Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja
Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).
Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?
Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?
Kommentit (519)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on lähinnä sinun ongelmasi. Hanki parempi työ tai ryhdy sinäkin työttömäksi yh:ksi niin ei tarvitse kateellisena ulvoa.
Miksi olet ilkeä? En sanonut itse mitään ilkeää kenellekään, joten tuo on täysin turhaa.
Ei totuudessa ole mitään ilkeää. Jos ei ole tyytyväinen palkkaansa, voi vaihtaa työpaikkaa. Jos taas on kateellinen työttömälle yh:lle, voi itse ryhtyä sellaiseksi. Niin yksinkertaista se on.
Mä ajattelin masentua! Sillai pääsee pitkälle saikulle ja vi(usti myötätuntoa. Sitten haen lekurista todistuksen kevennetystä työstä, kelasta osaeläke ja elämä hymyilee.
Mulla oli kadehdittava osa: irtisanottu ihminen, joka ei enää työllistynyt, koska ikä tuli vastaan eli tt-tuki. Yh-korotuksineen
Avomies kuoli ja jätti meidät (kaksi alle 3-vuotiasta lasta) eli perhe-eläkkeet kummallekin. Itse en saanut eläkettä.
Kelan maksamat lapsilisät yh-korotuksella. Asumistuki lisäksi.
Että tuollaista herkkua. Ja minä olisin vain halunnut tehdä töitä ja maksaa verot, niinkuin ihmisen pitää.
Jos vielä kerrot, mitkä ovat nämä yh-tuet, niin tiedän itsekin hakea.
Ei ole vielä näkynyt, paitsi muutama kympin lapsilisän yh-korotus, mutta sekin menee lapsen matkakuluihin, kun lapsi käy etävanhemman luona, eikä riitäkkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on lähinnä sinun ongelmasi. Hanki parempi työ tai ryhdy sinäkin työttömäksi yh:ksi niin ei tarvitse kateellisena ulvoa.
Miksi olet ilkeä? En sanonut itse mitään ilkeää kenellekään, joten tuo on täysin turhaa.
Ei totuudessa ole mitään ilkeää. Jos ei ole tyytyväinen palkkaansa, voi vaihtaa työpaikkaa. Jos taas on kateellinen työttömälle yh:lle, voi itse ryhtyä sellaiseksi. Niin yksinkertaista se on.
On ilkeää haukkua toista kateelliseksi ulvojaksi, tämä on selvä. Tiedä sitten mistä sinulla on paha olo. Toki teitä on täällä lauantai-iltaisin vauva-foorumilla paljon liikkeellä.
Minä haluan asian selvyyden koska olen itse vääntänyt selkävaarana töitä todella haastavassa elämäntilanteessa viimeiset kymmenen vuotta asenteella joka ei työtä tee sen ei syömänkään pidä. Olen ihmetellyt miksi minulla tuntuu olevan niin paljon enemmän vaikeuksia ja haasteita kuin muilla ihmisillä. Vasta viime aikoina olen herännyt tajuamaan että eivät muut minun asemassani olevat naiset näin paljon työtä tee. Eli ilmeisesti olen uhrannut ihan liian suuren osan ajastani työnteolle. Varsinkin naisten ja äitien tehtävä kun on huolehtia myöskin lapsista ja kodista ja se on ihan täyttä työtä sekin ja sille on oikeus omistaa aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kait sinä nyt voit kertoa, mitkä ovat nämä yh-tuet?
Tuon muutaman kympin lapsilisän yh-korotuksen tiedän, mutta se on murto-osa niistä kuluista, mitä aiheutuu, kun lapsella kaksi kotia esim. matkat maksavat, tarvitaan kaksi sänkyä lapselle jne.
Moraali, itsekunnioitus? Ei luonne anna periksi.. minut on kasvatettu siihen uskoon, että jokainen elättää itsensä ja jälkikasvunsa. - ap
Vanhanaikaista opetusta. Nykyään opetetaan, että pitää elää uiden kustannuksella ja nauttia elämästä. Silloin voi hyvin eikä tule katkeraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä estää heittäytymästä?
Moraali, itsekunnioitus? Ei luonne anna periksi.. minut on kasvatettu siihen uskoon, että jokainen elättää itsensä ja jälkikasvunsa. - ap
No eihän sinulla sitten ole mitään ongelmaa. Reippaasti vaan jatkat eteenpäin.
Ukonhattu kirjoitti:
Mulla oli kadehdittava osa: irtisanottu ihminen, joka ei enää työllistynyt, koska ikä tuli vastaan eli tt-tuki. Yh-korotuksineen
Avomies kuoli ja jätti meidät (kaksi alle 3-vuotiasta lasta) eli perhe-eläkkeet kummallekin. Itse en saanut eläkettä.
Hetkinen, selitätkö tarkemmin. Sanot, että ikä tuli vastaan, ja kuitenkin puhut, että on kaksi alle 3v. lasta. Kuinka vanhana olet lapset tehnyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon muutaman kympin lapsilisän yh-korotuksen tiedän, mutta se on murto-osa niistä kuluista, mitä aiheutuu, kun lapsella kaksi kotia esim. matkat maksavat, tarvitaan kaksi sänkyä lapselle jne.
Hmm elarit?...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ilkeää haukkua toista kateelliseksi ulvojaksi, tämä on selvä. Tiedä sitten mistä sinulla on paha olo. Toki teitä on täällä lauantai-iltaisin vauva-foorumilla paljon liikkeellä.
Minä haluan asian selvyyden koska olen itse vääntänyt selkävaarana töitä todella haastavassa elämäntilant
Lopetahan jo. Ei tuossa itkemisessä ole mitään järkeä. Ota vastuu elämästäsi äläkä syyttele muita.
Ja mitä ihmettä et kai sinä nyt sen toisen vanhemman kotiin mitään sänkyä lapselle osta?...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm elarit?...
Ei ne ole mitään yh-tukia. Vai meinaatko, että ydinperheessä toinen vanhempi ei osallistu lainkaan lapsen kuluihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi sänkyä sinun kustannuksellasi? Juuei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan asian selvyyden koska olen itse vääntänyt selk
Täysin normaali kertomus oli minun, toisin kuin tuo sinun vauvafoorum-sontasi 😆😆😆
Tosiasioiden kertominen ei ole mitään itkemistä. Mistä lähtien ketään loukkaamattomia tosiasioita ei saa kertoa? .. 😀 sitä vastuutahan minä tässä juuri otan, kun otan mallia muista viisaammista jotka ovat älynneet päästää itsensä vähemmällä!
Aloittaja : EN USKO sua pätkääkään
Vierailija kirjoitti:
Mä ajattelin masentua! Sillai pääsee pitkälle saikulle ja vi(usti myötätuntoa. Sitten haen lekurista todistuksen kevennetystä työstä, kelasta osaeläke ja elämä hymyilee.
Jaha, ai tämäkö se on oikea toimintamalli?.. 🤔
Vierailija kirjoitti:
Rahaa tulee kuin rännistä...
Juu tämä kuvaa täydellisesti yksinhuoltajan rahatilannetta, olipa työssä, työtön tai sairas tai mitä vaan. Mihin ne kaikki rahat oikein pistää, sitä miettii moni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm elarit?...
Ei ne ole mitään yh-tukia. Vai meinaatko, että ydinperheessä toinen vanhempi ei osallistu lainkaan lapsen kuluihin?
Kyllä ne on usein isommat kuin mitä yhteishuoltaja säästää sillä viikolla kun lapsi on toisella vanhemmalla.
Haluan vain tietää, mikä on meidän maassa tässä kohden se normaaliteetti. Sitä varten tarvii kuulla useampien ihmisten kertomuksia. Ja kyllä, kyllä tässä maassa ihmiset hyvin usein haluavat tietää miten muut ihmiset samat asiat hoitavat, kuin joiden kanssa itse joutuu diilaamaan.