Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja

Vierailija
14.09.2023 |

Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).

Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?

Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?

Kommentit (519)

Vierailija
161/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein

Ööö...

Ööö vaan itsellesi. Tervetuloa maaseudulle. - ap

Turha kadehtia yksinhuoltajia. Yh:n vastuulla on 2 henkeä tai useampia, sulla vaan itsesi. Mikset muuta työn perässä? Niin minä tein. Tai vaihda alaa. Senkin tein. Tai raskaudu jos arvelet, että on helppo juttu.

Taidat olla rölli.

Vierailija
162/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla elämä on leppoisaa, kun ei tarvitse töihin herätä ja rahaakin saan enemmän mitä sain siivoojana.

Todellisuus on, että ei minulla ole mitään kiinnostusta töihin niin kauan kun saan lapsista tukia."

Saa siinä samalla lapsetkin hyvän mallin kun seinästä tulee raha tekemättä mitään sen eteen. Eikä lapsiakaan hävetä alkaa omaa elämää suunnittelemaan kokonaan sosiaalitukien varaan. 

Kuinkahan monilla jostain lapsesta tulee veronmaksaja. Itse olisin hävennyt jotain kotoilua harrastavia, tuilla eläviä vanhempia. Tunsin niitä jotka häpeilivät. Ne olivat outoja ja kotiin ei kehdattu viedä kavereita. Tuki elätit eivät ajattele

Tuki elätti? Varmaankaan et tiedä että se on yhdyssana. Varmaankaan et jää koskaan sairaslomalle ja mene leikkaukseen koska joutuisit Kelan sairaselättituelle? Varmaan et jää vanhana eläkkeelle, koska kansaneläke on vanhoille eläteille? Vanhempasi eivät saaneet lapsilisiä koska ne on lapsielättien hyvinvointiin?

Voihan p****nsuti noita lahtariasenteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän 30h viikossa voi mitenkään saada palkkaa vrt. Kokoaikaiseen.

En tajua miksi kaupan alalla otetaan uusia työntekijöitä nollasoppareilla eikä anneta täysiä tunteja.

Tähän haluaisin vastauksen.

Sitten joudutaan hakemaan avustuksia, joten yhteiskunta maksaa näistä sopimuksista? Vai?

Ja kuukausipalkalliset eivät taas ymmärrä tuntipalkallisia etc.

Toki jotkut esim opiskelijat tarvitsevat muutamia tunteja,mutta sitten vakkarit tekevät vajaata ja hakevat avustuksia,kun palkka ei riitä.

Mä olen aina ajatellut että suurin osan kaupanalan töistä on vain ns väliaikaisia töitä opintojen ohessa. Kunnianhimon puutetta istua vielä keksi-ikäisenä Salen kassalla.

EK, Kokoomuksen johdolla, on luonut vuosikymmeniä työmarkkinat, ettei palkalla ole tarkoituskaan elää, vaan palkansaajaa tuetaan yhteiskunnan varoin. Joka on nyt äärioikeisto hallitus romuttamassa yksipuolisesti, vaikka he ovat itse sen luoneet. Eikä tämä koske suinkaan ainoastaan kaupanalaa, vaan yhtälailla akateemisia esim. Sipilän hallituksen aikana (Kokoomus ja Persut) syntyi ilmiö akateeminen köyhyys, joka jatkuu edelleen esim. tuntiopettajat. Esim. meidän kunnassa ei enää vuosiin ole täytetty opettajien ja muita virkoja, vaan työhön on palkattu tuntiopettaja tai osa-aikainen työntekijä esim. kirjastoon.

Palkalla ei ole tarkoituskaan elää, vaan sitä on tuettava yhteiskunnan tukien esim. soviteltu työttömyysturva, asumistuki, tt-tuki jne.

https://www.iltalehti.fi/talous/a/0a74cd38-3f05-43ea-ad7b-a086d6f5e6d2

Vierailija
164/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tajua miksi kaupan alalla otetaan uusia työntekijöitä nollasoppareilla eikä anneta täysiä tunteja.

Sitten joudutaan hakemaan avustuksia, joten yhteiskunta maksaa näistä sopimuksista? Vai?

Toki jotkut esim opiskelijat tarvitsevat muutamia tunteja,mutta sitten vakkarit tekevät vajaata ja hakevat avustuksia,kun palkka ei riitä.

Mä olen aina ajatellut että suurin osan kaupanalan töistä on vain ns väliaikaisia töitä opintojen ohessa. Kunnianhimon puutetta istua vielä keksi-ikäisenä Salen kassalla.

Arvaan että olet juntattu suojatyöpaikkaasi hyvillä suhteilla varustettuna? Katsos kun niitä paikkoja ei kaikille riitä. Milloin muuten alkaa tuo keksi-ikä? Ehkä mulla on keksi-iän kriisi.

Vierailija
165/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuet ovat ilmeisesti liian hyvät, koska Helsingissä asuu 50 000 yh lapsiperhettä. Kanta- ja muuta väkeä.

Vierailija
166/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhasen vajaatoiminta ei vie eläkkelle, uupumus saa olla tosi paha jos sulle sen vuoksi eläke myönnetty.

Sanoisin että Elä höpötä!

Vierailija
167/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sinulla on työtunteja? Olen kanssa kaupan alalla ja bruttopalkkani on yli 2000 e. Lyön vahvasti vetoa, ettei yksikään tuki yllä tuohon.

1500€/kk saan tukia eli noin 2200€/kk brutto, mitäs siihen sanot?

et onneks kauvaan

Vierailija
168/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omistaa jotain, joutuu kärvistelemään köyhänä. Säästettyä ei ole mielekästä myydä.

Vain kaiken tuhlanneita tuetaan. Heti kaikki sileäksi.

Kokemusta on. Omistamattomat elä leveämmin.

Vierailija
169/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mulla elämä on leppoisaa, kun ei tarvitse töihin herätä ja rahaakin saan enemmän mitä sain siivoojana.

Todellisuus on, että ei minulla ole mitään kiinnostusta töihin niin kauan kun saan lapsista tukia."

Saa siinä samalla lapsetkin hyvän mallin kun seinästä tulee raha tekemättä mitään sen eteen. Eikä lapsiakaan hävetä alkaa omaa elämää suunnittelemaan kokonaan sosiaalitukien varaan. 

Kuinkahan monilla jostain lapsesta tulee veronmaksaja. Itse olisin hävennyt jotain kotoilua harrastavia, tuilla eläviä vanhempia. Tunsin niitä jotka häpeilivät. Ne olivat outoja ja kotiin ei kehdattu viedä kavereita. Tuki elätit eivät ajattele muuta kuin itseään. 

onneks koht leikataa tuista noi lapsi korotukset pois ja asumis tukee alas.et koht voit nauttii köyhyydestä

Vierailija
170/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni demareille👍

No paraniko tilanteesi 4-vuoden aikana,kun ääni oli Demareilla.

Vierailija
171/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä totaaliyksinhuoltajaope ja palkkani on n 3900 mutta 2200 nettona. Tiedän palkkani olevan bruttona aika iso muttei siitä jää miltei ikinä mitään jäljelle kun kaiken yksin maksaa. Palkan lisäksi saan lapsilisän, jossa taitaa olla ehkä 50 e yksinhuoltajakorotus. Jos kuvittelet meidän yksinhuoltajien saavan kaikenmaailman tukia niin väärin kuvittelet. Ei tule asumistukea enkä sitä tarvitsekaan kun tulen toimeen. Mutta kun maksaa yksin kaikki ruoat, vaatteet, auton kulut +bensat ja varsinkin vakuutukset ja asuntolainan niin eipä jää mitään jäljelle.

Vierailija
172/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työssäkäyvä totaaliyksinhuoltajaope ja palkkani on n 3900 mutta 2200 nettona. Tiedän palkkani olevan bruttona aika iso muttei siitä jää miltei ikinä mitään jäljelle kun kaiken yksin maksaa. Palkan lisäksi saan lapsilisän, jossa taitaa olla ehkä 50 e yksinhuoltajakorotus. Jos kuvittelet meidän yksinhuoltajien saavan kaikenmaailman tukia niin väärin kuvittelet. Ei tule asumistukea enkä sitä tarvitsekaan kun tulen toimeen. Mutta kun maksaa yksin kaikki ruoat, vaatteet, auton kulut +bensat ja varsinkin vakuutukset ja asuntolainan niin eipä jää mitään jäljelle.

Mitä ihmeen veroa maksat,mun palkka 3700e ja käteen jää 2700e

Vierailija
173/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika saatanan tyhmä opettaja jos ei osaa edes nettopalkkaansa valehdella oikein :D Se korkein veroprosentti tulee vain ylittävältä osalta, ei koko palkasta hölmö

Vierailija
174/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääni demareille👍

No paraniko tilanteesi 4-vuoden aikana,kun ääni oli Demareilla.

Kyllä itse ainakin ymmärsin sarkasmiksi.

Vierailija
175/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin vastikään eläkkeelle. Olen ikäni tehnyt pienipalkkaista työtä, mutta siitäkin kertyi eläkesumma, jolla selviää, kun on kerryttänyt säästöönkin jotain.

En tunne asiaa, mutta oletan, ettei tukien varassa eläville ei eläkettä makseta saadun tukisumman perusteella.

Vierailija
176/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kuule. Kauppaan hakee satoja hakijoita. Näet sen, kun irtisanomissuoja heikkenee ja alat töitä hakemaan. Kaupoissa on paljon AMK tutkinnon suorittaneita tradenomeja töissä.

Jos nykyisestä työstäni joudun lähtemään, en tule enää mihinkään työllistymään. Kukaan ei palkka ihmistä jonka ainoa koulutus on peruskoulu ja ikää yli 50 vuotta.

Tässä taas esimerkki lainausketju.

Syyllistetään nuo töissä olevat. Ei kyseenlasteta sitä käytäntöä, ettei täysiä tunteja anneta.

Trollailua koko palsta. Ja vastakkain asettelua.

Pitäisikö sinun googlettaa sana keskustelu?

Samaa mieltä. Hei, mäkin komppaan. Tämä. Ihanaa kun joku muukin ajattelee samalla tavalla, jne. Aihe vapaa olisi niin ihana kun se olisi vaan joku siskojenkerho. Sydämiä. Jaxuhaleja.

Kyllä parit jaxuhalit tuntemattomalta kanssakeskustelijalta tulee yhteiskunnalle edullisemmaksi kuin kahden vuoden terapia Kelan korvaamana.

Vierailija
177/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon työtön 1 lapsen yh, saan ansiosidonnista nettona 940e + lapsikorotus + lapsilisä + yh korotus. Muuta en saa, vielä velallinen omistusasunto muuttotappiopaikkakunnalla, että ompa hehkeää tukiloisimista tää elämä.

Vierailija
178/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko yhteiskunnalla varaa siihen, että tukiaisia maksamalla kannustetaan ihmisiä makoilemaan?

Onko sulla varaa kirjotella tämmöstä aivokuollutta paskaa nettiin kaiket päivät. Töihin siitä saatana

179/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Motivaatio banaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsänmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

> kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein

Ööö...

Olen huomannut että monikin ihan vakavissaan ihmettelee että palkalla ei tule toimeen ja sit selvii että niitä työtunteja on 25 viikossa! Mikä estää etsimästä siihen rinnalle toista työtä?

Eilen kuulin syyksi sen että välillä täytyy olla niiden lastenkin kanssa. Erään tutkimukset mukaan vanhemmat viettää lapsensa kanssa 15min päivässä joten miten se voi tuosta enää huonontua?

Usein tulee ongelmaksi se työnantaja,ei tykkää kun pitää sovittaa työt 2 tai 3 muun työnantajan vaatimusten mukaan. Lentää nopeasti pihalle.

Ei varmaankaan tule kun sillä työnantajalla on niitä osa-aikaisia useampikin sillä listallaan. Ja jos työnantaja on niin hankala niin uutta paikkaa hakemaan. Työnantaja voi pian huomata että aina ne on varattuna jonnekin muualle. Hyvää työntekijää kyllä kysellään vaikka ei aina heti pääsisikään.

Vierailija
180/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Metsänmies kirjoitti:

Motivaatio banaani kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Metsänmies kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö...

Olen huomannut että monikin ihan vakavissaan ihmettelee että palkalla ei tule toimeen ja sit selvii että niitä työtunteja on 25 viikossa! Mikä estää etsimästä siihen rinnalle toista työtä?

Eilen kuulin syyksi sen että välillä täytyy olla niiden lastenkin kanssa. Erään tutkimukset mukaan vanhemmat viettää lapsensa kanssa 15min päivässä joten miten se voi tuosta enää huonontua?

Usein tulee ongelmaksi se työnantaja,ei tykkää kun pitää sovittaa työt 2 tai 3 muun työnantajan vaatimusten mukaan. Lentää nopeasti pihalle.

Ei varmaankaan tule kun sillä työnantajalla on niitä osa-aikaisia useampikin sillä listallaan. Ja jos työnantaja on niin hankala niin uutta paikkaa hakemaan. Työnantaja voi pian huomata että aina ne on varattuna jonnekin muualle. Hyvää työntekijää kyllä kysellään vaikka ei aina heti pääsisikään.

Mitä jos palattais 70-luvun malliin ja annettas ihmisille vakityöt vaikkei töitä aina oliskaan. Eli heivattas osatyöt helvettiin ja maksettas palkka neljältäkymmeneltä tunnilta vaikka töitä ois vain kuudelle tunnille. Hittoako se työntekijän pidä pomppia jokasen työnantajan oikun mukaan