Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuisten syyskuu

01.09.2008 |

En huomannut, että kukaan olisi ehtinyt uutta pinoa aloittaa... Eli se on sitten virallisesti syksy. Ilma on täällä etelä- Suomessa mitä mahtavain, mutta täällä sitä vaan kökitään sisällä :).

Meidän pojjaalla on ollut hieman kärttyinen viikonloppu ja yötkin vähän levottomia. Piti jo käydä tarkistuttamassa, ettei muutaman viikon takainen korvatulehdus ole uusinut, mutta siitä ei ainakaan ollut kyse. Hieman epäilen, että hampaita olisi tulossa, kun kovasti kuolaa ja jäystää kaikkea ja välillä aina parahtaa itkuun. Esikoinen sai ensimmäisensä juuri näihin aikoihin. Saattaahan tuo tietysti olla joku kausikin (näihin "kausiin" on meillä ollut tapana vedota aina kun lapsi käyttäytyy hieman normaalista poikkeavasti :)).

Onko täällä muuten paljon allergisten lapsien äitejä? Lähinnä kiinnostaa, että jos esikoinen on ollut allerginen, onko myös muut lapset olleet? Meillä siis esikko oli melko rajoitetulla ruokavaliolla n. 3,5 vuoteen asti (allergiat todettiin ihan liian myöhään) ja nyt mietinkin kuinka todennäköistä on, että tämä toinenkin allergioista tulee kärsimään. Atooppista ihottumaa on jo havaittavissa, mutta sehän ei yksinään vielä mitään tarkoita.

No kaikenlaisia asioita ja kommentoitavaakin oli mielessä, mutta unohtui jo ;). Tuntuu oikeasti, että aivot ei tällä hetkellä toimi ihan täysillä...

Sadekivi ja poika ensi viikolla jo puoli vuotta

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo niin odotin mut se meni kesken rv 11 ja nyt ollaa päätetty että pidetään taukoo vähän aikaa vaikka vauvakuume on taas kova,ja tekis mieli saada tommonen pikkunen syliin.

Mä muistan kun Juho synty niin tuntu kyllä hassulta pitää häntä sylissä kun hän oli niin iso ettei ees yhelle kädelle mahtunu niinku siskonsa syntyessään.Ja yx miun huone tovereista ihmetteli et miten mie oon pystyny puskemaan tuon kokosen jässikän pihalle alakautta kun oon itekki niin pieni..no tiukkaahan se teki mut onnex oli nopeesti synnyts ohitte ja ilman repeämii yms selvittiin..

Meillä Juho tykkää kovasti seurata mitä tytöt tekee ja haluis myös itekki osallistuu mukaan mut se ei vielä oikeen käy.

Nyt painumme Juhon kanssa nukkumaan..hyvää yötä kaikille!!

Vierailija
22/76 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoitteluni keskenmenosta! Ja hyvät yöt! : )

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naperolle, voima halit keskenmenon johdosta... :(

Nakerolle, meilläkin tuo peruna ei oikeen yksisteen toiminut.. mutta porkkana oli hieman ehkä parempi, kun se on makeempi.. Ja voi olla että rakenne vielä niin outoa.. Meilläkään ei alussa menny oikeen alas.. Tuntu et kaikki tuli pois.. Mutta kyl se ajan kanssa rupee luonnistumaan.

Joo, täällä ollaan lopettelemassa sitä tissiä... Miten paljon tän ikäset muuten syö korviketta ja vettä? Ens viikolla 7kk... Ruokaa syö 5 ateriaa päivässä.. Huolestuttaa et saako tarpeeksi nestettä. Yöllä annoin 2 kertaa tissiä, mutta päivällä en enää yhtään. Nukku kellon ympäri ja heräs ne kaksi kertaa syömään. Joo, ja neuvolassa sanottiin ettei kannata enää sitä tuttipulloa tarjota tän ikäselle.. tyttö syökin nokkamukista ihan ok.. Mutta ei kyl paljon kerralla. Ja lasista suoraan juo vettä hörppimällä.

mutta tyttö tahtoo nyt mammaa...

Vierailija
24/76 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet jo ehtinyt tota nokkamukijuttua koittaa.. Itse nimittäin olen viime viikot miettinyt ihan samaa asiaa: miksi tarjota tuttipulloa jos ei vauva sitä halua. Nokkamuki pitää vissiin olla sellanen venttiilimuki? Meillä on ennestään semmosia tavallisia nokkamukeja, joissa ei ole mitään venttiiliä, joten en ole tohtinut sitä edes koittaa.

Meillä se 7kk neuvola on vielä edessäpäin, mutta pitää heti huomenna lähteä etsimään sopivaa mukia. Itse olen kanssa huolissani ton nesteen riittämisestä, kun pullosta en saa juuri mitään menemään ja tuntuu, ettei maito enää silleen pakkaa rintoihin. Tytteli vielä tissiteliskin varmaan tunnin välein, eli ehkä se on merkki siitä että eväät on loppumassa.

Vierailija
25/76 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meillä on se venttiilimuki käytössä "taikamuki".. Itse kans huolissani nesteiden riittämisestä.. Muut jolla syö korviketta: Paljon juo päivässä nesteitä? Yritän tuputtaa nestettä hörpytän ja kokeilen nokkamukia... Juohan tyty aina vähän, mut se määrä tuntuu niin vähältä ja pissaa ei tule kauheesti ja sen oon huomannu et kakkaa tulee enemmän ja hieman tummempaa nykyisin.. Huolettaa et nestehukka tulee.

Viime yö meni hyvin, nukahti meidän sänkyyn ( kokeilen sitä omaan sänkyyn nukuttamista myöhemmin, kun tää tissi juttu hallinnassa.. Se oma sänky on hälle kauhukammari) otti hieman imuja nokkamukista ja kitisi vähän.. meni noin 10min. Sit nukku noin 30min heräs annoin tisua ja nukku jopa klo:6.30!!!! asti.. Annoin tisua ja tyty jatkoi uniaan ja nukkuu edelleenkin.. Meidän tyty ei nuku kuin yhdet päikkärit ja nykyisin nukahtaa vain vaunuissa tai autossa. Onko normaalia et tän ikäset nukkuu vain yhdet päikkärit, yöllä kyl nukkuu kellon ympäri ja yli.

Niin tosta sänky asiasta, mies ei anna ottaa laitaa pois kun sanoo ettei se oo turvallinen ja ei kestä olevinaan... No katsotaan, mua ei niin paljon haittaa tuo vieressä nukkuminen.. mies aina hermoilee kun tyty pyörii sängyssä :) Nyt tilaa pyöriä kun mieskin reissussa taas kerran.. Tyty ei nimittäin rauhoitu sängyssään ja kaikenmaailman silittelyt ja syliin nostelut ei auta.

Meillä ei oo 7kk neuvolaa, seuraava ois vasta 8kk neuvola jolloin saa influenssa rokotteen.. Ottaako moni sen? 6kk neuvolassa kyselin noita imettämis juttuja ja sänkyjuttuja, anto sen tassuhoito lapun, noh, katsellaan kun tilanne rauhoittuu tissuttelun suhteen.

Mutta, pitää lähteä neulomaan vielä kun tyty nukkuu :)

Tsemppiä kaikille..

Vierailija
26/76 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on sitten Hermannin vuoro sairastaa oikein kunnolla. Kuumetta on 39,5 eikä missään muualla voi olla kuin sylissä, siinäkin inisee ja vaikertaa vähän väliä, silmät kiinni vaan ja kun vaippaa vaihdettiin niin kauhea huuto. En meinannut saada aamupalaa toisiille kun en kipeätä halua huudattaa. Tämä päivä vietetäänkin telkkarin ja tietokoneen ääressä.

Meillä piti olla neuvola tänään, en ole saanut terkkaa vielä kiinni, mennään jos päästään lääkärille samalla, muuten siirretään. On niin tuskainen poika että mielelläni vilauttaisin korvia.

Mutta niin hankalaa on tämä yksikätinen kirjoittaminen, että eipä enempää tällä kertaa.

Naperoitten äitille pahoittelut keskenmenon johdosta.

Vierailija
27/76 |
29.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Maarialle tsemppiä sairaan vauvan hoitamiseen. Toivottavasti poju paranee pian!

Minzu mietti nesteen määrää ja päiväunia. Uskoisin vauvasi kyllä nukkuvan tarpeeksi eli älä sitä suotta murehdi. Suurin osa puolivuotiaista varmaan nukkuu kahdet päikkärit, mutta näissä uniasioissa lapset ovat tosi erilaisia. Teillä menee kuitenkin yöt loistavasti, joten unta vauva varmasti saa tarpeeksi.

Meillä poika meni juuri ekoille päikkäreille. On alkanut nyt taas ihanasti aamuisin nukkua yli yhdeksään. Tekee itsellekin uni hyvää, kun öisin heräillään niin usein. Onneksi öihimme ei sen kummemmin mitään itkua kuitenkaan kuulu - syömistä vain ja joskus juttelua. Meillä poika on tosi kova juttelemaan päivisinkin. Liikkumisen harjoittelu onkin nyt jämähtänyt hetkeksi paikoilleen. Selältä vatsalle kääntyy ja siinäpä se. Kovasti myös istumaan nouseminen nykyään kiinnostaa.

No niin, nyt ruuanlaittoon!

Nakero & poju 5,5 kk

Vierailija
28/76 |
30.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tyttö juo tuttelia n. 1,5 dl kolmen tunnin välein päiväsaikaan lisäksi hän syö lihasosetta ja marjasosetta sekä iltapuuron . Yöllä hän herää kahdesti tankkaamaan klo 21-09 välillä , myös silloin 1,5 dl kerrallaan .

Hän on siirtynyt kahteen päiväuneen 1-3 h yhteensä .

En kerkiä tähän muuta kertoilemaan , kun tyttö heräsi .. toiste sitten .

Vierailija
29/76 |
01.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssat ja synttärikutsujen järjestämiset veivät taas niin mukanaan , että kirjoittaminen on jäänyt, mutta hyppään taas mukaan..

Tosi mukava lukea muiden kuulumisia ja varsinkin nyt, kun edessä alkaa olla kiinteiden antaminen, että mitenkäs se nyt menikään.. Meidänkin vauvalla 5,5 kk on kyllä jo aika selkeä päiväohjelma, siis nukkumisten ja imetysten suhteen, ajankohdat kyllä vaan heittelee päivästä toiseen, kun isoveljien ohjelmien mukaan tässä enemmänkin mennään ja vauva kulkee mukana, onneksi useimmiten tyytyväisenä.

Meillä ryömitään vauhdilla paikasta toiseen, lattialle unohtuneet tavarat imeskellään tai mahdollisuuksien mukaan syödään, mm. isoveljen lahjaksi saama lennokki jäi lattialle... mutta jokainen toivottavasti oppii unohduksistaan. Konttausasennossakin heilutaan innokkaasti, mutta istumista tuolissa en ole vielä kokeillut.

Seuraavat kaksi viikkoa nautin isoveljien syyslomasta, siis ehkä ennenkaikkea aamuista, kun ei ole kiire. Näin meill siis täällä Saksassa.

:)

Vierailija
30/76 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heipat kaikille!

Etelässä tosiaan aurinko paistaa. Ulkona kuitenkin vain kymmenen astetta. Meillä poika jo ekoilla unillaan sisällä. Iltapäiväksi lupailtiinkin jo etelään sadekuuroja. Höh. On muuten aika miettiminen taas, mitä pukisi ulos lapselle päälle. Minä ainakin olen huomannut, että jonkinlaiset lapaset täytyisi hankkia tai sitten kaivaa uudelleen esille äitiyspakkaukset lapaset. Pian varmaan voisi ottaa myös sen äitiyspakkauksen kevyttoppapuvun käyttöön.

Meidän poika tippui eilen sohvalta. Jätin hänet siihen nukkumaan ja olin kaksi minuuttia pois, niin johan kopsahti. Onneksi oli vähän pehmikettä lattialla varmuuden vuoksi. Onneksi ei käynyt kuinkaan ja poika taisi lähinnä säikähdystään itkeä. Äitikin säikähti aika hurjasti. Onko muilla käynyt näin kurjasti?

Me ollaan lähdössä keskiviikkona reissuun, joten voipi olla, että meistä ei enää tällä viikolla kuulu... tai sitten kuuluu. Joka tapauksessa kivaa syyskuun alkua kaikille!

Nakero08 & poju 4,5 kk

Vierailija
31/76 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokot sairastettu tältä erää. Viikko meni sairaita hoitaessa ( siis pikku-neitiä ja miestä).

Kävin jo ulkoilemassa tytyn kanssa ja oli oikein ihana aurinkoinen, kuulas syyssää. Meillä on äitiyspakkauksen kevyttoppa ollut viime päivinä ahkerassa käytössä. Ostin sellaset ohuet tumput, jotka näyttää aivan pienen pieniltä pesukintailta:) Niitä oon nyt pitänyt, ettei tytyn sormet jäädy.

Meillä tänään neuvola iltapäivällä. Saas nähdä paljonko on kasvanut. Ainakin 68 cm vaatteet alkaa jäädä pieniksi.

En oo enää uskaltanut jättää tytyä yksin sohvalle, enkä meidän parisängylle. On niin kova meno nukkuessakin, että tippuis varmasti alas. Muutama läheltä piti tilanne on ollut.

Huomasin tossa la aamuna, että oli sitten tullut se toinenkin hammas ja niitä sit kiukuteltiinkin koko viikonloppu. Selvästi hampaiden tulo on vaikuttanut syömiseen. Ei tahdo muu kuin tissimaito ja velli maistua. Pääasia, että jotain syö.

Aurinkoista maanantaita!!!

Vierailija
32/76 |
01.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o, se on jo syyskuu! Että menee aika nopsaan...

En uskalla kyl jättää kans yksin enää sohvalle ja tossa parisängyssä kun nukkuu niin oon laittanu peitoista sille nykysin laidat.. Mut silti vähän pelottaa et jos se mönkii niiden ali.. Pitäs kyl ruveta tosissaan harkitsemaan siihen omaan sänkyyn siirtymistä. On ruvennu oikeesti jo liikuskelemaan lattialla :)

Niin, kokeilin sitä korviketta siihen puuroon taas laittaa mut ei oikeen tahtonu syödä sit sitä puuroa.. Sylkee pois :( Pitää seuraavaksi kokeilla varmaan siitä nokkamukista, jos ottas muutamat imut.. Vesi tosiaan kelpaa hyvin. Se on varmaan se kärsivällisyys avainsana. :)

Sain muuten vasta nyt ensimmäisille päikkäreille.. ei taho oikeen ruveta nukkuu ja sit kränkkä ku väsy. No, jospa se nyt nukkuu pitemmät päikkärit. Voi olla et ne hampaat alkaa olla tuloillaan.

Ens viikolla alkas se vauvajumppa meillä, jänskättää vähän et millasta on ja minkälaista porukkaa tulee sinne.. Ja varasin itelleni latinobic tunteja :) pääsee vähän itekkin tuulettumaan.. En sit tiiä onko minkälaista, mut tuttuva oli kehunut kyseistä lajia.Kuulemma hiki kyl irtoo :) Saa isikin totutella vaavin kaa kahestaan oloa :)

Mutta aurinkoista syksyn alkua kaikille..

Jee, tyty huomenna puolivuotta!!!

Vierailija
33/76 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Kirjoitan nostaakseni pinoa. : ) Päällimmäisenä itsellä mielessä vain se, että olen huisin onnellinen meidän pojan nykyään niin hyvistä päikkäreistä. Nukahtaa ihanaisesti tissille, josta voi siirtää omaan sänkyyn nukkumaan. Tällä hetkellä mitään muita nukutuskeinoja ei tarvita. Nukkuukin nykyään usein ainakin tunnin, välillä kaksikin. Siis poika, joka hetki sitten nukkui max puolen tunnin unia. : ) Nyt pitää nauttia tästä niin kauan kuin hyviä unia riittää!

Kivaa viikon jatkoa!

Vierailija
34/76 |
02.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausi sitten oltiin viimeksi ja nyt taas...sitäköhän se neitin kitinä onkin ollut..mutta onneksi mies on tänään vapaapäivällä, niin vähän itelle helpompaa. :)

Kiinteiden maistelua edelleen jatketaan, eli neiti ei ole vielä kunnolla älynnyt että soseet pitäisi niellä..:) mutta eiköhän se tästä pikkuhiljaa.

Meillä on ollut jo monesti käytössä äitiyspakkauksen kevyttoppapuku, joka kohta alkaa jäämään pieneksikin..:( ja vaunuihinkaan ei enää varmasti montaa kuukautta mene.. äkkiä ne kasvaa.

Nyt ei päässä raksuta kyllä yhtään enempää.. joten taidanpa painua kuumalle mehulle viltin alle, kun neitikin on jo untenmailla.

Aurelia ja neiti 5kk

Vierailija
35/76 |
03.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meilläkin tuli toinen hammas heti pari päivää ensimmäisen tulokkaan perään. olen antanut nyt parina päivänä makumaistiaisia Vincentille (ikää nyt 5.5kk). itse tehtyä kesäkurpitsasosetta ja Semperin perunamaissia. kumpaankin sekoitan vähän rintamaitoa sekaan. hyvin tuntuu maut kiinnostavan.

viime viikon flunssan jäljiltä vauveli vielä yskii jonkin verran. varasin varmuudeksi to illaksi ajan lääkäriin, jotta lääkäri saa ainakin katsoa korvat. koska meillä alkaisi nyt la se vauvauinti, ni haluan vielä varmistaa vauvan kunnon ennen siitä.

yöt nukkuu 21-07, päiväunet ihan miten sattuu. ryömimistä yrittää oikein tosissaan, välillä pääsee muutamia senttejä eteenpäin. enimmäkseen kuitenkin pyörii ja kierii. istuu aika napakasti selkä suorana. ostetaan siksi hänelle tällä viikolla oma TripTrap-syöttötuoli.

mulla esikoinen putosi 2 kertaa sohvalta, pikkukakkosta en ole ainakaan vielä "pudottanut". tosin jätänkin hänet aina vain lattialle tai pinnikseen.

joku kyseli allergioista. meillä esikoisella oli vauvana lehmänmaitoherkkyys ja sama näyttää olevan Vincentilläkin. eli olen itse maidottomalla ruokavaliolla ja koitan imettää Vincentiä pitkään (ainakin 1.5v asti).

kuulaita ja kauniita syyspäiviä kaikille! toivottavasti ei sada paljon!

Vierailija
36/76 |
04.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen odotusajasta lähtien seuraillut maaliskuisten palstaa, kai muutaman kerran onnistuin kirjoittamaankin. Laskettuaika oli maaliskuun lopulla, vauva sitten syntyi lopulta15 päivää LA:n jälkeen.. Kohta alkaa olla viisi kuukautta täynnä siis meilläkin. Vauvalla on pituutta 70 cm ja painoa 8,0 kg ja kieriskelee taloa ympäriinsä minkä kerkiää. Väki maaliskuisten palstalla onvähenemään päin, harmillista, sillä näin ulkosuomalaisena olen mielenkiinnolaa lukenut miten muissa perheissä asiat sujuu.

:)

Vierailija
37/76 |
05.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimimerkki on tuttu, joten olet kirjoitellut :) Kiva kun olet taas aktiivisena täällä. Kuinka teillä siellä maailmalla on mennyt? Teidän vauveli lähentelee meidän jättiläistä, 4,5 kuisena Hermanni oli 74 cm ja 9.8 kg.

Olin lasten kanssa mummolassa tämän viikon, joten en ole tänne päässyt ollenkaan. Odotin valtavaa pinoa, mutta eipä täällä paljon juttuja ollutkaan. Meidän pojalla on nyt kaksi komeaa hammasta alaleuassa, ja niitä on muutamaan otteeseen kokeiltu äitin tissiin :( Olen jo oppinut, että otteensa kun irrottaa niin ei pidä enää tissiä tyrkyttää, sillä taatusti saa kunnon puremiset aikaan. Kovasti lattialla pyöritään ja edelleenkin nukutaan vain puolen tunnin-kolmen vartin päikkäreitä. En ymmärrä, näyttää siltä että tämä vaihe on tullut jäädäkseen. Kovasti luotin siihen, että kun kylmät tulee ja saa laittaa kunnolla päälle niin unetkin paranee mutta ei... Täytyy koputtaa puuta, että yöunet sentään on ihan ok. Reissussa nekin lyheni, herra heräsi puoli kuusi aamulla, mutta onneksi nyt kotona nukutaan taas kahdeksaan. Yöllä herätään pari kertaa, ensimmäinen kerta on kahden maissa, joten tällä hetkellä ei kauhean pitkää pätkää saa äitikään nukkua.

Mutta täytyypä vielä käydä katsomassa elokuun pino, ja sitten pian nukkuun että edes pari tuntia ehtisi nukkumaan ennen ensimmäistä herätystä.

Maaria ja Hermanni 5 kk, joka tänään sai omenanpalan käteensä kun ei meinannut viihtyä, mutta maku ei ihastuttanut :)

Vierailija
38/76 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin kirjoittelin raskausaikana, ja tuskin koskaan synnytyksen jälkeen.Lukenut olen koko ajan,ainakin silloin tällöin -ja nauttinut saadessani lukea värikkäitä kokemuksia!Nyt alkoi tämä 'pelkkä ottaminen hävettämään,joten päätin korteni kekoon kantaa minäkin'. Tai kirjoitin tohon elokuun pinoon pitkän tarinan,mutta teksti hävisi ja sekös harmitti!!!

Meidän tyttö syntyi 2.3 ja on nyt siis jo 6kk.Esikoinen on poika 2v2kk.Aika kahden lapsen kanssa on mennyt kuin siivillä,mutta ihanasti silti.Ensimmäiset kolme kuukautta menivät ilman äidin omaa aikaa,mutta sen jälkeen pitkät päikkärit ovat olleet yhtä aikaa,ja äiti on saanut ansaitsemansa hetken omaa aikaa ;-D

Aluksi olin valmis allekirjoittamaan,että tytöt ovat vaativampia kuin pojat,mutta nyt en enää usko niin.Molemmat ovat olleet perustyytyväistä sorttia.Aluksi 'itketin' tyttöä turhaan.kun kokeilin aina ensimmäisenä itkuun esikoiseen tepsineet keinot, kuten imemisen.Meidän tyttöpä ei ole imenyt kuin nälkäänsä,ei väsymykseen eikä kiukkuun!Ja jos tyttö oli nälkäinen ja väsynyt yhtä aikaa,niin tissin tarjoaminen yllytti totaaliseen raivoon -ensin piti saada nukkua pahin väsymys pois. Nyt on jo särmät hiukka tasoittuneet ja arki rullaa tasaisesti.

No molemmat heräsivät päikkäreiltä,joten pakko on mennä.Yritän palata joskus myöhemmin.Meillä mentiin täysimetyksellä tähän asti.Nyt perunaa ja porkkanaa maisteltu pari päivää.Ei vielä oikein suju,mutta onhan tässä aikaa....

Hyvää syksyä teille!!!

T: PauliNea ja tyttöläinen ja poikalainen

Vierailija
39/76 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttö nukkumassa ja mies kavereitten luona kyläilemässä, niin nyt ehtii rauhassa tänne kirjoitella.

Tervetuloa taas uusille ja rohkeasti mukaan vaan juttuihin! :)

ja missäs tosiaan muua porukka on??? täällä liian hiljaista...

Meillä alkaa soseetkin neidille maistumaan. :) ja kohta aattelin kokeilla puuroja. Ja alkaa meikäläisellä olla imetyksen kohta ohitse, kun alkaa vaan tympii koko touhu. Kun vielä sen pari viikkoa jaksais jatkaa.. Mutta oon kyllä ollut itseeni tyytyväinen, että oon näinkin kauan jaksanut imettää! :)

Monille oli tullut taas hampaita, mutta meidän neitillä niitä ei vielä näy. ja luulenpa, että ei vielä pitkän aikaan näykään, kun mulle itelle tullut niin myöhään niin sehän on vähän perinnöllistä..

Kuinka kauan teidän vauvelít jaksaa olla hereillä kerrallaan? Kun nyttemmin selvästi neiti alkanut jaksaa olla enemmän hereillä, kuin ennen. Ennen oli max 2h, mutta nyt saattaa mennä jopa 4,5h..

Joku täällä oli suunnittelemassa ostavansa sen tripp trapp tuolin. pitäis itsekkin alkaa miettimään syöttätuolin ostamista. Pelkää hyvää olen kuullut tuosta tripp trappista, mutta aika hintava se on kyllä.. ja joko jotkut vauvelit täällä istuu pyöränistumessa? semmonenkin pitäisi ostaa, kun eihän sitä tiedä, jos vaikka jo tälle syksylle neiti voisi semmoiseen laittaa.. no viimeistään sit keväällä.

mutta tulipas oma napaista tekstiä.. no joskus näin. ;)

Öitä ja vointeja kaikille!

Aurelia ja neiti 5kk

Vierailija
40/76 |
06.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rauhallinen la ilta täälläkin, joten ehtii kertomaan kuulumisia. Ollaan oltu nyt sitten tää viikko flunssan kourissa. Tautista aikaa tää syksy. Jäi vauvauintikin väliin, kun vauva aika nuhainen. Viikolla ehdittiin käydä kyllä eka kerran muskarissa ja oli tosi mukavaa. Neiti viihtyi hienosti ja tykkäsi kovasti laululeikeistä. Hassua miten jo niin pieni voi olla niin täysillä mukana :) Muskari tulee olemaan jatkossa meidän keskiviikon vakkarijuttu.

Tripp trapp on loistokeksintö. Mä ostin kyseisen tuolin käytettynä. Taisin maksaa siitä 40e. Tosi hyväkuntoinen tuoli ja neiti istuu napottaa siinä kuin vanha tekijä.

Aurelia kyseli valvomisjaksojen pituudesta. Meillä on kans valvomiset pidentyneet. Ennen jaksoi valvoa just ja just sen kaksi tuntia, mutta nyt saattaa mennä jopa 3-4 tuntia putkeen. On tietty päiviä, että 1,5 tunnin valvominen riittää ja uni tulee silmään.

Mä oon kans miettinyt pyöränistuimen hankintaa? Onko siinä jotain ikäsuositusta, minkä ikäistä siinä voi istuttaa?

Oltiin muuten viime viikonloppuna sienimetsässä koko porukka. Vauva oli rintarepussa ja viihtyi oikein hyvin. Sienien poimimisesta ei vauvan kanssa tullut mitään, mutta aina kun löysin suppiksia, niin komensin miestä keräämään :) Hyvä työnjako!

Nyt mä lähden tutimaan, kauniit unet kaikille!!!