Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työtön yksinhuoltaja saa enemmän rahaa kuin minä, työssäkäyvä palkansaaja

Vierailija
14.09.2023 |

Hän saa asumistuet, korotetut lapsilisät ja kaikki mahdolliset tuet.
Minä en saa mitään. Sen sijaan ansiosidonbauata leikataan ja hallitus poistaa lapsikoritukset ( kaupanalalla on mahdoton saada täysiä työtunteja , joten joudun hakemaan ansiosidonnausya usein).

Herää kysymys, että heittäydynkö työttömäksi yh:ksi vai jatkanko tätä pelleilyä?

Ja jos jatkan niin millä motivaatiolla?

Kommentit (519)

Vierailija
461/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse saan bruttopalkkaa 2300€ ja kun siitä menee verot ym vähennykset, käteen jäävä osa on 1750€. Tuntuu, että tuo raha hupenee heti pakollisiin menoihin ja usein ei paljoa jää sivuun. Sitten työtön yh kaveri matkustelee ja saa käyttöön rahaa enemmän 

Vierailija
462/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän tuet eivät kerrytä eläkettä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on lähinnä sinun ongelmasi. Hanki parempi työ tai ryhdy sinäkin työttömäksi yh:ksi niin ei  tarvitse kateellisena ulvoa. 

Miksi olet ilkeä? En sanonut itse mitään ilkeää kenellekään, joten tuo on täysin turhaa.

Kait sinä nyt voit kertoa, mitkä ovat nämä yh-tuet? 

Tuon muutaman kympin  lapsilisän yh-korotuksen  tiedän, mutta se on murto-osa niistä kuluista, mitä aiheutuu, kun lapsella kaksi kotia esim. matkat maksavat, tarvitaan kaksi sänkyä lapselle jne. 

Hmm elarit?...

Ei ne ole mitään yh-tukia. Vai meinaatko, että ydinperheessä toinen vanhempi ei osallis

Isommat kuin mitkä? 

Vierailija
464/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen totaaliyh ja kun olin töissä lastenhoitajana jäi rahaa 500 e enemmän kuin nyt. Lapset ovat minulla koko ajan ja rahaa menee kun lähestyvät teini-ikää.  En ymmärrä miten joidenkin mielestä työtön tulee toimeen hyvin. 

Vierailija
465/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on usein isommat kuin mitä yhteishuoltaja säästää sillä viikolla kun lapsi on toisella vanhemmalla. 

Millä viikolla? Meillä ainakin lapsi on etävanhemmalla vain joka toinen viikonloppu. Ei minulla ole koskaan kokonaista viikkoa, jolloin lapsi olisi isällään. Ja se "säästö" joka syntyy, uppoaa hyvinkin tehokkaasti matkakuluihin isän luokse. 

Vierailija
466/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön yksinhuoltaja ja en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. En ole myöskään heittäytynyt työttömäksi. Tuotannollisista syistä minä ja monta muuta työkaveria irtisanottiin enkä ole saanut yrityksistä huolimatta töitä. Kamala huoli aina ensimmäisenä aamuna miten rahat riittävät ja saanko töitä, sekä sama ajatus nukkumaan mennessä. Kannattaako tosiaan tälläistä elämää kadehtia?

Vierailija
467/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se on lähinnä sinun ongelmasi. Hanki parempi työ tai ryhdy sinäkin työttömäksi yh:ksi niin ei  tarvitse kateellisena ulvoa. 

Miksi olet ilkeä? En sanonut itse mitään ilkeää kenellekään, joten tuo on täysin turhaa.

Tuon muutaman kympin  lapsilisän yh-korotuksen  tiedän, mutta se on murto-osa niistä kuluista, mitä aiheutuu, kun lapsella kaksi kotia esim. matkat maksavat, tarvitaan kaksi sänkyä lapselle jne. 

Hmm elarit?...

Ei ne ole mitään yh-tukia. Vai meinaatko, että ydinperheessä toinen vanhempi ei osallis

Ihan mielenkiinnosta: Miksi luulet, että kaikilla yh-vanhemmilla on viikko-viikko-systeemi? Mites sitten, kun toinen vanhempi on vaikka kuollut? 

Vierailija
468/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön yksinhuoltaja ja en saa asumistukea enkä toimeentulotukea. En ole myöskään heittäytynyt työttömäksi. Tuotannollisista syistä minä ja monta muuta työkaveria irtisanottiin enkä ole saanut yrityksistä huolimatta töitä. Kamala huoli aina ensimmäisenä aamuna miten rahat riittävät ja saanko töitä, sekä sama ajatus nukkumaan mennessä. Kannattaako tosiaan tälläistä elämää kadehtia?

Millä perusteella et saa asumistukea? Sitähän toistaiseksi saa myös omistusasuntoon. 

Vierailija
469/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajatteliko ap, että työtön yh ei menetä niitä työttömyysturvan lapsikorotuksia eikä asumistukea leikata? Ap voi koska tahansa ryhtyä yh:ksi ja kokeilla, miten mukavasti menee.

Ap saa ihan samoilla perusteilla asumistukea kuin muutkin. 

Vierailija
470/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on usein isommat kuin mitä yhteishuoltaja säästää sillä viikolla kun lapsi on toisella vanhemmalla. 

Tämä lause pisti oikein naurattamaan. Miten voi ihminen olla noin pihalla? Lapsen kulut pyörivät 365 päivää vuodessa. Ei niistä tule mitään säästöjä oli sitten yh tai ei. Ja aika moni yh-perheen lapsi ei ole viikko-viikko-systeemillä. Eihän kaikilla edes ole sitä toista vanhempaa. Ainakaan siinä kunnossa, että hänelle voisi lapsen antaa viikoksi. 

Vierailija
471/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työttömän yh-äidin lapsi. Isä tuskin maksoi mitään elareita, mutta silti rakkain lapsuusmuistoni on se, kun äidin kanssa teimme rahakylpyjä. Meillä oli niin paljon rahaa, että pakko oli osa laittaa välillä ammeeseen, kun muualle ei mahtunut. Sellaista on yh-perheissä aina. Puhumattakaan niissä, joissa saa vielä satumaiset elarit päälle. 

Vierailija
472/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse saan bruttopalkkaa 2300€ ja kun siitä menee verot ym vähennykset, käteen jäävä osa on 1750€. Tuntuu, että tuo raha hupenee heti pakollisiin menoihin ja usein ei paljoa jää sivuun. Sitten työtön yh kaveri matkustelee ja saa käyttöön rahaa enemmän 

Elämä on valintoja. Ryhdy sinäkin työttömäksi yh:ksi niin rahaa tulee ovista ja ikkunoista. Tai sitten voit tarkistaa kulurakennettasi. Varmasti löytyy myös turhia menoja, joihin rahaa uppoaa. 

Vierailija
473/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän tuet eivät kerrytä eläkettä

Ei pahemmin kerrytä pieni palkkakaan.  

Vierailija
474/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm elarit?...

Ei ne ole mitään yh-tukia. Vai meinaa

Ei toki yksinhuoltajilla mutta YHTEIShuoltajilla tämä on minun käsittääkseni oletus.

Vierailija
475/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun oma äiti on ollut yh ja hän on sanonut ihan samaa, yh:na pärjää paremmin kuin työssäkäyden matalapalkka-alalla.

Miten tämä systeemi kannustaa niitä yksinhuoltajia töihin? Se kannustaa nimenomaan jäämään kotiin. - ap

Eivät kaikki yh äidit tukia saa samalla tavalla. Itse olen jälkeen töissä, ja kyllä tuntuu palkka suurelta summalta työttömyyden aikaan, poislukien joku pötkä kun olin ansiosidonnaisella. Ehkä et ole tarkistanut, mitä tukia yh saa? esim elatusmaksut kahdesta lapsesta yhteensö noin kolmesataa kuussa, miten se riittäisi elatukseen edes alkuun? Kahden lapsen ruuat jo maksavat sen.

Vierailija
476/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millä viikolla? Meillä ainakin lapsi on etävanhemmalla vain joka toinen viikonloppu. Ei minulla ole koskaan kokonaista viikkoa, jolloin lapsi olisi isällään. Ja se "säästö" joka syntyy, uppoaa hyvinkin tehokkaasti matkakuluihin isän luokse. 

Juu ja meitä on myös totaaliyksinhuoltajia...

Vierailija
477/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm elarit?...

Ei ne ole mitään yh-tukia. Vai meinaa

Ei toki yksinhuoltajilla mutta YHTEIShuoltajilla tämä on minun käsittääkseni oletus. Lesket tuskin ovat yhteishuoltajia tämän vainajan kanssa. 

Vierailija
478/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm elarit?...

Nyt puhuttiin YKSINhuoltajista. Ja yhteishuoltajatkin saavat ihan keskenään päättää, miten tapaamiset hoidetaan. Ei ole mikään viikko-viikko-normia. Ei se ole kaikille edes mahdollinen esim. asuinpaikkojen suhteen. Lapsi kun ei voi käydä kuin yhtä koulua. 

Vierailija
479/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokeilemaan vaan yksinhuoltajuutta ja työttömyyttä. Onhan tämä nyt niin leppoisaa ja rahaakin tulee niin ettei ehdi käyttää. Todellisuus iskee päin kasvoja miten vähän rahaa on

Juuri niin. Kun nämä typerät ap:t kuvittelevat, että lapsiin ei tarvitse laittaa senttiäkään rahaa. 

Vierailija
480/519 |
17.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm elarit?...

Yhteishuoltaja EI OLE YKSINHUOLTAJA 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi seitsemän