Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja

Vierailija
14.09.2023 |

Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).

Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?

Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?

Kommentit (519)

Vierailija
41/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokkareyhteiskunta on sairas. Työllään itsensä elättävä ihminen on sille hirvitys.

Tämä.

Vierailija
42/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sinulla on työtunteja? Olen kanssa kaupan alalla ja bruttopalkkani on yli 2000 e. Lyön vahvasti vetoa, ettei yksikään tuki yllä tuohon.

Olen eri, mutta vastaan:

Olen työtön kahden lapsen lähivanhempi. Tukeni:

Työmarkkinatuki + lapsikorotus

Lapsilisät + yh-korotukset

Asumistuki johon myös lapsikorotukset

Elatusapu/elatustuki

Nettona yhteensä selvästi yli kaksi tonnia. Sinulle tuskin jää nettona puoltatoista tonnia enempää.

Myös työssäkäyvä saa lapsilisät ja elatusavun jos on yh.

Sitä ei kommentoimassani viestissä mainittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ääni demareille👍

Ehdottomasti.

Nykyinen hallitus tyri jo yhdessä kesässä itsensä historian surkeimmaksi hallitukseksi.

Vierailija
44/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko siis ap yh? Silloinhan myös sinä saat yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään, elarit ja asumistukeakin aivan varmasti, jos kerran teet osa-aikatyötä. Kuinka vähän siis oikein teet tunteja? Ja niin, varmasti osan tosiaan saat liitosta työttömyysrahana, kai olet työttömäksi ilmoittautunut saadaksesi kenties lisää työtunteja?

Jos sulla taas on mies, niin kyllä se on ihan sen sun miehen tehtävä kantaa oma kortensa kekoon, eikä niin että teidän pitäis saada samat tuet yhteiskunnalta kuin yksin asuva ja lapsiaan elättävä vanhempi.

Vierailija
45/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että pitää aina köyhiä ja/tai työttömiä ja/tai yksinhuoltajia syyttää kaikesta paskasta. Nekö sulle sitä riittämätöntä palkkaa maksavat ja tekevät yhteiskunnassa päätöksiä.

Miten se sinun palkkaasi nostaa että työttömältä yh:lta viedään tuhkat pesästä, ei kuule mitenkään.

Kyllä sinun kuuluisi saada parempaa palkkaa.

Tässä ei olla ketään haukuttu, vaan verrattu miten älytön tää meidän systeemi on. Kyllä työnteosta pitää saada enemmän rahaa, kuin siitä ettei tee mitään!

- ap

Vierailija
46/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demariyhteiskunta on sairas. Työllään itsensä elättävä ihminen on sille hirvitys.

Irtisanomissuojaa heikennetään.

Työttömiä on työkokeiluissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Ja jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.

Jos ei mene työkokeiluun niin tulee karenssi.

Minimieläkkeen on 922 netto kuukaudessa.

Työtön saa 200 vähemmän, kun hylyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Vierailija
47/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä on että pitää aina köyhiä ja/tai työttömiä ja/tai yksinhuoltajia syyttää kaikesta paskasta. Nekö sulle sitä riittämätöntä palkkaa maksavat ja tekevät yhteiskunnassa päätöksiä.

Miten se sinun palkkaasi nostaa että työttömältä yh:lta viedään tuhkat pesästä, ei kuule mitenkään.

Tässä ei olla ketään haukuttu, vaan verrattu miten älytön tää meidän systeemi on. Kyllä työnteosta pitää saada enemmän rahaa, kuin siitä ettei tee mitään!

- ap

Kyllä siitä saakin.

Vierailija
48/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Demariyhteiskunta on sairas. Työllään itsensä elättävä ihminen on sille hirvitys.

Työttömiä on työkokeiluissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Työtön saa 200 vähemmän, kun hylyttää tavaroita kaupoissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.

Siis hyllyttää tavaroita kaupoissa tai laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa jne.

Vierailija
49/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paljon sinulla on työtunteja? Olen kanssa kaupan alalla ja bruttopalkkani on yli 2000 e. Lyön vahvasti vetoa, ettei yksikään tuki yllä tuohon.

Olen eri, mutta vastaan:

Elatusapu/elatustuki

Nettona yhteensä selvästi yli kaksi tonnia. Sinulle tuskin jää nettona puoltatoista tonnia enempää.

Kyllä jää. Riippuu tehdyistä työtunneista ja lisistä. 

Mutta ei bruttopalkkasi silloin ole 2000, jos teet enemmän.

Vierailija
50/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vastaan:

Elatusapu/elatustuki

Ja mahdollisesti asumistukea sekä jos pieni palkka tai osa-aikainen työ, niin liitosta palkan päälle soviteltua rahaa myös.

Vierailija
51/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko siis ap yh? Silloinhan myös sinä saat yksinhuoltajakorotuksen lapsilisään, elarit ja asumistukeakin aivan varmasti, jos kerran teet osa-aikatyötä. Kuinka vähän siis oikein teet tunteja? Ja niin, varmasti osan tosiaan saat liitosta työttömyysrahana, kai olet työttömäksi ilmoittautunut saadaksesi kenties lisää työtunteja?

Jos sulla taas on mies, niin kyllä se on ihan sen sun miehen tehtävä kantaa oma kortensa kekoon, eikä niin että teidän pitäis saada samat tuet yhteiskunnalta kuin yksin asuva ja lapsiaan elättävä vanhempi.

Mies on duunareita eikä saada mitään tukia. Koska ollaan ydinperhe. Ydinperhe nimenomaan ei saa asumistukea eikä mitään korotettuja lapsilisiä . Yh saa kaikki mahdolliset tuet..

Me ollaan nyt kotona pohdittu että onko tässä ryhdyttävä yh:ksi kun hallitus alkaa leikkaamaan meiltä pienituloisilta TYÖSSÄKÄVIJÖILTÄ. Alan olemaan sillä kannalla, että kyllä.

- ap

Vierailija
52/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemaan vaan yksinhuoltajuutta ja työttömyyttä. Onhan tämä nyt niin leppoisaa ja rahaakin tulee niin ettei ehdi käyttää. Todellisuus iskee päin kasvoja miten vähän rahaa on

Mulla elämä on leppoisaa, kun ei tarvitse töihin herätä ja rahaakin saan enemmän mitä sain siivoojana.

Todellisuus on, että ei minulla ole mitään kiinnostusta töihin niin kauan kun saan lapsista tukia.

Todellisuutta useimmille matalasti koulutetuille ja matalapalkka-alojen työntekijöille. Ymmärrän täysin, vaikka mammat hädissään alapeukuttaa.

Vierailija
53/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ajattelit hankkia lapsia ja alkaa työttömäksi. Kai tiedät että lapset syö, käyttää vaatteita jne. Ei kai sinulle kuulukaan lasten elättämiseen tarkoitetut varat jos sinulla ei ole lapsia

Vierailija
54/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano mitään, mutta outoa on

Vierailija
55/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis hyllyttää tavaroita kaupoissa tai laittaa palautettuja kirjoja hyllyyn kirjastossa jne.

Täytyisikö pitää lettipäivä, kun ei ole rahaa parturiin ja puoliso leikkaa hiukset. Sellainen lettien harjoitus päivä, että on sitten työkokeilussa kiva letti, kun laittaa tavaroita kaupoissa hyllyihin tai kirjastossa kirjoja.

Vierailija
56/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vastaan:

Elatusapu/elatustuki

Kyllä jää. Riippuu tehdyistä työtunneista ja lisistä. 

Mutta ei bruttopalkkasi silloin ole 2000, jos teet enemmän.

Laitoin yli 2000e. 

Vierailija
57/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuista maksetaan enemmän veroa kuin palkkatuloista, eikä ne kerrytä eläkettä.

Vierailija
58/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukuja kiitos

tuet

menot

ansiot

Vierailija
59/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta vastaan:

Elatusapu/elatustuki

Ja mahdollisesti asumistukea sekä jos pieni palkka tai osa-aikainen työ, niin liitosta palkan päälle soviteltua rahaa myös.

Moni ei saa enää asumistukea eikä soviteltua, jos hallitus leikkaukset menee läpi.

Vierailija
60/519 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

- ap

Ethän sinäkään tee täyttä työaikaa vaan nostelet tukia. Miksi sinun pitää saada tukia kun yhtä hyvin voisit tehdä enemmän töitä? Kyllä on älytön systeemi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kaksi