Maaliskuisten syyskuu
En huomannut, että kukaan olisi ehtinyt uutta pinoa aloittaa... Eli se on sitten virallisesti syksy. Ilma on täällä etelä- Suomessa mitä mahtavain, mutta täällä sitä vaan kökitään sisällä :).
Meidän pojjaalla on ollut hieman kärttyinen viikonloppu ja yötkin vähän levottomia. Piti jo käydä tarkistuttamassa, ettei muutaman viikon takainen korvatulehdus ole uusinut, mutta siitä ei ainakaan ollut kyse. Hieman epäilen, että hampaita olisi tulossa, kun kovasti kuolaa ja jäystää kaikkea ja välillä aina parahtaa itkuun. Esikoinen sai ensimmäisensä juuri näihin aikoihin. Saattaahan tuo tietysti olla joku kausikin (näihin "kausiin" on meillä ollut tapana vedota aina kun lapsi käyttäytyy hieman normaalista poikkeavasti :)).
Onko täällä muuten paljon allergisten lapsien äitejä? Lähinnä kiinnostaa, että jos esikoinen on ollut allerginen, onko myös muut lapset olleet? Meillä siis esikko oli melko rajoitetulla ruokavaliolla n. 3,5 vuoteen asti (allergiat todettiin ihan liian myöhään) ja nyt mietinkin kuinka todennäköistä on, että tämä toinenkin allergioista tulee kärsimään. Atooppista ihottumaa on jo havaittavissa, mutta sehän ei yksinään vielä mitään tarkoita.
No kaikenlaisia asioita ja kommentoitavaakin oli mielessä, mutta unohtui jo ;). Tuntuu oikeasti, että aivot ei tällä hetkellä toimi ihan täysillä...
Sadekivi ja poika ensi viikolla jo puoli vuotta
Kommentit (76)
Heippa!
Mekin ollaan palattu mummulan reissulta kotiin. Mukava hetki istahtaa kahvikupposen kanssa kotikoneella. Poikakin on taas ihanasti tänään nukkunut päiväunia kotona. Reissussa ei nukkunut juuri mitään. Valvomiskysymykseen siis vastaus: meillä poika valvoo yleensä kahden tunnin pätkiä, mutta tosiaan välillä meilläkin kukutaan pidempään. Öisin meillä nykyään herätään useimmiten neljä kertaa. Alan kuitenkin jo olla siihen tottunut ja tuntuu, että saan kuitenkin itsekin unta tarpeeksi.
Tervetuloa Eichbaum ja PauliNea mukaan. Eichbaumin muistankin hyvin, koska sinäkin olit niitä viimeisiä odottajia. Minullakin meni vain 16 päivää yli. No, hyvää kannatti odottaa! : )
Mukavaa sunnuntaita ja alkavaa viikkoa kaikille!
Mutta sivut päätti sit sanoutua irti just kun sain tekstin valmiiks. Grrr.
No kuitenkin... Ilma oli tänän taas aivan ihanan syksyinen ja olikin heti aamusta ihan pakko mennä vähän pihahommiin. Keräilin myös pihan antimia talteen ja keittelin vauvalle soseita kaikessa rauhassa kun esikkokin oli hoidossa. On se vaan hassua kuinka ihanan rauhallista viikonlopun jälkeen on kun on kahdestaan vauvan kanssa. Meillä siis esikoinen on 10 pvä/kk hoidossa ja on ollut meille kaikille oikein hyvä ratkaisu.
Meillä myös nukutaan päivisin huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Ja yöt on alkaneet olla välillä vähän levottomia, lieneekö syynä sitten kutiavat ikenet vai liikkumisen opettelu, toivottavasti ei ainakaan mitkään allergiat. Sitä tässä jännätään saako tämäkin vauva niistä osansa.
No täytynee tästä lähteä laittamaan poikia nukkumaan.
Siitä se taas lähti tämäkin viikko käyntiin :)
Sadekivi ja pojat, isot ja pienet :)
Kylläpä täällä on hiljaista! Täytyy vähän löpistä että saadaan pinoa ylös.
Joku täällä kyseli valvomisista. Meillä saattaa mennä neljäkin tuntia, mutta senkään jälkeen ei nukuta kuin puoli tuntia päikkäreitä. Onneksi Hermanni viihtyy aika hienosti lattialla tai sitterissä, muuten menisi hermo... Viikonloppuna laitettiin hyppykiikku, kun viimein muistin sen olemassaolon. Hermanni keksi heti mistä on kysymys ja oli mielissään kun sai itsensä liikkeelle! Eilen laitettiin myös syöttötuoli kuntoon, siis uuteen Trip trappiin laitettiin siskon vanhat pehmusteet ja kaarituki, ja innoissaan Hermanni oli siinäkin. Kovin kauaa siinä ei jaksa olla, mutta saanpa silläkin "ostettua" lisää aikaa touhuta.
Meillä siis päikkärit päin peppua edelleenkin, mutta onneksi yöt on rauhallisia. Toissayön nukkui puoli yhdestätoista kahdeksaan syömättä!! Tänäänkin söi ekan kerran viiden maissa, se tuntuu nyt olevan yleisin rytmi. Usein kahden maissa heräilee, joskus riittää tutti ja joskus täytyy syöttää. Eilen illalla itkeskeli ja ajattelin että nyt on tulossa kipeäksi koskapa itse olen flunssainen ja kuumeinen, mutta ei ainakaan tänään siltä vaikuta. Jospa tänään tai huomenna viimeinkin saataisiin se 3 kk rokotus... Alkaa pian olemaan kiire sillä 5kk rokotteella!
Jos nyt menisi pukemaan päivävaatteet, vaikka tekisikin mieli painua peiton alle, sen verran tukkoinen olo on ettei mitäänjaksaisi. Ihmettelen, että miten voi olla näin että minä olen ainut joka on kipeä! Viime aikoina useimmin olen ollut se ainut terve, kun mieskin on sairastanut lasten kanssa.
tosiaan on maaliskuiset hiljentynyt kauheesti..en ole kyllä kovin aktiivinen itsekään ollut että ei voi ku itteään syyttää..olen ollut ihan superväsynyt,ihan loppu..yöt on kolmatta viikkoa ollut aivan kauheita..pari yötä meni tässä jo hyvin mutta taas alkoi heräilyt tytöllä..nukahtaa hyvin mutta sitten alkaa heräilyt,välillä nukahtaa tuttiin välillä maito rauhoittaa ja joskus kestää sitten kauemmin rauhoitella..en tiedä mutta musta tuntuu että ruoka jotenkin vaikuttaa,siis kiinteet,mutta en saa mitään tolkkua että mikä niistä..banaani oli yksi mikä ei sopinut,missään muodossa..mutta sen pois jätettyä jokin muukin vaivaa..en vaan saa selvää mikä!?vai onko se sitten vaan ku oppinu kääntyilee niin hyvin et tekee sitä unissaankin ja sitten alkaa hermostumaan..ku aina kiukkuillessa yrittää kovasti mahalleen..oletteko muut nukuttanu vatsallaan?mä en millään uskaltais,kyllä jo nukku tossa yksi yö,hyvin nukkuikin mutta ku yritin seuraavana yönä siirtää nii raivostui ihan kamalasti..mä alan vaan olee itte nii väsy et uni ei tuu millään..ootan tavallaan vaan että koska se rumba taas alkaa..pitäiskö jättää kaikki ruuat pois ja aloittaa uuestaan maistelut..?ku päivät ja aamut on kuitenkin tyttö AIVAN IHANA ja hyväntuulinen ja kakinpuolin tyytyväinen lapsi..vai kaipaako se vaan huomiota,tietää et tuun heti ku pientä ininää..?olenko mä opettanu tällaseen..?ei varmaan auta ku pää täynnä kysymyksiä...
nyt tuli kyllä niin omanapaista tekstiä ettei rajaa..anteeksi kauheesti..taidan painua pehkuihin jos tänään sais nukkua..*heh*yritän olla itse enemmän aktiivinen tän palstailun suhteen..tästälähtien taas..
cathinna & tyttö 5,5kk
Ja voimia cathinnalle . Minäkin täällä painiskelen väsymyksen kanssa .. eikä oikein huvittaisi mikään .
Meillä oli tyttö , myös levoton muutaman yön kääntymään oppimisen jälkeen , sitten oli rauhallisempaa . Mutta nyt on tyttö heräillyt pitkin yötä kitisemään .. ensin syömään ja sitten tuttia . Minustakin tuntuu , että jokin ruoka aiheuttaa heräilyä .
Hän oppi , myös tällä viikolla kääntämään itseänsä lelua kohti masullaan ja nyt yrittää kovasti eteenpäin , mutta hermohan siinä menee , kun ei liiku . Kohta sitä saakin vahtia oikein urakalla , kun maailman vallotus alkaa .
Nyt täytyy taas lopetella . Voimia kaikille .
cathinalle heti alkuun paljon jaksamisia vauvelin kanssa ja toivottavasti vauvan yöunet parantuisivat ja sinä saisit myös nukuttua! Toivotaan, että tuo olisi jokin ohimenevä kausi vain..
Meillä kanss yöt olleet vähän levottomampia. Koko ajan kääntyilee mahalleen, myös unissaan ja sit siihen herää, kun ei osaa viel mahalleen nukkua..mutta vähän jo tuokin helpootanut, että jospa se tästä.
Kiinteitä alkanut enemmän uppoamaan alas ja nyt sitten vain maistellaan eri makuja pikkuhiljaa. Myös puurot ajattelin kohta ottaa mukaan.
Mitähän meille muuta?! La käytiin koko perhe shoppailemassa ja neiti nukkui tyytyväisenä monta tuntia vaunuissa ja sitten herättyään syötettiin se kahvilassa ja kävin autossa imettämässä.(minä kun en ole kehdannut/uskaltanut julkisesti imettää..) eli reissu meni todella hyvin ja neidille löytyi uusia vaatteita, mutta itsella en löytänyt taaskaan mitään?! :(
Jokos täällä jotkut ryömivät? tai onhan joku jo tainnut kertoa vauvansa ryömivän, mutta aina ei voi kaikkea muistaa..;)
ja ainiin. Eilen kävin ekan kerran synnytyksen jälkeen jumpalla. :) ja teki kyllä hyvää!
nyt pitää taas mennä, kun neiti kutsuu..
aurelia ja neiti 5,5kk
En ole päässyt itse kirjottelemaan, kun oma kone on huollossa. Taitaa olla vähän pitempi homma. Nyt kuitenkin pääsin..
Meillä on kanssa tota yökääntyilyä. Neiti pyörii sänkgyssä kun häkkärä ja pää-jalat-kädet kolisee pinnoihin, käy kamala ähellys ja puhellus ja kohta sitten huudetaan. Yrittää välillä tissilläkin kääntyä ja sitten siinä puoliks masullaan koittaa jotakin saada luputettua.
Lattialla tuuppii vähän menemään takoperin, mutta on pari kertaa noussut vähän konttausasentoon. Ei sitä tiedä millon neiti hoksaa, että eteenpäin pääsee ja vauhdilla.
tyttönen on ollu viime päivät jotenkin levoton ja kärsimätön. Luulin jo,että on tulossa kipeeksi, mutta ei vielä ole tullut. Ehkä ne hampaat tuntuu jo jotenkin vaivaavan, vaikka ei meillä mitään läpi ole vielä tullut.
Itestäni olen kanssa saanut sen verra irti, että oon käyny pari- kolme kertaa viikossa sauvakävelyllä tunnin. Kyllä on tuntunu ihanalta, kun ei ole kädet vaununaisassa kiinni, eikä ketään mukana, jonka perässä saa sydän syrjällään ryntäillä. Ihan vaan semmosta reipastahtista menoa ja luonnon seurailua. HILJAISUUTTA!
Et tämmössii.. Mukavaa kun ollaan saatu uusia mukaan kuvioihin, koitan ens kerralla saada enemmän kirjoteltua ja kommentoitua kun tässä vaan tarinoin omiani. En vielä ehtinyt kaikkia lukea!
Öitä!
Piti tulla nostelee pinoa :) täällä on niin hiljasta ollut.
Neuvolassa on käyty.. pituutta 66,5cm ja painoa 7290g ja tyttö on jo 6kk.. Että hieman pienemmän oloinen kuin muilla taitaa olla. Kaikki oli kunnossa, hieman kyl vierasti neuvolan tätiä. Ja suositteli influenssa rokotetta.. miten muut otatteko? Ilmainen se on onneksi. Sanoi et sen voi ens neuvolassa marraskuussa laittaa ja toinen annos joulukuussa.
Tyttö on täälläkin ollut entistä kärttyisempi.. en tiiä johtuuko siitä et ilmaa tuntuu mahassa olevan..kun lihat alotettiin vai eikö jokin sopinut nyt tytölle.. Ja voihan ne olla et hampaat tekee tuloaan, meillä ei vieläkään niitä hampaita ole tullut.. mutta ihan hyvä imetyksen kannalta.
Jee, tänään pääsee urheilee, bailantiino alkaa :) Pääsee isikin olemaan ihan kahestaan vaavin kaa, toivottavasti ei vaan huuda täällä sillä aikaa.
Mutta kutsu käy...
Hyvää syksyn jatkoa kaikille!
On taas viikko hurahtanut niin vauhdilla, etten ole paljon koneella ehtinyt istuskelemaan. Meillä on nykyään joka päivä jotain menoa. Kiireistä kotiäidin ja vauvan elämää siis.
Moni valitteli huonoja yöunia. Niin minäkin! Viime yönäkin poika itki taas vähän väliä. Tuntuu, että tällä hetkellä pojalla on öisin kauhea tissin kaipuu. Viime yönä jopa poika, joka ei ennen ole tuttia osannut syödä, söi sitäkin. Siitäkin tosin riitti lohtua aina vain vartiksi kerrallaan. Lopulta poika nukkui, kun pääsi rinnalle ja vanhempien sänkyyn nukkumaan. En tiedä, onko kyse jostakin kasvaneesta läheisyydentarpeesta, mahdollisista tulevista hampaista, oikeasti jatkuvasta nälästä vai liian vauhdikkaista päivistä. Lisäksi juuri tällä hetkellä vaivaa nuhakin. Meillä siis poika nyt nukkuu pääasiassa max kahden tunnin pätkiä öisin ja välillä herää heti syömisen jälkeenkin eli voi herätä monta kertaa peräkkäin. No, ei auta kuin jaksaa. Totesin myös miehelle tänään, että tästä luultavasti on vain suunta ylöspäin. : )
Eli teille joillekin, jotka mietitte, johtuuko jostain ruoka-aineesta. Voi toki johtua, mutta meillä siis poika edelleen pelkällä rintaruokinnalla ja silti yöt tosi levottomia.
Öitä lukuunottamatta meille kuuluu oikein hyvää. Poika täytti juuri viisi kuukautta ja on varsin tyytyväinen ja iloinen kaveri, joka ei vielä vierasta ketään eikä pelkää mitään.
Mukavaa sunnuntaita kaikille!
Nakero08 + poju 5 kk
Kyllä oli muuten mukava päästä eilen urheilee, niitä lattari tansseja :) Hieman jotkut oli vaikeita, mutta pääaisia oli et pääs hetkeksi irtautumaan.. Ja hyvin oli kotona mennyt, vähän vaan oli kränkännyt. Miten on muilla ne vauvauinnit sujuneet?
Onko kukaan muu jo hurahtanut neulomaan? Itse sain tytölle villasukat valmiiksi ja seuraavaksi kokeilen villatakkia.. Itsellä yleensä syksyllä alkaa neulomisvimma.. En kyllä oo tehnyt kuin villasukkia.. Saa nähsä miten se villatakki onnistuu.
Tsemppiä nakerolle yöheräämiseen.. Täällä kans nukahtaminen vaikeaa, eilenkin iemtin varmaan tunnin ja heti kun olin nousemassa niin heräänty tissiä imemään ja hamuamaan.. Varmaan on jokin läheisyyden kaipuu tai hakee varmaan turvaa kun aloittelee päivisin liikkumista. Että varmasti on vaan vaihe.
Hyvää sunnuntain jatkoa..
Kuulostipa tuo Nakeron kuvailema yöheräily tutulta. Meillä aivan sama meno ollut nyt ehkä viikon verran. Meillä myös flunssaa sekä vauvalla että vanhemmilla ja se myös saanut levottomuutta aikaan. Muutama yö sitten heräsin siihen, että neiti oli aivan tulikuuma ja mittasin kuumeen, 39.3. Otin supot kehiin ja nestetankkasin neitiä. Käytin pe varmuudeksi päivystyksessä. Korvat olivat ok, joten tavallisesta flunssasta taitaa olla vain kyse. Tänään onkin sit ollut jo kuumeeton päivä, joten pahin taitaa olla tällä erää takanapäin.
Mä tykkään kans neuloa. Olen nyt tehnyt itselleni villatakin, kun oma äiti pitää huolen noista vauvan villasukista ja lapasista. Odotusaikana tein vauvalle villatakin ja myssyn. Novitan ohjeilla olen yleensä tehnyt. Mulle tulee itseasiassa novitan lehti.
Yhdyn tohon Minzun kommenttiin siitä miten hyvin urheilun avulla pääsee irtautumaan kotiasioista. Mä kans aloitin vatsa-pakara jumpan tossa muutama viikko sitten. Eipä ole tullut niiden tuntien aikana mietittyä kotiasioita. On sen verran tiukkaa treeniä.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille Äipille ja vaaveille!!!
ja näköjään hiljaista täällä edelleen... toivottavasti ei syysmasennusta ole ilmassa..?! Vai onko?
Täällä neidin kanssa kaikki hyvin ja nyt on puuronkin syönti aloitettu. ( riisipuuro-lempeä ensipuuro) ja pikkuhiljaa näyttää alas sitäkin menevän! :) ja muutenkin soseet ovat alkaneet enemmän maistumaan.. mutta tissuttelu edelleen se pääruoka, mutta pikkuhiljaa sitä aletaan vähentämään yhä enemmän.
Minkälaiset rytmit teidän pienokaisilla on? vai onko rytmiä ollenkaan? meillä ei vielä mitään selkeää rytmiä ole, mutta syömisen suhteen ollaan jonkinlaista rytmiä pikkuhiljaa.. eli neiti syö noin. 3-4h välein.
Syöttätuolia ei olla vielä saatu ostettua. mutta eihän tuo neiti vielä näytä haluan istuakaan missään, joten ei sen puolesta kiirett, mutta hyvä jo valmiiksi ostella. Suositelkaa jotaki!! ja myös haukkujakin kertokaa..;)
äskön heräsin itse päiväunilta ja neidille näyttää vielä uni maistuvan. Ihana kun saa olla kotona ja voi kesken päivänkin ottaa pikku-unet. (olen aina "rakastanut" päiväunia, tai pikemminkin varmaan tarvinut niitä, kun yöllä heräilen monta kertaa, siis myös enne lapsukaista..)
no, joo tulipa taas ihme teksiä tänne kirjoiteltua..:D mutta hyvää loppiviikkoa kaikille! ja yritetäänpä olla vähän ahkerampia tänne kirjoitellessa..:)
Aurelia ja neiti 5,5kk
Ajattelin nopeasti tulla kertomaan ..
Meillä tyttö täytti eilen ½ vuotta ja sen kunniaksi lähti ryömimään :)
Tällä viikolla on , myös neuvola . Saas nähdä mitä tuumaavat tällä kertaa kiinteiden määrästä . Neiti syö lihasosetta aamupäivällä ja välipalaksi marjaa ja nyt harjoitellaan iltapalaksi äidin keittämää kaurapuuroa , kun ei kaupan vellit ja puurot maistuneet .
Olen nyt pitänyt häntä öisin vieressä nukkumassa , kun tuntuu , että siinä on parempi ja pidempi yöuni . Kyllä hän vaihdellen haluaa maitoa kerran yössä .
Neulomisesta voisin sanoa , että minä olen siinä tumpelo , en saanut koulussa koskaan valmiiksi neulontatöitä . 30-vuotis lahjaksi sain veljeltäni lankakerän ja puikot , no aloitni kaulaliinan kutomisen .. siinä kesti 2 vuotta ja edelleen siitä puuttuu tupsut .
No se siitä nyt täytyy mennä ruoan laittoon . Mukavaa päivän jatkoa .
No ainakin tää oma kone on nyt kunnossa..
Meillä on kanssa menny päivät ja syötöt ja yöt ja kaikki melko levottomaksi. Neiti heräilee melko useesti yöllä ja nukkuu aina rinnalle. Kun nostan omaan sänkyyn, ei kauan mene kun taas herätään.
Heräillän 2-5kertaa yössä.
Päivällä aikasemmin söi perunaa/maissia, kasvista hedelmäsosetta ja illalla puuroo (sekä omatekemää että kaupan) ja nyt ei sitten niin mikään maistu! kaikki on yököttävää ja oksettavaa! Nyt sitten tänä iltana koitan vielä velliä ja huomiseksi valmistelen sitä bataattia.
Päivällä neiti tuntuu olevan itkunen, viihtyy vaan hetken lattialla (kulkee takaperin,työntämällä käsillä) sitten on alkanu vähän pulautella jotenkin enemmän..? Taas vaan ajattelin, että onko tytsä tulossa kipeeksi kun on niin kummallinen ja levoton. Hampaita ei näy.
Meidän piti käydä viikonloppuna nukkumassa tädin luona (hän hoisi vauvaa) kun olin ite tosi väsyny. Tuntuu, ettei voimia isommille tahdo riittää millään.
Nyt tuntuu, että nukkuminen auttoi, mutta saa nähdä miten pitkäksi aikaa se riittää.
Jotenkin vaan on niin lohduttavaa, että muillakin on samanlaisia ongelmia. Haluan vaan uskoa, että tämä on vaan joku vaihe tässäkohtaa elämää..
No nyt pitää laitella iltavellit ja koittaa saada tytsää nukkumaan, isommat nukkuu jo. Hyviä unia kaikille.
Niin, kuukauden juttu tässä pinossa tuntuu olevan levottomuus. Siitä vois tietty päätellä, että on joku ikään kuuluva juttu :).
Meillä tuli nyt kuvioihin myös vatsavaivat ja itkuisuus, jotka osuvat pelottavan hyvin samaoihin aikoihin korvikkeen aloituksen kanssa. Tänään käytiin sitten lääkärissä ja saatiin resepti apteekin maitoon. Nyt sitten kokeillaan josko elämä helpottais. Meillähän tosiaan esikoisella oli kaikenlaisia allergioita, joten tätä osasi hieman odottaa.
Viime neuvolassa myös terkkari oli sitä mieltä, että pojan kasvu on hidastunu liikaa ja sitä nyt tarkkaillaan. Itse olen kyllä hieman sitä mieltä että on mittavirhe, mutta toisaalta onhan se myös yksi allergiaoire, joten tiedä häntä sitten.
On muuten oudon hiljainen talo, kun pojat on nukkumassa ja mieskin tuonne ylös taisi simahtaa, kun laittoi vauvaa nukkumaan :). Sammutin telkankin ja nyt nautin vain hiljaisuudesta. Tekee muuten välillä niiiin hyvää....
Hyviä ja mahdollisimman rauhaisia öitä toivottelee
Sadekivi
Meillä jatkuu kans sama meno. Yöt levottomia. Neiti herää yöllä oikein kunnolla yleensä tossa kolmen-neljän maissa ja saattaa valvoa tunnin-puolitoista. Sitä ennen onkin sit herätty yleensä 3-4 kertaa. Päivisin sit nukkuu lyhyitä n. 30-45 min unia ja valveillaolo ajan on kiukkuinen, kuin ampiainen. Miellä kans syöminen on yhtä pakkopullaa. Mikään ei oikein maistu, ei edes tissimaito.
Tän täytyy olla joku kehitysvaiheeseen liittyvä juttu, koska niin monien vauvoilla tässä vaiheessa sama rumba.
Päivät tuntuu aika raskailta,kun ite on niin väsynyt, eikä hoitoapua ole tiedossa. Onneks te ootte täällä vertaistukena ja voi jossain urputtaa!!!
Tsemppiä meille kaikille! Nyt nukkumaan, ainakin hetkeksi.
Vai levottomia ollaan. No meilläkin on yöt hiukan levottomia, mutta johtuu kyllä räkätaudista, jonka lapset nyt viimein multa sai. Siirtyi sitten taas se 3kk rokote hamaan tulevaisuuteen.
Muuten meillä ei ihmeempiä, huomenna mennään korvat näyttämään kun illat on niin itkuisia. En usko että mitään on, mutta mielenrauha täytyy saada.
Jaa jäi kovin lyhyeksi, Hermanni ei nyt tyydy isin sykkyyn...
Heippa!
Meillä poika on ollut nuhassa ja minä kunnolla kipeänä flunssassa. Ei muuten ole lapsen kanssa sairastaminen herkkua varsinkaan näin, kun yöt ovat levottomia. Tuntuu, ettei saa levättyä missään vaiheessa. No, onneksi nyt tuntuu omakin olo jo vähän paremmalta.
Meillä oli viime yökin aikaisempia parempi. Pojan eka unipätkä oli "huimat" 2 tuntia ja koska olin itsekin niin väsynyt, poika nukkui siitä asti meidän vieressä. En tiedä, söikö siinä useinkin, mutta itse heräsin vasta kuuden aikaan ja sain silloin siirrettyä pojan vielä tunniksi omaan sänkyyn. Jospa tämä tästä! On tosiaan kiva jakaa täällä näitä unijuttuja ja jotenkin se vain helpottaa, kun kuulee, että muillakin on levottomuutta. Alkaisi ahdistaa, jos muiden vauvat jo nukkuisivat illasta aamuun. Minulla muuten on sellaisiakin tuttuja, joiden samanikäiset vauvat jo nukkuvat heräämättä illasta aamuun. Voi niitä onnellisia. : ) Niin, ja untuvikko. Hienoa, että olet päässyt nukkumaan yhden yön kunnolla!
Joku kyseli päivärytmeistä. Meillä on sen verran, että aamulla poika on kaksi tuntia hereillä ja nukkuu sitten tunnin. Sitten on taas pari tuntia hereillä ja menee unille, mutta sitten onkin jo arvoitus, kauanko nukkuu (yleensä ainakin puoli tuntia). Usein nukkuu vielä illalla ainakin jonkinlaiset unet. Nyt, kun nuo yöt ovat olleet huonoja, poikakin on tainnut nukkua päivisin vähän enemmän. Siihen olen kyllä tyytyväinen, että meillä poika on hereillä ollessaan hyväntuulinen.
Neulomisesta. Minäkin tykkäisin neuloa, mutta en tajua, koska siihen olisi aikaa. Mutta toivottavasti minäkin vielä saisin raskauden alkuvaiheessa ostamani langat silmukoille ja jotain valmista aikaan.
Onko täällä vielä muita kestovaippojen käyttäjiä? Minä olen taas ihan hurahtanut niihin uudelleen. Minulla on nyt lainassa kestovaippoja ja aion nyt ostaa niitä itsellekin lisää ja alkaa säännöllisemmin käyttämään.
Toivotaan rauhallisia päiviä ja öitä kaikille! Yritetään jaksaa!
voi ette usko miten miten ihanaa on kuulla että muillakin levottomia beibit!meillä herätään kanssa ainakin 3 kertaa..ja tuntuu et mulla on se heräily "jääny päälle"..eli vaikka vauva nukkuisikin niin itse herään tunnin välein..ikävää!
ja ruoka ei sitten maistu millään..sitterissä en voi syöttää koska vääntää ja vänkää ja koko pehmuste ihan soseessa..sylissä saan muutaman lusikallisen menemään mutten läheskään sellasia määriä kun ennen,oikein helpotuin ku luin et muillakin samanlaista..meinaan,tyttö jo veti purkillisen per ateria noin kuukausi sitten..kova on meno lattiallakin,pyörii ja kierii ja nyt pari päivää on pungertanu ittensä konttausasentoon ja saa käden kerran siirrettyä ja siten kaatuu..varmaanei ainakaan kyllä painoa oo lisää tullu ku meno niin kova ja ruoka ei maistu...maitoa kyllä joisi..
sitten hieman omaa napaa..väsymys on aika hurja kyllä,päivät menee ihan hyvin mutta illat olen ihan superväsy,ja yöllä ku herään niin ensimmäinen ajatus on : olen NIIN väsynyt!mieskin joutunu takoo töitä niin paljon ettei siitäkään oo hirveesti ollu apua..ja hänkin kovasti potee syyllisyyttä.. olen kyllä itse tosi huono pyytää apua vaikka olisin miten väsy tahansa..niin kynnys pyytää joltain apua on korkea..jonkun melkein pitäisi hakea vaan vauvaa ja sanoa että minähän tän otan hoitoon.. hirveesti sellasia ihmisiä ei taida olla=)varmaan todella ilkeästi ajattelen,mutta ne ketkä minut oikeasti tuntee, niin kyllä ne näkee miten väsynyt olen ja kyllä ne tietää etten pyydä apua..ja se ettei ne tarjoudu,edes,tavallaan loukkaa minua,vaikken itte pyydäkkään apua..kauhean hankalaksi meni selitys mutta asia nyt kuitenkin näin..*hehheh*..
mutta niinkuin riinuzka sano,onneksi vertaistukea täältä saa..
taidan mennä kahvia´keittämään,piristäisi varmaan!
voimia kaikille,kyllä tämä täsä..tämä on vaihe vaan,,vaan vaihe..vaan vaihe*nauraa*
cathinna&tyttö (hui kohta jo 6kk)
Aattelin nostaa pinoa, kun taitaa olla nyt aikas hiljasta...
Valvomisjaksojen pituudesta.. oon huomannu kans että jaksaa jo valvoa pitempään.. Aamusta ei kyllä niin, mut päivällä jaksaa valvoa siinä 4,5 tuntia.. Meillä nukutaan tavallisesti kahdet päikkärit, mutta parina päivänä ei oo oikeestaan nukkunu ku yhdet pitkät päikärit. Eli tuleehan siinä päivälle pituutta..
En ole vielä saanut aikaseksi imettämisen lopettamista.. Aattelin kysyä vielä neuvolasta kun ens viikolla ois.. Puuroon oon sitä korvikettä laittanu muutamana kertana mutta ei oikeen taho mennä alas. Mut varmaan viimestään kun tyttö saa hampaita ja rupee puremaan täällä loppuu imettäminen.
Ois ihana päästä sieneen :) mut tiiän et en saa aikaseksi, kun mies ei oikeen innostu sienestämisestä.. Ei mikään luontoihminen oo. Riinuzkalla kyl hyvä työnjako :)
Mutta pitää lähteä pitsan tekoon :) nam..
Nykysin tulee ehkä liikaa herkuteltua, noh.. vielähän sitä imettää niin pitäähän sitä syödäkkin ja kohta alkaa jumpat yms. Sit oikeesti pitää varoa syömisiä kun lopettaa imettämisen.. Oon herkkään lihoavaa sorttia tai ainakin tuntuu siltä. Mies ei kyl liho vaikka söis mitä.