HS kertoo naisesta, jolla menee "luonnonkauneuteen" 5000 e vuodessa
Paljonko sinulla suunnilleen menee ja mihin?
Ja ennen kaikkea: koetko olevasi luonnonkaunis?
Kommentit (162)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki juttuun:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009630079.htmlJuttu aukeaa vain tilaajille, muille näkyy vain lyhyt alkupätkä:
Kun Julia Kokin, 29, kauneudenhoidon kalenterissa vaihtuu vuosi, se alkaa täyttyä kuukausittain erilaisilla merkinnöillä: kynsien geelilakkaus, kulmakarvojen muotoilu, Botox-pistokset, ripsihuolto, sokerointi, suihkurusketus.
Kuukaudessa Kokki käyttää kauneudenhoitoonsa noin 150400 euroa. Jos samaan kuukauteen osuvat kampaaja ja kosmetologi, hinta voi harpata 500 euroon.Eniten ihmetyttää, mihin 29-vuotias muka tarvitsee botoxia. Sen ikäisellä ei ole mitään ryppyjä, mitä siloitella. Voisiko joku jutun lukemaan päässyt kertoa, avaako Julia asiaa enempää?
Botoxia on "järkevintä" käyttää juurikin estämään ryppyjen syntymistä. Kun vaikka otsan liialliset liikkeet blokataan, niin ei niitä ilmejuonteitakaan luonnollisesti synny.
Otsan liialliset liikkeet OK. Oliko tuo siis Julian kertomaa vai oma mielipiteesi?
Ihan missä tahansa muussakin asiassa ennaltehkäisy on tehokkaampaa kuin jo muodostuneen ongelman hoitaminen. Otsarypyt syntyy otsan liikkeistä ja kun tämä rypistelyn mahdollisuus blokataan, niin silloin ilmejuonteita ei otsaan tule kovin helpolla. Siksi "nuoret" laittavat kasvoihinsa botoksia. Onko tämä jotenkin yllättävä tieto?
Vierailija kirjoitti:
Hyvä hygienia ja pitkät tekokynnet on kaksi ristiriitaista asiaa. En muista, mikä määrä pöpöjä on kynsien alla, mutta valtava.
Myös ripsienpidennyksissä elää vaikka minkälaista örkkiä.
"geelilakkaus, kulmakarvojen muotoilu, Botox-pistokset, ripsihuolto, sokerointi, suihkurusketus.
Kuukaudessa Kokki käyttää kauneudenhoitoonsa noin 150400 euroa. Jos samaan kuukauteen osuvat kampaaja ja kosmetologi, hinta voi harpata 500 euroon."
Hs.fi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki juttuun:
https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000009630079.htmlJuttu aukeaa vain tilaajille, muille näkyy vain lyhyt alkupätkä:
Kun Julia Kokin, 29, kauneudenhoidon kalenterissa vaihtuu vuosi, se alkaa täyttyä kuukausittain erilaisilla merkinnöillä: kynsien geelilakkaus, kulmakarvojen muotoilu, Botox-pistokset, ripsihuolto, sokerointi, suihkurusketus.
Kuukaudessa Kokki käyttää kauneudenhoitoonsa noin 150400 euroa. Jos samaan kuukauteen osuvat kampaaja ja kosmetologi, hinta voi harpata 500 euroon.Eniten ihmetyttää, mihin 29-vuotias muka tarvitsee botoxia. Sen ikäisellä ei ole mitään ryppyjä, mitä siloitella. Voisiko joku jutun lukemaan päässyt kertoa, avaako Julia asiaa enempää?
Botoxia on "järkevintä" käyttää juurikin estämään ryppyjen syntymistä. Kun vaikka otsan liialliset liikkeet blokataan, niin ei niitä ilmejuonteitakaan luonnollisesti synny.
Otsan liialliset liikkeet OK. Oliko tuo siis Julian kertomaa vai oma mielipiteesi?
Ihan missä tahansa muussakin asiassa ennaltehkäisy on tehokkaampaa kuin jo muodostuneen ongelman hoitaminen. Otsarypyt syntyy otsan liikkeistä ja kun tämä rypistelyn mahdollisuus blokataan, niin silloin ilmejuonteita ei otsaan tule kovin helpolla. Siksi "nuoret" laittavat kasvoihinsa botoksia. Onko tämä jotenkin yllättävä tieto?
Kysyin, että oliko tuo kertomasi asia Julian mielipide vai omasi. En ottanut kantaa siihen, onko selitys mielestäni järkevä vai ei. Sen päättää jokainen itse kohdallaan.
Miltä näyttää ihminen, jonka ilmehdintä on blokattu botoxilla? Vahanukelta?
En käy kampaajalla, en värjää hiuksia edes itse. Minulla on pitkät, vaaleanruskeat hiukset joihin kesällä tulee aina kullan värisiä raitoja.
Kynnet pidän lyhyinä, koska soitan kitaraa ja pianoa, enkä muutenkaan välitä tekokynsistä. Omissa kynsissäni on yleensä Lumenen väritöntä lakkaa, tai nuden väristä.
Kasvot kuorin sokerilla ja hunajalla. Kosteutan Atopikin kasvovedellä ja rasvaan Lumenen kasvovoiteella.
Shampoot ja hoitoaineen ostan Lidlistä :D Hiuslakka ja kuivashampoo hajusteettomia, Normalista. Vartalorasva on apteekista, reseptillä.
Meikkaan tosi vähän. Punaisuuden peittoon Lumene, puuteri Clinique, ripsari Sensai 38 ja valokynä YSL. Jotain muita on, ne on kaikki Cliniquen, mutta käytän harvemmin.
Siitä voi päätellä, kuinka paljon minulla menee vuodessa rahaa tällaiseen. Ei paljoa. Olen aina ollut nätti, ja nyt sen lisäksi ikä alkaa näkyä. En jaksa stressata asiaa. Olen 41-vuotias nainen.
Käyn kampaajalla, käytän suihkutettavaa hoitoainetta, latvaöljyä ja väriä ylläpitävää hiusnaamiota. Shampoo ja hoitoaine muuten marketista. Hiukseni ovat hyvässä kunnossa. Kasvovoide, kasvovesi ja silmänympärysvoide Lumenen eli marketista. Lisäksi käytän yhtä ihanaa kirkastavaa ja edullista kasvonaamiota 2 kertaa viikossa.
Kynsilakkaa on aina paria eri sävyä ja hyvä päällys+aluslakka, sitten kevyt meikkivoide, highlighter, poskipuna, huulikiilto, ripsiväri ja kulmageeli. Sheiverit, joita käytän on aika kalliita, niillä tulee kuitenkin hyvää jälkeä. Vartalovoide marketista, ihoni on aika hyvä, ja pysyy helposti pehmeänä.
Näihin menee ehkä kaikkinensa 1000e/vuodessa, ostan usein meikit tarjouksesta, ne mitä käytän on usein tarjouksessa. En ole luonnonkaunis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki juttuun:
Kysyin, että oliko tuo kertomasi asia Julian mielipide vai omasi. En ottanut kantaa siihen, onko selitys mielestäni järkevä vai ei. Sen päättää jokainen itse kohdallaan.
99 % todennäköisyydellä myös Julian mielipide. Vai miksi ajattelit hänen sitä botoxia kasvoihinsa laittavan? Huvin vuoksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että jutun nainen ei todellakaan näytä luonnonkauniilta, vaan epätoivoiselta. Kyllähän tuollaiset suihkurusketukset ja botoxit huomaa. Uskon, että myös miehet vaistoavat tämän.
Miten tuohon juttuun liittyy millään tavalla se mitä miehet vaistoavat tai ei? Tai sen huomaako suihkurusketukset ja muut vai ei? Ja ennen kaikkea, miksi hän olisi epätoivoinen?
Jutussa esiintyvä nainen kertoo ihan avoimesti siitä mitä hänelle on tehty, eikä yritä piilotella mitään. Luonnonkauniilla hän tarkoittaa sitä, ettei hae hoidoilla tai laittautumisella mitään övereitä. Hän vain tykkää panostaa ulkonäköönsä. Se on hänen elämäntyylinsä, eikä tee hänestä missään määrin epätoivoista.
Kyllähän tuo nyt on luonnonkauniista kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki juttuun:
99 % todennäköisyydellä myös Julian mielipide. Vai miksi ajattelit hänen sitä botoxia kasvoihinsa laittavan? Huvin vuoksi?
No ei ollut. Jos et jaksa lukea juttua, älä puhu jutussa esiintyneen henkilön suulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki juttuun:
No ei ollut. Jos et jaksa lukea juttua, älä puhu jutussa esiintyneen henkilön suulla.
Siksi tuossa onkin yhden prosentin erehtymisvaara. Mikähän jutussa esiintyneen henkilön ajatus asiasta sitten on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että jutun nainen ei todellakaan näytä luonnonkauniilta, vaan epätoivoiselta. Kyllähän tuollaiset suihkurusketukset ja botoxit huomaa. Uskon, että myös miehet vaistoavat tämän.
Miten tuohon juttuun liittyy millään tavalla se mitä miehet vaistoavat tai ei? Tai sen huomaako suihkurusketukset ja muut vai ei? Ja ennen kaikkea, miksi hän olisi epätoivoinen?
Jutussa esiintyvä nainen kertoo ihan avoimesti siitä mitä hänelle on tehty, eikä yritä piilotella mitään. Luonnonkauniilla hän tarkoittaa sitä, ettei hae hoidoilla tai laittautumisella mitään övereitä. Hän vain tykkää panostaa ulkonäköönsä. Se on hänen elämäntyylinsä, eikä tee hänestä missään määrin epätoivoista.
En minäkään usko, että on epätoivoinen. Sen sijaan minun näkökulmastani tuo laittautumisen taso on överi. Suihkurusketettu iho ei ole yhtään kauniimpi kuin vähemmän ruskettunut, laminaattikulmat ja botoksit lisäävät vaikutelmaa silikoninukesta. Jos nuo jättäisi välistä, jutun henkilö voisi hyvin olla *luonnonkaunis*. Nyt hän on kosmeettisessa noidankehässä ja mikäs siinä, jos se omaan estetiikkaan sopii.
Vähän menee. Kampaajalla käyn 2-3 vuoden välein. En käytä meikkejä lainkaan enkä kasvovoiteita. Raha menee lähinnä pesuaineisiin ja nekin markettituotteita. Kauneus on katsojan silmissä ja kehuja saan edelleen mieheltäni ja joskus työssä joku potilas saattaa kehua myös. Ikää 40+
Musta on huvittavaa miten mammat kehuvat täällä kuorossa kuinka vähän he panostavat ulkonäköön. Vielä puuttuu se täysin rypytön 65-vuotias, joka pesee kasvonsa vain vedellä ja kerran vuodessa sipaisee vähän Tummelia kuivimpiin kohtiin ja kadulla tuntemattomat pysäyttelevät kehuakseen hyvää ihoa.
Onko missään muussa maassa ylpeyden aihe se, että sijoittaa kauneudenhoitoon aivan minimaalisesti aikaa ja rahaa?
Enpä ole koskaan laskenut. Pitäisi varmaan pitää tarkempaa kirjanpitoa.
En ole käynyt koskaan kampaajalla, värjään ja leikkaan hiukseni itse. Kosmetologilla olen käynyt kerran elämässäni.
Kosmetiikkaa ja hygieniatuotteita ostelen kohtuudella. Tekokynsiä en laita, joskus lakkaan. Olen ihastunut noihin kosmetiikkajoulukalentereihin ja niitä ostan pari erilaista vuodessa.
Sanoisin että kosmetiikkaan ja hius- ja hygieniatuotteisiin menee n. 50€/kk
keskinmäärin ehkä joku 500-600€ vuodessa.
Näistäkin ostoksista suurin osa siis turhaa, pärjäisin arjessa ihan hyvin kosteusvoiteella, meikkivoiteella, huulipunalla ja kulmakynällä.
Vierailija kirjoitti:
Mietin itseäni. Lidlin shampoot ym, kalliimpi putsari, halpa kosteusvoide, mies leikkaa hiukseni, kynsilakka varpaankynsiin, halpa kumakarvageeli, sävyttävä marketin huulivoide.
Olen jo nelikymppinen, joten en ole mikään kaunotar, mutta ihan sellainen tavallinen varmaan. Rahaa ei todellakaan mene paljoa kauneudenhoitoon.
Luulisi, että Hesarin jutun naisella on itsensä kanssa aika ahdistavaa, kun pitää tuolla tavalla puunata.
Ap
Moni nelikymppinen on edelleen kaunotar. Katso vaikka Hollywoodiin.
Vierailija kirjoitti:
Mietin itseäni. Lidlin shampoot ym, kalliimpi putsari, halpa kosteusvoide, mies leikkaa hiukseni, kynsilakka varpaankynsiin, halpa kumakarvageeli, sävyttävä marketin huulivoide.
Olen jo nelikymppinen, joten en ole mikään kaunotar, mutta ihan sellainen tavallinen varmaan. Rahaa ei todellakaan mene paljoa kauneudenhoitoon.
Luulisi, että Hesarin jutun naisella on itsensä kanssa aika ahdistavaa, kun pitää tuolla tavalla puunata.
Ap
Miksi se olisi ahdistavaa? Harrastus muiden joukossa. Minusta ainakin on kivaa puljata kosmetiikan ja ulkonäön kanssa.
En ole laskenut, mutta lasketaan.
Kestolakkaus omiin kynsiin 600 e
Kasvohoidot ja ripsien värjäys 400 e
Kasvojenhoitotuotteet 200 e (käytän ordinarya, hyvä ja halpa)
Vartalonhoitotuotteet 100 e
Meikit 200 e (markettimeikit on hyviä)
Kampaamo 200 e (käyn puolen vuoden välein, pitkät hiukset, oma väri)
Pistoshoidot 350 e (otan täytettä ylähuuleen kerran vuodessa 1 ml, huomaamaton, mutta tuo muotoa)
Eli tuosta tulee 2050 e vuodessa. Ei paha. Olen nätti ikäisekseni ja usein luullaan 10 vuotta nuoremmaksi. En mikään kaunotar tai luonnonkaunis.
N42
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApMoni nelikymppinen on edelleen kaunotar. Katso vaikka Hollywoodiin.
He käyttävät meikkiä ja hiusten muotoilutuotteita. Minä en. Olen kyllä ihan hoikka, eli jos minut laitettaisiin ja hieno asu päälle, voisin ollakin ihan kaunis. Ap
Kyllä varmasti muutama satanen vuodessa menee hyvään happokuorintageeliin ja kasvovoiteisiin.
Ostan meikkejäkin, mutta niitä en laske luonnonkauneusostastolle. Minusta ripsiväri on paljon vähemmän kajoava keino kuin jotkut liimatupsut. Laminoidut kulmat ja huulitäytteet eivät ole luonnollista nähneetkään, en käytä. Tuo jutun nainen näyttää todennäköisesti fitness-barbielta, varmasti nätiltä, mutta takuulla myös keinotekoiselta.
Hiukset tällä hetkellä pitkät, leikkaan itse latvat.