Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hieno nainen ei kulje lenkkareissa eikä verkkareissa", sanoi isoäitini

Vierailija
16.09.2023 |

Arvatenkin isoäiti käytti vielä 2010-luvulla hametta, niinkuin naisen kuuluukin. Asuntokin ostettiin vain jos siinä oli kaksi vessaa. Eihän se ole sopivaa muutoin.

Kommentit (174)

Vierailija
121/174 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sotavuosina syntyneet naiset kadehti kaikkea, on ilkeitä ja esitti feministiä. 

Mutta sitten illalla yöpaita päälle ja reidet auki miehelle, kuten niille nuorena opetettiin. 

Vierailija
122/174 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milsi naisten pitäisi pukeutua erityisen hyvin kun miehet laahustavat verkkareissa, rynttyisessä t-paidassa, linttaisissa lenkkareissa ja lippis päässä? Ei miehetkään enää pukeudu pukuun ja kravattiin, kävelykenkiin ja lierihattuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/174 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milsi naisten pitäisi pukeutua erityisen hyvin kun miehet laahustavat verkkareissa, rynttyisessä t-paidassa, linttaisissa lenkkareissa ja lippis päässä? Ei miehetkään enää pukeudu pukuun ja kravattiin, kävelykenkiin ja lierihattuun.

Miksi naisten pitäisi seurata sitä huonoa esimerkkiä? Ajattelen,  että nuoret miehet pukeutuvat nuhjuisiin, vähän likaisiin ja kuluneisiin vaatteisiin osaamattomuuttaan. Kukaan ei ole heitä neuvonut pesemään tai hoitamaan vaatteitaan. 

Muutenkin asiansa huonosti hoitavat puolijuopot ym. eivät myöskään käy kuin kerran viikossa suihkussa eivätkä leikkauta hiuksiaan. 

Ei käy flaksi, eivätkä käy esimerkiksi .'Itselleen porsas kiusaa tekee, kun purtilonsa kaataa'.

Vierailija
124/174 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää sotavuosina syntyneet naiset kadehti kaikkea, on ilkeitä ja esitti feministiä. 

Mutta sitten illalla yöpaita päälle ja reidet auki miehelle, kuten niille nuorena opetettiin. 

Hmm, siis feministit eivät pidä seksistä? Näinkö on, siskot?

Vierailija
125/174 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tartte kaikenmaailman isoäitejä miellyttää eikä tarvitse olla "hieno nainen", tuokaan mummeli ei tajua ettei vaatteet tee kenestäkään hienoa. 

Vierailija
126/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kyse ei ole sukupuolesta. Pukeutuminen kertoo itsearvostuksesta ja tilannetajusta sekä tyylikkyydestä. Oma mummuni oli joutunut lähtemään karjalasta evakoksi. Hän pukeutui huolellisesti  ja vanhoilla päivilläänkin laittoi hiukset papiljotilla. Sodan aikaisissa kuvissakin lottana mummu oli aina huoliteltu. Mä tulkitsin tilanteen niin, että vaikka ihminen menettäisi kaiken (niinkuin mummuni perhe menetti) itsekunnioitusta ei kukaan pysty varastamaan. 

Vierailija
127/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä kyse ei ole sukupuolesta. Pukeutuminen kertoo itsearvostuksesta ja tilannetajusta sekä tyylikkyydestä. Oma mummuni oli joutunut lähtemään karjalasta evakoksi. Hän pukeutui huolellisesti  ja vanhoilla päivilläänkin laittoi hiukset papiljotilla. Sodan aikaisissa kuvissakin lottana mummu oli aina huoliteltu. Mä tulkitsin tilanteen niin, että vaikka ihminen menettäisi kaiken (niinkuin mummuni perhe menetti) itsekunnioitusta ei kukaan pysty varastamaan. 

Mun itsekunnioitus on kyllä kiinni ihan jostain muusta kuin vaatteista ja papiljottikiharoista.

Vierailija
128/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä siinä on niin kamalaa, että pukeutuu vaatteisiin, jotka näyttävät hyvältä? Samalla vaivalla ne laittaa päälle kuin muutkin. Ei tyylikäs vaate ole epämukava päällä. Kyllä niille tuulipuvuille ja verkkareillekin on paikkansa. Mutta jos joka paikkaan menee crocsit ja pieruverkkarit jalassa niin se on aika laiskaa. Voisihan sitä samalla logiikalla jättää käymättä suihkussa ja antaa hiusten rehottaa villisti kun se "helpottaa elämää".

Vierailija
129/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kysyi miksi naiset pukeutuisivat hyvin, kun miehetkään eivät pukeudu? Mitä ihmettä? Sama kuin kysyisi että miksi kävisin kouluja kun muutkaan eivät käy. Se on etu että olet tyylikäs. Pukeutuminen on osa käytöstä. Hyvä käytös ja hyvä pukeutuminen, suihkussa käynti ja hiusten leikkaaminen yms. Kaikki ne osoittavat että arvostaa hyviä asioita elämässä.

Rappioromantiikka on juopoille ja nisteille.

Vierailija
130/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitäisi seurata sitä huonoa esimerkkiä? Ajattelen,  että nuoret miehet pukeutuvat nuhjuisiin, vähän likaisiin ja kuluneisiin vaatteisiin osaamattomuuttaan. Kukaan ei ole heitä neuvonut pesemään tai hoitamaan vaatteitaan. 

Muutenkin asiansa huonosti hoitavat puolijuopot ym. eivät myöskään käy kuin kerran viikossa suihkussa eivätkä leikkauta hiuksiaan. 

Ei käy flaksi, eivätkä käy esimerkiksi .'Itselleen porsas kiusaa tekee, kun purtilonsa kaataa'.

Voihan nainenkin olla osaamaton näiden asioiden suhteen, jos kukaan ei ole neuvonut. Vai ajattelitko, että naiset jotenkin sisäsyntyisesti osaavat pyykätä ja hoitaa vaatteita?

Vierailija
131/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että monen naisen ongelma on juuri se että eivät ole koskaan opetelleet. Heille on toisteltu että olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Se ei ole aina totta. Nuori, nainenkin, on osaamaton, kokematon ja taidoton. Se ei ole "hyvä sellaisena kuin olet", vaan ihmisen on tarkoitus kehittyä.

Vierailija
132/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vain oli hienonpaa kun ihmiset välittivät pukeutua paremmin ulos ja myös pitää huolta siitä ettei ole valtavan ylipainoista kehoa.

Niin, tämä lihavien haukkuminen on myös yksi vanhusilmiö. Olen itse hoikka, mutta en pidä tuosta ainaisesta haukkumisesta.

Onko se juoppojen haukkumista, jos toivoo esim naiselta, ettei käyttäisi liikaa päihteitä?

Vierailija
133/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno = yläluokka. Ja edelleen Suomi on täynnä niitä, joiden mielestä mitään luokkajakoa ei Suomessa ole. LOL. Samaan aikaan sitten joka ikinen alle 35v mimmi yrittää näyttää Kardashianilta, Hadidilta tmv ja esittää samaan aikaan olevansa jotain wokea antikapitalistia. Oikeasti samanlainen hienon yläluokkaisen naisen idolisointi jatkuu ja voi edelleen valtavan hyvin.

Hieno = rostituoitu

Vierailija
134/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen että monen naisen ongelma on juuri se että eivät ole koskaan opetelleet. Heille on toisteltu että olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Se ei ole aina totta. Nuori, nainenkin, on osaamaton, kokematon ja taidoton. Se ei ole "hyvä sellaisena kuin olet", vaan ihmisen on tarkoitus kehittyä.

Olen opettanut 10v tyttären pukeutumaan tyylikkäästi. Ai että hän näyttää aina hyvältä.

Vierailija
135/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi väität tavallisten arkivaatteiden olevan likaisia? Juhlavaate ja puhtas eivät ole mikään synonyymi ja sun argumettisi kärsii ison kolauksen, kn yrität asioita perustella valheella 

Vierailija
136/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oot liian vanha tälle palstalle

Vierailija
137/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen opettanut 10v tyttären pukeutumaan tyylikkäästi. Ai että hän näyttää aina hyvältä.

Onko hänen myös mukava ja hyvä olla ja liikkua vai joko varpaat taipuvat luonnottomiin kivuliaisiin asentoihin sinun mieliksesi 

Vierailija
138/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idioluutio näkyy myös siinä että ihmiset pukeutuvat kuin tollot.

Vierailija
139/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä44279 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lenitakin kulkee pitkässä tyylikkäässä mekossa ja lenkkarit jaloissaan. Ja Lenita jos kuka tietää mikä ja mitä on oikeanlainen pukeutuminen.

Lenita on pilannut jalkansa korkkareilla, joten on ollut pikku pakko ruveta käyttämään lenkkareita.

ja moni muukin hänen ikäisensä, eräs vanhempi kollega esitteli miltä hänen jalkansa vuosikymmenien korkkareiten käytön jälkeen näytti, varpaat oli kippurassa ja "solmussa" eli osin päällekkäin, mahtaa olla mukavan kivuliasta kävelläkin. Pystyi enää käyttämään loafereita ja niistäkin näkyi ne muhkurat läpi. Ja tämä ei ole hänen dissaamiseksi sanottu vain esimerkki siitä mitä liian kapeat kengät tekee jaloille. Eli onneksi on nykyään tennarimuoti ja onneksi itse sain parikymppisenä jalkavamman, joka esti korkojen käyttämisen eli sen jälkeen on menty matalilla kengillä, toki paljon myös lenkkareissa/siisteissä tennareissa.

Olisi kannattanut käyttää erilaisia kenkiä tilanteen mukaan. Taannoin eräällä toisella foorumilla naisellista pukeutumista vastaan taisteltiin sillä perusteella, että mekonhelmat sotkeutuisi lypsyjakkaralla lehmänpaskaan ja korkkarit tallilla hevonpaskaan. Ja talvella kuulemma paksut pohkeet jäätyisi kun tarpoo lumihangessa hakemaan kaivosta vettä.

Vierailija
140/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko hänen myös mukava ja hyvä olla ja liikkua vai joko varpaat taipuvat luonnottomiin kivuliaisiin asentoihin sinun mieliksesi 

Hän ei ole typerys.