Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja

Vierailija
14.09.2023 |

Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).

Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?

Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?

Kommentit (519)

Vierailija
201/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää heittäytymästä?

Moraali, itsekunnioitus? Ei luonne anna periksi.. minut on kasvatettu siihen uskoon, että jokainen elättää itsensä ja jälkikasvunsa. - ap

Eli olet yksinhuoltaja, mutta et ota vastaan isompaa asumistukea, yh lapsikorotuksia lapsilisään, etkä elatusmaksua lapsillesi, koska haluat elättää jälkikasvusi täysin itse?

Selvä. Ei siinä mitään. Kaikilla vaan ei rahat riitä siihen, varsinkaan työttömillä. Nyt työttömiltä viedään työttömyysetuudestakin lapsikorotukset, eli yhden lapsen yh:n työttömyysetuudesta lähtee 117€/kk. Kaikki lapsiin liittyvät etuudet on tarkoitettu sille lapselle, ei vanhemmalle.

Vierailija
202/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ad...ei kun Antti (jostain syystä meinas tulla väärä etunimi, sori siitä) Lindman aloittaa kaikki juttunsa sanoilla "työtön vähävarainen yksinhuoltaja...." Eiköhän kyseinen yksinhuoltaja ollut vähävarainen jo Marinin hallituskaudella. Kysymys kuuluu miksi ihmeessä ette jo silloin parantaneet hänen tilannettaan? Miksi ette tehneet mitään neljän vuoden aikana?

Täytyy sanoa, että valitettavasti Antin laji ei ole suullinen ilmaisu, kun hän avaa suunsa, suurinpiirtein kaikki repliikit ovat samoja. Ei jatkoon.

Nythän on kyse siitä, että siltä työttömältä vähävaraiselta yksinhuoltajalta ollaan viemässä iso osa tuloista pois. Tosin Marinin hallituskaudella etuuksia nostettiin, joulukuussa kaikki sai lapsilisät tuplana jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemaan vaan yksinhuoltajuutta ja työttömyyttä. Onhan tämä nyt niin leppoisaa ja rahaakin tulee niin ettei ehdi käyttää. Todellisuus iskee päin kasvoja miten vähän rahaa on

No mä olen työtön yksinhuoltaja, ja kyllä se aika iso määrä on niitä tukia mitä saan. Pärjää kyllä.

Todellakin töissä käyminen pitäisi olla kannattavampaa kuin kotona oleminen. Palkat pitäisi tietysti olla suurempia kuin tuet.

Niin, ja kun menet töihin, saat palkasta huolimatta lapsilisät yhkorotuksineen ja elarit siihen päälle kuten ennenkin ja jos sun palkka ei ole kovin iso, niin todennäköisesti vielä tulee jonkin verran asumistukeakin jos sulla on useampi lapsi.

Vierailija
204/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä täällä taas meuhkataan. Olen yh enkä saa mitään muuta kuin korotuksen lapsilisään. Toki elatusmaksun lapsen isältä mutta sekin minimi.

Ihan työssäkäyvänä maksan vuokrat ja elämisen itse. Sulla ap on sentään mies joka osallistuu asumiskuluihin. Älä vingu ja valita.

Vierailija
205/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö Ap tukien suuruuksia? EIVÄT ole suuria!! Sinulla on väärät kuvitelmat.

Minä saan kotona asuvasta 2 lapsesta 48e/ kk lapsikorotusta. Siinä YKSINHUOLTAJAN lisä, eli ( huima🤔))se määrä jonka saan enemmän muihin verrattuna. Ja rahaa jää vuokran( kaksio)

jälkeen elämiseen vajaa 600e

Oletko Ap yksinkertainen?

Mulla jää opiskelijana 250€ vuokran jälkeen. Sillä pitää maksaa ruoat ja laskut.

Montako lasta sulla on?

Vierailija
206/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemaan vaan yksinhuoltajuutta ja työttömyyttä. Onhan tämä nyt niin leppoisaa ja rahaakin tulee niin ettei ehdi käyttää. Todellisuus iskee päin kasvoja miten vähän rahaa on

No mä olen työtön yksinhuoltaja, ja kyllä se aika iso määrä on niitä tukia mitä saan. Pärjää kyllä.

Todellakin töissä käyminen pitäisi olla kannattavampaa kuin kotona oleminen. Palkat pitäisi tietysti olla suurempia kuin tuet.

Mene töihin

Vierailija
207/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä ole tuottanut lisää veronmaksajia tähän maahan. Et ansaitse tukia.

Vierailija
208/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sinulla on työtunteja? Olen kanssa kaupan alalla ja bruttopalkkani on yli 2000 e. Lyön vahvasti vetoa, ettei yksikään tuki yllä tuohon.

Olen eri, mutta vastaan:

Olen työtön kahden lapsen lähivanhempi. Tukeni:

Työmarkkinatuki + lapsikorotus

Lapsilisät + yh-korotukset

Asumistuki johon myös lapsikorotukset

Elatusapu/elatustuki

Nettona yhteensä selvästi yli kaksi tonnia. Sinulle tuskin jää nettona puoltatoista tonnia enempää.

Niin, mutta jos olet töissä, noista jää edelleen samat lapsiin kohdistuvat tuet, kuten lapsilisät korotuksineen ja elatustuki, asumistukikeen lasketaan edelleen myös lapset. Eli sulla vaihtuu työmarkkinatuki lapsikorotuksineen palkkaan, mikäs niiden ero on?

Vierailija
209/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä estää heittäytymästä?

Moraalinen selkäranka. Sekä se, että haluaa omille lapsilleen näyttää sellaista mallia, että kunnollisen ihmisen kuuluu elättää itsensä omalla työllään.

Vaikka toisaalta sellaisen arvomaailman ylläpitäminen taitaa olla tyhmää ja vanhanaikaista.

Vierailija
210/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan ansiotyöstä bruttona 6000 kuussa, nettona se on 3500. Kelalta saan lapsilisät kahdesta yh-korotuksella ja elatustuen (lasten isä työtön ja tuloton) yhteensä 700 kuussa. Kaiken lisäksi tykkään työstäni, mulla on ihana miesystävä ja mun lapset on huipputyyppejä.

Vierailija
211/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ei taida tietää mistä puhuu!

Vierailija
212/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sehän myös kuluttaa sitä rahaa aika paljon enemmän, vai mitä?

Toki sekin on mielestäni väärin, että yksineläjä maksaa suhteessa lähes kaikesta enemmän. 

Vierailija
213/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetteln tämän päiväistä hesarissa. Osa aika työssä ja vuoroviikoin lapset. 2200 € netto ei tahdo heillä tai siis hänellä riittää. Halpa hekan asuntoki halvalla vuokralla.

Tulee vaa mieleen, että jos tuettaisiin vähemmän niin oisko tämäkin pari pysynyt yhdessä.

Vierailija
214/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kanssa samoilla linjoilla,työtön yksinhuoltaja ja ylipäätänsä suurin osa työttömistä saa enemmän kuin minä,matalapalkka alan työntekijä enkä saa edes mitään tukea koska kelan mielestä tulot todella korkeat:D 1200 e/kk...vuokra,vesi,sähkö,netti,ruoka niin arvatkaapa huviksenne jääkö käteen mitään? No ei! Vuokrakin on sen 500 e/kk halvempaa ei tällä alueella ole,auton käytöstä olen luopunut vuosia sitten ja se on myytykin,pyöräilen tai kävelen töihin.

Vierailija
215/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä saan ansiotyöstä bruttona 6000 kuussa, nettona se on 3500. Kelalta saan lapsilisät kahdesta yh-korotuksella ja elatustuen (lasten isä työtön ja tuloton) yhteensä 700 kuussa. Kaiken lisäksi tykkään työstäni, mulla on ihana miesystävä ja mun lapset on huipputyyppejä.

Kirjoita nyt vielä että on iso upea omakotitalo,oma kasvi,perunamaa, 2-3 mersua pihassa ja rotukoiria sekä oma palvelija,siivooja ja kokki:D

Vierailija
216/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärretäänkö täällä edes sitä mitä se yh tarkoittaa? Sehän tosiaan meinaa sitä, että perheessä on tosiaan vain yksi huoltaja, eikä rahaa tipu mistään muualta kuin häneltä. Pelkkä ero ei siis itsessään tee kenestäkään yksinhuoltajaa, kas kun niillä lapsilla on edelleen ne kaksi vanhempaa jotka ovat heistä vastuussa ja se näkyy vähintään siinä, että etävanhempi maksaa elatusmaksuja. 

Että joo varmaan se ois paljon kivempi ja helpompi olla totaali yh. 

Vierailija
217/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita nyt vielä että on iso upea omakotitalo,oma kasvi,perunamaa, 2-3 mersua pihassa ja rotukoiria sekä oma palvelija,siivooja ja kokki:D

Velaton talo toki, autoja toistaiseksi vain yksi koska teinit ei vielä siinä iässä, yksi rotukoirakin on, mutta palvelijan, siivoojan ja kokin virkaa olen itse toimittanut enkä ole mitenkään ylitsepääsemättömäksi kokenut. Tätä nykyä toki teineistäkin on jo niihin hommiin. Elämä on ihanaa :)

Vierailija
218/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kanssa samoilla linjoilla,työtön yksinhuoltaja ja ylipäätänsä suurin osa työttömistä saa enemmän kuin minä,matalapalkka alan työntekijä enkä saa edes mitään tukea koska kelan mielestä tulot todella korkeat:D 1200 e/kk...vuokra,vesi,sähkö,netti,ruoka niin arvatkaapa huviksenne jääkö käteen mitään? No ei! Vuokrakin on sen 500 e/kk halvempaa ei tällä alueella ole,auton käytöstä olen luopunut vuosia sitten ja se on myytykin,pyöräilen tai kävelen töihin.

Kuinka monta lasta elätät noilla tuloilla?

Vierailija
219/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu työnteko ei suomessa kannata...olen työtön ja saan kaikki tuet ja tienaan enemmän kuin että kävisin töissä. espoossa asuessa kävin töissä kun en seurustellut niin töissä oli seuraa...nyt täällä pohjois-karjalassa kun asuminen on edullisempaa niin saan käteen enemmän kuin kävin töissä espoossa...kannatti muuttaa työttömyyden perässä pohjois-karjalaan. on täällä muutenkin rennompaa!

Vierailija
220/519 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö Ap tukien suuruuksia? EIVÄT ole suuria!! Sinulla on väärät kuvitelmat.

Minä saan kotona asuvasta 2 lapsesta 48e/ kk lapsikorotusta. Siinä YKSINHUOLTAJAN lisä, eli ( huima🤔))se määrä jonka saan enemmän muihin verrattuna. Ja rahaa jää vuokran( kaksio)

jälkeen elämiseen vajaa 600e

Oletko Ap yksinkertainen?

Mulla jää opiskelijana 250€ vuokran jälkeen. Sillä pitää maksaa ruoat ja laskut.

Miten saat maksettua kolmen hengen elämisen tuolla summalla?