä myyntiin. 60-70-luvun putkiremondoitut 60m2 kaksiot maksavat sen verran. Jos mikään ei radikaalisti muutu 5 vuoden päästä saan ostettua oman kämpän velattomana. Asuntojen hinnat eivät merkittävästi nouse. Jos miettii sijoitusasuntoa arvonnousua ajatellen, sitten kannattaa katsoa pk-seudulta.

Vierailija
97/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuttaisin etelä-Helsinkiin ja ostaisin veneen kaivariin. Talvella matkustelisin niin paljon kuin mahdollista. Arkena urheilisin niin paljon kuin mahdollista.

Jes, just tällaisia hain! kiitos :) 

ap

Oisit ite vastannut kysymykseesi, jos vain tietty vastaus kelpaa?

tällaisia. Opettele lukemaan.

Vierailija
98/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla menee 300€ ruokaan yksin Helsingissä. Teen itse hyvää ruokaa ja leipää perusaineksista.

Vierailija
99/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaisin asunnon pikkukaupungista ja ottaisin loparit.

Vierailija
100/101 |
17.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu Helsingissä, mutta minullq on samat tulot samat tulot. Asun velattomassa kerrostalokaksiossa. Harrastukseni ovat lähes tai täysin ilmaisia. Sijoitan ylijäävät rahat ja jään pois työelämästä kun säästöt riittävät elämiseen. Tähän menee alle 10 vuotta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi