Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS kertoo naisesta, jolla menee "luonnonkauneuteen" 5000 e vuodessa

Vierailija
15.09.2023 |

Paljonko sinulla suunnilleen menee ja mihin?
Ja ennen kaikkea: koetko olevasi luonnonkaunis?

Kommentit (162)

Vierailija
41/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meneehän sitä rahaa, miksei menisi, kun pelkästään kampaajalle menee melkein 1000 € vuodessa. Vaikka muuten käytänkin hyvin vähän kauneudenhoitopalveluita ja teen kuorinnat, karvanpoistot ja satunnaiset mikroneulaukset itse, kyllä sitä silti kertyy. 

Kauneushoidoissa käyn liian vähän, mutta sanotaan nyt vaikka kerran vuodessa 100 €. Käytän kalliimman puoleisia voiteita ja seerumeita, vaikea arvioida menekkiä, mutta ehkä 700 € vuodessa. Lisäksi kasvonaamiot ja kuorinnat, jalkojen ja käsien kuorintatuotteet, kulmien ja ripsien kestovärit 150 €. Runsaspigmenttiset meikkituotteet kestävät pitkään käytössä, vaikka meikkaan joka päivä, arvio 150 € meikkeihin ja kynsilakkoihin.

Ja sitten vielä shampoot, hammastahnat, puhdistustuotteet, kasvovesi, vartalovoiteet, aurinkovoiteet, höylät ja hiusten muotoilutuotteet, menisiköhän 300 € niihin. Jos esim. suuhygienistillä käynti lasketaan vielä mukaan niin meneehän siihenkin joku 100 €.

2500 € / vuosi menee siis tämän arvion mukaan jo varsin kotikutoiseen kauneudenhoitoon. Voiteiden ja seerumien hinnasta voin tinkiä, jos on pakko, mutta SILTI alle 2000 € on vaikea päästä. En ole luonnonkaunis, vaan suomalaistyyliin haaleansävyinen ja punakka, joten siedettäväkin ulkonäkö vaatii toimenpiteitä saati sitten se, jos haluaa näyttää hyvältä. Vanhemmiten myös iho vaatii enemmän huolenpitoa kuin nuorempana. Asiantuntijatyö edellyttää tietynlaista panostusta, joten senkään takia ei voi olla huolehtimatta ulkonäöstä.

En ihmettele ollenkaan tuota 5000 € vuosipanostusta, kun jutun henkilö käyttää kuitenkin paljon kauneudenhoitopalveluja. Botoxia ja/tai täyteaineita haluaisin itsekin, mutta en ole raaskinut ottaa. 

Enemmänkin hämmästelen sitä, miten moni täälläkin pärjää jollain 100 € vuosipanostuksella, ihanko oikeasti olette laskeneet kaiken mukaan siihen? 

Vierailija
42/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki juttuun:

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009630079.html

Juttu aukeaa vain tilaajille, muille näkyy vain lyhyt alkupätkä:

Kun Julia Kokin, 29, kauneudenhoidon kalenterissa vaihtuu vuosi, se alkaa täyttyä kuukausittain erilaisilla merkinnöillä: kynsien geelilakkaus, kulmakarvojen muotoilu, Botox-pistokset, ripsihuolto, sokerointi, suihkurusketus.

Kuukaudessa Kokki käyttää kauneudenhoitoonsa noin 150400 euroa. Jos samaan kuukauteen osuvat kampaaja ja kosmetologi, hinta voi harpata 500 euroon.

Eniten ihmetyttää, mihin 29-vuotias muka tarvitsee botoxia. Sen ikäisellä ei ole mitään ryppyjä, mitä siloitella. Voisiko joku jutun lukemaan päässyt kertoa, avaako Julia asiaa enempää?

Julia Kokki sanoi jutussa laittaneensa botoxia otsan sibeliusryppyyn, hän oli huomannut että aurinkoa ottaessa rypyn kohta jäi vaaleammaksi ja se häiritsi häntä. Itse Juliana toki lopettaisin auringonottamisen jos pelkäisin ryppyjä, mutta kukin tavallaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin itseäni. Lidlin shampoot ym, kalliimpi putsari, halpa kosteusvoide, mies leikkaa hiukseni, kynsilakka varpaankynsiin, halpa kumakarvageeli, sävyttävä marketin huulivoide.

Olen jo nelikymppinen, joten en ole mikään kaunotar, mutta ihan sellainen tavallinen varmaan. Rahaa ei todellakaan mene paljoa kauneudenhoitoon.

Luulisi, että Hesarin jutun naisella on itsensä kanssa aika ahdistavaa, kun pitää tuolla tavalla puunata.

Ap

Moni nelikymppinen on edelleen kaunotar. Katso vaikka Hollywoodiin.

He käyttävät meikkiä ja hiusten muotoilutuotteita. Minä en. Olen kyllä ihan hoikka, eli jos minut laitettaisiin ja hieno asu päälle, voisin ollakin ihan kaunis. Ap

Siis ikäisekseni. Nuoruuden hehkua ei saa puunaamalla. Ap

Vierailija
44/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta menee ehkä 1000 euroa vuodessa. Siihen sisältyy hiusvärit ja -tuotteet, rasvat ja meikit. Hiukset leikkaan ja raidoitan itse. Lapseni on kosmetologi/kynsiartisti, joten hoidot ja kynnet ovat ilmaisia.

Vierailija
45/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasketaanpa. Kampaajalla jokusen kerran hiusten tasoitus n. 100 eur vuodessa, shampoot ja hoitoaineet n. 50 eur. Hiukset on hyvässä luonnonvärissä olevat pitkähköt paksuhkot luonnonkiharat, pysyy ihan nättinä näillä.

Ihonhoitoon n. 200 eur / vuosi. Aamuisin c-vitamiiniseerumi ja sk 50, iltaisin puhdistus perusgeelillä kahteen kertaan, retinol tai glykolihappo ja perusvoide. Iho on edelleen nelikymppisenä hyvä. Muut hygieniatuotteet (keholle voiteet, dödöt jne) ehkä 50 eur.

Meikkeihin ei hirveästi kulu, kun arkisin olen etätöissä ja laittaudun vaan kaupungille lähtiessä. Jos laittaa siihenkin 100 eur, niin riittää. Ripsiväri on kallein tuote eikä siihenkään mene kuin 2*15 eur vuodessa (pitää hygieniasyistä uusia joka tapauksessa puolivuosittain vaikkei käyttäisi purkkia loppuun). En käytä esim. meikkivoidetta tai huulipunaa lainkaan.

Kaiken kun pyöristää yhteen niin tulisi noin 500 eur vuodessa. Kaikki käyttämäni tuotteet on ihan perusmarkettituotteita, ja pidän itseäni hyvinkin luonnonkauniina, puoliso ainakin sanojensa mukaan samoin. Enemmän kaunistaa ilmaiset jutut: liikunta ja uni, sekä riittävän terveellinen ruokavalio.

Vierailija
46/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mietin itseäni. Lidlin shampoot ym, kalliimpi putsari, halpa kosteusvoide, mies leikkaa hiukseni, kynsilakka varpaankynsiin, halpa kumakarvageeli, sävyttävä marketin huulivoide.

Olen jo nelikymppinen, joten en ole mikään kaunotar, mutta ihan sellainen tavallinen varmaan. Rahaa ei todellakaan mene paljoa kauneudenhoitoon.

Luulisi, että Hesarin jutun naisella on itsensä kanssa aika ahdistavaa, kun pitää tuolla tavalla puunata.

Ap

He käyttävät meikkiä ja hiusten muotoilutuotteita. Minä en. Olen kyllä ihan hoikka, eli jos minut laitettaisiin ja hieno asu päälle, voisin ollakin ihan kaunis. Ap

Älä nyt viitsi. ''Kaunis ikäisekseen'', lol. Googlaa vaikka aluksi Eva Mendez, 49. Anne Hathaway, 40. Lupita N'yongo, 40. Leslie Mann, 51. Jessica Chastain, 46. Ei nainen tarvitse ''nuoruuden hehkua'' ollakseen kaunis.

Vierailija
47/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Värjäytän ja leikkautan tukkani parin kk välein, siihen menee eniten rahaa, noin 140 euroa per kerta. Muuten lähinnä käytän luonnonkosmetiikan perus puhdistus ja ihonhoitotuotteita, ja pääosin marketista ostettuja edullisia meikkejä. Kosmetologeilla enkä missään pistoshoidoissa tms. en käy, olen pro age, eli puolustan aktiivisesti oikeuttani olla ikääntynyt ja ikääntyneen näköinen. 

Vierailija
48/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki juttuun:

Kun Julia Kokin, 29, kauneudenhoidon kalenterissa vaihtuu vuosi, se alkaa täyttyä kuukausittain erilaisilla merkinnöillä: kynsien geelilakkaus, kulmakarvojen muotoilu, Botox-pistokset, ripsihuolto, sokerointi, suihkurusketus.

Kuukaudessa Kokki käyttää kauneudenhoitoonsa noin 150400 euroa. Jos samaan kuukauteen osuvat kampaaja ja kosmetologi, hinta voi harpata 500 euroon.

Eniten ihmetyttää, mihin 29-vuotias muka tarvitsee botoxia. Sen ikäisellä ei ole mitään ryppyjä, mitä siloitella. Voisiko joku jutun lukemaan päässyt kertoa, avaako Julia asiaa enempää?

Julia Kokki sanoi jutussa laittaneensa botoxia otsan sibeliusryppyyn, hän oli huomannut että aurinkoa ottaessa rypyn kohta jäi vaaleammaksi ja se häiritsi häntä. Itse Juliana toki lopettaisin auringonottamisen jos pelkäisin ryppyjä, mutta kukin tavallaan...

Kiitos vastauksesta. :)

Kieltämättä hiukan ristiriitaiselta kuulostaa. Auringonottaminen kun on yksi niitä asioita, jotka eniten ihoa vanhentaa. Samalla sen välttäminen on yksi niitä harvoja keinoja, joilla tutkitusti voi vaikuttaa ihon ikääntymiseen. Mitä tulee sibeliusryppyyn, niin itselläni sitä aiheuttaa eniten puhelimen tuijottaminen. Olen toki Juliaa 10 vuotta vanhempi, mutta silti.

Vierailija
49/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen luonnonkaunis, en ole tarvinnut enkä tarvitse mitään muuta kuin suihkusaippuaa ja shampoon. Ikää kohta 40 vee.

Vierailija
50/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä nyt viitsi. ''Kaunis ikäisekseen'', lol. Googlaa vaikka aluksi Eva Mendez, 49. Anne Hathaway, 40. Lupita N'yongo, 40. Leslie Mann, 51. Jessica Chastain, 46. Ei nainen tarvitse ''nuoruuden hehkua'' ollakseen kaunis.

Toki on paljonkin vanhempia kauniita naisia. En ota siihen kantaa. Totesin vain, että meikkaaminen ja kampaus on transformaatio, jolla voi tehdä ihmeitä. Ap

Vierailija
51/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen luonnonkaunis, en ole tarvinnut enkä tarvitse mitään muuta kuin suihkusaippuaa ja shampoon. Ikää kohta 40 vee.

Ei edes hoitoainetta?

Vierailija
52/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei edes hoitoainetta?

Ihan turha aine. Hiukset pysyy hyvinä ilmankin, kunhan ei pese kuin max. kerran viikkoon.

Vierailija
53/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on huvittavaa miten mammat kehuvat täällä kuorossa kuinka vähän he panostavat ulkonäköön. Vielä puuttuu se täysin rypytön 65-vuotias, joka pesee kasvonsa vain vedellä ja kerran vuodessa sipaisee vähän Tummelia kuivimpiin kohtiin ja kadulla tuntemattomat pysäyttelevät kehuakseen hyvää ihoa.

Onko missään muussa maassa ylpeyden aihe se, että sijoittaa kauneudenhoitoon aivan minimaalisesti aikaa ja rahaa?

Miten se muka on ylpeilyä, että vastaa aloittajan tekemään kysymykseen? Hänhän kysyi, paljon käytät rahaa ja pidätkö itseäsi luonnonkauniina. Eikö saisi pitää itseään luonnonkauniina tai muuten hyvännäköisenä, jos kuluttaa kauneudenhoitoon vain vähän rahaa ja luonnonvaroja? Vai pitäisikö kenties hävetä omaa peilikuvaansa ja suunnata äkkiä seerumi- ja hiusväriostoksille?

Vierailija
54/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta ulkonäöstäni ei todellakaan huomaisi miten paljon käytän kosmetiikkaan :D Olen ylipainoinen ja hyvin mitättömän näköinen nainen. Itselleni kosmetiikka ja erilaiset kosmetologin hoidot ovat keino hemmotella ja pitää huolta itsestäni. Olen sairaanhoitaja ja annan itsestäni jatkuvasti niin paljon, että tarvitsen vastapainoksi hoitoja jossa joku pitää minusta huolta. Tekee sielulle hyvää :) 

Tällä hetkellä rahaa menee seuraavasti:

-Ihonhoitoon ja kosmetiikkaan arviolta 1000-1500e vuodessa (olen hyvin kiinnostunut erilaisista tuotteista ja tykkään kokeilla ja leikkiä)

-Kampaajalla kerta vuoteen, menee 150-200e kerralla

-Kasvohoidossa pyrin käymään 1-2 kertaa vuodessa, menee se 100-150e/kerta

-Sokeroinnissa käyn kerta kuukauteen eli siihen menee tälle hetkellä n. 60e/kk

Yhteensä nopeasti laskettuna jos nyt keskiarvojen mukaan menisi n. 2300e vuodessa hoitoihin. Enemmänkin menisi jos olisi varaa. Laskujen ulkopuolelle menee hieronnat joissa käyn 1x kuukaudessa ja maksan 45e/krt, lasken tämän terveydenhuolloksi koska on niska/hartiaseudun kipujen takia.

PPS. Jos joku haluaa käyttää tätä perusteena hoitajien palkkatason solvaamiseen niin sanottakoon, että olen lapseton ja asun kumppanin kanssa ja rahankäyttö on arvovalinta ja olen tehnyt tietoisen valinnan olla omistamatta autoa, harrastamatta ulkomaanmatkoja jne jne ja panostan sen sijaan laadukkaaseen arkeen. 

Vierailija
55/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että jutun nainen ei todellakaan näytä luonnonkauniilta, vaan epätoivoiselta. Kyllähän tuollaiset suihkurusketukset ja botoxit huomaa. Uskon, että myös miehet vaistoavat tämän.

Miten tuohon juttuun liittyy millään tavalla se mitä miehet vaistoavat tai ei? Tai sen huomaako suihkurusketukset ja muut vai ei? Ja ennen kaikkea,  miksi hän olisi epätoivoinen?

Jutussa esiintyvä nainen kertoo ihan avoimesti siitä mitä hänelle on tehty, eikä yritä piilotella mitään. Luonnonkauniilla hän tarkoittaa sitä, ettei hae hoidoilla tai laittautumisella mitään övereitä. Hän vain tykkää panostaa ulkonäköönsä. Se on hänen elämäntyylinsä, eikä tee hänestä missään määrin epätoivoista.

En minäkään usko, että on epätoivoinen. Sen sijaan minun näkökulmastani tuo laittautumisen taso on överi. Suihkurusketettu iho ei ole yhtään kauniimpi kuin vähemmän ruskettunut, laminaattikulmat ja botoksit lisäävät vaikutelmaa silikoninukesta. Jos nuo jättäisi välistä, jutun henkilö voisi hyvin olla *luonnonkaunis*. Nyt hän on kosmeettisessa noidankehässä ja mikäs siinä, jos se omaan estetiikkaan sopii.

En ottanut mitään kantaa siihen onko hän luonnonkaunis tai muuhunkaan hänen ulkonäköösä. Minulla ei ole tarvetta arvostella hänen ulkonäköään suuntaan tai toiseen.

Otin kantaa vain tuon lainaamani henkilön kirjoitukseen hänen näkemyksestään epätoivoisesta henkilöstä tai kuvitelmasta, että miehet liittyisivät aiheeseen jollain tavalla. Kuten jutussakin mainitaan, naisen laittautumisen raja on hiuksen hieno sen suhteen koska on liian vähän tai liikaa. Ja sen laittautumisen perusteella tehdään rankkoja oletuksia henkilön persoonasta. Vaihtoehtona kun aina olisi se, että henkilö on laittautunut juuri niin kuin itse parhaakseen näkee ja se on enemmän kuin OK.

Vierailija
56/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Linkki juttuun:

Nykyajan kauneusihanne on luonnottoman sileä, kuminukkemainen, tai pikemminkin photoshopatun näköinen.

Jos katsot vaikka vastaantulevia lukiolaisia, heillä on useimmilla jo "ryppyjä" - ei sellaisia vanhuudesta tulevia ohentuneen ihon kurttuja, vaan sellaisia pieniä juonteita ja kuoppia jotka johtuvat ihan siitä, että jokaisella on omanlaisensa kallo ja kasvojen lihakset, ja iho mukautuu siihen. Esimerkiksi joillain ihmisillä on luonnostaan nenän/suunpielissä sellaiset syvennykset, että niihin kehittyy jo hyvin nuorena "rypyt".

Tosi monella parikymppisellä on myös jo ilmejuonteiden alkuja esim. otsalla vaakatasossa.

Tämä on kaikki ihan normaalia. Mutta Insta-sukupolvilta on mennyt ihan sekaisin, mitkä ovat ikääntymisen merkkejä ja mitkä ovat yksilöllisiä piirteitä. Sen lisäksi on jostain somesta syntynyt ajatus, että jo about 15-vuotiaana pitää aloittaa aggressiiviset anti-aging-toimenpiteet. Siis jossain maissa (en tiedä onko Suomessa) jo teinitkin ottavat täyteaineita ja botoxia.

Vierailija
57/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meneehän sitä rahaa, miksei menisi, kun pelkästään kampaajalle menee melkein 1000 € vuodessa. Vaikka muuten käytänkin hyvin vähän kauneudenhoitopalveluita ja teen kuorinnat, karvanpoistot ja satunnaiset mikroneulaukset itse, kyllä sitä silti kertyy. 

Kauneushoidoissa käyn liian vähän, mutta sanotaan nyt vaikka kerran vuodessa 100 €. Käytän kalliimman puoleisia voiteita ja seerumeita, vaikea arvioida menekkiä, mutta ehkä 700 € vuodessa. Lisäksi kasvonaamiot ja kuorinnat, jalkojen ja käsien kuorintatuotteet, kulmien ja ripsien kestovärit 150 €. Runsaspigmenttiset meikkituotteet kestävät pitkään käytössä, vaikka meikkaan joka päivä, arvio 150 € meikkeihin ja kynsilakkoihin.

Ja sitten vielä shampoot, hammastahnat, puhdistustuotteet, kasvovesi, vartalovoiteet, aurinkovoiteet, höylät ja hiusten muotoilutuotteet, menisiköhän 300 € niihin. Jos esim. suuhygienistillä käynti lasketaan vielä mukaan niin meneehän siihenkin joku 100 €.

2500 € / vuosi menee siis tämän arvion mukaan jo varsin kotikutoiseen kauneudenhoitoon. Voiteiden ja seerumien hinnasta voin tinkiä, jos on pakko, mutta SILTI alle 2000 € on vaikea päästä. En ole luonnonkaunis, vaan suomalaistyyliin haaleansävyinen ja punakka, joten siedettäväkin ulkonäkö vaatii toimenpiteitä saati sitten se, jos haluaa näyttää hyvältä. Vanhemmiten myös iho vaatii enemmän huolenpitoa kuin nuorempana. Asiantuntijatyö edellyttää tietynlaista panostusta, joten senkään takia ei voi olla huolehtimatta ulkonäöstä.

En ihmettele ollenkaan tuota 5000 € vuosipanostusta, kun jutun henkilö käyttää kuitenkin paljon kauneudenhoitopalveluja. Botoxia ja/tai täyteaineita haluaisin itsekin, mutta en ole raaskinut ottaa. 

Enemmänkin hämmästelen sitä, miten moni täälläkin pärjää jollain 100 € vuosipanostuksella, ihanko oikeasti olette laskeneet kaiken mukaan siihen? 

Olet asian ytimessä - luonnostaan kauniit ja hyvän ihon omaavat voivat ihan huoletta vetää markettishampoolla ja nivean sinisellä purkilla ihonsa ja olla siihen kerran vuodessa ostettuun ripsivärimäärään tyytyväisiä. Me joita ei luonto ole siunannut yhtä hyvällä iholla, hiuslaadulla tai ulkonäöllä. joudutaan käyttämään sikamaisen paljon enemmän aikaa, vaivaa ja rahaa siihen että näytetään edes siedettävältä :D 

Vierailija
58/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Linkki juttuun:

Nykyajan kauneusihanne on luonnottoman sileä, kuminukkemainen, tai pikemminkin photoshopatun näköinen.

Jos katsot vaikka vastaantulevia lukiolaisia, heillä on useimmilla jo "ryppyjä" - ei sellaisia vanhuudesta tulevia ohentuneen ihon kurttuja, vaan sellaisia pieniä juonteita ja kuoppia jotka johtuvat ihan siitä, että jokaisella on omanlaisensa kallo ja kasvojen lihakset, ja iho mukautuu siihen. Esimerkiksi joillain ihmisillä on luonnostaan nenän/suunpielissä sellaiset syvennykset, että niihin kehittyy jo hyvin nuorena "rypyt".

Tosi monella parikymppisellä on myös jo ilmejuonteiden alkuja esim. otsalla vaakatasossa.

Tämä on kaikki ihan normaalia. Mutta Insta-sukupolvilta on mennyt ihan sekaisin, mitkä ovat ikääntymisen merkkejä ja mitkä ovat yksilöllisiä piirteitä. Sen lisäksi on jostain somesta syntynyt ajatus, että jo about 15-vuotiaana pitää aloittaa aggressiiviset anti-aging-toimenpiteet. Siis jossain maissa (en tiedä onko Suomessa) jo teinitkin ottavat täyteaineita ja botoxia.

Tämäpä tämä.

Omiin silmiini olen kaunis ihan ilman täytteitä ja lisäkkeitä. Muut ihmiset samoin. Olen todella kiitollinen, ettei ole tarvinnut kasvaa siinä someympäristössä missä nykyään kasvetaan!

Jotenkin murheellista, miten samannäköisiksi kaikki muuttuvat. Vaikkapa nuori Megan Fox, miten upea kaunotar oli! Ja nyt näyttää -anteeksi- hieman pumpattavalta nukelta. Kauniilta edelleen, mutta hyvin keinotekoiselta, ja samalta kuin kaikki muut, joille on tehty samat trendikkäät toimenpiteet.

Vierailija
59/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn suihkussa, kampaan hiukset jos lähden ulos ja käyn n. 2-3 kertaa vuodessa kampaajalla leikkaamassa latvat.

Kampaamot ja vesimaksut + shampoon ja hoitoaineen hinta menee. Saisko tuohon parisen sataa kulumaan?

Vierailija
60/162 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kasvohoidossa 120 euroa ja ostin aurinkorasvan 50 euroa .Ostin myös Shiseidon tuotteita noin 250 euron edestä .Jalkahoito kerran kuussa 50 euroa , kampaaja 2 kertaa vuodessa  .Hammastahnat ym hygieeniatavarat ,hieronnat ja muut hoidot lisäksi ,3000 pintaa... 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi seitsemän