Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Maaliskuisten syyskuu

01.09.2008 |

En huomannut, että kukaan olisi ehtinyt uutta pinoa aloittaa... Eli se on sitten virallisesti syksy. Ilma on täällä etelä- Suomessa mitä mahtavain, mutta täällä sitä vaan kökitään sisällä :).

Meidän pojjaalla on ollut hieman kärttyinen viikonloppu ja yötkin vähän levottomia. Piti jo käydä tarkistuttamassa, ettei muutaman viikon takainen korvatulehdus ole uusinut, mutta siitä ei ainakaan ollut kyse. Hieman epäilen, että hampaita olisi tulossa, kun kovasti kuolaa ja jäystää kaikkea ja välillä aina parahtaa itkuun. Esikoinen sai ensimmäisensä juuri näihin aikoihin. Saattaahan tuo tietysti olla joku kausikin (näihin "kausiin" on meillä ollut tapana vedota aina kun lapsi käyttäytyy hieman normaalista poikkeavasti :)).

Onko täällä muuten paljon allergisten lapsien äitejä? Lähinnä kiinnostaa, että jos esikoinen on ollut allerginen, onko myös muut lapset olleet? Meillä siis esikko oli melko rajoitetulla ruokavaliolla n. 3,5 vuoteen asti (allergiat todettiin ihan liian myöhään) ja nyt mietinkin kuinka todennäköistä on, että tämä toinenkin allergioista tulee kärsimään. Atooppista ihottumaa on jo havaittavissa, mutta sehän ei yksinään vielä mitään tarkoita.

No kaikenlaisia asioita ja kommentoitavaakin oli mielessä, mutta unohtui jo ;). Tuntuu oikeasti, että aivot ei tällä hetkellä toimi ihan täysillä...

Sadekivi ja poika ensi viikolla jo puoli vuotta

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps.. täälläkin on sitä levottomuutta..

Ja nyt sit ite ei oikeen saa unta ku oottaa vaan et kohta se taas herää ja hamuaa tisua :( On tullu vakio et herää noin klo.2 aikaan ja on siinä puoli unessa välillä imee ja sit ku aattelen ettei syö niin käännän kylkeä niin avaa silmät ja hamuaa tissiä ja jos sitä ei kuulu niin alkaa huuto :( ja sitä jatkuu noin tunnin tai enemmän ja sama alkaa uudestaan noin klo.5 aikaan.. Onneksi nyt viimein sammu päikkäreille valvo yli 3 tuntia vaikka normaalisti valvoo 2 tuntia ja nukkuu melkeen 2 tuntia.. saa nyt nähä miten pitkään nyt nukkuu.

Täälläkin tuo syöminen välillä tosi hankalaa.. mut eilen söi purkillisen hedelmäsosetta, se aprikoosi taitaa olla tytön suosikki :)

Mulla on kans hankalaa pyytää apua ja en edes tiedä keltä sitä pyytäs.. Ja mieskin reissussa joten yksin on pärjättävä. On kyl hyvä saada vertaistukea.. on jotenkin helpottavaa kuulla et muillakin samoja ongelmia.. vaikka ei tietty mukavia nää unettomat yöt kellekkään.. ja syömisongelmat..

Joo, pakko päästä suihkuun nyt kun tyttö vielä nukkuu.. pikasuihku pitää ottaa on sen verran likanen olo.. ja jos päikkäreille tarjoutus.. mut nyt on ky ihmeen virkee olo tai sit alkaa olla yliväsymys... Jos ei uni tuu niin sit tää tyttö keittää kans kahvit ja nauttii hiljaisuudesta ja siitä ettei tarttee tehä yhtään mitään.. :)

Tsemppiä kaikille!

tyty täällä jo 6,5kk!!!

Vierailija
62/76 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tässä , miten asian ilmaisisin , jotten leimautuisi . Minulla väsymys on johtanut synnytyksen jälkeiseen masennukseen , toki on ollut muutakin . Lääkärillä kävin murheitani kertomassa ja apua on näköpiirissä . Sitä tässä vain haluaisin kertoa , että väsymys kannattaa ottaa todesta ja apua pyytää . Itse olen tilanteen aika pahaksi päästänyt ja toivoisin , ettei tälläistä tulisi kenellekään . Jotenkin vain odotin , että joku kohta hoitaa homman . Vaikeaksi tilanteen tekee , jos apuvoimaa ei ole lähettyvillä .

En kerkiä enempiä kirjoittelemaan , tyttö heräsi , mutta tsemppiä kaikille .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
17.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneille voimaa - täällä kans yksi iltaisin ihan tööt! Esikoiselle aloitin tuikitarpeellisia villasukkia minäkin kutomaan mutta saa nähdä tuleeko niistä jouluksikaan valmista :D Mies ollut sairaslomalla viikkokausia mutta niin hyvässä kunnossa, että hänestä on apua lasten kanssa, pääsen siis normaalia hurjan paljon helpommalla.

fantzu - hyvä että hait apua nyt. Siitä se lähtee parempaan päin!

Ihanan moni on aloittanut kuntoilut - hyvä naiset! Itsellä vieläkin lenkkeilyn varassa, mutta olen siitäkin tyytyväinen. Vatsalihakset kyllä tarttis löytää..

Meidän vauva päätti sitten olla esikoistakin aikaisemmin liikkeellä: Muutamaa päivää ennen 6kk pyykkiä alkoi konttaamaan, ryömiminen onkin vielä oppimatta. Nyt istuu jo ilman tukeakin. Eka hammas tuli kamalan, ainakin neljä viikkoa jatkuneen, yöitkemisen jälkeen samassa rytäkässä. Toki itkuihin kaikki liikkumisen opettelutkin varmaan vaikutti. Parin hyvän yön jälkeen MEILLÄKIN on taas ihan kaaosta. Mutta kyllä tämä ohi menee - luotetaan siihen!

Minä olen kyllä aika täydellisesti unohtanut kaikki vauvan ruokailuasiat esikoisen ajoista, ja täällä nyt ihmettelen kun teidän vauvat popsii noin paljon ruokaa jo. ?:| Me ollaan ihan jälkijunassa, kun olen vain pieniä määriä maistattanut erinäisiä ruokia. Nyt kun 6kk tuli täyteen niin aloin antamaan ekan "kunnollisen" aterian illasta - joko puuroa tai kasvista. Lisäksi saa hedelmää päivän mittaan lähes joka päivä. Hmm.. Täytyypä käydä hakemassa erilaisia 6kk ikäisten puuroja, ja koettaa saada illalla menemään enemmän puuroa. Katsotaan minkä vaikutuksen se tekee.

eichbaum: Missäs sinä asutkaan? Minä kirjoittelen Norjasta. Mukavaa kun on muitakin ulkosuomalaisia linjoilla.

Tänään kävin eka kertaa elämässäni babyleffassa katsomassa Mamma Mia. Oli aivan ihanaa, ja niin hyvä elokuva!

Juu, nukuttelin vauvaa tissille melkein tunnin - onnistumatta - ja mies sitten sai sen aika nopsaan syliin nukutettua. Äkkiä pitkälleen.. Jos vaikka tänä yönä kokeilen, etten ota viereen ollenkaan... Hehehee :D Yritän muistaa tulla kertomaan huomenna kuinka kävi.

Värikästä syksyä!

Trappa ja Lukas

Vierailija
64/76 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, eilen ei sit saanutkaan levähtää.. Eilen nukku kaksi 40min päikkäriä.. Mutta sainpas käytyä suihkussa ja ruokaa tehtyä itselle. Nyt sit vielä nukkuu mutta en vaan saa itse nukuttua vaikka on väsy. Ärsyttää ku vaavi rauhottuu vaan tissillä yöllä.. Ja sillon niin väsy et tuikkaa vaan sitä tisua suuhun eikä kokeile muuta menetelmää tai voihan se olla et sillä jatkuvaan nälkä. Niin rupes nukkumaan ennen kymmentä vasta vaikka ei ollu kauheesti päivällä nukkunu.

Ajatuksissa kyl pyörii se imetyksen lopetus, mut se tuntuu olevan niin hankalaa, kun sais itselleen varmuuden.. ja sit pelottaa et miten vaavi reagoi siihen ja opettaminen korvikkeeseen.. Ja miten yöllä jos hamuaa tisua ja ei saa, miten rauhottuu.. Helpommin kävis ku nukkus omassa sängyssä, ei olis maidon tuoksua lähellä. Kauhistuttaa ihan..

Täällä eilen syötiinkin hyvin, meillä syödään 5 ateriaa päivässä.. Iltapuuroa söi ison annoksen, en kyllä mittaile määrää.. mut kyllä se varmaan puolet aikuisen puuro määrästä oli. Aamupuuroa ei kyllä hirveesti yleensä syö.. Oon huomannu että ei oikeen niitä valmiita kaupanpuuroja syö, pari kertaa antanu.. Joten oon hienontanu ihan normi puurohiutaleita (kaura/riisi/4 viljan) ja tehny mikrossa puuron tytylle ja laittanu hieman hedelmäsosetta joukkoon.

Onnea trapalle liikkeelle lähdöstä :) ja hampaasta.. Vauvaleffa oiskin kiva, mut tuleeko siinä leffaa seurattua ja mitenkä vauva oikeen suhtautu kokemukseen? Huuteliko tms.? Täällä ei vielä hampaita. Ja fantsu hyvä että oot hakenut apua.. Mullakin nyt hyvä et mies tuli kotiin ja on tiistaihin asti täällä, saan välillä huilata :)

Joo, nyt se taitaapi heräillä..

Voimia kaikille!

Vierailija
65/76 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä nukuttiin 5 tuntia eka unipätkä!ei kyllä tunnu yhtään sille..en tiedä onko sitä univelkaa kertyny nin paljon etttei tunnu tollanen pätkä nyt missään!kyllä kai tää tästä iloksi muuttuu vielä!=)

fantsu: hyvä että olet saanu apua,kannaattaa olla ylpeä että on saanu itsensä kammettua ylös ja apua haettua!enkä ainakaan minä kommentista pahastunut enkä tunne et joku leimaa minuu..en vaan koe olevani sen verran väsy vielä että olisi mitään hätää..jotkut päivät vaan on rankempia..eikä kyllä masennuksesta minun kohdalla ainakaan voi puhua,on vaan älytön väsy ja väsynyt olemaan väsynyt*heh*..mutta en kyllä odottanutkaan että vauvaarki on yhtään tän helpompaa..toisaalta luulin että on paljon rankempaa..

mullakin on paha tapa nukuttaa beibia pullolla,siitä pitäisi päästä eroon,aika nopeastikin kai..yritän kyllä siirrellä sitten vauvan asentoa että pikkasen edes havahtuisi ettei varsinaisesti sammu pullo suussa koska,ainakin mun käsityksen mukaan vauva ei sitten oikein osaa nukahtaa itsekseen jos tällaista tapaa opettaa..oli vaan joskus helppoa ku vauva nukahti pullo suuhun....olen huomannu et ei nukahakkaan helposti jos syötän iltavellin jossain muualla ku pinnasängyssä..hyi minä!nykyään ku yöllä herää niin rauhoittuu tutilla,asennon siirrolla,tai maidolla..sellaista ei oo vielä tapahtunut että rauhoittuisi itte ja nukahtaisi itte uuestaan..

onnea trapalle liikkeellelähdöstä!meillä noustaan konttausasntoon kanssa ja veikkaan ettei kahta viikkoa mee niin meilläkin siirrellään "vaaralliset" tavarat alta pois...yölläkin heräsin neljän maissa ku beibi konttausasennossa huutaa=)

anyways..tänään taidan mennä äiskälle kaffelle,taitaa olla pikkuvelikin kotona pitkästä aikaa käymässä..

voimia kaikille!

cathinna&tyttö

Vierailija
66/76 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Meidän pojan uusimmat mitat (5kk) ovat 7,4 kg ja 66 cm. Ikää siis 5 kk. Yöheräilyistä terkka oli sitä mieltä, että poika on nälkäinen ja suositteli kiinteiden aloittamista iltapainotteisesti. Sovittiin miehen kanssa, että aloitetaan viikon päästä. Haluan vielä viikon antaa pelkkää maitoa! : )

Hyvä Fantzu, että olet hakenut väsymykseesi ja masennukseesi apua ja että sitä olet myös saamassa. On toki hyvä muistuttaa siitä, että jos kyse ei ole pelkästä fyysisestä väsymyksestä, niin silloin oikeasti pitäisi hakea apua. Toki olis tärkeää hakea apua ihan siihen fyysiseenkin väsymykseen. Mutta vaikeaahan se silloin on, kun sukulaiset asuvat kaukana ja kaikilla kavereillakin melkeinpä on jo omat lapset hoidettavinaan.

Jaaha, taidan lähteä ruuan laittoon!

Vierailija
67/76 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeps, vauva heräs ekan kerran kl 00.20. ja nukkui koko yön vieressä! :D

Tänään on ollut ihan kannettava, kun yliväsyneenä ei ole osannut nukahtaa. Nukuttiin sitten yli tunti vierekkäin päikkäreitä ja hän vielä jatkaa. Minä lähdenkin isomman lapsen tarhan vanhempainiltaan.

Vierailija
68/76 |
18.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tuli se sitten otettua viereen! : )

Vierailija
69/76 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas tuli käytyä neuvolassa tyttö 6 kk 4 pv pituus 66 cm ja paino 7530 g .

Hyvin on kuulemma taas kasvanut .

Kyselin tutteli 2 : n aloituksesta , niin täti meinasi , ettei sen alotuksella kiire , eivät eroa juurikaan toisistaan , siis tutteli 1 tai 2 . Taas uusi kaupallinen kikka . :)

Meillä tyttö itki viime yönä useampaan otteeseen . Aamulla huomasin , että silmä rähmän peitossa . Lääkärireissu tänään tiedossa . Eli nyt ollaan henkisesti sekä fyysisesti väsynyt .

Minä kanssa olen pullolla nukuttanut , pitäisi yrittää luopua siitä . Muistelen keskimmäisen kanssa olleen vaikeaa luopua pullosta .

Isosisko huomasi eräänä päivänä vähän jälkijunassa , että pikkusisko on oppinut ryömimään , kyllä oli hauskaa , kun hän lehden kanssa meni karkuun ja pikkunen seurasi perässä .

Ihmiset aina luulevat , ettei nämä 10 ja 12 vuotiaat ole mustiksia , mutta kyllä tämä vanhin välillä tokaisee , että on ärsyttävää , kun äiti on vauvan kanssa .

Etttä semmosia . Hyvää viikonloppua .

Vierailija
70/76 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako lähteä viemään neitiä vauvauintiin, kun on edelleen hieman nuhainen? Kertokaas te joilla kokemusta vauvauinnista. Meillä jo kaksi kertaa lykätty alotusta ja taitaa tulla vielä kolmas kerta. Muistaakseni niissä ohjeissakin oli, että sairasta lasta ei saa tuoda uimaan. Neiti ei enää varsinaisesti sairas, mutta ei kyllä täysin tervekään.

Vierailija
71/76 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minzulle vauvaleffasta: Meidän vauveli on aika rauhallinen tapaus, joten hyvin meni. Oli loppuelokuvan aikana kovin väsynyt ja silloin menin salin sivulle "tanssimaan" vauvan kanssa. Samalla sain seurattua filmiä. Muutenkin kyllä mielestäni sain koko leffan katsottua oikein hyvin. Me istuttiin ystävättären kanssa ihan edessä niin lapset pystyi olemaan makuupussin päällä lattialla välillä. Taempaa kuului välillä itkua muttei häiritsevästi. Salissa oli siis himmeä valaistus ja ääni on tavallista matalammalla. Ja nurkassa hoitopöytä.

Riinuzka: Esikoisen aikaan muistelen, että sai mennä uimaan, jos vauvan yleiskunto oli ok eikä ollut kuumetta.

Voi mahoton mikä yö taas oli meillä. Lukas valvoi pari tuntia. Konttaili sängyssä vieressä, virnisteli ja höpötti! Nukkui osittain omassa sängyssä, ja nyt kyllä tuntuu siltä että taidetaan siirtää sänky omaan huoneeseen aika pian

Hyvää viikonloppua!

Trappa ja Lukas joka nyt nukkuu sikeästi päikkäreitä

Vierailija
72/76 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riinuzka: Me jätettiin viimeksi vauvauinti nuhan vuoksi väliin. Netistä, kun katsoin, niin joka sivulla oli, että nuhaista lasta ei saa viedä vauvauintiin. Oli sitten pakko uskoa ja jäädä kotiin. Nyt kyllä toivoisin, että sunnuntaina pääsisimme. Vähän vaikea tuota lapsen nuhaakin määritellä, kun ei tuoltakaan koko ajan räkää tule.

Meillä meni viime yö ihan hyvin. Eka unipätkä oli vähän vajaat kolme tuntia. Poika oli vielä illalla tosi riehakkaana kylvyssä, mutta sen päälle simahti totaalisesti.

Kyllähän minäkin jo mietin, miten ikinä saan pojan oppimaan nukahtamaan ilman tissiä, kun nyt se on aina käytössä nukutustapana.

Meilläkin poju nukkuu päikkäreitä hyvin! : )

Vierailija
73/76 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kiva kun porukka jaksanut olla täällä ahkerampia. :)

Just saatiin miehen kanssa asunto siivottua, ja neiti vetää sikeitä.(miehellä siis vapaapäivä). Ihana kun saa viikonlopun aloittaa puhtaassa kodissa..:) ja tänään olisi vielä tarkoitus kauppassa käynnin jälkeen tehdä neitille soseita pakkaseen. Onkos muut tehneet ja oiskos hyviä ohjeita/vinkkejä?(en siis oo vielä ennen tehnyt..)

Täälla ollut paljon puhetta nukuttamisesta ja yleensä nukkumisesta. Pakko nyt omaa lastaan kehua..;) mutta meillä neiti nukkuu kyllä yöt tosi hyvin. Siis ei syö yöllä ollenkaan ja herää vain muutaman kerran, jolloin tutilla rauhoitetaan. Päivällä sitten neiti nukkuu kolmet päiväunet. Joko vaunuihin tai sitten omaan pinnasänkyyn ilman sen kummempia nukuttamisia. Olen opettanut hänet siihen, että tissille ei enää nukahdeta, vaan sitten kun on uni aika, niin nostan neidin sänkyyn ja muutaman kerran saatan hänet kääntää siinä oikeinpäin ja tutin laittaa suuhun, mutta sitten se sinne simahtaa. Reilu viikkoa sitä sillon alussa huudettiin, kun aloin häntä nuin opettamaan(ja joskus vielä nyttenkin), mutta on kyllä kannattanut. :)

Eilen kävin taas jumpalla ja aah kun teki taas terää. Neiti täällä oli vaan jonkin verran kitissiyt isän hoivissa...

Ensi viikolla olisi neitin 6kk neuvola ja uudet mitat taas kiinnostaa. :)

Johan tuli omanapaista tekstiä.. sori... tämmöstä se on, kun sitä on niin paljon neitin kanssa kahdestaan kotona. Vaikka olen kyllä yrittänyt aina käydä kyläilemässä ja muutenkin.

hyvät viikonloput kaikille! :)

Aurelia ja neiti 5kk 3vko

Vierailija
74/76 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, täälläkin oli tarkotus siivota kämppä, mutta.. Tyttö vasta nukahti nyt ekoille päikkäreille...Yritin omaa sänkyä tarjota, eihän se kelpaa ollenkaan.. Syötin tissiä ja sit ku näytti että simahtaa siirsin omaan sänkyyn.. Nostaessa heräänty ja eipä sitten nukuttu. Vähän aikaa touhuttiin ja sit ku kyllästytti ruvetaan huutamaan, silittelyt ei auta ja sit rauhottuu ku nostaa syliin ja sit kun laskee takas huuto alkaa ja tätä jatkuu ja jatkuu.. Sit ku oli valveilla jo yli 5 tuntia, aattelin että äidin hermot ei kestä ja tyty tosi väsy.. annoin tisua ja sammu 4minuutissa ja sit en kyllä voinut enää siirtää.. huoh :( miten kummassa onnistuu omaan sänkyyn nukuttaminen?

Kiva oiskin kokeilla sitä vauvaleffa hommaa, ois kyl kiva saada joku kaveri mukaan.. no pitää kysellä jos herää kiinnostusta kavereissa. Kahdella kaverilla on pieni vaavi, ovat kyl 3 ja 4 kuukautta vanhempia.Tuntuu nyt et on linnoittanut itsensä kotiin :)

Mulla ois latinobic huomenna, ihanaa pääsee tuulettamaan aivoja :) Kyllä on ihan ehoton päästä edes kerran viikkoon jonnekkin.

Niin, noista soseista.. itselle on hyytynyt niiden teko itse.. Tein alussa kasvissoseita.. Perus porkkana-peruna, kesäkurpitsa-peruna ja kokeilin parsa-perunaa mutta se ei oikeen menny,, Laitoin hieman rypsiöljyä kun jossain tais lukea että näihin kevyisiin soseisiin vois lisätä hieman hyvää rasvaa. Meillä syödään nyt kyllä hyvin, pari päivää sitten alko joku ihme syöminen.. Syö aamulla annoksen puuroa, lounaaksi purkillisen liha-kasvissosetta ja noin puoli purkkia hedelmäsosetta, välipalaksi syö puoli purkkia hedelmäsostta, päivälliseksi purkillisen kasvissosetta ja illalla vielä ison annoksen puuroa. Toivotaan et tuo syöminen jatkuu näin hyvänä ja ruokahalu vaan kasvaa :)

Mutta, nyt täytyy huilata itse, on jotenkin hermoja raasta päivä ollut..

Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
75/76 |
19.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkään aikaan en ole jaksanut kirjoitella, mutta jospa nyt kunnostautuisi.

Riinuzkalle vauvauinnista: Jos lapsi jaksaa ja nuha on kestänyt teillä jo ilmeisesti 3 viikkoa niin sinne vaan! Lähinnä tuossa uintikiellossa on kyse siitä, että siellä uimassa pöpöt vaihtaa omistajaa todella helposti, eikä ole kiva että kaikki vauvat on kipeänä kun yksi räkänokka tulee uimaan. Mutta ei se enää tartu kun noin kauan pikkuinen on kipeänä ollut.

Meilläkin nukahdetaan lähes poikkeuksetta tissille. Päiväunille kun ollaan menossa niin puen haalarin ja muutkin vaatteet hattua lukuun ottamatta valmiiksi. En kuitenkaan jaksa ottaa tästä asiasta paineita, kun ei sitä vielä voi tietää miten päin homma kääntyy, ehkä siitä tulee joskus ongelma, ehkä ei. Mutta nyt homma toimii hyvin näin, joten olen tyytyväinen tilanteeseen :) Hermanni kyllä herää illalla aina vielä sängyssä hetken päästä, mutta nukahtaa kunhan saa tutin ja silityksen. Tämä saattaa tapahtua moneen otteeseen ja nykyään saa yölläkin tunkea tuttia suuhun, mutta kaikki on niin kauan hyvin kun ei ruveta oikein valvomaan. Tätäkin kirjoittaessa olen jo 5 kertaa käynyt rauhoittamassa vauvan, taitaa nuhainen nenä kiusata.

Minzu aika hurjalta teidän univaikeudet kuulostaa! Kannattaisiko kokeilla sellaista, että otat häkkisängystä toisen laidan pois ja laitat pohjan teidän sängyn tasolle, syötät vauvan siinä sillai, että on omassa sängyssään ja sinä omassa, ei tarvi enää siirtää mihinkään? Meillä esikoisella tämä toimi.

Minäkin aloitin jumpan, astangajoogaankin piti päästä mutta mulla oli joku ihme tauti; ensin särki päätä niin että meinasin oksentaa, myöhemmin alkoi joka paikkaa särkemään ja iltayöstä palelin kolmen peiton alla aamuyöhön asti. Maha oli jälkeenpäin vähän sekaisin mutta enpä tiedä mikä juttu tuo oli. Onneksi lapset eivät vaikuta tautia saaneen.

Tein pakkaseen porkkanasosetta ja omenasosetta ilman sokeria, että saa sitten omenapuuroa tehdä. Joku noista soseista kyseli, ja nämä pienten soseet on kyllä mahdottoman helppoja. Minäkään en kaaleja kauheasti laittaisi, ne kun ei hirveän helposti uppoa ja saattavat vatsanväänteitäkin aiheuttaa. Perusjuttuja: porkkanasosetta, kesäkurpitsaa, perunaa alkuunsa ja näitten sekoituksia. Lihaa ja kalaa kannattaa pakastaa jääpalarasiassa ja kun ovat jäätyneet niin kipata muovipussiin että saa rasian uudelleen käyttöön. Kun perusjutut on käyty läpi, voi tehdä makaroni- ja riisisoseita ja maustaa yrteillä, mutta siihen on ainakin meillä vielä paljon matkaa. Hermannikin sai tänään teelusikallisen porkkanasosetta! Suunnilleen kaikki tuli takaisin... Kaksi viikkoa vielä nautitaan pelkästä imetyksestä, ja sitten se rumba on aloitettava, en mitenkään innoissani odota elämän mutkistumista :)

Ihania nuo meidän vanhemmat muksut! Leikkivät tänään äitiä ja isiä, ja tämä meidän 2v. isi jutteli, että "te äiti tiivoit (siivois) ja tää iti temppuilee" ja hetken päästä "te äiti pitää titä vauvaa ja tää iti menee toittelemaan kitalaa". Totuus tulee lasten suusta... Ei vaan, kyllä se isi sentään välillä meni puimaankin :)

Minua tässä alkoi taas niin kovasti harmittamaan, kun en ole mitään Hermannin kehityksestä laittanut ylös, ja sitten tajusin että tännehän sitä tulee höpistyä vaikka mitä. Olenkin kerännyt koko vauva-ajan kirjoitukseni täältä yhteen tiedostoon ja siellähän sitä onkin melkein tärkeimmät :) Kun olisi joskus aikaa katsoa kuinka pitkälle täällä näitä on, löytyisikö kirjoitukseni esikoisestakin jostain.

Mutta nyt taitaa olla soseet jäähtyneet, jospa vielä purkittaisi ne ennen nukkumaanmenoa.

Leppoisaa viikonloppua kaikille!

Maaria ja Hermanni 5,5 kk

Vierailija
76/76 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen..

Maarialle: Joo, oon itekkin miettinyt et se laita alas, mutta kun meillä on semmonen sänky josta sitä ei saa alas.. En älynny hankkiessa, kun ensimmäinen on et ois hyvä.. Noh, tästä ehkä viisastuneena kun ja jos tulee toinen.. Ja ei tyty tolleen valvo, mutta kun yritin sitä omaa sänkyä opettaa.. Nukkuu meidän sängyssä ja tisulle nukahtaa. Eilen nukku koko sen shown jälkeen 3 tuntia ja eipä nukkunut kuin ne yhdet päikkärit, yöpuulle rupes ennen klo.22 ja nyt aamulle heräs klo.8.. Toki hän syö useaan otteeseen yöllä.. mutta siitäkin varmaan pääsis eroon kun hän nukkus omassa sängyssä.. Mutta on nyt mentävä näillä :)