HS kertoo naisesta, jolla menee "luonnonkauneuteen" 5000 e vuodessa
Paljonko sinulla suunnilleen menee ja mihin?
Ja ennen kaikkea: koetko olevasi luonnonkaunis?
Kommentit (162)
Luonnonkauneuteen ei kuulu hiusten- ja ripsien pidennykset, geelikynnet, suihkurusketus eikä botox. Mikään noista ei tapahdu luonnostaan. Kuinka vääristynyt kuva ihmisillä luonnonkauneudesta oikein on?
hiustenleikkuu ja ripsienpidennys noin kerran kuukaudessa = 1200e vuodessa
En meikkaa mutta ihonhoitotuotteisiin ehkä 100 e vuodessa eli kaikkineen 1300e vuodessa.
Olen luonnonsöpö, en todellakaan kaunis eikä musta edes meikeillä kaunista saisi.
Olen luonnonkaunis, 41v, rahaa menee pari kertaa vuodessa 120€ kampaajaan. Tuotteet muuten Sokokselta, päivän meikkiin kuuluu puuteri ja ripsari. Thats it. Älkää tehkö asioista vaikeampia kuin ne on. Siisti, puhdas, ehjät vaatteet. Urheilua kun jaksaa ja hyvät yöunet.
Olen tottakai luonnonkaunis. Vuodessa menee ulkonäköön ja kosmetiikkaan, kauneuden ylläpitoon n. 100-200€. Suurin osa ihovoiteisiin, meikkeihin ei juurikaan. Vaatteet eivät tietenkään kuulu summaan.
Suuri summa.
Kaunis nuori nainen, jolla on upeat hiukset.
Hyvä, että hän on mukana elättämässä mm. kosmetologeja ja kampaajia.
Botoxia ihmettelen.
N 58
Vierailija kirjoitti:
Perheen kanssa sama shampoo. Tämän lisäksi vuodessa menee yksi tuubi perusvoidetta, kun talvella iho kuivuu ja kutiaa, ja yksi puteli aurinkorasvaa, kun ei kesällä voi koko päivää sisällä piilotella. Siinäpä se. Omaan silmään olen ihan kivan näköinen ja puolisoni pitää naisellisena, seksikkäänä ja kauniina (kroppa on mallia tiimalasi ja hymyilen paljon). Insinööri 43 v.
Tällä palstalla esiintyy ihmeen paljon naamakauniita ja tiimalaseja. Olin tänäänkin uimahallilla. Ilmeisesti nämä tyypit eivät käy siellä. Varsinkin tiimalaseja saa todella etsimällä etsiä ja käyn siis uimassa usein.
Itse olen hajusteille jne allerginen. Siinäpä ylittämätön este rahalla luonnonkauniiksi muuttumiseen. Tuotteeni on apteekin Ceralan Plus, hajustamaton shampoo, hoitoaine ja deodoranttina LV:n men stick, jonka kuivumista ei tarvi odottaa.
Miksi te olette noin tyhmiä ja epävarmoja itsestänne? Ihan kun se oma naamari olisi maailman tärkein asia. Milloin hs nostaa puheeksi vaikka sen, miten ollaan hyviä ihmisiä tai pyritään omalla toiminnalla tekemään maailmasta parempaa paikkaa? Minä minä ja minä. Säälittävä aika tämä ja myötähäpeä siitä, millaisia ihmisiä meistä on tullut.
Oon luonnonkaunis ihan ilmaiseksi. Sitten jos haluan olla jotenkin laitetun kaunis, alkaa rahaa kulua.
N. 3000€ vuodessa menee. Tuosta ehkä 1000€ ihonhoitoon, käytän keskihintaista luonnonkosmetiikkaa, kuten Whamisaa, Evolvea ym. Loput menee erilaisiin radiofrekvenssi-/ultraäänihoitoihin ja huomaamattomiin juonteisiin laitettavien täyteaineisiin (ei todellakaan mihinkään ankkahuuliin!) Kampaajalla käyn ehkä kerran vuodessa, värjään raidat itse ja meikkaan hillitysti.
Olen nelikymppinen, mutta kuulemma näytän 5-10v ikäistäni nuoremmalta. En osaa sanoa paljonko hoidoista on hyötyä ja paljonko johtuu ihan vain hyvistä geeneistä ja terveellisistä elämäntavoista.
Olen köyhä opiskelija joten hirveästi ei ole varaa ulkonäköön panostaa. En käy nykyään enää kampaajallakaan, pitkät hiukset saa tasoitettua itse. Toki olisi mukavaa jos olisi kerroksia tai jopa väriä. Ne vähät rahat mitä kauneuteen käytän, laitan ihonhoitoon, sillä koen että ennaltaehkäisy on tärkeää. Eli aurinkorasvaa täytyy olla kaapissa aina (yllättävän kallista sekin) sekä retinolia, c-vitamiiniseerumia ja kasvoöljyä. Mulla on tietyt vakkarituotteet joissa on hyvä hinta-laatusuhde, ei halvimpia mutta ei kaupan kalleimpiakaan. Näihin menee ehkä 150e vuodessa.
Pidän kyllä kauneudenhoidosta ja toivottavasti sitten valmistuttua pääsen oman alan töihin ja pystyn panostamaan itseeni enemmän. Kyllähän 5000e kuulostaa paljolta, mutta palvelut ovat Suomessa kalliita. Pitkiin hiuksiin leikkaus ja väriä niin se on heti 200e, mahtaako enää riittääkään.
N27
melko paljon. Mutta jos sijoitus.... poikii esim. tuhannen euroa paremman palkan kuukaudessa?
Vierailija kirjoitti:
Olen luonnonkaunis, en ole tarvinnut enkä tarvitse mitään muuta kuin suihkusaippuaa ja shampoon. Ikää kohta 40 vee.
Miten suihkussa käyminen liittyy kauneudenhoitoon? Se on hygieniaa. Suomessa ei luonnonkauniita naisia ole. Harhaluulo omien korviesi välissä.
Ihan mielenkiintoinen aihe, en ole juuri omaa rahankäyttöäni kauneudenhoitoon pohtinut.
Käytän ihonhoitoon muutamaa Ordinaryn tuottetta, joita tilaan uuden, n. 50 euron satsin 3-4 kertaa vuodessa. Kosteusvoiteena on Erisanin hajusteeton markettirasva. Lisäksi käytän kevyttä kasvoöljyä ja olen opetellut kosmeettista gua shaa, joka säännöllisesti tehtynä ylläpitää ihon kiinteyttä ja heleyttä ainakin minulla hyvin. Teen omatekoisia naamioita noin kerran viikossa ja kuorin kasvoja ja vartaloa oliiviöljyn ja käytettyjen kahvinpurujen sekoituksella.
Tukka on pitkä ja värjäämättömänä vaalea, en käy kampaajalla. Mies tasaa latvat silloin tällöin.
Shampoo ja hoitoaine ovat ihan markettituotteita, enkä käytä oikein mitään muotoilutuotteita. Pyrin omatekoisilla hiusnaamioilla ja rosmariinihuuhteluilla pitämään huolta tukkani kunnosta, mikä toimiikin aivan hyvin. Käytän hiusharjaa, jossa on luonnonharjakset. Mikään muu ei sovi helposti takkuuntuvalle tukalleni yhtä hyvin, ja minulla on ollut sama harja varmaan lähemmäs kymmenen vuotta.
Meikkaan aika vähän, koska pyrin panostamaan enemmän ihonhoitoon. Päivittäisessä käytössä on voidemainen poskipuna, väritön kulmageeli, ruskea luomiväri ja sävyttävä lib balm, joka on jotain huulipunan ja huulirasvan väliltä. Ripset värjään kotona, enkä käytä ripsiväriä. Kulmani ovat luonnostaan aika tummat.
Käytän sähköhammasharjaa ja käyn pari kertaa vuodessa hammaskiven poistossa.
Kynsiäni en lakkaa, ja tykkään pitää ne aika pitkinä. Leikkaan niitä kuitenkin säännöllisesti, etteivät kasva miksikään korpinkynsiksi.
Eniten rahaa menee varmaankin hampaisiin ja ihonhoitotuotteisiin. Veikkaisin, että vuositasolla jotain 300-400 euron väliltä, kun mukaan lasketaan kaikki hygieniavälineet, hammastahnat, hammaslääkärikäynnit ja shampoot.
Olen 34-vuotias nainen, jota monet pitävät kauniina. Itse haluan näyttää omalta itseltäni, ja vierastan ajatusta minkään aineen piikittämisestä ihoni alle. Mielestäni noita hoitoja käyttävät eivät näytä sen nuoremmilta kuin muutkaan, vaan jähmettynyt sileys saattaa tietyn pisteen jälkeen jopa vanhentaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheen kanssa sama shampoo. Tämän lisäksi vuodessa menee yksi tuubi perusvoidetta, kun talvella iho kuivuu ja kutiaa, ja yksi puteli aurinkorasvaa, kun ei kesällä voi koko päivää sisällä piilotella. Siinäpä se. Omaan silmään olen ihan kivan näköinen ja puolisoni pitää naisellisena, seksikkäänä ja kauniina (kroppa on mallia tiimalasi ja hymyilen paljon). Insinööri 43 v.
Tällä palstalla esiintyy ihmeen paljon naamakauniita ja tiimalaseja. Olin tänäänkin uimahallilla. Ilmeisesti nämä tyypit eivät käy siellä. Varsinkin tiimalaseja saa todella etsimällä etsiä ja käyn siis uimassa usein.
Av-palstalla on aina tusinoittain esimerkiksi tiimalaseja ja paksuhiuksisia suomalaisia naisia, vaikka itsekin olen tuntenut/tietänyt tähän ikään mennessä vain pari oikeasti tiimalasivartaloista naista ja kourallisen naisia joiden hiuksia voi sanoa normaalia paksummiksi.
Maailmassa on jotain todella pahasti vialla, jos alle 30-vuotiaat pitää Botoxia ihan normaalina. Olen 44-vuotias, eikä koskaan ole käynyt edes mielessä pistoshoidot. Teen asiantuntijatyötä, enkä tapaa asiakkaita, joten ei tarvitse näyttää Stockan kosmetiikkamyyjältä. Enkä usko että yksikään kauneusoperaatio toisi minulle työpaikkaa, omalla alalla pitää pärjätä muulla kuin ulkonäöllä. Toki työhaastattelussa pitää siisti olla, eikä homssuisena likaisissa vaatteissa.
Ihosta olen pitänyt huolta ala-asteikäisestä, enkä koskaan ole nukkunut meikit naamalla. Pidän vähintään yhden meikittömän päivän viikossa, mutta koronan myötä meikittömiä päiviä on viikossa enemmän kuin meikillisiä. Kosmetologilla käyn neljä kertaa vuodessa, kampaajalla pari-kolme kertaa. Nuorempana ostin paljon enemmän meikkejä ja kokeilin erilaisia, nyt menen niillä tutuilla ja turvallisilla. Kynnet osaan itsekin lakata ja pidän luonnollisista kulmistani. Ripsien pidennyksiä olen aina pitänyt turhana.
Vierailija kirjoitti:
Meneehän sitä rahaa, miksei menisi, kun pelkästään kampaajalle menee melkein 1000 € vuodessa. Vaikka muuten käytänkin hyvin vähän kauneudenhoitopalveluita ja teen kuorinnat, karvanpoistot ja satunnaiset mikroneulaukset itse, kyllä sitä silti kertyy.
Kauneushoidoissa käyn liian vähän, mutta sanotaan nyt vaikka kerran vuodessa 100 €. Käytän kalliimman puoleisia voiteita ja seerumeita, vaikea arvioida menekkiä, mutta ehkä 700 € vuodessa. Lisäksi kasvonaamiot ja kuorinnat, jalkojen ja käsien kuorintatuotteet, kulmien ja ripsien kestovärit 150 €. Runsaspigmenttiset meikkituotteet kestävät pitkään käytössä, vaikka meikkaan joka päivä, arvio 150 € meikkeihin ja kynsilakkoihin.
Ja sitten vielä shampoot, hammastahnat, puhdistustuotteet, kasvovesi, vartalovoiteet, aurinkovoiteet, höylät ja hiusten muotoilutuotteet, menisiköhän 300 € niihin. Jos esim. suuhygienistillä käynti lasketaan vielä mukaan niin meneehän siihenkin joku 100 €.
2500 € / vuosi menee siis tämän arvion mukaan jo varsin kotikutoiseen kauneudenhoitoon. Voiteiden ja seerumien hinnasta voin tinkiä, jos on pakko, mutta SILTI alle 2000 € on vaikea päästä. En ole luonnonkaunis, vaan suomalaistyyliin haaleansävyinen ja punakka, joten siedettäväkin ulkonäkö vaatii toimenpiteitä saati sitten se, jos haluaa näyttää hyvältä. Vanhemmiten myös iho vaatii enemmän huolenpitoa kuin nuorempana. Asiantuntijatyö edellyttää tietynlaista panostusta, joten senkään takia ei voi olla huolehtimatta ulkonäöstä.
En ihmettele ollenkaan tuota 5000 € vuosipanostusta, kun jutun henkilö käyttää kuitenkin paljon kauneudenhoitopalveluja. Botoxia ja/tai täyteaineita haluaisin itsekin, mutta en ole raaskinut ottaa.
Enemmänkin hämmästelen sitä, miten moni täälläkin pärjää jollain 100 € vuosipanostuksella, ihanko oikeasti olette laskeneet kaiken mukaan siihen?
Juuh. Kyllä on kaikki laskettu mukaan.
En käy kampaajalla; kuivat latvat leikkaan itse enkä värjää/värjäytä hiuksia.
En meikkaa lainkaan enkä käy ihonhoidoissa.
En käy sokeroinneissa, vahauksissa, suihkurusketuksissa tms.
En myöskään ole nuori enkä kaunis, mutta eipä se haittaa. Keski-iän jo ylittäneenä ulkonäöllä ei ole minulle enää samanlaista merkitystä kuin joskus nuorempana. En silti usko näyttäväni mitenkään homssuiselta tai epäsiistiltä, vaan ihan tavalliselta, ikäiseltäni vaihdevuodet ohittaneelta naiselta.
Julialle kovasti tsemppiä! Mitä enemmän ikää kertyy, sitä enemmän tietynlaisen ulkonäön ylläpitämiseen kuluu rahaa. Jossain vaiheessa jokaisen on vaan pakko antaa (ainakin vähän) periksi. Olkaamme armollisia itsellemme!
Huvittavinta on että kauneuteen riittää säännöllinen liikunta, terveellinen ruokavalio, riittävä uni, stressin välttäminen ja elämästä nauttiminen.
Jos ei ole kaunis tällä reseptillä, niin mikään raha ei tilannetta muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen luonnonkaunis, en ole tarvinnut enkä tarvitse mitään muuta kuin suihkusaippuaa ja shampoon. Ikää kohta 40 vee.
Ei edes hoitoainetta?
Ei edes hoitoainetta.
Heh, sama!
En käytä edes hoitoainetta, pelkkää shampoota vaan.
(ja tämä EI siis ollut huumoria, ironiaa eikä satiiria)
"Olen jo nelikymppinen joten en ole mikään kaunotar" särähti kyllä korvaan aika pahasti.