Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja
Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).
Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?
Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Paljon sinulla on työtunteja? Olen kanssa kaupan alalla ja bruttopalkkani on yli 2000 e. Lyön vahvasti vetoa, ettei yksikään tuki yllä tuohon.
Olen eri, mutta vastaan:
Olen työtön kahden lapsen lähivanhempi. Tukeni:
Työmarkkinatuki + lapsikorotus
Lapsilisät + yh-korotukset
Asumistuki johon myös lapsikorotukset
Elatusapu/elatustuki
Nettona yhteensä selvästi yli kaksi tonnia. Sinulle tuskin jää nettona puoltatoista tonnia enempää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää heittäytymästä?
Moraali, itsekunnioitus? Ei luonne anna periksi.. minut on kasvatettu siihen uskoon, että jokainen elättää itsensä ja jälkikasvunsa. - ap
No miksi sitten kyselet asiaa täällä? Eikö tuossa ole motivaatiota tarpeeksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääni demareille👍
Vasemmistoliittoa olen alkanut kannattaa.. -ap
Waude wau! Vuosiin et ole kaavojasi muuttanut, mutta tämä, tämä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä yhteiskunnan on tärkeämpää rahoittaa lasten elämää kuin tukea matalapalkkaista työntekijää 🤔
Suomessahan ei ole myöskään minimipalkkaa.Minulla on lapsia. -ap
Niin, mutta ongelma ei ehkä ole se että joku toinen saa "liikaa" tukia, vaan se että sinulla on liian pieni palkka.
Perisuomalainen asenne, että kiukuttaa kun toinen saa enemmän kuin itse, jolloin ratkaisuehdotus on, että toisen pitäisi saada vähemmän. Esim. Jenkeissä asennoituisit niin, että otat toisen työn, perustat yrityksen tai muuten ponnistat itse ylemmäs.
Ratkaisu tähän ei ole viedä tukia yksinhuoltajalta, vaan työstä on maksettava parempaa palkkaa. Liitot ovat perinteisesti ajaneet tätä asiaa Suomessa, mutta jostain syystä nykyään ihmiset eivät haluaa enää parempia oikeuksia itselleen työpaikalla, vaan halutaan vaan huonommat olot työttömille. Ihan sairas kuvio. Suomi surkastuu. Pari hassua miljardööriä täälläkin kohta, ja loput köyhiä, koska ihmiset ei tajua vaatia oikeuksia.
Eläkkeitä maksetaan 34,9 miljardia.
Ja ansiosidonnaista 1,8 miljardia
Arvaa kummasta leikataan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paljon sinulla on työtunteja? Olen kanssa kaupan alalla ja bruttopalkkani on yli 2000 e. Lyön vahvasti vetoa, ettei yksikään tuki yllä tuohon.
Olen eri, mutta vastaan:
Elatusapu/elatustuki
Nettona yhteensä selvästi yli kaksi tonnia. Sinulle tuskin jää nettona puoltatoista tonnia enempää.
Myös työssäkäyvä saa lapsilisät ja elatusavun jos on yh.
Vierailija kirjoitti:
Kokeilemaan vaan yksinhuoltajuutta ja työttömyyttä. Onhan tämä nyt niin leppoisaa ja rahaakin tulee niin ettei ehdi käyttää. Todellisuus iskee päin kasvoja miten vähän rahaa on
Mulla elämä on leppoisaa, kun ei tarvitse töihin herätä ja rahaakin saan enemmän mitä sain siivoojana.
Todellisuus on, että ei minulla ole mitään kiinnostusta töihin niin kauan kun saan lapsista tukia.
Demariyhteiskunta on sairas. Työllään itsensä elättävä ihminen on sille hirvitys.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein niin, että ryhdyin "yksinhuoltajaksi". Asutaan siis vaan eri osoitteissa kirjoilla miehen kanssa. Hän asuu mukamas perimässään pikku hökkelissä.. saan täydet asumistuet ja kaikki mahdolliset.
Yh:na tosiaan pärjätään paremmin kuin ydinperheenä. Käytän ihan sumeilematta systeemiä hyväksi. Tee säkin näin!
Yh:lta lähtee ensi vuonna 500 kuukaudessa rahaa pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestä yhteiskunnan on tärkeämpää rahoittaa lasten elämää kuin tukea matalapalkkaista työntekijää 🤔
Niin, mutta ongelma ei ehkä ole se että joku toinen saa "liikaa" tukia, vaan se että sinulla on liian pieni palkka.
Perisuomalainen asenne, että kiukuttaa kun toinen saa enemmän kuin itse, jolloin ratkaisuehdotus on, että toisen pitäisi saada vähemmän. Esim. Jenkeissä asennoituisit niin, että otat toisen työn, perustat yrityksen tai muuten ponnistat itse ylemmäs.
"Otat toisen työn"?
Kiitos hei mahtavista neuvoista! :D
Tosiaankin näin, palkat on liian pieniä.
- ap
Mikä siinä on että pitää aina köyhiä ja/tai työttömiä ja/tai yksinhuoltajia syyttää kaikesta paskasta. Nekö sulle sitä riittämätöntä palkkaa maksavat ja tekevät yhteiskunnassa päätöksiä.
Miten se sinun palkkaasi nostaa että työttömältä yh:lta viedään tuhkat pesästä, ei kuule mitenkään.
Kyllä sinun kuuluisi saada parempaa palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan:
Elatusapu/elatustuki
Kyllä jää. Riippuu tehdyistä työtunneista ja lisistä.
Opiskelu kannattaa! Kyllä säkin tukea saat jos on lapsia. Vai meinaatko, että jos sulla ei olisi vara elättää sun lapsia (ei miestä) se olis sulle ok.
Vierailija kirjoitti:
Mä tein niin, että ryhdyin "yksinhuoltajaksi". Asutaan siis vaan eri osoitteissa kirjoilla miehen kanssa. Hän asuu mukamas perimässään pikku hökkelissä.. saan täydet asumistuet ja kaikki mahdolliset.
Yh:na tosiaan pärjätään paremmin kuin ydinperheenä. Käytän ihan sumeilematta systeemiä hyväksi. Tee säkin näin!
V*tuttaa maksaa tuollaisten kieroilijoiden elatus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta onhan sinulla puoliso ja jaatte kulut puoliksi ja lapsella elättäjä.
Ja mikä tosiaan estää ryhtymästä yh ja eroat puolisosasi, niin et tarvitse pahoittaa mielestäni.
Ei kait ole mitään yh-tukia, vaan ne tulevat kaikile, jotka ovat niihin oikeutettu.
Ainoa mitä yh saavat, on lapsilisän yh-korotus, muutaman kympin, jonka luulisi menevän jo matkakuluihin kun lapsi käy tapaamassa etävanhempaasa tai perusjuttuihin, kun lapsella kaksi kotia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta vastaan:
Elatusapu/elatustuki
Kyllä jää. Riippuu tehdyistä työtunneista ja lisistä.
Ja siis minulla on myös lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Demariyhteiskunta on sairas. Työllään itsensä elättävä ihminen on sille hirvitys.
Irtisanomissuojaa heikennetään.
Työttömiä on työkokeiluissa työmarkkinatuella 595 netto kuukaudessa ja kulukorvaus 9 euroa /työpäivä.
Ja jos asuu pienipalkkaisen puolison kanssa niin ei saa muita tukia.
Jos ei mene työkokeiluun niin tulee karenssi.
Kun on kovat olot, niin mieskin saa lapsia! Eikös vaan, Hönö?