Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

"Hieno nainen ei kulje lenkkareissa eikä verkkareissa", sanoi isoäitini

Vierailija
16.09.2023 |

Arvatenkin isoäiti käytti vielä 2010-luvulla hametta, niinkuin naisen kuuluukin. Asuntokin ostettiin vain jos siinä oli kaksi vessaa. Eihän se ole sopivaa muutoin.

Kommentit (174)

Vierailija
141/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että monen naisen ongelma on juuri se että eivät ole koskaan opetelleet. Heille on toisteltu että olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Se ei ole aina totta. Nuori, nainenkin, on osaamaton, kokematon ja taidoton. Se ei ole "hyvä sellaisena kuin olet", vaan ihmisen on tarkoitus kehittyä.

Olen opettanut 10v tyttären pukeutumaan tyylikkäästi. Ai että hän näyttää aina hyvältä.

Onko hänen myös mukava ja hyvä olla ja liikkua vai joko varpaat taipuvat luonnottomiin kivuliaisiin asentoihin sinun mieliksesi 

Hän ei ole typerys.

Taitaa olla, jos kymmenvuotias ei saa olla kymmenvotias, vaan sinä olet  pukenut hänet ties mihin asuihin ja kenkiin 

Vierailija
142/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen että monen naisen ongelma on juuri se että eivät ole koskaan opetelleet. Heille on toisteltu että olet hyvä juuri sellaisena kuin olet. Se ei ole aina totta. Nuori, nainenkin, on osaamaton, kokematon ja taidoton. Se ei ole "hyvä sellaisena kuin olet", vaan ihmisen on tarkoitus kehittyä.

Olen opettanut 10v tyttären pukeutumaan tyylikkäästi. Ai että hän näyttää aina hyvältä.

Onko hänen myös mukava ja hyvä olla ja liikkua vai joko varpaat taipuvat luonnottomiin kivuliaisiin asentoihin sinun mieliksesi 

Hän ei ole typerys.

Taitaa olla, jos kymmenvuotias ei saa olla kymmenvotias, vaan sinä olet  pukenut hänet ties mihin asuihin ja kenkiin 

Sinulla on liian vilkas mielikuvitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos elämä olisikin niin helppoa että tyylikkyys olisi ydinkysymys. 

Vierailija
144/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en koe olevani pinnallinen vaan mielestäni on fakta, että ihmiset määrittelevät toisiansa myös ulkonäön kautta. Ulkonäköä punnitaan monissa eri tilanteissa mm. työhaastattelussa, ystävien ja perheen tapaamisessa, ensikohtaamisissa, palvelutilanteissa, treffeillä ja parisuhteessa. Pukeutumisella ja ulkonäöllä voi myös itse määrittää millaiseen ryhmään kuuluu tyyliin esim. business, rokkari, täti vai se crocks -tyyppi. Sitten on tilannekohtaista pukeutumista mihin vaaditaan tilannetajua kuten juhlat, liikunta ulkona tai sisällä, siivous, mökkeily, ravintolailta jne. Pukeutumiseen ja ulkonäköön vaikuttaa kuinka on paljon rahaa käytettävissä (fiksut tyypit osaavat pukeutua siististi pienelläkin rahalla)  ja miten ulkonäkö kertoo miten elämänhallinta sujuu. Pukeutumisella voi myös ilmaista itseään eri väreillä ja kuoseilla ja eri materiaaleilla. Aina mahtuu joukkoon muutamia poikkeuksia esim. miljonäärejä, jotka näyttävät kerjäläisiltä, mutta hekin ovat poikkeuksen poikkeuksia. 

Ulkonäön ja vaatetuksen merkitystä ei pidä aliarvoida vaikka ei itse omaa ulkonäköä pitäisikään tärkeänä. 

Vierailija
145/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miksi naiset pukeutuisivat hyvin, kun miehetkään eivät pukeudu? Mitä ihmettä? Sama kuin kysyisi että miksi kävisin kouluja kun muutkaan eivät käy. Se on etu että olet tyylikäs. Pukeutuminen on osa käytöstä. Hyvä käytös ja hyvä pukeutuminen, suihkussa käynti ja hiusten leikkaaminen yms. Kaikki ne osoittavat että arvostaa hyviä asioita elämässä.

Rappioromantiikka on juopoille ja nisteille.

Mun mielestä aika moni mies pukeutuu myös hyvin.  

Vierailija
146/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo eikä käytetä reppuja,se on köyhän merkki.Näin sanonut eräs isoo äiti.

Vierailija
147/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenpä oli kauniita vaatteita,asusteet. Kokonaisuus.Ihania takkeja mekkoja huiveja,hattuja.Äitinikin rakasti pukeutua kauniisti.synt..28.Isoäideilläkin oli  kauniit mekot,kengät.Onkohan se niin että se pikkumustat sehän pelastaa joka juhlan??

Vierailija
148/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joku kysyi miksi naiset pukeutuisivat hyvin, kun miehetkään eivät pukeudu? Mitä ihmettä? Sama kuin kysyisi että miksi kävisin kouluja kun muutkaan eivät käy. Se on etu että olet tyylikäs. Pukeutuminen on osa käytöstä. Hyvä käytös ja hyvä pukeutuminen, suihkussa käynti ja hiusten leikkaaminen yms. Kaikki ne osoittavat että arvostaa hyviä asioita elämässä.

Rappioromantiikka on juopoille ja nisteille.

Mun mielestä aika moni mies pukeutuu myös hyvin.  

Useimmiten miehet pukeutuvat paremmin.

Vierailija
149/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno nainen ei koskaan pieraise muitten kuullen . Olen kyllä todistanut ihan päinvastoin livenä 

Vierailija
150/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo eikä käytetä reppuja,se on köyhän merkki.Näin sanonut eräs isoo äiti.

Kertoo kaiken hänestä.

Vierailija
151/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en koe olevani pinnallinen vaan mielestäni on fakta, että ihmiset määrittelevät toisiansa myös ulkonäön kautta. Ulkonäköä punnitaan monissa eri tilanteissa mm. työhaastattelussa, ystävien ja perheen tapaamisessa, ensikohtaamisissa, palvelutilanteissa, treffeillä ja parisuhteessa. Pukeutumisella ja ulkonäöllä voi myös itse määrittää millaiseen ryhmään kuuluu tyyliin esim. business, rokkari, täti vai se crocks -tyyppi. Sitten on tilannekohtaista pukeutumista mihin vaaditaan tilannetajua kuten juhlat, liikunta ulkona tai sisällä, siivous, mökkeily, ravintolailta jne. Pukeutumiseen ja ulkonäköön vaikuttaa kuinka on paljon rahaa käytettävissä (fiksut tyypit osaavat pukeutua siististi pienelläkin rahalla)  ja miten ulkonäkö kertoo miten elämänhallinta sujuu. Pukeutumisella voi myös ilmaista itseään eri väreillä ja kuoseilla ja eri materiaaleilla. Aina mahtuu joukkoon muutamia poikkeuksia esim. miljonäärejä, jotka näyttävät kerjäläisiltä, mutta hekin ovat poikkeuksen poikkeuksia. 

Ulkonäön ja vaatetuksen merkitystä ei pidä aliarvoida vaikka ei itse omaa ulkonäköä pitäisikään tärkeänä. 

Tuo on totta. Olen jättänyt palkkaamatta paljon ihmisiä ja yksi vaikuttava tekijä on ollut pukeutuminen. Sitten on monet kaupat jäänyt tekemättä myyjän tyylin ja ulkoisen habituksen takia.

Vierailija
152/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno nainen ei koskaan pieraise muitten kuullen . Olen kyllä todistanut ihan päinvastoin livenä 

Ei se silloin oikeasti ole ollut hieno nainen, korkeintaan transhieno.

Vierailija
153/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Kultaisen Käytöksen kirjasta, jos nainen pieraisee, niin vieressä istuvan herrasmiehen tulee pyytää anteeksi, eli HÄN se oli, ei siis nainen lainkaan. Ihan hyvä sääntö ennen vanhaan. 

Vierailija
154/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin Kultaisen Käytöksen kirjasta, jos nainen pieraisee, niin vieressä istuvan herrasmiehen tulee pyytää anteeksi, eli HÄN se oli, ei siis nainen lainkaan. Ihan hyvä sääntö ennen vanhaan. 

Ainahan kaikesta syytetään miestä.

Vierailija
155/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peruja ajalta, jolloin miehet tunki nämä viisaudet naisten suuhun, ja naiset tottelivat kun ei ollut vaihtoehtoja. Onneksi saan itse päättää, miten "hienona" esiinnyn milloinkin.

Onko per se trikoot ?

Vierailija
156/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaksi vessaa?

HIenon emännän mega fät ass ei mahdu yhdelle pöntölle.

Vierailija
157/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on.

Mutta kuka haluaa olla "hieno nainen"? Ja kuka sellainen kuin on.

Musta ei saisi hienoa naista vaikka kuinka kulkisin mekko päällä😅

Ennen meillä oli vahvasti esillä käsitteet kunnia ja häpeä.

No minusta tuo kunnian katoaminen on hyvä asia, ei ketään kiinnosta kuka luoktellaan hyväksi tai hienoksi tai muuta.

Mutta sitten tuo häpeän poistumine on vähän eri asia, kun ylpeillään jollain hömöydellä ja onlyfans esittelyllä ja vaikka millä, niin siinä on menty vähän liiallisuuksiin, roti on ikään kuin kadonnut kokonaan.

Vierailija
158/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut pienintäkään halua tai kiinnostusta olla mikään "hieno nainen". Kuljen vaatteissa joissa haluan, en kysele siihen mummojen tai muidenkaan mielipiteitä, kun niillä ei ole minulle niin pienintäkään merkitystä. 

Vierailija
159/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on tämä typerä mummo koiranputkea kasvamassa?

Vierailija
160/174 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenpä oli kauniita vaatteita,asusteet. Kokonaisuus.Ihania takkeja mekkoja huiveja,hattuja.Äitinikin rakasti pukeutua kauniisti.synt..28.Isoäideilläkin oli  kauniit mekot,kengät.Onkohan se niin että se pikkumustat sehän pelastaa joka juhlan??

Samaa mieltä, ennen ihmiset pukeutuivat paremmin, riippumatta niinkään tulotasosta tai asemasta. - Pikkumusta naisella on edelleen ajankohtainen. Sen voi asustaa vaikka miten, kengillä, vöillä, kaula- ja korvakoruilla, huiveilla.